Za skoro čtyři roky se kolo dost změnilo, proto ho sem dávám znovu. Je to zimák/měšťák a je stavěné na cenu a výdrž. V zimě s ním jezdím i delší trasy. Při pravidelné údržbě po 2 letech služby, jsem kolo rozebral a nechal mu udělat nový lak. Barva ocelová šedá, vidlice černá. Také jsem v rámci plánovaného upgradu přešel ze systému 1×7 na 1×9 s menším převodníkem 40T oproti původnímu 42T. Ostatní díly se měnily v průběhu času.
Kolo nemá na fotkách blatníky, zámek a další prvky městského kola, protože jsem ho vzal po sestavní na testovací jízdu abych doladil případné nedostatky. Vše už je napraveno.
Pár dalších informací:
1, Původní kolo je asi z roku 1996. V roce 2010 jsem ho koupil od kamaráda za 500Kč. Věci postupně odcházely, až z původního kola zbyl jen rám (bez vidlice) a stojánek.
2, Kolo prošlo převody 3×7 na 1×7 (42 a 12–32) na současný 1×9 (40 a 11–32). Jednoplacka mě na městském kole vyhovuje.
3, Bowdeny jsou vedené v celku. Díky tomu a kvalitním koncovkám na to nemusím 2 roky šahat.
4, Když jsem naposledy řešil nová kola, tak jsem chtěl něco hodně odolného, protože poslední roky vážím přes 110kg a vozím na tom i těžké nákupy v baťohu, tak jsem vybral dvojtě nýtované ráfky remerx dragon na 36 děr. Za dva roky žádný problém.
5, Pláště vozím mimo zimu Continental TracelCONTACT a přes zimu Schwalbe Marathon Winter. TravelContact je super plášť, odolný s přijatelnou hmotností a vysokým nájezdem. Zadní plášť dal 6.5kkm a pak se urvala patka. Přední šel do zadu a má teď již 9kkm a ještě nějakou chvilku tam bude. Plášť sice není tak odolný jako marathon, ale neváží kilo. Přežije i brněnský posyp.
6, Rám samotný bez vidlice váží 3kg. Doslovně je asi udělaný z lešenářských trubek. Už začíná vevnitř reznout, zvláště po zimě, tak jsem ucpal silikonovým tmelem všechny otvory do rámu kromě středu a pomohlo to. Jednou byl svařovaný na spodní noze, kde byla drobná prasklina. Od té doby už pár let drží. Snad vydží ještě dva roky.
7, Barva ocelová šedá bylo náhodné rozhodnutí. Původně jsem chtěl nějakou výraznou barvu, aby kolo bylo vidět. Nakonec jsem šel z praktických důvodů do šedé. O kolo se nestarám, neumývám ho a ani nechci takové věci dělat. Na šedé není špína tolik vidět.
(vloženo 20.11.18)
Značka | Fort |
Model | Auriga |
Modelový rok | 1996 |
Velikost | 20" (odhad) |
Hmotnost | 12.9Kg |
Rám | Fort Auriga |
Vidlice | ocel 1" |
Hlavové složení | Force, šroubovací, 1" |
Kliky | KLS race |
Středové složení | KLS race |
Měnič | Shimano SLX, 9s |
Řazení | Shimano SLX, 9s |
Převodník | Čína, DECKAS, 40T NW |
Kazeta | Shimano XT, 9s |
Řetěz | Sram 971 |
Náboj přední | Shimano Deore, HB-T610, 36 děr |
Náboj zadní | Shimano Deore, FH-T610, 36 děr |
Brzda přední | SRAM Single Digit 7 |
Brzda zadní | SRAM Single Digit 7 |
Brzdové páky | SRAM Speed Dial 7 |
Ráfek přední | Remerx Dragon, 36 děr, dvojté nýtování |
Ráfek zadní | Remerx Dragon, 36 děr, dvojté nýtování |
Dráty | nerez, 2mm, mosaz niple |
Pedály | Shimano 520 |
Řídítka | Force Basic H 4.4, 680mm |
Představec | ITM, 120mm, 10 stupňů |
Sedlovka | Author, 26.1mm |
Sedlo | Selle Italia C2 Trans Am |
Pláště | Continental TravelCONTACT, 37-622 |
totální dříč a pracant.. tyhle kola si zaslouží aby se na nich jezdilo.
20.11.18 22:09
Spis úhlem dopadu.
@doubeq: Po tom co jsem tam vymenil puvodni hlavove slozeni, tak uz bez drzeni jet mohu. To stare melo dulky a to se nedalo.
@Vilém: Jak to vypadalo s puvodni vidlici si uz nepamatuji. S touto to vypada takhle uz nekolik let, viz. moje fotka 2 roky zpet. Osa naboje je 10cm posunuta od hlavy.
Nejak se mi nechce verit tomu, ze toto je puvodni tvar vidlice, rozhodne to neni uhlem hlavy.
Je to jak autobus, mám starý fávo a taky je to ležmo, bez držení se na tom jet moc dlouho nedá :-)
@Vilém: Vidlice neni puvodni. Je z roku 2014. Puvodni jsem ohnul. Vypada to trosku podkopnute, ale takovy je proste uhel hlavy. Vidlice neni nijak ohnuta. Je zajimave, ze sileny uhel vidlice na Nicolai co je kousek vedle nevadi, ale na treku je to problem :-).
Dragony jsou prostě tank, sice těžítka, ale držely by snad i bez drátů, vozim je taky na mešťákovi.
@plysovykozisek: Na zimu by to urcite bylo lepsi mit diskove brzdy, protoze tak za 3 roky musim menit rafky. Jak s tim jezdim v zime, tak to odchazi rychle, stejne jako gumicky, ale je to lowend kolo, tak dokud ram bude drzet, tak menit nebudu. Rocne na nem najedu tak 4.5kkm. Snad jeste 2 roky vydrzi :-).
Víc by tomu slušely hydraulický brzdy.