Na okrese jediná, Kawasaki zelená
Když jsem přemýšlel o této stavbě, čekal jsem to o kilo težší
Po sedmi letech na fullu, ktery mi prasknul u sedlovky, chvili pote se mi vysrala i patrona u vidlice, jsem si chtel postavit kolo, ktere bude minimalne narocne na udrzbu. Zadne rozebirani tlumice, vidlice, prelisovani lozisek, vymena cepu… Proste kolo na vandry s baglem :-)
Barvu predni casti predstavce nereste, cerna neni v pozadovane delce v republice, a nikde nebylo psano, ze mi sedne. Pokud ano, premyslel jsem o eloxu, ale v reale se mi tam ta modra libi, tak se na to asi vybodnu.
Projel jsem to zatim jen kolem baraku, ale otaci se to na petniku (to jsem u 29 necekal, geometrie je fakt jinde, a to jak oproti Meride Ninety Six, tak i oproti RB CRX).
Davidovi dekuji za kola, Excelovi za ventilky, a Karayovi za objimku.
(vloženo 13.10.18)
Značka | Genesis Tarn by RomanH |
Model | Tarn |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 11.55 |
Rám | Genesis CrMo |
Vidlice | Genesis Carbon |
Tlumič | :-) |
Hlavové složení | Genesis 1 1/8 - 1 1/5 |
Kliky | XT M8000 |
Středové složení | BB52 HTII |
Přesmykač | :-) |
Měnič | XT M8000 |
Řazení | XT M8000 |
Převodník | AB Oval 30z |
Kazeta | SRAM GX 10-42 |
Řetěz | SRAM X1 |
Náboj přední | DT350 SP Boost |
Náboj zadní | DT350 SP Boost |
Brzda přední | XT M785 |
Brzda zadní | XT M785 |
Brzdové páky | XT M785 |
Ráfek přední | ZTR Arch MK3 |
Ráfek zadní | ZTR Arch MK3 |
Dráty | DT Comp |
Pedály | Time XC6 |
Řídítka | ODI Lite Bar 750mm |
Představec | Kore Cubix 60mm |
Sedlovka | FCFB Carbon 31.6 |
Sedlo | WTB Volt |
Pláště | Mavic Crostrail Quest 29x2.35 |
Je to už víc jak dvacet let, co jsem jezdil na Amuletovi s pevnou vidlicí. Dnes už bych to asi nedal, ještě dnes si pamatuju roztřesené vidění při kalupu z kopca :) Ale kole je to hezký, to zas jo.
SARM bolí? Ještě že jezdím (povětšinou) Shimano ;) Jinak k věci – kolo moc pěkný, Genesis tu za chvíli bud profláklejší než S :) Akorát su zvědavej, z jak dlouho přehodnotíš tu pevnou…
14.10.18 13:02
P.S. Jen nevím jestli to příští týden ve vlaku neobložíš molitanem:-)
Už se mi to líbilo ve vlákně. V naší bandě další výraznej kousek po Depkovi :-)
Moc pěkný.
Jediný, co bych ještě vylepšil, jsou kotouče. Takový sm-rt76 by tomu slušely.
Super kolo, super značka!. Mám 2 sezónu předchůdce (High Latitude) a jsem stále nadšenej. Dávám 5! A hmotnost neřeš, já mám s teleskopem a Aionem skoro 14kg:-).
Ani nevím proč, ale čekal jsem nějakej barevnější cirkus, ovšem tohle je až na ten konec forbecu úplně ok. Ty kliky, hazka a kazeta k té černé zadní stavbě krásně padnou. Vidlu máš tvarově i profilem noh stejnou jako já. Možná by tam padly víc ty 27,5+ pláště. Mno a posed…sice trošku jak v sobotu do COOPu, ale záda jsou přednější :-)
Jsem mile prekvapen, kolik je tam mista kolem plastu. Jsem rad, ze jsem to nestavel na 27.5+ Takto tam v pripade potreby v klidu dam 29×2.5 plast. No a pokud bych se to rozhodnul prekopat, je tam priprava na vedeni teleskopicke sedlovky spodem, s odpruzenou vidli by to pak byl uplnej tank.
13.10.18 19:15
Diky vsem, zkusim odpoved souhrne :
ad vaha : pokud ram CrMo DB ram vazi cca 2.4 a karbon cca 1kg, nemuzete se divit. Dalsi vec jsou plaste – tam by se dalo ubrat 100g na kazdem, stejne tak i 50g na mliku (na prvni instalaci jsem dal vice) – jak jsem ale psal, je to kolo na vandry, fakt nechci resit zbytecne defekty na Fatre, Dukle. Vteriny nehonim :-)
ad vyska / otoceni predstavce : s tim pocitam, pokud mi to bude ve vyjezdech vyrazne vadit – zitra to testnu na Kvetnici. Berte to tak, ze kdyz me chytla krcni pater, neudrzel jsem sni rodla na Husquarne, a bolely me ruce i pri sjezdu na silnicce, tak to nechci pokouset. Ted na Smelc a zpet mi to vyhovovalo.
ad vedeni predni brzdy : darcem brzd byla Merida – na vedeni zadem bych potreboval o cca 10cm delsi hadici.
Pěkný. Váha imho na CrMo rám taky dobrá. S karbonem by to bylo o kilo míň. Ale ty rodla jsou teda ukrutně vysoko, to doufám ještě půjde dolů ;-)
Velice zajímavé kolo, ale na to, jak to je vybavený, je to po čertech těžký.
Je to jeste vetsi pecka, nez jsem cekal. Tesim se na setkani u kulataku. Ja bych si dal forbec do negativu, skrze vyjezdy. A hadicu predni brzdy hod zadem vidle, lip to vypada.
Kolo super ale tahle pevná není tvarově moc hezká, s odpruženou by to mělo o kilo víc ale líp by to vypadalo a v terénu by to bylo asi taky jinak.
13.10.18 13:28
Už se těším až to chytím do pracek. Ty rodla vypadaj na první fotce ďábelsky.
Huraaa:) taky pekna barvicka, jak tato, tak depkova, ale ja bych pevnou vidlu na univerzala nechtel.
Jj, kilo navic dela ram (nevazil jsem ho, ale obecne se vaha u takovych ramu pohybuje okolo 2.4 kg), daly by se dat lehci plaste (poprelo by to ale ucel).
Zadne rozebirani tlumice, vidlice, prelisovani lozisek, vymena cepu? Zbývá jen tejpování zápěstí a kolen :-)
Ale kolo je to pěkný.
Pěkný