Podle legendy z druhé ruky byl rám vyroben na sklonku roku 1968 pro ZM 69. Ukázkově zabroušené mufny a především excelentní váha při velikosti 60 a dlouhé zadní stavbě tomu mohou nasvědčovat.
Vzhledem k jeho výjimečnosti jsem se rozhodl osadit ho komponenty, kterými mohl být osazen v době svého vzniku, tedy přesně před 50 lety.
O lak se tradičně postaralo Urbanvelo, linkování zbylo na mojí maličkost.
Mohu říci, že mě to celé opravdu bavilo.
(vloženo 19.9.18)
Značka | Favorit |
Model | F1S |
Modelový rok | 1968 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 10,64 |
Rám | F1S 2040 g vč. barvy |
Vidlice | Favorit |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Campagnolo Nuovo Record Strada 172,5 |
Středové složení | Campagnolo Nuovo Record |
Přesmykač | Campagnolo Nuovo Record |
Měnič | Campagnolo Nuovo Record |
Řazení | Campagnolo Record |
Převodník | Campagnolo Nuovo Record 42-52 |
Kazeta | Regina 14-26 |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Campagnolo Record 36 high flange |
Náboj zadní | Campagnolo Record 36 high flange |
Brzda přední | Favorit Special |
Brzda zadní | Favorit Special |
Brzdové páky | Favorit celoguma |
Ráfek přední | Fiamme galuskový 36 |
Ráfek zadní | Fiamme galuskový 36 |
Dráty | Berg 2,0/1,8 |
Pedály | Infesto (NDR) |
Řídítka | Favorit 40 cm |
Představec | Favorit dlouhý |
Sedlovka | Campagnolo Record 26,2 mm |
Sedlo | Brooks Professional |
Pláště | Vittoria Rally |
Krásná práce do detailu. Mohl bych požádat o kontakt na Urbanvelo skrz lakování (nedaří se mi vyhledat)? Chystám se na podobnou renovaci. děkuji
Díky všem za milé komentáře, nyní krátký náhled do kuchyně.
Linky – bílá akrylátová tužka tl. 1–1,5mm. Od ruky ani omylem, rovné čáry podle zkosených latěk a připevněných na koncích lepící páskou a všelijak přidržovaných rukou, křivky podle křivítka.
Brzdové gumy – pochází z „Nálezového stavu“ akorát prodělaly lehkou omlazovací kůru pomocí mýdla, kartáčku a glycerinu.
Nálepky, tam je situace nejasná, neb v té době se to opravdu lámalo, nicméně vzor má už nové, což mi dost ulehčilo rozhodování.
Ano. Předpokládám a dávám tomu vysoké %, že se po celozávodní dovolené a třeba nástupu nového modelu nevyhodily archy polepů, ale dolepily se. A pomalu najížděly etikety nové.
Já si myslím, že na běžné favority se v roce 68 dávali ještě starší polepy a na F1 už testovali zrcadlové.
Ještě k nálepkám: patrně se v ´68 lepilo více typů, moje F20 (horský převod, čtyřkolečko, nosič, brašny, rovná řídítka s krátkejma šedejma gumama, kovové chromované páky brzd, tečkovaná dvoupáčka) mělo polepy viz obr. A pak se v tom vyznej :)
20.9.18 10:11
Tady není nic vidět.
Myslím třeba takto https://www.bike-forum.cz/…special-1967
Pane Aktuality, vy nevíte, že podkuvka byla již o rok dříve a to v kombinaci se staršími polepy? Takové mezery:-))
Jééé, kolo je nádherný. 4. fotka je perfektní, jak z lifestylového časáku :D :D. Opravdu výborný nápad. Rám je pochopitelně plnokrevník, říká to o sobě váhou a také tím, že je stavěn pro kratší brzdy. Ale speciály jsou také v pořádku. Kdes sehnal ty gumy na brzdové páky, grrr? Kovové polepy, i linkování jsou správně, je to již nový model s podkůvkou.
Paráda, to vypadá jak nový :)
Nedávaly se v roce 68 ještě nálepky „křídla“?
19.9.18 22:02
Za tu úvodní fotku focenou zleva bych ti utrhnul ruce.
Jinak nádherný kolo, krásně udělaný i ustrojený. Chtěl bych umět dělat linky jako ty . Doufám že ho ještě někdy uvidím na vlastní oči.
To linkování děláš štětcem a rukou jako se to dělá na autech a motorkách? Jestli jo tak klobouk jako prase…