Bianchi Via Nirone
Moje první silnice, jako základ super :-)
(vloženo 18.9.18)
Značka | Bianchi |
Model | Via Nirone 7 |
Modelový rok | 2013 |
Velikost | 55 |
Hmotnost | 9,0 |
Rám | Via Nirone Alu |
Vidlice | Bianchi Alu carbon |
Hlavové složení | FSA ZS4-custom |
Kliky | FSA Omega MegaExo 172,5 |
Přesmykač | Shimano Tiagra |
Měnič | Shimano Tiagra |
Řazení | Shimano Tiagra ST-4600 |
Převodník | Shimano Tiagra |
Kazeta | Shimano Tiagra |
Řetěz | Shimano Tiagra |
Náboj přední | Shimano Ultegra |
Náboj zadní | Shimano Ultegra |
Brzda přední | Reparto CorseRC-471E Alloy dual pivot |
Brzda zadní | Reparto CorseRC-471E Alloy dual pivot |
Brzdové páky | Shimano Tiagra |
Ráfek přední | Shimano Ultegra WH 6800 |
Ráfek zadní | Shimano Ultegra WH 6800 |
Pedály | Look Keo 2Max |
Řídítka | Reparto CorseJD-RA35A Alloy 6061 |
Představec | Reparto Corse Alloy 6061 |
Sedlovka | Reparto Corse SP-620 6061 |
Sedlo | Selle San Marco Ponza power |
Pláště | Bianchi Reparto Corse 220tpi 700x23 |
Pajaa76: psal jsem něco takovýho, co mi podsouváš? Nevím o tom…
Trepifajxl: pokud nechápeš nadsázku mého vyjádření k „velikosti“ rámu, tak promiň – někdo chápat nechce. Pokud je pro někoho nejpodstatnější závada počet podložek nad vidlí, ze které se dá odvodit vše o majiteli (možná i délka přirození a zda již prodělal plané neštovice), pak super – můžeme zrušit ty všechny zbytečné BG fit a Retül programy, stačí poslat fotku kola a já vám řeknu, co všechno máte špatně a co jak nastavit – více nepotřebuji.
Jen to byl můj povzdech, v čem a pro koho spočívá hodnocení kola jako takového – nic proti Tvé „odbornosti“
20.9.18 20:50
ano, je to individuální, proto jsem nepsal „určitě nemůžeš“, ale „konzultuj to“ což si už udělal
právě těm otřesům se ale nevyhneš a pak to posilování… cyklisté obvykle díky jistým specifikům moc neposilují
Trepifajxl :
díky za rady :-). Ale nebudeš mi věřit, naopak díky silničce, pár kil z váhy dolů a pravidelné rychlé chůzi se mi podařilo plotnu stabilizovat a žádnou operaci neplánuju. Musel jsem , ale skončit s fotbalem i squashem a záda cítím po delším lyžování. Na silnici mě to ani na laufech (100+) neomezuje ( možná je to tím krátkým rámem a komínem). Plotnu jsem řešil s neurologem i ortopedem a je to fakt individuální. Obecně, co tě výrazně neomezuje můžeš dělat, jenom se musíš vyvarovat otřesů ,prudkých změn polohy páteře" a udržovat si pevnou figuru :-)
20.9.18 19:16
atty: pokud máš za to, že jsou jen tři možnosti, jak sám píšeš – malej rám, akorát rám, velkej rám – tak si tím jen dokonale předvedl, že o cyklsitice nevíš vůbec nic, bohužel
anybz: na vyhřezlé plotýnky je bohužel cyklistika ten nejméně vhodný pohyb (snad ještě s bruslením), nevím jestli máš před operací nebo po, ale určitě bys to měl konzultovat s lékařem a posilovat
Pajaa76: teď, když majitel dal nějaké své rozměry a dispozice, tak bych celkem souhlasil, že rám může mít o číslo i dvě větší. Nicméně bez těch jeho TTD to říct jen z fotky kola je celkem věštectví a jsou jen 3 varianty, jak to může bejt – malej rám, rám akorát a velkej rám. Takže šance 33%, že se věštec trefí tu je. Já jen poukazuju na to, že kolo slouží mně, mám ho nastavené tak, jak mi to vyhovuje a výška řídítek/počet podložek není nic, co by diametrálně narušovalo ergonomii (na rozdíl od výšky sedlovky a předozadního nastavení sedla vůči středu – respektive to je pak o té délce rukou a trupu, hybnosti páteře a třeba vyhřezlé plotně. Zkráceně klasika BF – máš víc jak jednu podložku pod představcem – máš blbou velikost rámu a vypadá to hnusně…
anybz: nenech se znechutit naší debatou – kolo je to pěkný, celkem přebytek zelený mi neva a hlavně, že jsi spokojený a nebolí Tě záda (z kola :) ), třeba příští kousek zvolíš ještě trochu větší (neměl by to být problém). A podložek si nech, kolik uznáš za vhodné (kolik Tvoje záda uznají za vhodné :) ), na BFku je prostě léta „protipodložková mafie“ :)
Jak jsem už psal, až budu kupovat nové Bianchi, tak se budu muset hlavně poradit se svou „plotnou“ a je dost možné, že pokud nebude protestovat a pocitově to bude OK, tak z 55 vyrostu na 57 a bez komínu :-)
PS for Hájus : Ono to kolo ve skutečnosti vypadá fakt líp, než na těch fotkách ..
Na velikosti 57 by byl poskládaný úplně stejně a vypadalo by to lépe. Nevím proč se tu čertíte když někdo poukáže (správně) na nevhodnou velikost.
To je ale krásné kolo, je to jak s pruhama, čím víc celeste, tím víc Bianchi… :)
20.9.18 09:31
anybz: pak jsi ale antipod téhle geometrie, já čekal, že k tomu napíšeš že jsi menší, ale máš extrémně dlouhé nohy a krátké ruce, pak by ta geometrie s menšími výhradami dávala smysl
Pánové, jsem rád za všechny Vaše podněty a poznámky
Jinak měřím 182 cm, mám kratší nohy a delší ruce a jako bonus od roku 2013 vyhřezlou plotýnku, a za 6 let mi bude 50 :-)
Ročně natočím tak 5 500 km převážně v revíru na jih od Brna. Kolo jsem koupil v 6/16 a v 7/17 vyměnil základní kola Reparto corse za Ultegry, což znamenalo nejenom 0,5 kg z váhy dolů, ale hlavně úplně jiný švih !
Z.
20.9.18 06:43
atty: přesně tak, kouknu se a vidím, ono je tam několik vzájemně se vylučujících faktorů, ale o to nejde, mě se jen hrozně líbí, jak tu místo toho řešíte, zda má kolo dostatečně zelenkavou barvu
já zapomněl, že se podíl zelenkavé přímo úměrně podílí na jízdních vlastnostech
Neříkám, že to tak nemůže být, ale může to někdo tvrdit jako jednoznačný fakt? Majitel taky může mít dlouhé nohy a zvyk jezdit vzpřímeně. Pak to bude vypadat nastavené asi stejně. Další věc je taky to, že platí nějaká ergonomická doporučení a výpočty dle geometrie a fyzických předpokladů, otázkou je, jak poznat z rámu, vytažení sedlovky a nastavení řídítek, zda je rám opravdu malý/velký, když majitele „svět neviděl“.
To, že spousta lidí s prakticky stejnými proporcemi sedlá stejná kola, ale třeba 3. rozdílných velikostí a všem je to „fajn“ protože mají nějakou zkušenost nebo představu a prostě jim menší/větší velikost z nějakých důvodů vyhovuje, to už ani raději nezmiňuju.
Jak opakuju – nevím, jak má mít majitel přesně velký rám a nastavení, aby to bylo ergonomicky perfektní, ale prásknout to od pohledu na kolo podle výšky sedlovky a řídítek je prostě hodně odvážné.
Trepifajxl, nemůžu říct, že rám je správně a pokud majitele neznáš osobně (jeho kompletní míry), nemůžeš to říct ani ty. Tedy můžeš, ale pravda to být nemusí – stačí dlouhé nohy, krátké/méně ohebné tělo či kratší ruce a může to být rám „ideální“.
Nicméně ty to vidíš jen z pohledu na kolo – jseš prostě takovej pan Lorenc
„Pane Lorenc/Trepifajxl, je mi to malý?…“. „Sice jsem Vás neviděl, ale je Vám to malý…“
Prostě fachman od fochu… :)
19.9.18 23:02
milan, atty: už od pohledu je vidět, že má malý rám, jestli to nevidíte, vaše věc
Když už jsme u toho, mám nápad: půl obýváku chci Celeste ! Myslíte že mě tu barvu namíchají ? …
následně k 60ti nám, si koupím Bianchiho silničku nebo CX.
Ten komín má tak dlouhý, jak mu to vyhovuje, ne?
Když mu typ, model kola vyhovuje, tak si bude kvůli B-F kupovat nové kolo, jiný typ, kde bude mít menší komín jen proto, aby uspokojil pár jedinců na B-F a na silnici ležel? Co jedinci, kteří nemají ohebná záda, nebudou moct jezdit silničku?
Kristova noho…
Začínáme tu být papežštější než papež a historie ukázala, že to nikdy nevedlo k ničemu dobrému…
Za mě Aria a k podložkám asi takto, pokud geometrie a velikost určitého rámu by měla za násladek tento nákrčník, tak se raději kouknu po něčem jiném. Ale tady se to dá odpustit, páč to je jeho první silnice.
Díky za příspěvek :-). Jak jsem psal, je to moje první silnice a výšku komína vážně neřeším. Ale čistě esteticky slibuju, že příští stroj už bude nejen 100% celeste, ale i s menším komínem. Teď už jenom vyřešit pokladničku a dilema Oltre XR3 nebo Aria ?
Trepifajxl: máš na to patent – kouknout na kolo a vidět, jak kdo má dlouhej trup, ruce a jak potřebuje a chce být natažený a položený? Kdo nesedí půl metru nad řídítkama, není správný silničář? Očekával bych (u takto „vyježděného borce“), že „nastavení posezu v rámci výšky řídítek“ je celkem individuální věc, daná rozměry každého jednotlivého uživatele s preferencí jeho věku, „ohybových schopností“ a zaměření jízd becně. Stejně jako mnoho uživatelů BF první kritizuje „komín“ (protože prostě nevypadá hezky), já zase nechápu, proč to nenechat na jezdci, pokud je s pozezem naprosto spokojen, nic ho nebolí a není co řešit.
Ano, ztratí se pár procent z aerodynamiky, ano, nevypadá to vizuálně extra krásně a ano – na silničkách se jezdí více v „zálehu“… ale proč to proboha ovlivňuje hodnocení kola?
Pro mne stejnej nesmysl, jako říct, že sedačka blízko a rovnoběžně k volantu v autě prostě vypadá blbě, tak si jí každej musí posunout dozadu a lehnout si (byť nedosáhne pořádně na volant, nebo ho budou bolet záda nebo ruce… ale bude to vypadat dobře…
19.9.18 10:26
kdybyste radši místo celeste řešili ten příšernej komín
chápu, dávají k tomu půl metru podložek, tak proč je nevyužít
Rule 156: Celeste pláštěma nedostatek celeste na rámu nedoženeš… dej tam příště skinwally.