Skoro hotovo – chybí jen dodělat kabeláž a nastavit kokpit.
Budu mu pracovně říkat „kolotoč edition“. Přestavba z již přestavěného Spectrala EX, na kterém jsem honil image modrou. Tady relativně funguje taky, akorát do toho trošku hodila vidle ta zelená DVO.
Několik poznatků:
- Kolo jsem již jezdil s Pike, je to přesně to, co jsem hledal. Hravý nazdvihovaný trailbike, který se krásně láme do switchbacků a malých trialových pasáží (to víte, no, zastaralá krátká geometrie :D);
- ta zelená mě trošku sere;
- budu muset opravdu pečlivě prohlédnout prostor mezi šrouby na kotouči a vidlicí, připadá mi, že je tam pekelně málo místa;
- naživo vypadá výrazně lépe než na fotkách;
- na jaře, až odlezou sněhy a ledy, asi pořídím delší sedlovku;
- už jsem říkal, že mi vadí ta zelená?
- až si ujasním, jak vysoko chci vlastně řídítka, možná na to přijdou nějaké Renthaly s vyšším zdvihem;
- DVO dává k Diamondu blatníšek, ale ten je ukrutně malý. Mezi ním a gumou (2,5" Vigilante) je asi tak milimetr místa. Tenhle má na sobě ale hlavně nápis Enduro, bez toho to nejde;
- páčka 3pos Fox by si zasloužila vlastní flame. Sice jsem si na ni velmi rychle zvykl, ale vypadá příšerně a taky nefunguje nijak zvlášť dobře: při uvolnění z plné komprese často na páčce vyskočí kulička lanka a pak je potřeba bouchnout do bowdenu, aby zapadla zpátky;
- z nepohonové strany, kde není šílený bíločerný nálepkový lunapark, vypadá rám výrazně lépe;
- o zelené jsem myslím už něco říkal.
Nevím, kolik váží, subjektivně je to velmi lehké. Samozřejmě gramy letí dolů s klikami Praxis Lyft a Eagle X01/XX1, těžítky jsou kola, gumy a vidle. Váhu ale moc neřeším.
Závěrem bych chtěl poděkovat místnímu uživateli Imagiiag, který tyhle šílené závody ve zbrojení odstartoval nákupem Jeffsy Race. Nebýt jeho, spokojeně jsem jen upgradl z 1×11 na Eagle a do jara jezdil na Spectralu. S ním ovšem nade mnou visel Damoklův meč zadní stavby (již jednou prasklé), takže jsem větší dropy a skoky objížděl.
Vesele mi zkritizujte barevný kolotoč, já o něm vím. Asi mám v krvi trošku Balkánu.
(vloženo 23.10.18)
Dal by som nejaký oranžový elox a zelené ráfky, aby ladili k DVO :) A tú DVO by som potom vymenil za PIKE-a :D
Nádherná barva rámu, asi jedna z nejhezčích, co kdy RM vyprodukoval! Ta modrá tam taky docela pěkně pasuje, škoda té zelené páky a bílých gripů. Celkově je to hodně povedené kolo! Ať slouží!
Teda mě se líbí a furt je to docela decent, klidně bych to pořádně pohulil barevnost, posílil zelenou a přidal ještě dalsí barvy. Ale nejsu suchar že?
No pocitově chodí hladce naprázdno. Jinak já jsem taky z Bole, to tu jsou už dva Altitude (a dva asi dvacet let staré Elementy :D).
Možná zbytečně volné lanko, ale je napnuté dost, když ho přitahuju, už se točí kolečko komprese z full open do mezipolohy.
Nebude problém s páčkou od Foxe někde jinde? Mám Altitude 770 MSL 2014 a nikdy se mi nic takového, co popisuješ, nestalo (páčka vypadá stejně, jestli je stejná ale nevím).
Me se to teda líbí a to hodne. Jen ten převodník bych nechal asi v černé barvě ale to je jen detail. Ať slouží a užiješ si na nem hodne zábavy.
Ja nevim proc ale proste se mi to baravne nelibi… A to mam dokurveny bajk barevne daleko hur nez ty:) Ale roky je bajk v pohode takze kazdopadne poslouzi
Miros: gripy jsou kevlarové renthaly a jsou to asi nejlepší gripy, co jsem kdy měl. Barevně mimo, ale tady prostě upřednostňuju funkci.
Kopečák: nevím. Ještě to nevyrazilo takhle z dílny. Resp. mám za sebou jedno odpoledne na Kokoříně a dvakrát místní malou freeride lajnu (žádná divočina, pár klopek, nějaké dropy a něco málo malých skoků), ale to na kole byl ještě Pike.
To jsem si hlavně hrál s kostkama ride9, nakonec teda zůstaly v nejpoloženější konfiguraci a nýtoval pořád dokola řetěz (měl jsem na tom boost převodník Praxis a asi desetkrát nýtovaný X01 řetěz, protože jsem to už nemohl vydržet nejezdit, a nějak si to spolu nesedlo). Zatím pocity, co jsem popsal v prvním bodu: nádherně hravé kolo a líbí se mu ve vzduchu, proti Spectralu EX, kde jsem si nějak nerozuměl s nastavením Monarchu, je neskutečně zobavá zadní stavba. Páčka komprese má (bohužel) své opodstatnění. Zkoušel jsem si porovnání téhle staré geometrie s kámošovým funglnovým Whyte 150, a na tom bych se teda asi zabil. Jsem stará škola a rád se s terénem trošku rvu, nemám hlavu na „prostě to tam naper“.
Jsem zvědavej na tu vidlici…těším se na report.
Jinak zelená DVO mi nevadí vůbec. Vadí mi modrý převodník a podložky pod představcem, řidítka a gripy. Kotouče nejsou tak na ráně…ale taky ta modrá… Jinak to má velký potenciál :)