Jina sedlovka, řiditka, představec.
Update: přidal jsem nové fotky. Nova sedlovka a řidítka/představec.
(vloženo 22.12.18)
Značka | Turner |
Model | Cyclosys |
Velikost | L |
Hmotnost | 8.5 |
Rám | Turner Cyclosys ver. 1.0 |
Vidlice | Enve CX Disc |
Hlavové složení | Cane Creek 40 |
Kliky | SRAM Force |
Středové složení | Praxis |
Měnič | SRAM Apex |
Řazení | SRAM Apex |
Převodník | Praxis 42t |
Kazeta | SRAM Apex 10/42 |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | SRAM Apex |
Brzda zadní | SRAM Apex |
Brzdové páky | SRAM Apex |
Ráfek přední | Pancho Wheels Spirit 35 Disc |
Ráfek zadní | Pancho Wheels Spirit 35 Disc |
Pedály | Crank Brothers Eggbeater |
Řídítka | 3T Ergonova |
Představec | 3T ARX II Team 90mm |
Sedlovka | Cane Creek eeSilk |
Sedlo | SQLab 612 |
Pláště | Compass 700C x 44 Snoqualmie Pass TC (extralight) |
tez netusim kde Hogy vzal ten nesmysl o X2 jelikoz sem ho na MTB vozil dost dlouhou dobu s docela sirokejma riditkama a svete div se, drzel, byl lehkej, peknej ani se nijak extra nekroutil… za me naprosto vporadku
Máš to boží, za 5 * denárů :-)
Máš to moc pekny:-)
Představec Thomson X2 jezdím roky naprosto bez problémů.
Turner je parádní!
Chtěl jsem je, jakožto gramař koupit. Do té doby, než jsem zjistil z čeho jsou. Principiálně jsou ty vlastnosti a jejich posun zcela jasný. Ale můžem tu debatovat o vlivu kovové trubky místo duše a jejím vlivu na pohodlí a valivý odpor, byť reálný smysl mi uniká. Aneb tímto směrem se duše z termoplastu od slušné butylové, či dokonce latexové vydávají. Nicméně oproti „běžné“ butylové duši za 40 Kč bude ten termoplast možná fakt lepší. Jen to je jak porovnávat co do ceny Octavii a Bentley Flying Spur.
Tak chápu, že jsou PR články, ale dotyčného jsem zas za tak velkékeho lháře neměl, obzvláště když popisuje vlastní zkušenost s těmi dušemi. Třeba se k tomu tady vyjádří, myslím, že sem chodí. Jinak ty si to o těch duších myslíš, nebo jsi je zkoušel?
Moc pěkný PR článek. Včetně naprosto jednoznačného termínu „běžná duše“. To jeden hned ví, na čem že to je.
Někdo chce holt používat duši maximálně nepoddajnou. Pro mě to je nesmysl a chci používat naopak duši maximálně poddajnou. Už jen z toho termoplastu začít dělat kondomy, aby si člověk mohl bezpečný sex opravdu pořádně vychutnat.
Hogy: tady v té recenzi si ty duše chválí, tak nevím. Jako bezduše to asi není, ale každému se s nima nechce začínat. A pokud nekecá, tak by to mělo být i co se týče valivého odporu lepší než normální duše.
Však já vím. Taky jsem u kola na běžné ježdění zůstal u oceli. Krom toho, že jí mám rád mnohem víc než bakelit, tak se bez snahy o gramařinu a s řadou dílů z šuplíku člověk hravě dostane na uroveň (a možná i pod) většiny bakelitových silniček.
28.12.18 10:38
Já zas nechápu, jak někdo může postavit alespoň trochu slušnou aktuální (kreju si tím tu moji starou a těžkou :-)) bakelitovou silničku nad 7 kg.
@doubeq: někteří jedinci trpí utkvělou představou, že jak to není z uhlí, nemůže to mít pod 9 kilo, nikdy :o)
Prokousal sem se diskusí…a k váze…nevidím důvod, proč by nemohl mít tenhle parádní kousek 8,5 kg v L, když moje CX z opačného konce cenového spektra komponent, ale na solidním rámu, má pod 10kg i s pedálama? Prostě gram ke gramu a je to.
Hogy: ten latex docela funguje… už jsem projel ~80 km – a nečekal od tohoto kola ten komfort, který cítím.
Duše mají být co možná nejpoddanější. Rozdíly mezi běžnou butylovou, lehkou butylovou a latexovou duší jsou jednoznačně měřitelné.
Pokud to má co nejlépe jet a co nejlépe žehlit, tak latexová Chalange. Jen budeš před každou jízdou foukat. A pak jsou tu plasťáky ala Tubolito, které jsou krom váhy (a nutnosti dofukovat) na tom zcela nejhůře.
Já si nedovedu představit, že bych šel někam na krám a koupil kolo jak tam je. Mám rád nejen tu jízdu, ale i kola jako taková a přistupuji k nim jinak než k prodlužovačce k lednici.
Thomson X2 považuji za nepoužitelný představec na silnici a asi veškerá řídítka krom origo Thomson. Pravděpodobně ho navrhoval nějaký designer s nulovou znalostí strojařiny a nikomu se nepodařilo mu to rozmluvit.
Hogy: to s tím valivým odprem myslíš duše TUBOLITO? Máš s nima zkušenosti? Já o nich docela uvažuji, tak mě to zajímá.
dodoslovensko: někdo dává, někdo ne, podle chuti a toho kde chystá jezdit. Na tento rám to lze namontovat, ale já nechci. Nejsem si ale jisty, že vyjedu kopec v Prokopaku na 1:1 :)
24.12.18 10:05
24.12.18 10:04
24.12.18 08:45
Preco sa vlastne ne tie gravely nedavaju normalne dvoj taniere ?
23.12.18 19:19
parischr: je to samozřejmé ve finále o něco dražší, než nějaké hotové kolo od známých značek. Velké firmy si můžou dovolit vykroutit výrobcům komponentu ruce a dostat to levněji. Ale hotovy Turner prostě neexistuje, musí se stavit…
Archer:
Těžká písemka :)…pardon,moje matematická chyba ;) …ale i tak za hlínu je to moc, to uznej ;) …a nevnímej toto prosím jako útok nebo napadání…jen už mi rukama lecos prošlo…a proto se mi nezdá ani ta cena…ani váha..
Ale souhlas se Spartakusem…pokud ty jsi spokojenej, tak je to to nejpodstatnější ..
23.12.18 18:04
84, protože :
Stejně nechápu…takovej ranec za hlínu (nic proti hlíně nemám..spíše naopak)…
Jo, Spešly vlastnim…3 ks…tady jeden tématickej k tvému
parischr: chápu :) Není to „racionální“, ale pro mě funguje. Hlavně že mam z tohoto kola radost, a navíc ještě tam prostor pro vylepšeni, je to taky zábava na příště :)
Karbonová voňavka je Open Up, ta se mě taky líbí, ale zatím na ní nemam. Seriovky mě nějak neberou, i když Specialized má docela zajímavý modely…
Archer:
…spontalnost za 84 000,–? :)…a jestě když by za to mohla být krasná karbonová “vonavka”? …jen můj názor a pohled na věc…
parischr: přesně tak, řešeni to stavit bylo spontánní. Zastavil jsem se u Radka, uviděl rám a zapadlo mě to do hlavy… Prostě jsem to chtěl :) A taky možnost nakouknout do světa silnice a gravelu.
Řidítka (je to starší Schmolke) máji střední sekci pro představec z hliníku. To dovolí trochu víc NM. A a pastou navíc to drží docela dobře.
Archer:
Mě to kolo nepřijde zrovna levný (ptal jsem se zde: https://www.instagram.com/p/BrufRNwnouF/?…. )…na to,že to je hliník …a ještě píšeš, že jsi nevěděl co od toho chtít…
23.12.18 16:56
Spartacus: tlusté slicky chtěl ja, Radek za to nemůže :) Je to kolo na rychle přesuny po tvrdému povrchu, s možnosti zajet mimo asphalt a nebát se, a při tom trochu komfortu navíc. A Compassy to splňuji na jedničku, tlumí to lip než 2.25 na Marinu, nevím jak to funguje, nejspíš ještě přispívá karbonová vidlice.
Na jiné povrchy mam jiná kola. Až moc… Marin asi půjde na prodej, jeho účel překrývá plně toto kolo.
Spartacus: souhlas, Radek umí mnohem dražší kousky, jen že já nevidím důvod hned na toto kolo dávat všude drahý komponenty. Cyclosys není „showstopper“, ale pracant. A je to i vidět na kolech z USA. Tam se to staví prakticky.
Dalši vec – je to můj první gravel, já nemam tušeni, jak dlouhý budu potřebovat představec, jaky tvar řidítek, etc. Radek to „nastřelil“, poradil, a myslím si že i docela dobře trefil (dnes jsem s tím navštívil Černošice :)). A od „budeme stavit?“ do „je to hotové“ – dva týdni včetně čekáni na nějaké komponenty. Hlavni je základ – rám a kola. Zbytek se bude řešit až za několik set kilometru…
P.S. v Černošicích naproti osade pokáceli stromy na druhé straně řeky. Nechápu. V lete to vypadalo pěkně, teď je tam pohled na pole a traktory misto zeleni…
23.12.18 16:43
23.12.18 16:31
Anonymní hodnocení je jedna z nejlepších inovací tohoto webu.
23.12.18 16:29
Jj,je tady prča :-))
parischr: ja to nebyl :)
Co 50 hlasu… podívej se jak dopadla Kona https://www.bike-forum.cz/…me-race-2017
23.12.18 16:20
Cio:
Hodnocení absolutně neřeším…to je spíš taková sranda :)…jen mě zaskočilo,ze za 1/2 roku dostanu cca 52 (jakýchkoliv) hlasů…a najednou se tady začnu vyptávat na váhu…a dostanu během chvíle dalších 50 :))…ale jednoznačně záporných :))
23.12.18 16:06
A jen drobný postřeh…co se snažím dovtípit váhy kola na fotkách, kleslo mi o dost hodnocení u dětského kola co mám v profilu :))…mělo 53 hlasů a průměr 4,4 bodu.....najednou má 102 hlasů a průměr ruším 2,7 :)))
Spartacus:
…tak to jsme dva …váha se mi prostě nezdá…také z dílny Bikepart něco vlastním…a tohle je prostě divný .....
23.12.18 13:27
Dane nikdy sem riditka neprotocil ani na tune ani na Thomsonu, ani na XC ani na silnicce a ani na gravelu… a ver mi ze sem s tim treba na fixce delal psi kusy ve sprintu a ze se svejma 90kg sem zomu obcas daval fest treb ve sprintexh s klukama na cedule… a navic GT ma oproti X2 mnohem vetsi sroub horni a i hlavu sroubu imho je to M4 a M6… zase bych to neprehanel, ja netu sem rozhodnu nic o prasklych sroubech nenasel… a pokud das karbonovou pastu dost to pomaha… nebo nektera riditka mivaji zalakovanou hrubou strukturu aby se predstavce neprotacely
TJK: Na XC mas rovna riditka – nemas velkou paku. Na silnici zase bezne neposkakujes nebo nelitas pres koreny apod. U CX nebo gravelu proste vyvines mnohem vetsi silu, diky velke pace beranu, pokud dojde k narazu na predni kolo. Snad je to pochopitelne. Me se obcas riditka protocily i s normal predstavcema, natoz dvousroubovy. Dalsi vec je, ze kdyz ti rupne u Tune jeden sroub, tak jdes vetsinou po drzce. U ctyrsrouboveho se prd stane, dojedes na trech.
ja porad ale nejak nechapu co je na ich spatne a pruc to nemuze fungovat? :)
Já mám obecně problém s představci, které mají uchycení řídítek na dva šrouby. Tune je provedením alespoň ok, byť na 26mm a silnici to imho fungovat nebude. Ten Thomson navrhoval někdo, kdo se o strojařině dozvěděl nejvíc na ZŠ v rámci fyziky.
Hogy nevim vo mas za problem s Tune Geilesteil Le vozil jsem ho jak na XC tak na silnici a vsude fungoval naprosto vpohode bez protaceni bez pazvuku a pod.stejne tak Thomson X2 ktery jsem roky primarne vozil jako XC predstavec
parischr: když jsme u toho REDu – dělá se vůbec 1×11? mám dojem, že SRAM končí u jednopřevodníku sadou Force…
parischr: Schmolke a Tune protože byli po ruce za dobré peníze a pasuji do obrazu.
Red je ~4× dražší než Apex a já osobně funkční přínos nejspíš nepoznám…
Rozpočet?…cca , jestli můžeš?
Já si tu takto od klávesnice tipnu, že ten představec budeš z hlediska funkčnosti měnit. Nebo ho přetáhneš a rupnou ti řídítka… Za mě kombinace Tune + Schmolke na 26mm je špatně.
Hogy: Tune protože pěkně vypadá a byl po ruce. V rámci budgetu vyšlo kolo, na kterém v podstatě není důvod něco hned upgradovat. Vypadá dobře, jede dobře, mam z něj radost – to zatím tak stačí :)
Schmolke!, Tune… To nejsou výrobci, kde by se nakupovalo, pokud se na hmotnost netlačí. Zvláště Schmolke není nic levného. Já si i říkal vzhledem k tomuto, proč že to není na Redu.
Ten Tune forbec bude imho problém. Hoď tam Extralite a bude to fungovat ok. Asi :-)
Johny.Merida: opravdu řečeno jsem na hmotnost nějak netlačil, komponenty se vybírali podle designu a dostupnosti. V podstatě za to může Radek, jsem donesl jen pláště :)
To jsem čekal :-)…ale převodník a smyk neudělá kilčo…ale v poho, spíš se jen tak zamýšlím, když vidím tvoji hlinu.
Hogy: hmotnost vidle je z webu výrobce, asi se sloupkem… možná i s osou. Momentálně jsou tam latexove duše Challenge, ale až bude teplo přejdu na bezduše. Řídítka jsem musel trochu dotáhnout po skoku z obrubníku :)
Nemáš problém s protáčením řídítek? Já když vidím představec na dva šrouby (imho funguje vždy hůř, viz třeba obtížně použitelný Thomson) a ještě řídítka s průměrem 26mm a nízkým utahovacím momentem…
No já se Spešl Diverge 2018 E5 hlina vel. 54, vidle carbon , nahozeny DT Swiss 470, sada Sram Force22, sedlovka karbon FSA, řidítka carbon Bontrager RXL blade......jsem na 9,2kg a už nevím kde bych to kilo ubral :-)
U duší bych i já, jakožto gramař přivřel oči a dal tam latexové. Budeš teda muset před každou jízdou foukat, ale podle hmotnosti tam máš asi nějaké ty tvrdé plasťáky, které mají značně neblahý vliv na valivý odpor a komfort.
Rám podle výrobce: 1411g
Vidle: 466g
Plašte: 2×330g, duše 2×60g
Pedale: 280g
tak kolo je malý, záplety maj ofiko 1560g.. sram nevim kolik váží, pod 9 to ale vážit může :)
Bez bižu
parischr: ověřil jsem to teď doma, váha s hákem (na ryby?) a osobní váha (s kolem minus bez kola). Je to 8.5 :)
bubáku:
nechci zpochybňovat váhu pana Fuksy, ale nějaký ten „lepší“ komponent vlastním …a tohle se mi prostě nezdá…není to myšleno jakkoliv útočně nebo zle …ale přijde mi to málo, na to z čeho je rám a co je na něm navěšeno …
8,5 kg s pedálama?
tim: pláště koupeny tady: https://dailybreadcycles.de/
22.12.18 16:17
22.12.18 16:15
22.12.18 14:39
Rámovka moc pěkná, vůči SRAMu mám averzi :)
Moc hezký. Plnej počet.