Bianchi Via Nirone

Přidat foto

Bianchi Via Nirone

Moje první silnice, jako základ super :-)

(vloženo 18.9.18)

anybz anybz
Ohodnoť bajk: (3.7  / 30 hlasujících)
Značka Bianchi
Model Via Nirone 7
Modelový rok 2013
Velikost 55
Hmotnost 9,0
Rám Via Nirone Alu
Vidlice Bianchi Alu carbon
Hlavové složení FSA ZS4-custom
Kliky FSA Omega MegaExo 172,5
Přesmykač Shimano Tiagra
Měnič Shimano Tiagra
Řazení Shimano Tiagra ST-4600
Převodník Shimano Tiagra
Kazeta Shimano Tiagra
Řetěz Shimano Tiagra
Náboj přední Shimano Ultegra
Náboj zadní Shimano Ultegra
Brzda přední Reparto CorseRC-471E Alloy dual pivot
Brzda zadní Reparto CorseRC-471E Alloy dual pivot
Brzdové páky Shimano Tiagra
Ráfek přední Shimano Ultegra WH 6800
Ráfek zadní Shimano Ultegra WH 6800
Pedály Look Keo 2Max
Řídítka Reparto CorseJD-RA35A Alloy 6061
Představec Reparto Corse Alloy 6061
Sedlovka Reparto Corse SP-620 6061
Sedlo Selle San Marco Ponza power
Pláště Bianchi Reparto Corse 220tpi 700x23

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
atty
atty

20.9.18 23:51

Pajaa76: psal jsem něco takovýho, co mi podsouváš? Nevím o tom…

Trepifajxl: pokud nechápeš nadsázku mého vyjádření k „velikosti“ rámu, tak promiň – někdo chápat nechce. Pokud je pro někoho nejpodstatnější závada počet podložek nad vidlí, ze které se dá odvodit vše o majiteli (možná i délka přirození a zda již prodělal plané neštovice), pak super – můžeme zrušit ty všechny zbytečné BG fit a Retül programy, stačí poslat fotku kola a já vám řeknu, co všechno máte špatně a co jak nastavit – více nepotřebuji.

Jen to byl můj povzdech, v čem a pro koho spočívá hodnocení kola jako takového – nic proti Tvé „odbornosti“

Reagovat
Trepifajxl

20.9.18 20:50

ano, je to individuální, proto jsem nepsal „určitě nemůžeš“, ale „konzultuj to“ což si už udělal

právě těm otřesům se ale nevyhneš a pak to posilování… cyklisté obvykle díky jistým specifikům moc neposilují

Reagovat
anybz
anybz

20.9.18 20:47

Trepifajxl :

díky za rady :-). Ale nebudeš mi věřit, naopak díky silničce, pár kil z váhy dolů a pravidelné rychlé chůzi se mi podařilo plotnu stabilizovat a žádnou operaci neplánuju. Musel jsem , ale skončit s fotbalem i squashem a záda cítím po delším lyžování. Na silnici mě to ani na laufech (100+) neomezuje ( možná je to tím krátkým rámem a komínem). Plotnu jsem řešil s neurologem i ortopedem a je to fakt individuální. Obecně, co tě výrazně neomezuje můžeš dělat, jenom se musíš vyvarovat otřesů ,prudkých změn polohy páteře" a udržovat si pevnou figuru :-)

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

20.9.18 20:05

Atty máš vlastně recht – každá velikost rámu se dá použít :)

Reagovat
Trepifajxl

20.9.18 19:16

atty: pokud máš za to, že jsou jen tři možnosti, jak sám píšeš – malej rám, akorát rám, velkej rám – tak si tím jen dokonale předvedl, že o cyklsitice nevíš vůbec nic, bohužel

anybz: na vyhřezlé plotýnky je bohužel cyklistika ten nejméně vhodný pohyb (snad ještě s bruslením), nevím jestli máš před operací nebo po, ale určitě bys to měl konzultovat s lékařem a posilovat

Reagovat
atty
atty

20.9.18 17:02

Pajaa76: teď, když majitel dal nějaké své rozměry a dispozice, tak bych celkem souhlasil, že rám může mít o číslo i dvě větší. Nicméně bez těch jeho TTD to říct jen z fotky kola je celkem věštectví a jsou jen 3 varianty, jak to může bejt – malej rám, rám akorát a velkej rám. Takže šance 33%, že se věštec trefí tu je. Já jen poukazuju na to, že kolo slouží mně, mám ho nastavené tak, jak mi to vyhovuje a výška řídítek/počet podložek není nic, co by diametrálně narušovalo ergonomii (na rozdíl od výšky sedlovky a předozadního nastavení sedla vůči středu – respektive to je pak o té délce rukou a trupu, hybnosti páteře a třeba vyhřezlé plotně. Zkráceně klasika BF – máš víc jak jednu podložku pod představcem – máš blbou velikost rámu a vypadá to hnusně…

anybz: nenech se znechutit naší debatou – kolo je to pěkný, celkem přebytek zelený mi neva a hlavně, že jsi spokojený a nebolí Tě záda (z kola :) ), třeba příští kousek zvolíš ještě trochu větší (neměl by to být problém). A podložek si nech, kolik uznáš za vhodné (kolik Tvoje záda uznají za vhodné :) ), na BFku je prostě léta „protipodložková mafie“ :)

Reagovat
anybz
anybz

20.9.18 15:22

Jak jsem už psal, až budu kupovat nové Bianchi, tak se budu muset hlavně poradit se svou „plotnou“ a je dost možné, že pokud nebude protestovat a pocitově to bude OK, tak z 55 vyrostu na 57 a bez komínu :-)

PS for Hájus : Ono to kolo ve skutečnosti vypadá fakt líp, než na těch fotkách ..

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

20.9.18 14:56

Na velikosti 57 by byl poskládaný úplně stejně a vypadalo by to lépe. Nevím proč se tu čertíte když někdo poukáže (správně) na nevhodnou velikost.

Reagovat
hájus
hájus

20.9.18 14:16

To je ale krásné kolo, je to jak s pruhama, čím víc celeste, tím víc Bianchi… :)

Reagovat
Trepifajxl

20.9.18 09:31

anybz: pak jsi ale antipod téhle geometrie, já čekal, že k tomu napíšeš že jsi menší, ale máš extrémně dlouhé nohy a krátké ruce, pak by ta geometrie s menšími výhradami dávala smysl

Reagovat
anybz
anybz

20.9.18 08:33

Pánové, jsem rád za všechny Vaše podněty a poznámky

Jinak měřím 182 cm, mám kratší nohy a delší ruce a jako bonus od roku 2013 vyhřezlou plotýnku, a za 6 let mi bude 50 :-)

Ročně natočím tak 5 500 km převážně v revíru na jih od Brna. Kolo jsem koupil v 6/16 a v 7/17 vyměnil základní kola Reparto corse za Ultegry, což znamenalo nejenom 0,5 kg z váhy dolů, ale hlavně úplně jiný švih !

Z.

Reagovat
Trepifajxl

20.9.18 06:43

atty: přesně tak, kouknu se a vidím, ono je tam několik vzájemně se vylučujících faktorů, ale o to nejde, mě se jen hrozně líbí, jak tu místo toho řešíte, zda má kolo dostatečně zelenkavou barvu

já zapomněl, že se podíl zelenkavé přímo úměrně podílí na jízdních vlastnostech

Reagovat
atty
atty

20.9.18 00:46

Neříkám, že to tak nemůže být, ale může to někdo tvrdit jako jednoznačný fakt? Majitel taky může mít dlouhé nohy a zvyk jezdit vzpřímeně. Pak to bude vypadat nastavené asi stejně. Další věc je taky to, že platí nějaká ergonomická doporučení a výpočty dle geometrie a fyzických předpokladů, otázkou je, jak poznat z rámu, vytažení sedlovky a nastavení řídítek, zda je rám opravdu malý/velký, když majitele „svět neviděl“.

To, že spousta lidí s prakticky stejnými proporcemi sedlá stejná kola, ale třeba 3. rozdílných velikostí a všem je to „fajn“ protože mají nějakou zkušenost nebo představu a prostě jim menší/větší velikost z nějakých důvodů vyhovuje, to už ani raději nezmiňuju.

Jak opakuju – nevím, jak má mít majitel přesně velký rám a nastavení, aby to bylo ergonomicky perfektní, ale prásknout to od pohledu na kolo podle výšky sedlovky a řídítek je prostě hodně odvážné.

Reagovat
Hogy
Hogy

19.9.18 23:47

Ono to ale fakt vypadá, že majitel má 185 cm+ podle nastevení posedu.

Reagovat
atty
atty

19.9.18 23:19

Trepifajxl, nemůžu říct, že rám je správně a pokud majitele neznáš osobně (jeho kompletní míry), nemůžeš to říct ani ty. Tedy můžeš, ale pravda to být nemusí – stačí dlouhé nohy, krátké/méně ohebné tělo či kratší ruce a může to být rám „ideální“.

Nicméně ty to vidíš jen z pohledu na kolo – jseš prostě takovej pan Lorenc

„Pane Lorenc/Trepifajxl, je mi to malý?…“. „Sice jsem Vás neviděl, ale je Vám to malý…“

Prostě fachman od fochu… :)

Reagovat
Trepifajxl

19.9.18 23:02

milan, atty: už od pohledu je vidět, že má malý rám, jestli to nevidíte, vaše věc

Reagovat
standoslav
standoslav

19.9.18 21:33

Když už jsme u toho, mám nápad: půl obýváku chci Celeste ! Myslíte že mě tu barvu namíchají ? …

následně k 60ti nám, si koupím Bianchiho silničku nebo CX.

Reagovat
milan.v
milan.v

19.9.18 21:16

Ten komín má tak dlouhý, jak mu to vyhovuje, ne?

Když mu typ, model kola vyhovuje, tak si bude kvůli B-F kupovat nové kolo, jiný typ, kde bude mít menší komín jen proto, aby uspokojil pár jedinců na B-F a na silnici ležel? Co jedinci, kteří nemají ohebná záda, nebudou moct jezdit silničku?

Kristova noho…

Začínáme tu být papežštější než papež a historie ukázala, že to nikdy nevedlo k ničemu dobrému…

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

19.9.18 20:40

Za mě Aria a k podložkám asi takto, pokud geometrie a velikost určitého rámu by měla za násladek tento nákrčník, tak se raději kouknu po něčem jiném. Ale tady se to dá odpustit, páč to je jeho první silnice.

Reagovat
anybz
anybz

19.9.18 16:14

Díky za příspěvek :-). Jak jsem psal, je to moje první silnice a výšku komína vážně neřeším. Ale čistě esteticky slibuju, že příští stroj už bude nejen 100% celeste, ale i s menším komínem. Teď už jenom vyřešit pokladničku a dilema Oltre XR3 nebo Aria ?

Reagovat
atty
atty

19.9.18 15:55

Trepifajxl: máš na to patent – kouknout na kolo a vidět, jak kdo má dlouhej trup, ruce a jak potřebuje a chce být natažený a položený? Kdo nesedí půl metru nad řídítkama, není správný silničář? Očekával bych (u takto „vyježděného borce“), že „nastavení posezu v rámci výšky řídítek“ je celkem individuální věc, daná rozměry každého jednotlivého uživatele s preferencí jeho věku, „ohybových schopností“ a zaměření jízd becně. Stejně jako mnoho uživatelů BF první kritizuje „komín“ (protože prostě nevypadá hezky), já zase nechápu, proč to nenechat na jezdci, pokud je s pozezem naprosto spokojen, nic ho nebolí a není co řešit.

Ano, ztratí se pár procent z aerodynamiky, ano, nevypadá to vizuálně extra krásně a ano – na silničkách se jezdí více v „zálehu“… ale proč to proboha ovlivňuje hodnocení kola?

Pro mne stejnej nesmysl, jako říct, že sedačka blízko a rovnoběžně k volantu v autě prostě vypadá blbě, tak si jí každej musí posunout dozadu a lehnout si (byť nedosáhne pořádně na volant, nebo ho budou bolet záda nebo ruce… ale bude to vypadat dobře…

Reagovat
Trepifajxl

19.9.18 10:26

kdybyste radši místo celeste řešili ten příšernej komín

chápu, dávají k tomu půl metru podložek, tak proč je nevyužít

Reagovat
anybz
anybz

18.9.18 19:43

Příští stroj, to už bude 100% Celeste :-)

Reagovat
milan.v
milan.v

18.9.18 16:11

Fotky, fotky, fotky…

Reagovat
tromboonen
tromboonen

18.9.18 14:36

Rule 156: Celeste pláštěma nedostatek celeste na rámu nedoženeš… dej tam příště skinwally.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 61
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8
mamfpici 3