Chci letní čas a slunko do večera ! :-)
(vloženo 31.10.18)
Lister:
o jízdě na silnici, myslím,že je jedno jestli ve dne nebo v noci, by se dalo založit samostatné vlákno a klidně i několik diskuzí…rád jezdím na žiletce a je fakt, že „krizových situací“ s řidiči, za poslední roky dost přibylo
Lucifer je super. S tou M5 jezdím na max výkon minimálně a i výdrž je jak výrobce uvádí. Jen ta cena je řekněme z těch vyšších…ale když je to za věc na kterou se člověk může spolehnout …bývá to k nezaplacení..
Taky jezdím po tmě, to bych se jinak nezajímal o světla. Ale jezdím jen v terénu. Na silnici jen nutně při přesunu na bajku z lesa domů.
Silničku do tmy netahám, na to se mám moc rád. Přijde mi to prostě moc nebezpečné. Je spousta situací, kdy je cyklista velmi jednoduše přehlédnutelný a světla tam moc nezmůžou.
Netvrdím, že jízda po tmě v terénu je to nejbezpečnější, co můžete dělat. Když se vysekáte, tak vás prakticky jistě nikdo nenajde. Ale beru to tak, že v tom terénu mám vše ve svých rukách (a hlavě), kdežto na silnici jsme odkázaný na soudnost těch ostatních – a té jsme nikdy nevěřil.
Ještě jednou díky za tip na toho Lucifera. Když jsem procházel ceny, výkon a hmotnost, tak nakonec půjdu do dvoudiodové M5. Protože když k ceně Lucifera S připočítám dva protected články a nabíječku, tak se rozdíl vůči výkonnější M5 skoro ztrácí.
Lister:
Díky za odkaz.
Ale…nevidím důvod proč nevyjet do tmy…když uvidím…a budu viděn…
Tady je teď systém měření – nic pro domácí použití
http://reviews.mtbr.com/…measurements
Jinak tim po tmě jsem myslel prostě po setmění a ne že pojedou neosvětlení.
Prostě na silnici bych v noci asi plánované nevyjel ani kdybych měll vepředu Lupine Betty a byl celý obalený do reflexu.
Beru to z pohledu řidiče, kdy stačí blbé podmínky a oslnění z protisměru a nevidíš vůbec nic…
A lidi po tmě na silnici bez osvětlení snad ani kontovat nebudu…
Snad jen, že osvětlením a reflexními prvky se člověk odlišuje od dárce orgánů …
Čelovka od Lucifera je na přilbě úplně v pohodě…váhově ani o ni nevím…
K tomu měření :
Osobně to neberu. Jen pravidelně kalibrovaný luxmetr vlastním…a ve finále i ty ČSN …a kolikrát se divím jaké hodnoty je výrobce schopen vůbec uvést :) …a pak už se jen člověk zasměje, když se tím někdo ještě ohání (vůbec nemyslím světlo Garcion-píšu všeobecně)..
Lister:
Nevíš , prosím, přesně odkaz jak provádí měření na MTBR?
Pokud jde o moje světlo tak jde o měření převzaté z MTBR kde to měří docela poctivě.
Toho Gacirona si na hlavě dokážu představit uplne bez potíží. Zase nesmíte být na ty svoje krky tak přecitlivělý.
Ale docela mne zaujala ta čelovka od Lucifera. Asi by stačila ta jednodiodova verze. Sice to má externí baterii ale tady by mu to nevadilo. Hlavně jsem se chtěl vyhnout světlu na hlavě a baterií v batohu s dlouhým kabelem
Asi vyzkousim. Kvalitní čelovka se vždycky hodí.
Jinak ještě k tomu výkonu který kdo potřebuje – jezdím v terénu na silnici jen z donuseni posledních pár set metrů.
Neberte to moc osobně. Ale lidi pohybující se plánované po tmě na silnici považuji za sebevrahy.
Také by mě zajímalo jak se tu na BF ty reálné lumeny měří?…myslím ty pány co se ohánějí reálnými údaji :)…vlastní snad kalibrovaný luxmetr …a příslušné ČSN…nebo snad rovnou ethalon? :)
HonzaRez: kdybys radši řešil točvolanty, kteří neumí za tmy vhodně objet/předjet, dtto permanentně zapnutý dálkáče…
HonzaRez: co v to spatřuješ za problém? Vpravo, vlevo, vždyť je to rozdíl cca 10cm…
Johny.Merida: Díky moc, kolego, tohle vysvětlit zdejší bejkerům je už dlouhou dobu nad moje síly… Už jsem tu sesbíral pár zvláštních výmluv, natáčení světla zleva doprava je v pořadí čtvrtá…
Lister: V9S si na hlavě nedokážu moc dobře předstvit, je to celkem macek…
Jezdím na low a na medium. Na silničku po asfaltu to zcela postačuje.
Tak 90 min jsem na max ještě nejel…pouze nějakých 30 min.....jak jsi měřil těch 1200 reálných lumenů?
Co píšou je jedna věc.
Moje světlo má udávaný výkon 1600 lumenu a výdrž 3 hodiny. Reálné 1200 lumenu a tak max 2 hodiny. Použitelný je pro mne ten maximální výkon nebo nejhůř 75%
Tohle by se k tomu hodilo. Ale docela se bojím že to budu muset pálit na max a tak by mne zajímalo jestli to dá aspoň 90 minut v tomhle režimu.
Tak díky za odpověď s tou vydrží.
Pohádku o spotřebě auta si taky každý může přečíst na stránkách…
Lunochod...... záruka 3 roky :-)
HonzaRez: mám pro tebe zcela zásadní zprávu – držák k tomuhle světlu se dá natáčet kolem svislé osy, takže je možno světlem „mířit“ k pravé krajnici, i když je světlo umístěno nalevo od představce ;-)
Náhradní jsou k mání tak není problém… výdrž si každý snad přečte na stránkách :-)
No zrovna V9S moc mrňavej není. Délka 11cm, průměr 4cm, hmotnost 182g. To už je na přilbu celkem dost…
To světlo vypadá zajímavě. Už dlouho chci nějake malé
rozhlížecí allinone světlo na přilbu. Na kole mi stačí s externí baterii ale na přilbě bych to asi nechtěl.
Jak je na tom s reálnou vydrží? Dá to bez potíží i několikahodinovou jízdu na nějaký použitelný režim?
nooski: mám toho většího gacirona a ze začátku mi to světlo taky nedrželo úplně pevně. Dal jsem pod objímku po celém obvodu gumu z duše a od té doby se to ani nehne.
1.11.18 09:45
Jezdím při pravém okraji vozovky a pangejtu…tak pro mě to je logický :-))
Binford: BikeLane Lazer Shark-R (velká obluda), ještě mám do foroty Force Ruby 1 Cree Led, zatím ale nevyzkoušeno jak dlouho vydrží v zimě svítit
Lunochod: zadní světlo máš jaké? Vypadá taky na pořádný reflektor. :-)
Jlrl_ : tak to máš jako já :-)
nooski: Tak to máš asi úplně jiného Gacirona než já :). Já naopak pozoruju poměrně široký kužel (i na 400 lm osvětleny obě škarpy užší silnice), teplou barvu (ve srovnání s LED světlomety na autech) a držák mi připadá pevný dostateně – musím vynaložit poměrně velké úsilí, abych světlem rukou pootočil (možná to bude tím, že z předchozího světla mám na řidítkách nalepený proužek kobercovky). Oproti předchozímu origo Solarstormu X2 jsem s Gacironem nadmíru spokojen.
Johny.Merida: moje v9s se vlivem otřesů nepatrně sklápí dopředu, občas to musím přenastavit, čekám kdy ten stahovací páskem s kolečkem praskne, vzhledem k hmotnosti svítilny bych si představoval robustnější provedení
Hele s tim Gacironem lítám u nás i zdejší segmet ,, červená Nirvána" co je na Stravě a to je dolu z kopce fakt hukot… kořeny,les, fotka je odsud…a nestalo se mi, že by se mi světlo pohlo. A to jsem si myslel, že ten držák se protočí,ale nic. Mám v to světlo důvěru a záruka 3 roky taky o něčem asi hovoří. Já jsem prostě spokojenej.
Také příprava a test na sezonu:
Na kole:
https://www.specialized.com/…ght/p/132989
Na přilbě:
http://luciferlights.net/…ka-lucifer-M
…po tmě mi to nevadí…ale taky bych radši fajn letní dlouhej den.....včera i dnes se jelo super…
Chlapi s tím Gacironem. Zatím cítím lehké rozladění. Pravda, pořádný křest ohněm ten můj kus zatím čeká a zatím jsme spolu absolvovali jen jednu delší vyjížďku v sychravém počasí a pár krátkých jízd po tmě, ale moje poznatky jsou zatím následující. Kužel je dost úzký s poměrně přepáleným středem. Držák resp. jeho umístění způsobuje, že se světlo neustále stáčí dolů a na teréní vyjíždku si jej nedokážu představit. Teplota světla je spíše do studena ačkoliv byl avizován teplý odstín. Co se oslňování týče, tak není rozdíl mezi Gacironem a jakoukoliv jinou svítilnou. Jen pro info jsem kupoval v ledexpertu. Když to porovnám s Yindingem, který vozím už nějakou sezónu, tak Gaciron má výhodu rozumného blikání a all in one řešení s dobíjením přes USB. Ale jak říkám, první pořádný křest čeká světlo zítra, tak doufám, že mě na 60 km dojíždění přesvědčí.