Canyon Lux

Přidat foto

Původní gripy Ergon jsem vyměnil za ESI Racer's Edge.

Šestnáct let jsem jezdil na 26" hliníkovém hardtailu Merida Matts SE. Protože mě kolo baví čím dál víc a zároveň jsem si všiml, že 29" kola mých kamarádů jezdí lépe, rozhodl jsem se přesedlat.

V hledáčku jsem měl spoustu modelů – od Cannondale Scalpel po Yeti SB100. U nového kola po tolika letech jsem nechtěl dělat kompromisy, jenže nekompromisně osazený Scalpel stojí raketu. A pak Canyon představil novou generaci Luxu. Přečetl jsem si první recenze a měl jsem jasno – tohle je kolo pro mě.

Protože Canyon nemá žádnou prodejnu, nebylo kde si kolo prohlédnout nebo vyzkoušet. Strávil jsem tedy spoustu hodin porovnáváním geometrie s ostatními koly, na která jsem se mohl posadit, abych zjisitl, zda mi Lux bude vyhovovat. Nakonec jsem to risknul a trefil jsem to – Lux v XL mým 195 cm sedí perfektně.

Mé první dojmy z kola jsou naprosto epické, ale raději mě berte s rezervou – vždyť jsem na něj přesedlal z 16 let staré Meridy. Za tu dobu se toho v konstrukci XC kol změnilo strašně moc. Větší kola, položenější geometrie, vyšší zdvihy, širší řidítka, jednopřevodníky, pevné osy… Když se to všechno sečte, je to obrovský rozdíl.

První pocit je, že to kolo prostě jede. Přenos síly na zadní kolo je efektivní, kolo snadno zrychluje a já mám najednou pocit, že jsem vytrénovaný závodník. No, vlastně to není jen pocit, na oblíbených Strava segmentech jsem jen výměnou kola zrychlil o 10 – 15 % a dokážu vyjet stoupání, ve kterých jsem se předtím zastavil v půlce.

Na řazení 1×11 jsem si musel zvykat. Po první jízdě jsem z něj byl rozčarovaný, později jsem pochopil, že musím změnit své řadicí návyky a oproti systému 3×9 řadit méně často a o méně pastorků najednou. Dneska už jsme s 1× kamarádi. Kupodivu nemám žádný problém s rozsahem kazety 11–46 zubů. Myslel jsem si, že mi budou chybět převody oběma směry, ale rychleji než na 34×11 jedu málokdy a na 34×46 vyjedu více než na starém kole, i když je to těžší převod.

Spokojený jsem také s odpružením. Mám 85 kg a aktuálně vozím 100 PSI vpředu a 150 PSI vzadu. Lux má hodně dlouhý tlumič (210×55 mm), který umožňuje vozit nízký tlak a dosáhnout tak skvělé citlivosti. Myslel jsem si, že páčku blokace nebudu používat, ale nakonec ji používám pravidelně, když jedu po kvalitním asfaltu nebo když chci dospurtovat kámoše.

Ještě trochu ladím pozici na kole. Protože se Lux dodává jen se 720 mm širokými řidítky a já jsem i na svém starém kole měl 740 mm, rozhodl jsem se objednat si od Canyonu rovnou 760 mm široké karbonové vlaštovky, se kterými se mi kolo ovládá skvěle. Gripy Ergon GA20 pro mě jsou příliš tvrdé a chystám se nahradit je silikonovými ESI. A do budoucna zvažuji teleskopickou sedlovku.

Mám z tohohle kola velkou radost. Pokud vás bude něco zajímat, napište. A naviděnou v lese!

(vloženo 6.10.18)

Ondřej Vacek Tyleček Ondřej Vacek Tyleček
Ohodnoť bajk: (4.1  / 108 hlasujících)
Značka Canyon
Model Lux CF 7.0 Race
Modelový rok 2019
Velikost 21,5" (XL)
Hmotnost 11,3 kg (bez pedálů)
Rám Canyon Lux CF SL, zdvih 100 mm
Vidlice FOX Performance Elite 34 SC, zdvih 110 mm, offset 51 mm
Tlumič FOX Performance Elite Float DPS LV, 210x55 mm
Hlavové složení Canyon | Acros
Kliky Shimano Deore XT, 175 mm
Středové složení Shimano Pressfit
Přesmykač -
Měnič Shimano Deore XT Shadow Plus, 11s
Řazení Shimano Deore XT, 11s
Převodník Shimano Deore XT, 34t
Kazeta Shimano Deore XT, 11-46t
Řetěz Shimano CN-HG600-11
Náboj přední DT Swiss straightpull, osa 110x15 mm
Náboj zadní DT Swiss straightpull, osa142x12 mm
Brzda přední Shimano Deore XT, 180 mm
Brzda zadní Shimano Deore XT, 160 mm
Brzdové páky Shimano Deore XT
Ráfek přední DT Swiss X 1700 Spline DB, šířka 25 mm
Ráfek zadní DT Swiss X 1700 Spline DB, šířka 25 mm
Dráty DT Swiss
Pedály Shimano Deore XT
Řídítka Canyon H23 Rise CF, šířka 760 mm, zvednutí 15 mm
Představec Canyon V14, 80 mm, -6°
Sedlovka Canyon S29 VCLS CF
Sedlo Selle Italia SLS
Pláště Schwalbe Racing Ray, 2.25", Addix Speedgrip (f) | Schwalbe Racing Ralph, 2.25", Addix Speed (r)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Ondřej Vacek Tyleček
Ondřej Vacek Tyleček

18.10.18 11:47

Ahoj @cosmo, díky za tip! Zatím laboruji s tlaky, ale kdyžtak tam šoupnu token, jak píšeš.

Reagovat
cosmo
cosmo

13.10.18 19:05

Jeden token to resi, sam jsem pri 70kg resil ze to je moc mekke, tak jsem foukal 90 a bylo to zase moc…token to vyresil

Reagovat
Zdendyš

6.10.18 20:57

Pri 40 km/hod dodavam a jak jsi uvadel ..

Reagovat
Pikaču
Pikaču

6.10.18 20:57

@ p@x

Viz foto. Ma to v pohode. Ale ten drop by me zabil.

Reagovat
Zdendyš

6.10.18 20:56

29" 34/11z je kadence lehce pres devadesat coz je cajk ale uz necajk je pro amatéra vydržet tyhle tocky dele nez par set metru…

Reagovat
Ondřej Vacek Tyleček
Ondřej Vacek Tyleček

6.10.18 20:42

Ahoj p@X, ryska minimálního zasunutí je asi 10 cm od konce sedlovky. Já ji mám zasnutou o dalších 9 cm, celkem tedy 19 cm zasunuto, 21 cm vysunuto.

Reagovat
Ondřej Vacek Tyleček
Ondřej Vacek Tyleček

6.10.18 20:38

Ahoj @Gustaf 81, mi se vlaštovky na XC kolech fakt líbí. Chtěl jsem řidítka od Canyonu a jejich nejširší rovná řidítka mají jen 740 mm, takže jsem šel do vlaštovek. A 15 mm zvednutí není zas tak moc. Díky za pochvalu kola!

Reagovat
Ondřej Vacek Tyleček
Ondřej Vacek Tyleček

6.10.18 20:34

Ahoj @d, pokud bude Venca na Esce namakaný, tak mě určitě trhne :) Hele, na 34×11 v pohodě ušlapu 40 km/h a když si trochu zatočím nohama, tak 45. Nad tuhle rychlost se v XC zas tak často nedostanu a pokud jo, tak prostě zalehnu na řidítka a nechám gravitaci, ať se snaží. Nicméně až jednou sjedu tu XT kazetu, možná tam nasadím e*thirteen TRS+, která má rozsah 9–46, protože je výrazně lehčí než XT a navíc má o těch pár zubů míň (ale potřebuje tedy jiný ořech, nicméně to jde taky vyřešit).

Reagovat
Ondřej Vacek Tyleček
Ondřej Vacek Tyleček

6.10.18 20:29

Ahoj @seatik, nemám bohužel šupleru, ale od oka krejčovským metrem to vidím na nějakých 58 mm u Raye i Ralpha na 25 mm ráfcích. Jsou to lehké a rychlé pláště, na suchu v pořádku, na mokru jsem zatím nejel. Na sypkém povrchu jsem cítil nejistotu a ocenil bych něco zubatějšího, na druhou stranu jsem byl příjemně překvapen přilnavostí obou plášťů, když jsem jel v bočním svahu přes kořeny. Dosud jsem moc nelaboroval s tlaky, ty taky mohou udělat své. Jinak přední Ray má Speedgrip směs (druhá nejtvrdší), zadní Ralph Speed směs (nejtvrdší). Zatím jezdím na duších, ale určitě půjdu do bezduší, tmel a ventilky už mám, ale chci ještě koupit lepší pumpu. Pláště jsou tubeless ready, ráfky DT Swiss X 1700 taky, dokonce by tam už měla být páska. Díky za koment a ať se daří!

Reagovat
depresy

6.10.18 14:44

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

6.10.18 13:15

Asi první full od Canyon, který se mě i líbí.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

6.10.18 11:44

d: tak to mně musí s 32×11 ujet i dítě :-D

Bike parádní a super profil, tad je vše v pořádku, za 5*

Reagovat
Laro22
Laro22

6.10.18 10:21

Nádhera, predávam orbeu! :D :D krásnyje v tejto farbe!

Reagovat
Iron Maiden Man
Iron Maiden Man

6.10.18 10:06

Pecka kolo. 5 hvězd

Reagovat
TJK
TJK

6.10.18 09:53

super bike, super report, mozna par fotek z prostredi kde nebude to kolo tolik schovane, ale jednoznacna 5!

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

6.10.18 09:46

třikrát hurá za poctivej profil, kolo bude taky solidní střela takže plnej.

Reagovat
Gustaf 81
Gustaf 81

6.10.18 09:38

Pěknej vysavač. Osobně nejsem vyznavacem vlastovek na xc bajcích…hlavne, když je dáš o podložku níže, tak mi to přijde nesmyslné. Proč ne rovné a soupnou je hned nahoru? Tak ať slouží

Reagovat
d
d

6.10.18 09:35

…ale rychleji než na 34×11 jedu málokdy…

No to tě ale musí v pohodě trhnout ve vesnici kdejaký Venca na své staré Esce, když jede odpoledne z práce domů.

Reagovat
milan.v
milan.v

6.10.18 08:23

5*

Není lepší řešit pláště ve vlákně s plášti?!?

Reagovat
seatik
seatik

6.10.18 08:15

Ahoj, jak si spokojený s plášti od Schwalbe? Drží RAY? Mohl by jsi mi prosím změřit šířku, plášťů? Nebudeš přecházet na bezduše?

Jinak moc hezké kolo, ať Ti to jezdí :-)

Reagovat
Ondřej Vacek Tyleček
Ondřej Vacek Tyleček

6.10.18 00:57

Ahoj @Archer, možná ano, zatím jsem se nedostal nad 90 mm zdvihu, chtěl jsem tam nechat rezervu, kdybych tomu někde dal větší ránu. Podle tabulky bych měl foukat nějakých 90 – 95 PSI, ale přišlo mi to trochu měkké. Ještě vyzkouším a uvidím.

Reagovat
Archer
Archer

6.10.18 00:54

Tech 100psi ve vidlici neni nějak moc?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 61
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8
mamfpici 3