Po rozbalení jsem je zkontroloval a velmi mně překvapil velký váhový rozdíl mezi nimi. Nemohl jsem tomu uvěřit, tak jsem je vážil opakovaně a výsledek byl pokaždé stejný. První má 485g a druhý 505g. Vzhledem k tomu, že jsem u trekingového DT X 470 29" který má udávanou váhu 470g navážil 465g má váha pravděpodobně chybu –5g. Po této korekci je tedy váha 490g a 510g. U toho prvního to tedy naprosto přesně odpovídá XC ráfku X 432 29" ale u toho druhého je to přesná hmotnost modelu all-mountain M 462 29". Domnívám se, že omylem obrandovali typ M 462 nálepkami z typu X 432. Tomu by nasvědčovala i větší šířka naměřená elektronickou šuplerou. Konkrétně + 0,3mm u těžšího ráfku. Na reklamaci to nevidím, těžší dám dozadu kde je větší zatížení.
(vloženo 14.12.18)
20.12.18 13:32
Dost by mě zajímalo, jak by se v tomto případě RB stavělo k ruplé sedlové trubce, neb rozdíl 0,6 mm si o to vyloženě říká.
Změř si nejdřív díru na sedlovku v rámu, tam to také dost lítá v tolerancích.
Takovou sedlovku mi dodalo RB s rámem. Po vybalení jsem ji vložil do rámu a spadla tam jak Němci do krytu :-)
Už je ale na cestě ultralehká karbonka 30,8 mm. Pokud bude rozměr sedět tak je silnější než ta origoš RF.
15.12.18 10:31
Petrun: takovou sedlovku bych si na kolo nedal neboť tím značně trpí sedlová trubka rámu,když je navíc hodně vysunutá (nemyslím tím málo zapuštěná) tak rám spolehlivě praskne pod sedlovou objímkou na protilehlé straně vůči naříznutí.
Njn made in prc! Moje nové ráfky dt m582 mají mezeru a skok ve spoji, že tím funí vzduch. Po vypletení jsem se zhrozil…
Zpracování za ty prachy teda nevím.
Váha je ještě v pohodě. V podstatě to na funkci nemá žádný vliv. Výrobci mají šílené tolerance ale i co se týče rozměrů. Například originální sedlovka Race Face Ride 400 × 3,9 mm má skutečný průměr pouze 30,3 mm. Když povolím objímku zajede do rámu :-(
Ja bych hlavne zacal poradnou vahou … s timle nic lehkeho presne nezvazis
Stejně, špatnou volbou obutí se dají lehká kola zabít, takže třeba 50g navíc se dá dohnat.
@petrun
váha se sice udává, ale i tolerance jen tu už nikdo moc nikde nehledá a nevidí
Tak určitě bych to nepoznal. Proč ale udávat váhu v gramech když dneska v pohodě stačí napsat „okolo půl kila“ a bude to pravda :-D
14.12.18 17:37
Petrun: úplně stačí, pokud nemáš ráfky z jedné směny. Po výměně protahovacího přípravku za nový, neopotřebovaný, může být drobný rozdíl v tloušťce stěn ráfku a pak vznikají tyhle rozdíly. A je to naprosto normální, respektive to ani moc nejde, pokud nechceš platit šílené částky za přehnanou přesnost.
Tak vědu z toho nedělám. Jen jsem si u nich za ta léta zvykl, že to mají přesné a najednou toto. Holt změna je život :-D
Odchylky u rozměrů a hmotností se neuvádí, ale vždy tam nějaká je, nejde vyrobit každý kus na tisícinu milimetru a miligram stejně. Pokud je to do +/-5% tak bych nad tím ani nepřemýšlel. Výrobci gum si myslím dokonce dávají toleranci +/-10%.
No já nevím, ale všechny pláště od Tufa vždy rozdíl max 5g. Galusky Tufo silniční do 10g. Ale tohle na mě bylo trochu moc :D
U pneumatik to raději ani nekomentuju. Tam je to absolutní váhová anarchie :-)
Od DT Swiss mám doma bez těchto 2 celkem 6 ráfků a vždycky jsem naměřil odchylku maximálně 1%. To platilo i pro jejich RWS upínáky. Že by nyní vyráběli v Číně?
To je dobrý, já si objednal CX galusky Tufo Cubus Flexus. Dle výrobce 350g a realita? 385g obě…Odchylka 10%, proč ne :)