Odpolední provoz. Samostatný přejezd pro cyklisty.
Ranní provoz - čekání na zelenou.
Důležitá značka pro cyklisty - máte přednost před veškerým provozem zprava. Před auty, koly, chodci..
Parkoviště před Delvitou
Jedno z venkovních parkovišť před fakultou v kampusu přírodních věd KU Leuven
Vnitřní parkoviště v centru. Hlídané, noční provoz, zdarma. T
Podle značení můžeme vidět, že stezka je součást sítě cylkotras Fietsnetwerk. To je cylkotrasca 1900 km mimoměstských cyklotras v Flanders, regionu na severu Belgie (fietsnet.be).
Podjezd pod dálnicí
Cyklostezka sloučená s chodníkem. V klidné rezidenční čtvrti to evidentně funguje bez problému.
Kola prostě všude.
Přestěhoval jsem se do Belgického města Leuven. Leuven je město kousek od Bruselu velké zhruba jako Olomouc nebo Liberec. Vyznačuje se tím, že se zde vaří Stella Artois a je tady velká univerzita. Dávám sem pár fotek z místní cyklo infrastruktury, která je pro mě, jako Brňáka, naprosto neuvěřitelně skvělá. Moji Belgičtí kamarádi si přesto stěžují, že není nic moc, a že u sousedů v Nizozemsku je to ještě mnohem lepší. Abych řekl pravdu, nějak si to neumím představit. Jo a po městě se tady jezdí bez helmy, což byl pro mě ze začátku šok, ale zvykl jsem si rychle a helmu beru jen na vyjížďky. Taky Fietsnetwerk (fietsnet.be) je jako z jiného vesmíru.
(vloženo 3.10.18)
mid: No TVL, to bych ale musel jezdit podle GPS a ještě zastavovat aby se mi netočila hlava… všechno špatně.
5.10.18 12:04
Nadřazený ve smyslu ohleduplnosti píšu, nevím jak Ty, ale já když jedu autem, a vidím kolo, tam nepřemýšlím o tom, kdo má přednost nebo co je ve vyhlášce, ale o tom, co udělat, abych cyklistovi neublížil i kdyby udělal nějakou blbost. V zemích jako je Dánsko, Belgie, Holandsko to funguje mimo jiné proto, že každej řidič tam taky jezdí na kole a zná to z druhý strany.
nevim jak v belgii, v te zcela nesmyslne zemi jsem nastesti nikdy nebyl, ale v takovym amstru je nasilna preference cyklodopravy zcela pitoma. ja nepotrebuju X milionu km cyklostezek, cyklopruhu a cykloprejezdu. mne by stacilo, kdyby si u nas ridici uvedomili, ze cyklista obcas objizdi diru, obcas mu foukne bocak, tzn. se vychyli o pul metru, a podle toho se chovali a nerezali to jak frustrovani dodavkari, kteri od pohledu smrdi i pres celni sklo. dokonce i na fotce.
V Pardubicích v zimě páteř udržuje, ale při tom rozsahu plnohodnotných stezek je to hned, to víš, malý město ;-)
@doubeq: Pro zacatek by stacilo, kdyby se stavajici infrastruktura udrzovala po cely rok. Skoro 100% cyklostezek v Brne ma u sebe cedulku, ze se v zimnim obdobi neudrzuje. Tak se stava z cyklodopravy jen sezonni zalezitost a stejne se musi resit kapacity jinde.
Země cyklodopravě zaslíbené, ať Belgie, Nizozemí nebo Německo…
V ČR je hlavně bídná infrastruktura, myslím, že by jezdilo víc lidí na kole, kdyby se nedělaly stezky po městě často zavedením značky na chodník kde se vejdou sotva chodci a taková stejně skončí z ničeho nic a v lepším případě pokračuje pruhem na silnici, v horším se prostě rozhodni…a s větším počtem cyklistů a lepší infrastrukturou by si i řidiči zvykli.
@ ve meste se jezdi pomalu. Jednak vsichni jezdi na mestskych kolech, navic je tu fakt provoz. Tempo si muzes jet na fietsnet.be
Taky jezdím často na kole do práce a bohužel, i když jsem patřičně oblečen a osvícen, stejně si hodně často připadám naprosto neviditelný. A o tom to je :-/
Na kole se dopravuju celkem běžně a často. Nemám pocit, že by to nešlo. Prostě se chytnu řidítek a šlapu. Nemusím napadat motoristy, nechci je nějak trestat nebo omezovat. Nechci zhoršovat vztahu mezi cyklistou a motoristou. A chápu, že někdo se zkrátka nemůže do práce nebo kamkoliv jinam dopravovat jinak než autem. Nechci nikomu přikazovat, jak by se měl dopravovat a říkat mu, co je pro něho to nejlepší. Nechci ani zachraňovat svět, tomu beztak není pomoci.
byl jsem letos na skok v Brémách a okolí a bylo mi z toho do pláče, když jsem si tam opět jasně uvědomil, jak je česká mentalita v přístupu k cyklodopravě zaostalá, netolerantní a že se tady pořád jen hledá důvod, proč to nejde
by mě zajímalo, jak jsou cykloztezky nacpáné ve špičce, podle fotek jsou dost úzké, jestli se dá jet svoje tempo nebo se člověk musí táhnout v pomalu jedoucí koloně…atd…
Smrtelná představa z toho, že jsou lidi ohleduplní a nechovají se jak hovada? :-)))
Rez: Ale hovno, nikdo nemá „všude“ přednost a nikdo si nedělá co chce, viz stání na semaforu… jen tam každej bere kolo jako rovnocenný dopravní prostředek k autu, teda spíš nadřazený, ve smyslu ohleduplnosti… funguje to úplně normálně, těch pár cizinců, co na to nejsou zvyklí se rychle naučí.
To je strašný, nikdy bych do toho nevjel. Představa, že všichni mají všude přednost a všichni si můžou dělat, co chtějí, je pro mě smrtelná…
Hrozný…
Budu rejpal. Az takovy zazrak to neni. Jsem v Ingolstadtu pracovne hooodne dlouho a vypada to na vyssi urovni. Ostatni nemecka mesta to same.
Jedine co je pozoruhodne je mnozstvi tech kol v garazi a pred tou skolou ci univerzitou.
Stejně je to zajímavé, v Dánsku jezdí po městě s přilbou odhadem 50% lidí, ve větších městech (Århus) pak o něco více. A to se bavíme o zemi s velmi vyspělou cyklo infrastukturou.
Nicméně jsem hlavně chtěl říct, že rozumní lidé si jí vezmou ne proto, že ostatní také, ale kvůli tomu, že fyzika funguje stejně.
Momentálně pracují v inženýrské firmě v Esbjergu a 95% mých kolegů přilbu nosí. Firma je na periferii a vede sem cyklostezka, kterou sdílí de facto právě jen zaměstnanci pár firem, naprosto minimální provoz kol.
3.10.18 19:17
Z některých věcí by se Čecháčci osypali :)