zleva je to krasavec ....
zprava taky ..
a pochopitelně i zepředu. I ty obrovský kola mu snad i sluší ...
mně se prostě odjakživa líbí kola s oblýma křivkama. Čím víc kroucení a zahnutí, tím jsem spokojenější .. v tomhle mi Hugo opravdu vychází vstříc
aby bylo jasno co je to za model
a jelen "Hugo" vzadu ... symbol typický pro tento konkrétní model (jen doufám, že neznačuje nic o tom, co se děje doma, když jsem venku na kole :-) )
nový kokpit je o dost širší než jsem byl zvyklý...
teleskop Bikeyoke Revive by měl dle referencí fungovat bez problémů. Na moje kolo se vlezla velikost 160mmm
zvykám si i na nový "motor" od Sramu.
oválný převodník 30z od AB dává téměř stejný nejlehčí převod, jako jsem byl dosud zvyklý z 3x9 (a bez kterého se bohužel v prudších technických výjezdech momentálně neobejdu).
Sedlo od SQ Lab koupené na základě pozitivních ohlasů na BF. Zatím spokojenost, ale doopravdy ho prověří pouze čas
Tlumič je u Huga docela dobře schovaný (oproti ostatním modelům od Propainu). Trošku horší manipulace a předpokládám i servis ...
13.5 kg milostivá .. můžu to tak nechat ?
Po dlouhých 11 letech spokojeného soužití se starým kolem (karbonový 26" Stump od Spešlů) prostě nastal čas na změnu. Výběr rozhodně nebyl jednoduchý, protože se za tu dobu změnilo hodně věcí, ale to by bylo na delší povídání … nakonec to vyhrálo kolo od značky, kterou jsem ještě před pár měsíci ani neznal (opět děkuji těm, kteří mě na ni nasměrovali). Původně jsem s nákupem chtěl čekat do jara, až se objeví novinky od dalších firem. Postupně mi ale docházelo, že vlastně nevím, na co bych měl čekat – Hugo splňoval vše, co jsem si namyslel. Takže jsem sedl k počítači, objednal a kolo bylo za 2 týdny doma.
Při objednávce je fajn možnost konfigurace komponentů z rozumné nabídky, takže jsem doma nemusel dělat téměř žádné úpravy. Vyměnil jsem pouze sedlo, původní převodník 32z za AB ovál 30z a předělal na bezduše (úspora nějakých 140g/zváženo).
Hodně příjemně mě překvapila konečná váha – necelých 13.5 kilo. Velikost L, včetně platforem, košíku, držáku na Garmin a pumpičky (tu jsem zapomněl sundat :-) ) no a v bezdušové verzi.
Na detailní hodnocení je pochopitelně brzo – jiná geometrie, trochu jiný posed, široká říditka, jiné řazení, jiná kola – tohle vše je směsice zcela nových dojmů. Ale zatím spokojenost. Vše funguje, kolo jede jak tank, přesto jede jak chci, kam chci a hlavně kdy chci. Celkově mi přijde obratnější než to, na kterém jsem dosud jezdil (což tedy úplně nechápu …). Případné další úpravy (zatím uvažuji o drobném zkrácení řidítek a lehkém poladění odpružení) nechávám na později, až si „to sedne“ a těch zkušeností bude víc …
(vloženo 27.10.18)
Značka | Propain |
Model | Hugene |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13.5 |
Rám | karbon |
Vidlice | RockShox Pike RCT3 140mm |
Tlumič | RockShox SuperDeluxe RC3 |
Hlavové složení | Cane Creek 110 |
Kliky | Truvativ Descendant Carbon 175mm/DUB |
Středové složení | BSA DUB |
Měnič | Sram X01 Eagle |
Řazení | Sram X01 Eagle |
Převodník | Absolute Black oval 30z |
Kazeta | XG1295 12 sp. 10-50 |
Řetěz | Sram GX |
Náboj přední | Newmen |
Náboj zadní | Newmen |
Brzda přední | 200 |
Brzda zadní | 180 |
Brzdové páky | Sram Guide RSC |
Ráfek přední | Newmen Evo SL A 30 |
Ráfek zadní | Newmen Evo SL A 30 |
Pedály | RaceFace Atlas |
Řídítka | Sixpack Millenium 785 carbon |
Představec | Sixpack Skywalker 50 |
Sedlovka | Bikeyoke Revive 160 |
Sedlo | SQ Lab 611 Ergowave Active |
Pláště | Schwalbe Hans Dampf 29x2.35 |
31.10.18 18:48
Hezkéj Bajk, na kecy ohledně podsedlovky se vyser taky jsem ji sezónu vozil. Ať to jezdí a dělá radost ;)
Goofy: Když jsem mu psal na Selvu 29, tak psal, že už nemá. Potřebuju boost, jinak bych bral 35.
embi: že by Bartoníček? Jinak mám teď taky 35 od toho borce z ebay. Domluva super, za 4 dny byla doma. Zatím jsem spojojený. A vyplatí se jeho nabídku sledovat. Postupně tam co týden/dva přidává další vidlice. Hlavně ty 35 se tam moc dlouho neudrží. ;-)
@vpa007: brašničky na teleskop nejsou problém, viz. https://www.wolftoothcomponents.com/…ts/valais-25 a např: http://www.bikepacking.com/…t-seat-bags/
@tonik666: s tím krátkým představcem bacha, on ten Hugo zase nemá až tak položenou vidlu a s postavenou vidlí je krátkej představec hyperaktivní. Jinak řidítka bych taky nekrátil, je to o zvyku a jednak širší řidítka zase zmírňují hyperaktivitu toho kratšího představce, druhak si to musí Twitko srovnat se šířkou svých ramen. Já jsem na Jeffsy nafasoval 800 řidítka a ke svému překvapení jsem zjistil, že mám poprvé za svých 30 let ježdění na kole zápěstí neskřivený do strany a je to celkem příjemné.
embi: těsnění a olej si vyměníš sám doma, to samé gufera… teď mi prošla rukama 3 roky jetá 35tka co má kámoš a kupoval ji od Michala Prokopa – vakl ve spodních nohou ve futrech – oprava/výměna v německu v servise Formuly bez problémů ;-)
Mašina super, kapsičku nehrotím… sám jsem s tím teď docela bojoval, páč jsem ji dycky vozil, ale našel jsem takovou, která by mi po novu fungovala s teleskopem… takže sem to pořešil nářadí pod košík + duše sucháčem pod sedlo + knoty do řídítek (viz foto – ilustrační ;-)). Zatím je to tak asi OK.
Boost prave zatim nemam a chtel bych vetsi papuc nez je dhf 2,3 na i23 rafku, tak musim poresit jesi rovnou prejit na sirsi rafek a boost nebo to nechat
To samé dilema jsem řešil s DVO… zjistil jsem ale, že v podstatě všechno se dá udělat doma :D.
Bral bych Formulu Thirty-five EX – mám verzi se 170mm, jetou z bazaru, a je skvělá. Pokud máš boost, tak nezbyde vzít než dražší Selvu, která ale myslím nepřináší tolik navíc.
tonikk666 – tak oni jsou to Nemci a pomerne dost komponentu maji od jinych Nemcu (asi dobry vztahy :-) . Takze snad proto maji v nabidce Bikeyoke, Newmen, Sixpack. A to zarazeni do verze levna/drazsi .. podle me je to jen o cene … co je nejlevnejsi jde do Basicu, nejdrazsi do Highendu a prostredni verze si tak nejak rozebrala veci s rozumem … ono si to ale stejne muzes seskladat jak chces (tedy z toho co nabizi), takze ty verze jsou jen nejakej orientacni startovaci bod …
Prave koukam co bych osadil misto aurona a ta formula vypada docela zajimave.
vili: Tuším :) Od prodejce hb_2018 na ebay. Případně výprodej na stránkách Alutechu.
Formulu 35 má za 415EUR, a Selvu za 599 EUR. Hlavní rozdíl je, že Formula Thirty-five je pouze 15×100 a Selva jen 15×110, tedy boost. Sevla má také trochu masivnější spodní nohy a korunku, tj. něco jako Pike>Lyrik.
Bohužel už nemá Selvu ve 29, takže já ulovil jednu na německém bazaru, sundanou z nového kola Alutech.
Moc pěkný kolo a i za rozumný peníze. Barva krásná, máš body navíc za doladění sedla do barev.
Řídítka doporučuju nechat jak jsou, rychle si zvykneš. Pokud by kolo bylo dlouhé, řešil bych to kratším představcem. Jezdím na obdobném kole 40mm představec a je to úplně v pohodě. Pokud bys i tak krátil, tak určitě ne na méně než 760mm.
Sedlovka by se mohla vejít i 185mm, ale 160mm je myslím hodně v pohodě. Skvělý je, že vůbec v nabídce BikeYoke mají (a nechápu proč je na top modelu Fox Transfer a ne BikeYoke:))
Vidlici jsi mohl vzít Selvu od Formule, zvlášť pokud byla levnější než pike. Je to určitě lepší vidlice, snáze nastavitelná (zdvih), tak i s více nastaveními a nemá problém s křupáním nohou. Na druhou stranu nevím jak moc má v čr dobrý servis. Na Enduru mám teď starší Formulu 35 a je skvělá (předtím jsem měl Pike).
Lynch – sedlovka je 31.6
jinak brašnička doznala lehký vývoj :-) Vzal jsem ze starší původní mechanismus „bajonetu-zamykání“ a přehodil ji na tu novou. Bylo to trocha vrtání, páčení a štípání plastu, pak trocha improvizace při upevnění zpět a hotovo. Brašna je teď blíže k sedlu (tak 1cm).
30.10.18 06:53
Výrobce se chvástá 100% anti-squat kinematikou, takže tu páčku asi nepotřebuješ.
Kolo parádní, neokoukané = více takových rozhodnutí.
Brašna pod sedlem neuráží a košík přímo závidím. Za mě OK
Co by mi naopak vadilo je páčka od tlumiče úplně dole.
3bike – Propain jsou Nemci … zdvih vzadu je 130mm.
ceo – nahodou, na mistni pomery to dopadlo jeste docela slusne :-)
Jakkoliv je hodnocení individuální, tak si jsem dost jistý, že známka tohoto bajku je za podsedlovku, což je dost ubohé.
Koukám, že hlavní co se tu řeší je podsedlová brašna, která není nijak velká a vypadá slušně…a nijak neruší…
ne každý chce vozit na zádech batoh…ale vozit pití klasicky v bidonech…
Jinak moc pěkný kolo, co je to za značku, resp. odkud je?
Zdvih rámu je taky 140 mm? není uvedeno…
Jezismarja, proc bysme ji neresili??? Hodnotej se tady kola ne? Nebo od ceho tahle sekce tady je? Tak kdyz se mi nelibi, a je to muj nazor, tak to napisu, ne? Stejne jako druha polovina napise, proc to resite;) Jinak kolo je super, o tom zadna!!!!
Fran7 – jenomze ty mas vyketni kolo a ne enduro-specific silostroj :-D
Ale ted vazne – na celopera 2 flasky nedas a na nekterych vubec zadnou. Brasnicky to nezachrani a navic je to fakt hnus, takze se casto vozi batoh ( treba kombinovanej s paterakem ). V lete byva posledni roky fakt vedro a stejne by mi jedna flaska na vodu nestacila.
Bože proč řešíte brašničku, vždyť je to každého osobní věc co si na kolo pověsí. Ano na focení to mohl sundat a bylo by zde o 70% mín komentářů, ale co už. Já vozím brašničku taky furt, nářadí, duše, peníze, klíče od domu v ní, nač batoh, při vyjížďkách do 40Km zbytečný batoh a na to co potřebuji se vejde do kapes a té brašničky, dvě flašky do dvou držáků.
Kdo to takto taky nedělá?
Kolo peckaaaaa! Doufam, ze sem pak hodis nakou recenzi:) Brasnicku bych taky nedal, cejtim to tak, ze patrej na xc kola:) Sam to budu resit ledvinou od Acepacu;)
Brašnu si rozhodne majitel sám. Komu by brašnička vadila kvůli zádům, může zvolit alternativu https://www.bike-eshop.cz/…e-lime-punch
ad prokletá mošna – řekl bych že problém není … tlumič vypuštěn, zatlačeno na max, sedlovka spuštěna na doraz … brašna se sotva dotkne pláště .. na fotce to vypadá hůř, než to je v reálu. Sotva se dotknou. Není problém s kolem jet dopředu … kontakt je minimální, ozve se jen lehký zvuk tření .. uchycení brašny má navíc vůli, takže o ten milimetr, dva uhne nahoru. Mohlo by to být lepší, ale i takhle já osobně vyhlašuji klid a siestu …
zbývá estetika – pravda je, že tahle nová verze má ten mechanismus uchycení mnohem masívnější a vyšší, než tomu bylo dřív. Nevím co je k tomu vedlo – ta starší byla blíž sedlu a bylo to i hezčí .. no co, nic není ideální … :-)
pro P@X – proč další mošna ? Vozím batoh často, i když ne úplně vždy. Primární účel je pití. Kromě pití, tam je nějaké oblečení, doklady, telefon, klíče, cigára. Jinak čím méně věcí mám v batohu, tím jsem šťastnější. Takhle je batoh relativně lehký a placatý (není to hrb). Na zádech drží a nelítá víc než je nutné. Cokoliv navíc, hlavně těžší věci a objemné, hranaté a neskladné mi tam vadí. Každé deka navíc ucítím večer v zádech. Tedy co můžu dávám někam, kde to nemusím nést já osobně. Ideální je podsedlovka. Navíc někdy jedu úplně bez batohu – pak si prostě vezmu vodu do flašky, batoh nechám doma a nemusím řešit, zda mám sebou důležité věci. Ty klíčové (nářadí a spol) jsou v mošně a ta je vždy pod sedlem …
S tou brasnickou si to proste pos*al :)). Takovyhle supr kolo a pulka lidi na ne pres brasnicku nedohlidne :)
27.10.18 19:21
Prosimte, vykasli se na dementy – viz nize, co tady spekulujou nad brasnickou.
Me to spatny neprijde, naopak to vypada funkcne.
Prosimte, vypust vzduch z tlumice a hod nam sem fotku s tlumicem na doraz. S brasnickou.
nomezc – ad stoupani – no, ber to jako ciste me subjektivni pocity – nejsem zadny zkuseny jezdec, co by dokazal podat objektivni zpravu o vlastnostech kola. Na tom kole sedim trochu jinak nez jsem byl zvyklej. Nicmene se stoupanim nemam problem – abychom si rozumeli – nemam problem vetsi nez driv :-) Jako ze by to hur jelo do kopce a ja to poznal/citil tak ze bych to nejak resil.
Mozna zatim jezdim o neco pomaleji – nicmene to bych rekl vychazi spis z jinyho/omezenyho odstupnovani prevodu. Tam, kde bych driv na 3×9 uz radil tezsi prevod, tady nemuzu, protoze by to na me bylo moc. Takze motam „zbytecne“ na lehci. Rozdily nejsou velke, ale jsou – presneji citim je. Druha vec je, ze ja si s tim kolem stale hraju – namisto abych se do toho oprel a jel, tak si zkousim ruzny opicky a pak na Strave koukam na casovou ztratu oproti drivejsku (ale nic zasadniho). No a pak tu mame jiny plaste – oproti NN/RaR 2.25 je tam 2.35 HD na obou, takze taky neco. Kolo rozhodne lip stoupa pres „kriticka"mista (koreny, sutry, hrany), ale to si myslim je dany spis 29“ (podobne to bylo na Epicovi, kteryho jsem mel pujcenyho par dni).
Mam-li udelat nejaky zaver pak si nemyslim, ze by kvuli trailovejsi geo to kolo hur stoupalo nez to, co jsem mel ..
ad podsedlovka .. ze ja vul ji pred focenim neschoval ;) Vazne – o teleskop nedre – je tam malej, ale bezpecna mezera. Ale pravda je, ze ten prostor mezi zadnim kolem a brasnou muze byt pti max pri kompresi na hrane. Ten kritizovany upinaci system (kterej mimochodem mam docela rad, bo na stare podsedlovce spolehlive slouzil x let) zabira zbytecne misto. Kdyby brasna byla tesne u sedla tak je to sichr. Nicmene otazkou je, jaka jina … zmineny model Elan na pasky je bud malej (210) a tam se vejde prd, nebo je to obluda 580, se kterou si moc nepomuzu – odhadem vyjde tam kde ted jsem. Se budu muset poohlednout po okoli jaky jsou moznosti …
Podle fotek používají 42 resp. 44mm offset standardně. Možná u Formuly bude 51mm V tomto směru můžeš být rád za Pika, s F36 bys měl trail kratší ;)
Tvitko: podsedlovka j2 v pohode ale ne s timhle silenym drzakem :) navic to vypada ze ti bude drit o pist teleskopu. Porid Scion Elan nebo neco podobneho. Kdyz uz mas tak krasne kolo je skoda to kazit takovou drobnosti. Btw jak jsi sopkojenej se stoupacima schopnostma ?
Odvazim se tvrdit, ze se sedlem dole pujde ppdsedlovka urcite do zadniho plasti pri kompresi.
27.10.18 16:32
ceo – díky. Jen doplním že použitá vidlice má offset 42mm – podle infa ze sériového čísla na vidlici a webu Sramu. Takže prodloužený trail … Mám pocit že někde na webu jsem zahlídl obecné info o offsetu 51mm, což tedy v případě mé vidle (pokud je info ze Sramu správné) pravda ..
Tomuto kolu strašně fandím a něco mě k němu táhne. Bohužel má kratší reach a strmější hlavu, než mám teď a než bych si do budoucna přál. Takže možná v gen 2 :) Každopádně super.
P@X – V tom konfiguratoru nebyla moznost 30z prevodniku. takze jsem musel vzit tech kulatych 32. Kdyby tam byla tricitka od vyrobce, pak bych to asi nechal byt. Ale takhle jsem se rozhodl vyzkouset ten sisatej zazrak. Mam kolena na kasi, vsichni to chvali, tak snad to pomuze. Zatim dobry – presneji, nijak extra to nevnimam. SRAM dela nejmensi oval 32 co vim. Takze AB. A jako opruz to zatim nevnimam … ja se obecne nikam moc nezenu, takze tech 10 jsem tam mel zatim snad jen dvakrat a bohate mi to stacilo. Kdyz to jede samo z kopce, spis odpocivam, nez bych makal :-)
Pekný. Moc.
Krásný :-)) ať slouží!
Snad jen bych si jen dal v konfigurátoru Formula Selva vidlici a Cura brzdy – navíc to tam vyjde levněji, ale to jsou osobní preference.
27.10.18 12:13
Netušil jsem, že kapela ProPain vyrábí i kola :-)
https://www.youtube.com/watch?…
Nicméně barva je lahůdka, přepákování tlumiče vypadá originálně a celkově se mi to líbí a dám 4,9 *
Pěkné kolo, tlumič s páčkou by mě sral tak moc dole. Brašnu (a košík) pryč :-) někde ji stejně za chvíli urveš a ztratíš v zápalu boje
hnus ? :-) A je mel zato, ze je paradni :-) Hmm…
Vazne .. uznavam bez diskuze, ze to kolo je hezci bez ni, ale to asi kazdy kolo. Jenze kam chces vsechny ty kramy narvat ? Jeste bych to mohl nacpat do nejake ramove brasny :-) Mit to v batohu, tak me upadnou zada. Tam cejtim kazdy zbytecny deka, natoz kilo nebo kolik ta podsedlovka ma (je narvana po okraj). Ted jsem dokonce z camelu vyndal i nahradni dusi a mliko a nacpal to do bazmegu udelanyho ze zbytku bidonu, omotanyho cernou „telepaskou“.. a to vozim v kosiku. Hezky to neni, ale zada opet podekovaly. Ale tu hruzu jsem pred focenim vyndal, to mi bylo jasny, ze to by neproslo :-) :-)
za mě paráda. 5*