Koupil jsem místo vyhlédnutého Whyta 905 a chtěl ho používat primárně na trailech a technických vyjížďkách.Nicméně tak mi sedl, že už jsem na Horizzonta od 4EVERU nesedl…
Vyměnil jsem : desky přední za chlazené kovové , koupil jiné pohodlnější gripy, vyměnil vlajdy za širší stingy v jedovaté barvě a míře 780, představec za kratší 50 mm od bontrageru, dokoupil pár zelených doplňků od Shamanu / škoda že trefit stejnou zelenou zřejmě nejde / , nasadil blatníčky a hotovo.Pro tuto chvíli jsem spokojen, na příští sezonu tak nějak plánuju teleskopku , ale rád utrácím za funkční věci, když už něco stojí a jelikož tak jak čtu, tak teleskopky od kohokoliv jsou dalším komponentem na servisování a problémy, tak se na ten výběr netěším…
Kolo se v terénu chová předvídatelně, je stabilní, dostatečně rychlé, jde za pedálem , výjezdy jsou o poznání efektivnější než na předchozím kole a zvládne i přes balony jízdu na asfaltu při vyjížďkách s kámošema , či rodinou.
Vcelku spokojen jsem překvapivě i se sadou 1× 11 , měnil jsem převodník z 30z na 32z a ještě to vidím na 34z na jaře.
Jsem maximálně spokojen.
(vloženo 8.11.18)
Značka | Kellys |
Model | Gibon 70 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | 11.6 kg dle údajů od prodejců, bike je lehkej, ale zase tak asi ne :-) ale nevážil jsem |
Rám | KELLYS DYNAMIC HT 27.5 (650B) 6061 3PLE BUTTED (12X148MM BOOST THRU AXLE) |
Vidlice | ROCK SHOX REVELATION RL (27.5), 130MM, SOLO AIR / MOTION CONTROL DNA / MAXLE LITE 15MM BOOST THRU AXLE |
Hlavové složení | FSA 1.5 INTEGRATED |
Kliky | SHIMANO SLX (17) M7000-11-B1 HOLLOWTECH II (30) 175 mm |
Středové složení | SHIMANO PRESS-FIT BB71-41A |
Měnič | SHIMANO SLX |
Řazení | SHIMANO SLX |
Převodník | Shimano 1 x 11 32z |
Kazeta | SHIMANO (17) CS-M7000-11 (11-42) |
Řetěz | KMC X11 (114 LINKS) |
Náboj přední | NOVATEC Disc (15x100mm / 12x142mm / 32 holes) |
Náboj zadní | NOVATEC Disc (15x100mm / 12x142mm / 32 holes) |
Brzda přední | SHIMANO SLX M7000 |
Brzda zadní | SHIMANO SLX M7000 |
Brzdové páky | SHIMANO SLX BL-M7000 |
Ráfek přední | KLS BENDER DISC 584X38 (32 HOLES) |
Ráfek zadní | KLS BENDER DISC 584X38 (32 HOLES) |
Pedály | Shimano SPD |
Řídítka | Sting Fluorescent Green 780mm 35mm zdvih |
Představec | 50 mm Bontrager 0 degree |
Sedlovka | KLS EXPERT - DIAM 30.9MM |
Sedlo | KLS FALCON |
Pláště | SCHWALBE NOBBY NICK PERFOMANCE 70-584 (27.5X2.80) FOLDING |
Teleskopu se určitě nebojím, bojím se ale u hydrauliky servisu, odvzdušňování, zatuhnutí v zimě atd…a jelikož jsem trochu na kole autista a jakejkoliv zvuk , pazvuk , nesrovnalost mě dohání k šílenství, mám vítr z diskutovaných vaklů , někdy až hrůzostrašných , TS asi nevyjímaje…a řešit to pak nějak lepidlem , nebo jinak , při ceně okolo 8 000,– Kč se mi trochu příčí.......prostě bych si chtěl za tu cenu dopřát bezproblémovou věc a zatím jsem na ní v diskuzích nenarazil.Koukal jsem na mechanickou E13, dělaj dobrý věci v dobrý kvalitě , ale o sedlovce jsem toho moc nenašel, tak možná zkusím…no ještě uvidím no..... no a taky jsem víc než subtilní biker čuník na kole a komponenty pode mnou trpí o poznání víc, tak se v tomto ohledu bojím také o trochu víc :-)
No nezbyde mi než vyzkoušet a případně servisovat, nebo trpět … jinak všem díky za názory !
Pokud se bojis servisu teleskopu, podivej se na sedlovky TS od zdejsiho uzivatele Tominos. Sedlovka je komplet mechanicka a na jeji rozborku a sborku ti staci imbus, hadr a mazivo.
Teleskopu se neboj, zábavu v terénu to posune úplně jinam než se mrcasit se sedlem v oblacích. Je to pohyblivá často vzduchová, obvykle i hydraulická část, servis potřebuje stejně jako vidlice, ale není to zase tak hrozné – spokojení uživatelé se neozvou, jen ti co řeší problém.
Super, ať dělá radost! Taky jsem na Gibona koukal… Na mě teda s rajdama už dost zelený, ale proti gustu, žádný dišputát! :-) Díky za tip na desky, mám taky sérii SLX M7000 a snesl bych to ostřejší, takže až se sjedou, půjdou sintry… Jinak teleskopická sedlovka je boží věc, už bych bez ní nedokázal fungovat..:-)
Přesněji by to měly být SHIMANO J04C.....drahý teda jako kráva , ale makaj velmi dobře
Deskyjsou kovové, polymer mě neubrzdí :-) ice kotouč na předek mám na druhém kole, chystám se přehodit, ale i takhle to brzdí slušně.....jen traily / Klínovec , Tanvald Špičák řve zadek, kde není chlazeného nic / do budoucna zvažuju nějaké bazarové Zee aspoň na předek......
bajkondra: pěkný kolo. Můžu poprosit o typ těch destiček co jsi dával a klidně se i rozepiš jak jsi spokojený – pokud to nechceš prát sem, tak klidně PM/SZ.
drood, Mildee : má to pevný osy, konkrétně boost čili 12×148.
Mildee: S váhou souhlas, ta určitě taková není, kámoš to má osazené sériově a na 2převodníku a má cca 13kg, ale tady ten bike v profilu má lepší osazení (kliky, kazetu, brzdy atd.), takže bude lehčí, ale odhadoval bych to na určitě 12,5 kg.
Jestli ty chlazené desky jsou sintry, vyměň i kotouče. Tady ty základní jsou jen na organiky. Jinak katalogu nevěř, všude píšou rám 148mm thru axle a pak náboje 12×142mm :-D váha bude reálně někdě přes 13kg :-) jen aby to někdo nebral vážně.
Čau,
hale super výběr, za ty prachy je to cajk kolo. Kámošovi jsem nedávno pomáhal s výběrem nového biku, původně chtěl fulla, ale budget měl moc nízký a nakonec skončil u Gibona a je nadšený. Pro někoho, kdo chce mít jeden bike a není chrt, tak je to super volba. Díky širokým plášťům je to stabilní, lépe to žehlí, lepší grip, asfalt to v pohodě dá a zvládne to i trail.
Za mne super a dávám 5*