Můj První Full. Vybíral jsem dlouho, pečlivě a převážně teoreticky. Chtěl jsem něco s progresivním pružením, vyššími zdvihy, dobrou pověstí, hezkým designem a slušnou cenou. Do užšího výběru šel Canyon Strive a Torque, Giant Reign, Ghost Framr, Trek Slash a YT Capra. Na mé ježdění je to overkill, ale jsem za to rád.
Kolo jezdí parádně. Hned v prvních dvou dnech jsem sjel to, co na starém kole a v následujících týdnech se hranice ještě posunuly. Kdykoli jsem si někde četl, že „kolo povzbuzuje sebedůvěru“, bral jsem to jako recenzentské klišé, ale je na tom dost pravdy. Dokonce si občas troufnu to pustit tak, až si říkám, že bych nemusel jezdit jak čuně jen proto, že to kolo snese. Do kopce se většinou ani nenamáhám se zamykáním tlumiče, v podstatě to není třeba. Po půl roce s kapříkem občas na ostré výjezdy zapnu pedal pozici, ale doteď si nejsem jistý, jestli se to nějak projevuje.
Co komponenty? Brzdy Zee jsou super, zvlášť po přechodu z M396:-) Pedály jsou sice ošoupané a plastové, ale boty na nich drží perfektně, nemám proto potřebu je měnit. Reverb zatím slouží pěkně, akorát bych rád, kdyby měl o 5 cm delší zdvih, abych mohl mít sedlo níž (ale po dirtu mi přijde asi každá sedlovka dlouhá). A originální sedlo je na můj vkus trochu tvrdé, tak jsem ho zkusil vyměnit.
A co to okolo? Jsem paranoik, co se po exkurzi na Ještědu bojí, že mu bovdeny a odlétávající kamínky poškrábou lak nebo že někde křupne karbon na zadní stavbě, proto je chuděra Capra taková zalepená jak mumie.
(vloženo 21.10.18)
Značka | YT |
Model | Capra AL1 |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | L |
Rám | hliníkový základ/karbonové seat stays, pevná osa 142 × 12 mm DT Swiss X12, ISCG05 |
Vidlice | RockShox Pike RCT3, 100 × 15 mm osa, 1 token zatím |
Tlumič | RockShox Monarch Plus RC3 High Volume (222 × 66 mm) |
Hlavové složení | Acros AZX-203 |
Kliky | Race Face Turbine, 170 mm |
Středové složení | Sram PF30, 73mm, press-fit |
Přesmykač | raději knihu:-) |
Měnič | Sram X1 |
Řazení | Sram X1 |
Převodník | Race Face, 32 zubů + chainguide E13 XCX+ (pro 28-36 zubů) |
Kazeta | Sunrace 10-46 (původně Sram XG 1180, 11 rychlostí, 10-42 zubů) |
Řetěz | Sram PC 1130 |
Náboj přední | DT Swiss 350, 28 drátů, straightpull (původně Specialized Roval Fattie, hliník, 24 drátů) |
Náboj zadní | Specialized Roval Fattie, hliník, 28 drátů (což je v podstatě DT Swiss 240) |
Brzda přední | Shimano Zee BR-M640 |
Brzda zadní | Shimano Zee BR-M640 |
Brzdové páky | Shimano Zee |
Ráfek přední | DT Swiss EX511, 30 mm vnitřní šířka (původně Specialized Roval Fattie, hliník, 29 mm vnitřní šířka) |
Ráfek zadní | DT Swiss EX511, 30 mm vnitřní šířka (původně Specialized Roval Fattie, hliník, 29 mm vnitřní šířka) |
Dráty | DT Swiss Revolution, niple DT Swiss Pro Lock |
Pedály | Azonic Blaze Neon |
Řídítka | NS Bikes Licence 35 820 mm, původně Race Face SIXC 780, karbon |
Představec | Race Face Atlas |
Sedlovka | RockShox Reverb Stealth A2, 150 mm zdvih, průměr 31,6 mm |
Sedlo | SDG Duster YT |
Pláště | Maxxis Minion DHF/Schwalbe Hans Damps (původně Schwalbe Magic Mary (2,6")/ Rock Razor (2,35")) |
Hezky, ja nevim co se nezda.. osobne jsem vsechny folie zatim prosekl. Snad jenom nakej karbon fender na spodni ramovku nahradi rizlej plast a i to ma svuj limit. Staci jezdit chvili palbu v bordelu a je to hned. Takže ja s tim nemam vubec prob. At slouzi capr je dobry odrazedlo ;]
22.10.18 14:02
@Phileas Fogg: Kdepak, je to Ďáblický háj. Ale možná je to stejný geologický útvar, takže podobnost nebude náhodná.
@Barak: Zvažoval jsem víc variant: koupit fólie nebo nějaké tvrdnoucí lepidlo. Pak jsem doufal, že až fotky zveřejním, někdo mi řekne, že karbon vydrží i Armagedon a Ragnarök dohromady a já si řeknu, že to může jít pryč celé:-) Nakonec jsem šel cestou nejmenšího odporu s tím, že to na rozdíl od fólie snad bude fungovat i jako tlumicí vrstva a nejen na oděrky.
@kOmE: spíš je to proti pádům, kdybych to položil někde na bok.
Sunshine: v pořádku, jeho kolo, jeho volba. Jenom mi přijde škoda to takhle doprasit, nic víc.
Hezky hezky, vybral jsi dobře, tak ať slouží .
Barák: funkční a levný, na krásu to nejezdí a leštěnka není účel biku, tak co.
Ten plášť zespoda je teda peklo, totéž ta páska na zadní stavbě. Účel je zřejmý, ale podle mě by to šlo udělat lépe, aby to nevypadalo jak pěst na oko. Možná proto na mě ten rám působí dost divně. Dávám za 3*.
Kolo paradni! Muzu se zeptat kde je to foceny? Není to nahodou nad Únětickym potokem?
Silostroj :-) No že ti křupne karbon na zadní stavbě se bát určitě nemusíš.