Jen drobné změny proti seriovému provedení – bezduše, převodníky, představec. Přechod na bezdušové Scylly (velký přínos).
Jinak je kolo dost těžké. Trochu se bojím, co vydrží lisovaný střed. Stále trochu hledám vhodné nastavení odpružení.
Trochu delší dobu trvalo, než jsem se srovnal s tou váhou (i když mám 90 kg). Po HT to byla dost změna.
Pro kririky: brašnu už po tom, co se mi otevřela a já všechno poztrácel, nevozím.
(vloženo 25.10.18)
Značka | SCOTT |
Model | Spark 940 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14,2 váženo v prov. stavu (pumpička, blikačka) |
Rám | Alu |
Vidlice | Fox 34 Float Performance Air Grip 3 |
Tlumič | Fox Nude Trunnion DPS EVOL |
Hlavové složení | Syncros Pro Press Fit, 1,5 - 1 1/8'' |
Kliky | Shimano Deore XT FC-M8000-B2, Hollowtech 2, 38/26 zubů |
Středové složení | Shimano BB-MT500-PA, pouzdro 41x92 mm |
Přesmykač | Shimano Deore XT FD-M8020-D, side swing |
Měnič | Shimano Deore XT RD-M8000 SGS Shadow Plus |
Řazení | Shimano Deore XT SL-M8000-B-I Rapidfire Plus |
Převodník | 38/26 |
Kazeta | Shimano SLX CS-M7000, 11-42 zubů, 11 rychlostí |
Řetěz | KMC X11L |
Náboj přední | Shimano HB-M618-B CL, osa Boost 15x110 mm |
Náboj zadní | Shimano FH-M618-B CL, osa Boost 12x148 mm, osa RWS |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8000 Disc |
Brzda zadní | Shimano XT M8000 Disc |
Brzdové páky | Shimano XT - BR-M8000 |
Ráfek přední | Syncros X-23, 32 děr, tubeless ready |
Ráfek zadní | Syncros X-23, 32 děr, tubeless ready |
Dráty | DT Swiss Champion, černé, 1,8 mm |
Pedály | Shimano MTB PD-M530 SPD |
Řídítka | Syncros FL2.0 T-Bar, alu slitina 6061, přihnutí 9°, šířka 740 mm |
Představec | Bontrage Elite Integrated 90mm, 6 st. |
Sedlovka | Fox Transfer Dropper Remote, dálkové ovládání, 31,6 mm, zdvih 125 |
Sedlo | Syncros XR2.0 |
Pláště | vzadu MITAS SCYLLA Textra 2,25 a vpředu MAXXIS Forekaster EXO 2,35 |
Ještě zkus jinou gumu od jiné značky, treba je to vada gumy nikdy nevýš dokud nezkusíš.
Už jsem ty brzdy opravil. Opsal jsem to z orig. popisu Scott. Ale už mě bylo divný, že tam jsou chlazené destičky. M.j. v polovině životnosti mi šíleně vržou.
A jsem rád, že to houpání není navždy. Asi taky zvyk z HT. Budu se dál učit jezdit na kole :-)
jarda65: To jsi asi špatně pochopil. Nestávalo se mi to kvůli kolu, ale jen jsem na tom neuměl šlapat díky zlozvyku z Meridy. Nyní již nenadskakuji. :-)
Tady je popis od kolegy :-)
Tak ještě jednou. Twinlock je správně. Zamkne přední vidlici i tlumič natvrdo. Ale při při největší snaze točit plynule se kolo houpe na zadní gumě. Po rovině to jde docela eliminovat, ale do kopce s tím nic neudělám. Takže jezdím na půl. Ono to jde bez problémů. O tom houpání jsem četl i od jiných majitelů Sparka tady na foru.
Ne, není to běžné. Jak vidlici tak i tlumič lze zamknout natvrdo. Máš asi špatně seštelovaný lanka u TwinLocku.
Tlumič je natvrdo. Kolo se houpe na gumě. A zkoušel jsem to fouknout i na 2,5 Ale četl jsem, že je to u Sparka s touhle stavbou běžný.
Tlumič ještě určitě polaď, protože na zamknutý tlumič by to nijak houpat nemělo.
CD tam bylo asi originál :-) , jak jsem psal, už není.
A přestavba na 1×11 je spíš na výměnu kola. Byla by to docela drahá sranda a navíc jsem už starší a hlavně těžší člověk (53 – 90 kg) a nějak se mi zatím nedaří přechod na jízdu na lehčí převody. Takže i teď uvažuju o příp. změně na 26/36. Ale mám to 2 měsíce / 1000 km a už si začínám zvykat. Twinlock je bomba, i když na plně zamčeným kole se houpu na zadním kole. Ale ještě budu ladit tlaky a útlum.
Mno tak tachometr jsem vyřešil GPS hodinkama (fajn i na plavání, chození, lyžování,..) a hmotnost by se trochu dala pořešit přechodem na 1×11… na klasický toulání by stačil 30t převodník a Sunrace kazeta 11–46(50) a je vymalováno. Navíc by se místo páčky smyku dala umístit páčka teleskopu a hned je na řídítkách trochu víc uklizeno ;-)
Taky vozím drátové VDO. To má původ v dávné historii, kdy moji dva kamarádi měli bezdrátová VDO MC1+ a různě si tak vesele na vyjíždkách interferovali. Můj computer je dvacet let starý a pořád skvělý :D.
No, ta brašnička je trochu mimo, ale má pár gramů (duše, montpáky, lepení) a vím, že i bez batohu dojedu domů.
A na drát nedám dopustit. Bezdrát je podle mě pěkná, ale nepraktická machrovina. Když pominu neustálé výměny baterek, tak pokračuju problémy se spojením a nakonec vypínaní při zapnuté blikačce. Takhle přehazuju budík mezi 2–3 koly (pár korun za duhej drátovej snímač) a jsem neustále v pohodě. Možná jsem měl jen smůlu. Ale stejně na tom byl Cateye jako Sigma 2006.
Myslím, že vrže, protože se ti mstí za tu kapsičku na teleskopu a drátovej tachometr :-).
KOlo super, pro Scotty mám slabost. Scylly jsou na cyklostezky a „běžné“ ježdění OK, řešilo se to tady a taky jsem na nich začínal. Nicméně jak jsem se přesouval víc do lesa, tak minimálně vpředu jim docházel dech. Takže bych Forekastery nevyhazoval, dopředu je to super vodivá guma, Scylla vzadu je zase fajn valivá guma, dohromady to může poměrně fajn fungovat ;-)
A na těch Scyllách jel můj šéf 2× Epic a říká, že dobrý. Tak mu věřím.
Jel jsem s manželkou na Lipno. Takže XC. Vlastně spíš asfaltový cyklostezky. Takže to chtělo trochu jiné obutí.
Mi se ta šedá moc nelíbí, ale je to jen barva :-)
Jinak já jsem na scyllach vydržel necelý rok. Rychle se sjížděly a už od počátku postrádaly grip.
To ale, záleží co a kde jezdíš. Jinak se mi Scotty moc líbí.
Takže ať to dobře jezdí !!! :-)
Fotky a popis jsem doplnil. A střed? Konečně jsem si koupil klíč na středové složení a najednou tohle? A protože to pořád někde vrže, tak budu muset do servisu. Koupil jsem to „levně“ z druhé ruky. Takže bez záruky.
Nejsem sice majitelem, ale na tuhle otázku dokážu odpovědět: na pressfitu mi vadí VŠECHNO. A evidentně nejsem sám, protože tahle věc je naštěstí na ústupu.
co ti vadí na lisovném středu? tyhle věci se da doladit během takové té první garanční prohlídky
25.10.18 10:14