Spolu s novou objímkou 302 gramů úspora za necelých 1300,– Kč. Pevně nastavená limit, gram úspory za méně než 5,– Kč jsem zatím vždy s rezervou dodržel. Přesto hmotnost stále klesá :-)
(vloženo 22.12.18)
Co do funkce a pokud se nejede hlavně na hmotnost, tak titanové ližiny (a ližiny nejsou lyže) jsou jasnou volbou.
Zámek použitý na sedlovkách výše je ok. Ostatně se stačí podívat jaké zámky používají výrobci gramařských sedlovek, kde se předpokládá použití opravdu lehkých sedel.
Přemýšlím co dál pokud se lyžiny opravdu urvou jak mně tady každej druhej straší. Mám omezený výběr daný šířkou přes 150 mm. Nemá někdo osobní zkušenost se sedly PRO? Nemyslím tím, četl jsem, říká se a podobně. Mám v hledáčku toto: http://www.mojekolo.cz/…falcon-af-3/
Přemýšlím co dál pokud se lyžiny opravdu urvou jak mně tady každej druhej straší. Mám omezený výběr daný šířkou přes 150 mm. Nemá někdo osobní zkušenost se sedly PRO? Nemyslím tím, četl jsem, říká se a podobně. Mám v hledáčku toto: http://www.mojekolo.cz/…falcon-af-3/
24.12.18 20:26
petrun: nenech se rozladit moudrými radami, tento typ zámku je naopak ke karbonovým ližinám nejšetrnější
Když karbonové lyžiny nevydrží tak budu muset připlatit za titan. Tohoto typu zámku se nevzdám. Líbí se mi, že je na něm minimum materiálu.
klasickej myslim tenhle s tim mam porad nejlepsi zkusenosti az na jednu teda kdy to cely z te trubky do ktere je to zalisovany vypadlo ,ale nejdriv se to jenom protacelo :)
na tom neco muze byt ze zrovna tenhle zpusob upnuti a karbonovy liziny asi nejsou to pravy ,me se porad nejvic libi klasickej zamek ,kdyby ho tak nalisovali na tu karbonovou trubku :)
To neděláš dobře jaromíre s tim karbonovym sedlem, to se ti jednou vymstí.
(Já ho měl, mám 55 a stejně jsem ty ližiny zlomil.)
Mám na silnici Ritchey Comp a ten má žalostných 160g ve 100mm. Trochu jsem to poladil titan. šrouby. ALe pořád je tam slušná rezerva. Na sedlo je tak cca 120g místa a na rodlech 100g. Musím s tím něco udělat :D
TJK : sem hned musel teda zvazit predstavce z ciny a oba maji 95gramu cena 200kc doprava zdarma cerveny je 100mm ±17°31.8mm a cerny je 70mm ±7°31.8mm :) ten cervenej sem vozil na fixed gearu a v pohode
Trepifajxl: Ať klidně vystaví. Taky se rád podívám na pěkný kousky. Ale dávat to pod fotku, kde se řeší trochu jiná cenová, je imho mimo.
23.12.18 18:07
petrun: v pohodě, to nebylo vůbec nic proti tobě, to bylo ohražení se čistě proti kritice Tiny, jako by tu už člověk nesměl vystavit něco pořádného
Cave: tuhost se mi zdá v pohodě, jinak je to dost podobný představec jako Force Team light, ten mám na kolech v délkách 9cm a 11cm a drží.
Teď mně asi všichni ukamenujou a zaživa pohřbí ale lidová gramařina jsou mimo jiné i duše Tubolito. Za 1200,– Kč ušetřeno 360 gramů :-D
Trepifajxl: Sory, ale tohle kombo je za kolik? 15–20 tisíc. Myslel jsem spíš lidovou gramařinu. Tj. přesně tenhle případ, kdy za 1300Kč shodíš 300g. A né že za 20 táců shodíš 50g.
23.12.18 16:49
Cavendish: to co postovala Tina není nesmysl, protože žádná levná gramařina není
(shazování váhy tak, že koupíš napřed těžítko, nepočítám)
Tina: Ano, opravdu jen ,,trochu". Řešíme tu levnou gramařinu a ty sem plácneš takovej nesmysl…
scalar: Dík. Neurvu to v délce 100mm na silnici? CO tuhost? Jak je na tom v porovnání s Force Team Light? Ženě bych to vzal v 70mm.
23.12.18 16:38
23.12.18 16:30
Tina: s kombem od Berka jsem ještě o pár gramů níž
Cenovo síce o „trochu“ drahšie, ale pre inšpiráciu kam sa dá ešte posunúť „if cost no object“ :)
Sedlovka Darimo 31,6 × 350mm a sedlo Selle Italia C59
zase je otazka jestli to aerozine bude o tolik lepsi nez treba tohle m-wave kde taky pisou 220g :)
Dík na dobrej post. Hledám pro ženu něco s přímím zámkem a váhou okolo 200g. Takže tohle je jasná volba. :) Ještě nějaký lehký představec by to chtělo.
Sedlovka Aerozine xp1.0 je stejně těžká, je to sice hlína a ne karbon a stojí asi 1200,– ale věřím jí na 99% že vydrží a pokud neberu čínské varianty tak je to asi nejlepší poměr cena-váha/výkon.
Zkoušel jsem dvě hliníkové sedlovky z číny taky váha tak 200–220g ale jednu jsem lehce ohnul a u obou byl problém s upevnením sedla
Ale zas na silničce vozím karbon čínu s offsetem asi 2cm váhy je myslím 220g v 350*27,2 ale už jsem na ní musel dělat úpravy u zámku jelikož se tam šroub zahryzával do karbonu a ještě tam byly další problémy ale teď už funguje.
silnicni riditka sem zkousel tyhle ale jenom kvuli tomu ze tenkrat byly za 550kc i s predstavcem a prisli v poradku prekvapilo me ze ten spodni uchop hodne pruzil ale mozna to tak melo byt ,ale nezkousel sem je nejak moc dlouho ani na nich nedelal naky moc velky prasarny :) a ani me nespadli ,pak sem je prodal ,takze mozna jezdi dal
Chtěl bych zkusit čínský silniční rodla. Karbon od BXT je prověřený, ale nemají kompaktní řidítka. Stejně jako většina šikmooček.
Pro lepší grip používám Cif. Testování jsem v létě provedl sám. Po drsném pádu na Tossek řídítkách vznikla prasklinka u predstavce. Náraz byl tak silný, že protočil řidítka v představci a protočil i řazení a brzdu na řídítkách. Řidítka jsem vyměnil a zkusil je dorazit. Dal jsem je mezi dva špalíky a skákal po nich v kanadách svými devadesáti kily. Skákal jsem po nich hodně dlouho a pořádně se zpotil než povolily.
tepla se neboj, carbon se zapejká při cca 300°C
Vadí UV zaření, při něm carbon oxiduje, ale 100% dílu je před UV chráněny (lak, epoxidy......)
no ja zase teda resim spis to teplo a par hodin na slunci ,v mraze uz ted moc nejezdim ale obcas jo tak me to taky napadlo ,ale mam i ocelaka na nejhorsi zimu :) jinak co se me treba libi ale mozna to maj aji ostatni ze ,u predstavcu a riditek ma tu upinaci cast vyrazne zdrsnenou a pak to clovek nemusi nejak moc utahovat aby to drzelo ,jinak cinan tam ma tenhle obrazek z testovani a certifikaci ,prece by nelhal :D
jardalee tos uhodil hřebíček na hlavičku. Hodně mi vrtá hlavou co s karbonem dělá mráz když mám v zimě kolo v práci 12 hodin zamčené v kleci.
Iluze nemám žádné. Když tak skončí v popelnici. Za tu cenu je to fuk. Co se karbonu týče mi zatím praskla pouze Amoeba, Trigon a Truvativ. Vždy to ale začlo vrtat nebo uhýbat než to ruplo. Hliník (Ritchey) mi rupnul ve zlomku vteřiny, absolutně bez varování a byl z toho kotrmelec.
me spis prekvapuje na karbonu jina vec ,ze kdyz to prijde tak to nijak nesmrdi,kdyz clovek veme jak se to vyrabi,a celkem by me zajimalo jakej vliv ma treba mraz a slunce ,protoze treba letosni leto kdyz sem nekde nechaval kolo na slunci tak sem nad tim celkem premyslel
Nejde ani tak o sílu stěny materiálu, ale o vlastní materiál. Levná čínská sedlovka z převážně skelných vláken má jinou pružnost, mez únavy, životnost, pravděpodobnost vady (nedělej si iluze o kvalitě výroby nebo výstupní kontrole).
no cinskej karbon kupuju bezne ,teda jenom od jednoho prodejce a jenom BXT ,ale u sedlovek me vadi to reseni zamku ,protoze zaprve potrebuju ofset a za druhe ani jeden ze zpusobu upevneni sedla ve me nebudi duveru o samotnou pevnost karbonu bych strach vubec nemel
Podobnou sedlovku mam doma… Namontoval jsem, ale kdyz jsem videl, jak se srouby ohybaji a ta tycka se opira o diru v karbonu, tak jsem ji dal do supliku. Zena vozi s kalsickym zamkem asi za 15 dolacu, vazi sice 220 g, ale uz na prvni pohled je bytelnejsi…
Navic me vytaci ten jejich rozmer 30,8…kdo to jako ma??? :-D
To si nemyslím. Síla stěny sedlovky je přes 2 mm. I na sedle je materiálu dost. Podstatně víc než na drahých a lehčích sedlech. Je to rozumný kompromis :-)
Spešl Phenom jsem po roce reklamoval (úspěšně) a pak ten nový kus raději prodal, už jsem mu nevěřil.
Ta kolébka je tak schválně. Když byla obráceně tak byl na jedné straně ten úchyt od hrany příliš daleko. Bal jsem se, že když to dotáhnu tak zlomím lyžiny. Teď jsou úchyty od hran stejně daleko. Stejně tam přijde lehčí karbonová kolébka. Na Ali jí prodávají samostatně s je i delší než ta hliníková.
S USE EVO UD Carbon jsi na necelých 110 g a s Alienem na 150 g. S čínou je to tedy odvaha :-) Přeji ať nedopadneš jako Honza Řehula.
22.12.18 22:41
Komm-Vor mám na silnici. Je výborné.
Tak na RB chápu.Mám taky jedno sedlo z Čajny-původně jako testovačka ohledně tvaru a je naprosto ok.Kolikrát když tady čtu o Spešl sedlech tak je s nima taky problémů požehnaně a o ceně ani nemluvím.
Já bych třeva zrovna u RB, které beru za místního fajn ručního výrobce nedal tu Čínu. Klidně něco slušného a těžšího. A vůbec bych se v tomto případě nebál (pokud peněženka dovolí) na té ceně přitlačit.
Tak na FRM to naprosto chápu, tam opravdu nelze jinak. U RB CRR by ale možná takový tuning přesáhl cenu rámu :-D
Já tu teď teda trochu odbočím od základu vlákna. Speedneedle je skvělé tvarem (pro mě), ale ukrutně tvrdé. Obecně mi mnohem lépe vyšel Komm-Vor.
Sice to není 17 $ ale při téhle hmotnosti bych to u sedlovky osobně neřešil a koupil velmi dobře fungující FSA
Ad Hogy – tak jasně že to jde…tohle Tune je na bika a polstrované.
Taky jsem koukal po mnohem lehčích ale neměl jsem odvahu při tak nízkých cenách. Tohle je sice těžší ale vypadá to dost bytelně. Síla stěny u sedlovky je dost velká na to aby nepraskla. Je nezpochybnitelné, že další snižování váhy by bylo mnohonásobně dražší.
Jediný co bylo špatně jsou příšerně dlouhé šrouby. Musel jsem je zaříznout tak aby přesahovaly jen milimetr přes ty černý válečky.
Já jsem i na 136,6g sedlovka + sedlo, byť teda na silnici. Měl jsem to teda taky dražší, ale věřím tomu teda víc, než běžné čínské produkci.
Měl sem to dražší ale zase bez obav že mě to zůstane v pr… namísto v rámu / sedlovce.
Ale tak věřím / přeju že fungovat to bude ke spokojenosti.
https://www.aliexpress.com/…5208964.html?…
Vypadá kvalitně, včera jsem objednal už druhou. Na fotce je 400×3,8 mm.