různé testy a výsledky... : Enduro-MTB : nej celkově Sram, nejsilnější Direttisima, pak MT7. Freeride magazin nejsilnější naopak Code, která v jiných testech v síle byla až 4-5... atd.
Zajímalo by mě, kterou brzdu hodnotíte jako nejlepší ve smyslu nejučinnější, nejvýkonnější. Bavím se o kategorii Enduro, Freeride, DH . Viz např. : Sram Code 2018, Shimano Saint, Formula R0, Formula Cura 4, Trickstuff Direttissima, Magura MT7, Eventuelně snad nové Hayes Dominion.
(vloženo 21.10.18)
ted jsem koukal na dolekop kde říkají že hodně dobrá je Formula Cura 4 : viz článek http://dolekop.com/…h-vyzkousena . je fakt že i starší R0 byli dobré co jsem měl možnost zkusit. Samozřejmě levné brzdy RX a podobně Formule kazí dojem .
Nechci z toho dělat bazar, ale kdyby někdo měl zájem, tak budu sundavat z kola Cody R (nový nikdy nejetý). Nechci to ani zkoušet…
Jj, vím, ale za cenu jedné Zee brzdy to mám chuť vyzkoušet. Navíc budu mít hadice a třmeny zee/Saint, takže půjdu i nejhorší koupím páky a mám zase další shimano 4pisty
Mám Code RSC 2018 a je to nejlepší brzda, co jsem kdy vozil. Což je tak zhruba někdy od období torpéda na velamosáckém BMX a Magura RaceLine :D.
Erider:
přesně tak, nikdy se mi nepovedlo přehřát brzdy tak, jako na asfaltovým alpským sjezdu na ebiku s dětskou sedačkou a dítětem. Najednou byla ze Saintu sotva použitelná hračka. Vůbec bych nevěřil, jak ohromnej rozdíl udělá ta hmotnost.
Docela jste mě s Code R načali. Škoda, že je v tom DOTka. Ještě najdu nějaké recenze a uvidím.
Vie niekto porovnať Hope Tech E3 s XT ? Celkom by ma zaujímala aj ergonómia, nakoľko Hope nemám kde reálne vyskúšať
Skylined : mimochodem jak o těch Direttissima básníš jak jsou uplně jiná dimenze ještě než dokonce Saint a Code tak v tom testu v laboratoři vyšlo : sice z 30km/h na 15km/h brždění jasně nejlepší 1,1 s , Saint druhé 1,4, MT7 třetí 1,7, code až 2,4 a otatní brzdy (Guide, XT,,Hope čtyřpístky, atd) přes 3 s. Cura 4 , XT 4 ,XTR 4 trail tam nebyli ještě bohužel. Zajimavé bylo že třetí byli zároven i Cura dvoupístek, 1,7 s ale psali že u nich je to dané tou menší vzdáleností mezi deskama. Ale v testu 45 km/h-0 vyhráli MT7. 5,2 , Trick 6,2 . Průměrná síla v Nm byla u těch Cura už slabší. V té taky vyhráli trickstuff 114, pak MT7 99Nm , Saint 83 a Code jen 70. Nicméně u jiné firmy (jiného časopisu, mám pocit Freeride ) v testu naopak vyhráli v síle – ale zde testovali maximální sílu Code jednoznačně . A naopak Trickstuff propadli.
Skylined: tak jednak ty je máš na svém kole neskutečně zdařile nafocené, v reálu tak hezky nevypadají, jsou strašně uzké dlouhé, je vidět že jsou dělané na koleně.
A co se e-kol týká tak vůbec nerozumím o čem píšeš. Tady na rozdíl od třeba EN kol ,kde výrobci dávají většinou středně silné brzdy (guide, xt, magura trail, formula rx ) tak na ebike EN,protože jsou těžké jsou skoro standart brzdy saint , code ,MT5/7. Moje bylo spíš vyjimka daná touhou firmy Pivot postavit reklamu na tom, že udělají první seriový enduro ebike na světě pod 20 kilo. A jak psali dát nový standart pro taková kola.Na stejné kole pro rok 2019 už mají XT čtyřpístky.. Což vlastně je taky možnost jen XT změnit za XT 4. Ale mám pocit že to je na stejné urovni jako sram guide čtyřpístky. Dokonce jsem už XT4 zkoušel , byli lepší než XT, ale zas tak moc mě nenadchli . Navíc váhově už jsou podobně jak Saint a Code. Měl jsem přesně pocit jak je o nic (XT4) psané na netu- o pár procent lepší než XT, ale silné jak saint nejsou. Na druhou stranu i ty Code se mi tak zdáli. Vyhrávají ve většině testů, tak jsem jim chtěl dát šanci a proto si i poslechnout Váš názor na různé brzdy. Důvod je že Sainty už jsem měl, tak jsem chtěl změnu, ale …
22.10.18 00:20
No každopádně je nedávej na E-Bike, tam se esteticky, designově a už vůbec funkčně nehodí.
Bude mnohem lepší si pořídit zavedený a nefunkční BF standard ktery je zde prověřený, pak si můžeš aspoň tady stěžovat jak to nefunguje, prosit se o radu a zabíjet čas který bys strávil na Biku s funkčíma brzdama :D…
Skylined : zní zajímavě znamenalo jen, že bych je rád někde vyzkoušel. Možná jsem je dokonce už někde měl, když jsem někde zkoušel Nicolai. Nevím přesně. Mohlo být že to bylo s blbýma pneu a uděláš si špatný závěr nebo na to jen zapomeneš. Ale ten design mě stejně celkem odrazuje, to spíš když na něco dát Trickstuff tak na jiný kolo – na XCčko že bych si dal váhové light Picola , ty už vypadají celkem designově k světu za mě.
21.10.18 20:11
Erider: kámo upřímně v česku potencionál Direttissima nevyužiješ protože nikde v česku není kopec kde bys je zajel… jestliže Maximy jsou ještě silnější tak už bych je asi nechtěl… nebo bych je asi nikde nevyužil ;)
Skylined : hmm, tak to zní dost zajimavě. A to jsou ted ještě nové, na Ty jsem zapomněl ve výčtu možností Top brzd- Maxima. Ty mám pocit mají být ještě lepší. Je fakt že s tím dávkováním je to dost zavádějící, záleží jak jak kdo to má pocitově. U Formula R0 to taky psali a mě přišli naprosto ok, dokonce jsem to bral spíš jako výhodu. Stačilo si jen zvyknout na chod páčky, Což je asi tou menší mezerou jak píše Kesu. U Cura to zminovali v testu. Ale testovali jen 2 pístky. Nové 4 ne.
To prepakovani swing link, servo wave atd. je duvod, proc si muzou dovolit mit tak velkou mezeru mezi destickami a kotoucem. Ma to vsak i sva ale.
kesu: Magura MT5/7 a Saint taky tak vnímám , možná za mě je plus servo u páčky Saint, Code ji má taky, ale Magura myslím že ne. Možná to nahrazuje tou dlouhou páčkou. Koneckonců někde psali že s novou krátkou páčkou jsou slabší. Nevím. Hope ale určitě ne , nebrzdí, dokonce u Hope mě přijdou čtyřpístky ještě horší než dvou. Dávkování super, lehké brzdění super, ale když chceš víc zabrzdit tak už nic
Atilla : no kdybys mohl mít i code rsc za rozumný peníz, tak bych měl zájem . Jsou můj největší favorit, i když je fakt že mě při krátkém ježdění nijak moc nenadchli . Vlastně mě přišli tak jak i zde zaznívají hlasy, že jsou hodně dobrý, ale že by byli extra silný se mi nezdálo.
Atilla: kámoš říkal, že se mu s nima jezdilo líp než se saintama.. (měl oboje na dh)
Já bych to zkusil… zkušenost se hodí…:)
Nove Cody R nejsou vubec spatne. Jedina nevyhoda oproti SH je castejsi odvznusnovani.
Mt5 se musí davkovat dobře, když vidím co na nich předvádí streettrialisti.. ani nemusím říkat jaký.. po předním krásně odjedou bez cukání.. je to o citu…
Mám možnost mít nové code R za rozumný peníz, ale pořád nevím jestli to měnit za Zee/slx
MT5 nejsilnější, nejlevnější, rozumná hmotnost, odpadní materiál, horší dávkování, slušná páka
Saint nejtěžší, účinek horší než MT, ale i tak slušný, dobře se plní, zavzdušňují se při dlouhým visení za přední kolo, odpadní tvar páky, dobrej materiál
Hope V4 brzdí tak nějak asi mezi Saint a MT, váha jako MT5, perfektní tvar páky a její nastavitelnost, dobře se plní, dobře provedený, perfektně se dávkují, drahý
Avid mi nesmí přes práh po mnoha zkušenostech kvůli servisu a pořád problémama s pákou a těsněníma
Formula má pořád tuším menší mezeru mezi deskama (oproti Maguře, Saintu a Hope), ale osobní zkušenost s nima nemám
Vozím každopádně Magury, ikdyž Hopy jsou objektivně lepší. Ale ten výkon co mají MT5 je prostě pro mě argument. Oproti Saintu opravdu brzdí znatelně líp.
21.10.18 12:17
No na starém jsem jezdil elixiry které byli tragické, sezóna Saint a tyhle. Kamarád má na sjezdaku Cody, se saint jsem byl celou sezónu spokojený ale přechod na Direttissima byl hodně velký.
Brzdy jsou hodně ostré ale nepřipadá mi že by se špatně davkovaly, třeba na dlouhych sjezdech jsem u saint často brzdil dvěma prsty (jedním to už nešlo) a tohle se mi u Direttissima nestalo.
Třeba ty code co na kámoš jsou za ty prachy super to uznám i já ale nejsou tak silné to uznal aji on, prostě nepotřebuješ dávat do brzdění takovou sílu…
Co se týče servisu mi nepřijdou nějak náročné na údržbu, celou sezónu menší akorát destičky, přes zimu jsem vyměnil olej a odvzdušnil a zase jenom měnil desky.
Co je velký rozdíl oproti saint je ten že pri dlouhých sjezdech saint měnili chod packy (brzdny bod) a odvzdušnene byli dobře, Direttissima tohle nedělá ten chod má furt stejný jedno jak dlouho jedeš dolů chod je furt stejný…
Zajímají mě snad jen nové Hayes. Tam to snad i vypadá, že někdo u vývoje premejslel.
Mě taky deore brzdí luxusně… zkoušel jsem sainty a code R.. sainty dle mě nejlepší co se citlivisti a dávkování týče…
Skyned : koukám že je máš, jaké jsi měl ještě jiné brzdy ? Napiš k tomu prosím něco konkretnějšího.
Nejlepsi brzda pro me je Sram Code.
Nejucinnejsi bude Trickstuff Maxima.
termín poměr cena/výkon mě vždy naháněl hrůzu. To je pak člověk strašně nesvobodný v rozhodování, nebrat. Samozřejmě u zminovaného Trickstuff je vysoká cena i tím že toho tolik neprodají a dráž to vyrobí. Tady bych neviděl rovnítko nejdražší -nejlepší. Prostě Ty ceny bych vynechal.
no u té Trickstuff zrovna psali, že je vhodná jen na „rovný“ DH sjezd . Těžko říct.
jo cena je vysoká, a někde v testech bylo že je i špatná práce s ní z hlediska udržby,montáže. Bohužel jsem neměl nikdy možnost ji zkusit reálně. Kdysi jsem měl možnost půjčení od dovozce jiné německé značky brzdy Brake Force One a s ní teda byla šílená práce. Což potvrdil i ten dovozce.
V dnešní době je pro mě výkon až druhořadý údaj. Daleko víc mě zajímá dávkovatelnost.
21.10.18 10:05
Jednoznačně Trickstuff Direttissima a když se vezme poměr cena/výkon je cena tomu výkonu přímo úměrná ;)
Věřil bych testu, málo kdo má možnost to tak prubnout naráz, když budu spokojen s tím co mám, tak logicky je to lepší než to minulé, ale takto?
Já bych si stanovil limit a bral to od vítěze dolů nebo u některých testů je poměr/cena.