Chtěl jsem rychlé kolo na silnici, ovšem zároveň jsem se chtěl občas proletět po šotolině či lesní cestě…tak takto nějak to vždy začíná:-)
Tak zase jedno kolo které vkládám s pověřením mého dobrého kamaráda.
Vezeme se na současné módní vlně gravel biků. Nechceme být pozadu, tak zde představíme tento poklad.
Jedná se o cyklokros z roku 1973. O tom zda se jedná o původní lak jsme vedli debaty a nikam nedospěli:-) jinak celkem vzácný kousek, na který jen tak nenarazíte.
Kolo je postavené v Rokycanech a jako základ posloužil rám F1S.
O jízdních vlastnostech toho moc nepovím, ještě nejsou nalepeny galusky.
Za povšimnutí stojí zdobený bidon, či krásné řídítka a představec Cinelli.
Nafoceno na Velodromu v Brně kde se konala akce Špicové Favál.
(vloženo 17.9.18)
Značka | Favorit |
Model | F1S cyklokros |
Modelový rok | 1973 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | Váha nebyla po ruce, ale bude to 10-11kg. |
Rám | Ocel |
Vidlice | Ocel |
Hlavové složení | Campagnolo Nuovo Record |
Kliky | Campagnolo Nuovo Record 175 |
Středové složení | Campagnolo Nuovo Record čtyřhran |
Přesmykač | Campagnolo Nuovo Record |
Měnič | Campagnolo Nuovo Record |
Řazení | Simplex v řidítkách |
Převodník | 54-42 Campa a bůh ví co |
Kazeta | Pětikolečko Velo 13-28 |
Řetěz | ČZ F100 |
Náboj přední | Campagnolo 36 děr |
Náboj zadní | Campagnolo 36 děr |
Brzda přední | Mafac |
Brzda zadní | Mafac Criterium? |
Brzdové páky | Mafac Course 121 |
Ráfek přední | Favorit galuskový |
Ráfek zadní | Favorit galuskový |
Dráty | ZN |
Pedály | Campagnolo Nuovo Record |
Řídítka | Cinelli Giro d Italia |
Představec | Cinelli krásný |
Sedlovka | Campagnolo Nuovo Record 26.2 |
Sedlo | Dolphin |
Pláště | Cyklokrosové galusky Barum |
tak tohle je přesně to kolo na který má člověk chuť hned naskočit a proletět všechny kaluže na nejbližší polňačce!
Cioran – kolo je krásné, ovšem já ani kamarád jsme s ním moc práce neměli. Kamarád na něj narazil v inzerci za neodolatelnou cenu. Museli se vyměnit pouze brzdové páky, které nebyly dobové. Na sedle byl hadrový potah.
Mám tu stejný rám, tak přemýšlím, zda si neuvařit ještě jeden takový cyklokros. Pokud tedy mají cyklokrosy Favorit stejnou geometrii jako silniční rámy.
Sergo – díky za inspirativní foto.
scottscott:
vidím , že účast byla reprezentativní, krásných kol jako maku a vítěz tentýž.
19.9.18 06:42
18.9.18 21:13
p@X – změny oproti běžné F1. Galusky jsou docela jiné.
Aktuality – to nevím, ale můžeme poměřit. Osobně soudím, že rozdíl nebude...…
cioran – jsem rád, že jsi přítomen. Až bude k mání, dám vědět.
vpa007 – Hmmmm? :-)
18.9.18 10:32
Pilane: Nechces to dat sem? https://www.bike-forum.cz/…dni-silnicky
Pánové, krosku jsem si přál už jako kluk. Velmi zachovalá, moc pěkná! Zajímalo by mě, zda má rám stejnou geometrii, nebo ne. Někde jsem četl, že podobně, jako dráhovky, tak také krosky mívaly jiný úhel hlavy a výš osu, ale nikdy jsem neměl možnost to poměřit. Mistři prosím :)
18.9.18 07:47
p@X – nezapomeň na řazení v řidítkach, galdy, vedení bowdenu…
PJey – letos jsem skoro nic nefotil, takže nemůžu sloužit. Možná mi přijdou fotky z akce od pořadatele, tak ti můžu dát vědět.
Krásný stroj. Kéž by bylo víc takových. Jinak mám doma podobný rám, zrovna na něm pracuji. Škoda nemohl jsem se účastnit, nemáte někdo fotky kol co tam byly? :)
17.9.18 18:29