Santa byl super, ale přeci jen měl své limity no a chtělo to zase nějakou změnu, třeba na to jednou bude lék :-)
Reign je nekompromisní mašina, stačí vybrat směr a nas..at to tam, on si to nějak přebere.
Pružina žehlí, Lyrik taky a po prvé mám pořádný brzdy, který fungujou pořád stejně. Na druhou stranu je znát, že prostě nejde za pedálem jako Santa a v rozbitějších pasážích se malý kola zasekávají. Kolo jako celek mě ale hodně baví.
(vloženo 24.11.18)
Značka | Giant |
Model | Reign |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14,5 |
Rám | Giant Reign Advanced, polepen 3M folií |
Vidlice | Rock Shox Lyrik RC2 170mm |
Tlumič | Rock Shox Super Deluxe Coil RT, pružina CC plus redukce (-110g), páčka Suntour |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Sram GX 1400 |
Středové složení | Sram |
Měnič | Sram X1 |
Řazení | Sram X1 |
Převodník | Absolute Black 32z |
Kazeta | Sram X1 10-42 |
Řetěz | KMC |
Náboj přední | DT Swiss 350 SP Boost |
Náboj zadní | DT Swiss 350 SP Boost |
Brzda přední | Hayes Dominion, Kotouč SH 180mm |
Brzda zadní | Hayes Dominion, Kotouč SH 180mm |
Brzdové páky | Hayes Dominion |
Ráfek přední | DT Swiss XM 481 |
Ráfek zadní | DT Swiss XM 481 |
Dráty | DT Swiss Competition 2-1,8-2 |
Pedály | HT, Exustar SPD |
Řídítka | Easton Havoc 35mm, zkráceny na 760 mm |
Představec | Easton Haven 35 mm, délka 50 mm (RF) |
Sedlovka | Giant Contact 150mm |
Sedlo | Giant Contact SL |
Pláště | Schwalbe MM SG US 2,35, vzadu Cushcore |
A ja myslel ze je to nejaka nova ficura. Prave me zaujalo jak natesno to mas. Jako sam mam jednu objimku z ali ktera aktualne tesni perfektne. Za celou sezonu jsem sedlovou trubku necistil.
theedge: rozměr nevím, byl to zbytek nějaké staré duše. Chce to kouknout co se doma válí a vyzkoušet
26.11.18 06:25
Co to je za rozměr duše že to tam tak pěkně sedlo ? Uvažuju nad tím taky …
Vozim takhle dusi taktez a prez zimu ji mam az nahoru pod zamek, kde ji mam pribindrovanou. Tim se pripravim o vyuziti priblizne jednoho centimetru.
Ta ficura na sedlovy trubce? To je nejaka buzirka nebo co je to za navlek?
Proste jsem to nevydržel, ono i na Santovi jsem jel na jaře jeden Ilegal, když musíš tak musíš. Ale je fakt, ze na nem bavilo i xc vyjížďky, takže menší riziko zranění tam je. Přes rok jsem traily moc nejezdil, protože jsem to fyzicky nedával, teď už jsem se dal zase trochu dokupy a doufám, že příští rok už bude ok.
Jo tak byl jsi to ty. Já jen že taky jezdim na tomhle kole a valim se doma už několik měsíců rozštípanej a zvažuji, zdali nepřesednu jako ty. A taky se trochu uklidnit. Ale teď vidím že jseš zpátky.
Blahycz: jj to souhlasí, historie se opakuje :-)
Logoman: rám s tlumičem ve velikosti M váží 3,1kg
Marek.Kv: podobnost s Nukeproof nějaká je, ale to u představce není tak těžký, takže kopírování bych ani neřešil, když jo tak Easton je jasný, co se týká historie výroby komponentů, Nukeproof se o to jen snaží :-). Jinak Easton už dnes neprodává pro MTB, komponenty jdou pod značkou RaceFace, proto jsem už představec Easton Haven nesehnal, dnes je to RF Turbine
Pecka, máš plnejch 5☆ ,jen se optám. Nepsal jsi tenkrát že jsi prodal Reigna po zranění, a pořídil toho santu?
25.11.18 09:51
Erider: porovnat můžu jen to co jsem jezdil. Jasně že jsou to kola z jiné kategorie. Obě jsou dobré v něčem jiném. 180 kotouč mi stačí, ale jezdím hlavně kolem Prahy. Kromě XT a Guide jsem jel jen Zee a i ty byli už někde jinde, po nich jsem se rozhodnul pořídit pořádný DH brzdy
Wilda81: je tam ještě rezerva, asi by vyšla i délka 2.0. Myslím, že delší pružiny se dělají aby byl chod linearnější a nepřiblížili se svému skutečnému konci, dříve přijde doraz na pístnici. Kratší pružiny plus mezikrouzek používá právě SAR a EXT, máj universální pružinu a na různé tlumiče jen jiné redukce. Moje nepodložená úvaha je, že čím kratší pružina, co se přiblíží svému realnemu konci, tím bude pružení progresivnější, pro mě plus. https://superalloyracing.com/…cer-included
A nebylo to, že Giant lepší než Santa i tím, že to chtělo porovnávat spíš s Bronsnem nebo Nomadem ?
Zajimavý, že zdvih 170 a brzda přední jen 180. Jak jsi zminoval to porovnání Hayes s tvými předešlými brzdami. Tak své porovnání se Saint/Code máš taky? Hayesy se mi sice nelíbí vzhledově moc, ale pro zajimavost.
Jinak se mi líbí, že u Santy se propírá ,, šílená,, pozice sedla moc dopředu, u Reigna je to to samý, možná horší a prošlo to
Nemyslel jsem, že se mi někdy bude víc líbit Giant než Santa. Takhle celočerný, ze kterého svítí ten Lyrik, to je fakt paráda.
Za 5.
JacoP: jo a Hayesy jsou už na prodej https://eshop.progresscycle.cz/…nacky/hayes/
Auditor: držák na víčko zatím nechci, když by šlo kolo kolama hoře a spadlo na řidítka, počítám, že by šel Garmin do kopru, takhle se jen pootočí s držákem na riditkach, objímka není úplně dotažena
JacoP: Santa se podle mě dost přeceňuje, dost věcí mě na něm zklamalo, Giant je minimálně na stejné úrovni. Na Santovi nic moc ložiska, hlavové složení se muselo ladit distancnima podložka, jinak horní víčko dřelo o hlavu, ve vnitřním vedení byli někde docela zlomené bovdeny a vzadu se vešel plášť max 2,3 Maxxis, jinak při dorazu šlo kolo do sedlové trubky, tyhle věci jsem na Giantu nikdy neřešil. Jediné plus byl šroubovací střed
Jsem rád, že se bike líbí.
Coltcha: EX511 jsem chtěl, ale nebyli dostupné, ale i XM481 snesou hodně, o předek se vůbec nebojím a na zadku je cushcore. Na příští rok jsou v plánu druhé záplety na 511 a 481 se posunou do pozice ,,výletních,, kol na lehčích pláštích
Logoman: váhu dělají stoprocentně pláště (1200g) a cushcore(250g) s rozumnýma pláštema a bez vložky musí jít v létě cca na 13,5kg
Suslos: EAGLE mě moc nenadchnul, nešel pořádně doladit a teď na podzim jsem pořád tahal klacky z ramenka, na xc dobrý, ale na en jsem to už nechtěl. S výrobou redukce na CC pomohl kamarád. Origo pružina 400 byla moc tvrdá, při výměně jsem chtěl odlehčit, v úvahu přicházelo SAR a EXT obě by vyšli s dopravou skoro 4t, u kraba je teď ve výprodeji Valt za necelých 9 stovek, tak jsem to prostě zkusil. Vzal jsem kratší 2,25 aby zbylo místo na redukci, dělala se jen horní, dole byl rozdíl na průměru necelý 1mm a na to si pružina naskočila
Sorry jako ze Santa Cruze do Giantu to je jako z Audi do Superbu…Ale kolo moc hezké… zajímavé jsou ty brzdy, kde jsou ty časy kdy byl Hayes a Magura Gustav top v brzdach… že je to již v prodeji je taky zajímavé, nedávno to bylo představeno jako tech novinka na veletrzích…
Ale jo, se mi to libi. Drzak na garmin – takovej ten na vicku predstavce si nechtel…? Vypadalo by to lip :)
nevim proc mi to neprijde moc koukatelny ale jako bike a osazeni dost nekompromisni!
Milane velká paráda! Barevně a určitě i funkčně super.
Velké plus za 1×11. Ta redukce na valt pružinu na super delux se dá koupit, nebo podle barvy „domácí“ výroba? :-)
5* – nejhezčí reign zde!
Super, tohle se mi hodne libi, vahu bych cekal teda nizsi. Asi to delaji gumy.
Nejsou XM481 na taková kladivo už trochu bláto? Sám je mám právě na Hightowerovi a divím, se že to zatím přežili bez újmy. Jinak tenhle Reign se mi líbí moc.
Jasný no, já měl nějaké „br-615“ nebo něco takového až do teď kdy jsem koupil taky gianta a tam jsou RSka a příjdou mi parádní. Tak nevím taky bych zkusil Sainty nebo něco takového :)
Je to hodně znát, RSC oproti Hayesu jen tak trochu ,,přibržďovali,,.. Hayesy mají neuvěřitelnou sílu, zatím žádný náznak vadnutí a nikdy mi nešlo tak dobře jezdit po předním kole. RSC a dříve XT stačily, chce si to ale jednou vyzkoušet něco na úrovni Saint, Code a říkáš si proč si pořádný brzdy nepořídil dříve
Sice nejsem příznivec prohlých horních rámových trubek, ale dávám 5* je to fakt pěkný.