… aneb jak rychle, efektivně a zbytečně zvýšit cenu výrobku – přiložena UV LED prý na kontrolu namazání…
(vloženo 7.1.19)
jiri a jeho extrém levá až commie pozice i jinde než v názorech na práci a sociálníé situaci: ušetřit na kvalitě a modelu kola (levný modely a výbava i na dlouhodobý náročný provoz, protože kvalitní věci jsou jenom kapitalistickej kec), k tomu ale drahý, nový a buď dobrý nebo jen marketing kec nový a odlišný malý věci jako mazání, bez konzultace s uživateli předem, jen kvůli marketingu = no a překvapení sračka, drahá a směšnej marketing, prostě zasranej kapitalismus (že špatný vlastnosti můžou být nevhodným materiálem kola, nebo jeho stavem, nebo způsobem používání je jedno, prostě je to špatný, tečka, i kdyby snad nebylo…). To by možná bylo pochiopitelný jen u někoho kdo slouží jako testér věcí v praxi a dostává je zadara (ale tady nic o praxi a praxe není na testování nebo přehled ostatních), u někoho, kdo si to koupil i když jinak točí na kole každou korunu dvakrát aby to nebyl drahej „šunt“ to prostě vypovídá akorát o té nenávisti, nevhodném přístupu k výběru maziva a jeho koupení za peníze a ještě zbytečně moc bez jistoty, že pomůže. Sorry Jiří :) Děkuji!
bikeworx mám doma do sucha taky :) taky jsem byl spokojenej… u řetězu jsem to něikdy tolik nehortil, když to nelepilo tolik sajrajtu…
samozřejmě že silikoňák ty gufera neničí.. ale podle mě brunox zachovává gumu takovou jaká má být delší dobu.. necic si vymýšlet, ale tak jsem to u těch prostě gufer měl… jinak silikoňák nikdy neutřeš pořádně.. mazivo ti na tej noze zůstane a pak to lepí sajrajt… po brunoxu na tom nedržel takovej ten jemňoučkej píseček… už jen na prstech když jsem ho měl tak absolutně nelepil prach, i když jsem strčil prst do dřevěných pilin… asi to je fuk.. ale podle mě to zas tak předražený nejni a vydrží to taky dlouho.. mám to snad už rok a půl tu jednu malou plechovku, nanášení supr.. stačí jen zavadit o spoušť a je to namazaný… mažu to vždycky když si vzpomenu a když jsem dřív kolo celkem často servisoval a chodil do sílny.. vždycky jsme z nudy ošetřoval gufera např obden… možná proto ty gufera drží tak dlouho… jinak maznice pod guferama jsou taky zbytečná věc, pokud gufera fungují jak mají… vidlice potřebuje mazat futra, nic jinýho… maximálně mazat vzduchovej píst… a udržovat, měnit gufera, aby se tam nedostal bordel a to je všechno co je potřeba.. častější výměna mazacího oleje taky prodlužuje životnost :)
Je tam smajlík, jasně že zůstávám u BikeWorkx Chain Star Extrem. Mazivo co vypere voda na bajk ještě v zimě to je dobrý fór. Na silničku možná
Je to shit. Na MTB vůbec a na silničce vydrží tak 70km, pak už je řetěz hlučný. Před nanesením musí být řetěz precizně vyčištěný a kdo by se s tím páral. K tomu se životnost řetězu rapidně zkracuje. Když se řetěz dobře nesetře, tak na rolničkách ulpí pěknej sajrajt.
Ze zkušenosti vím, že je lepší ponechat na retězu trochu maziva, nevyplachovat z článku a tím vydrží mnohem déle.
9.1.19 08:20
Je vidět že marketing funguje jak má.
Ta lampička je úplně k ničemu. Zaprvé musí být dost šero aby vůbec něco bylo vidět, zadruhé po čase ta UV složka z maziva nejspíš vyprchá, no prostě rok starý mazivo už mi pod uv nesvítilo. Ale jinak je to super věc. Občas se dá koupit za výhodnou cenu, já to dvojbalení Dry + Wet kupoval za 400Kč celkem na Forbikes. To pak vychází na nějaký 3Kč na 100km, to je řekl bych přijatelné.
Ale zpět k tématu, UV led lampička mě zaujala:-), asi vyzkouším to nové zázračné mazání
Vidlice se maže zevnitř (kroužky napuštěnými olejem, které se čistí a nebo mění), silikon slouží jen pro čištění zhora. Natřít nohy, propružit, setřít. Nic víc. otřená noha nemůže lepit. Když vidlice chodí výrazně lépe po natření stíráků silikonem, je asi něco špatně. Silikon už z principu gumová těsnění nenarušuje…
jo a zapomněl jsem dodat jeho nevětší přednost… absolutně nelepí prach… :) kdežto silikoňák lepil prach a celkem dost :)
zvláštní je, že z brunoxu deo jsem měl gufera jak nový a pořád mám.. měnil jsem je před necelýma dvouma rokama.. pořád je guma měkká… a měnit je mi přijde zbytečnost… rok před výměnou gufer jsem měl na vidlici taky gufera jak nový a po silikoňáku byly výrazně tvrdší… nemazal jsem to předtím ničím jiným než čistým silikonem, kdyby někdo náhodou psal o teflonu atd.. :)
8.1.19 21:47
zodiberg: ten, kdo je spokojený s mazáním řetězu prostředkem TF2 nemusí do tohoto příspěvku vůbec reagovat :-D
Nikovlas: Myslim, ze driv se to jmenovalo Nachazel, take jsem byl spokojeny s jeho mazivem… nez jsem presel diky BF na vselek :)
Mě teda Muck off mazivo spíše zklamalo (užíváno na řetěz odmaštěný v pračce). Jak Dry tak Wet i jejich alternativa cyklostaru je slabá. Co je ale super je Miracle shine, na silničku A MUST. Jo a hezky to všechno voní
uvažuju na silničku o UFO Drip – nemá někdo zkušenost?
Do sucha je naprosto super. Řetěz je po 300km vpodstatě čistej, jen na vnitřních článcích je troška šmíru jinak nic, jede to velmi tiše. A při údržbě s tim neni skoro žádný ******. Řekl bych že jiný mazivo takovou kombinaci čistoty a jednoduchosti údržby nenabízí.
8.1.19 08:48
novas752 Mazivo na řetěz co jde smýt vodou je k nezaplacení.
O co dočasně zlepší silikoňák citlivost vidlice oproti neošetřený vidli, o to zlepší brunox proti silikoňáku.
Brunox Deo? V čem je lepší než silikoňák?
Top Ket mě nijak zvlášť neoslnil. Pro můj styl údržby otřít-mazat-otřít…jezdit…otřít-mazat-otřít…jezdit… se mi víc osvědčil, tuším, Bike Workx Chain Star Extreme – ta mokrá varianta nijak výrazně nelepila a docela i vydržela…
já mažu brunoxem top kett a to jen kvůli tomu, že mě brunox na vidlice fakt přesvědčil, že to mazivo je oproti silikoňáku o mnoho levlů jinde… tak jsem vzal i brunox na řetězy a funguje víc než dobře.. řetěz je čistej..
Podle mně je základ vyprat ze začátku pořádně řetěz od původního maziva, osobně to dělám v PETce s petrolejem, pak obstojně funguje většina řídkých maziv. Sám jsem spoko s Wiking Juice.
7.1.19 22:36
stačí si koupit nějakej olej do sucha a prostě mazat když to šustí… a vždycky to otřít.. kdo řetěz nějak meje a strašně se o něj stará, dělá zbytečnou práci.. ten řetěz nevydrží o víc jak +/-50km víc.. stejně tak namazanej řetěz nevydrží o tolik dýl jak nemazanej řetěz.. ale já třeba nemám rád, když šustí, tak to něčím decentně namažu otřu několikrát a seru na něj než zas začne chrastit..
víc to nemá cenu řešit ne ? přehanná údržba vyjde dráž a sežere času víc, než novej řetěz :)
2 tyhle lahvičky (tahle a c3 Wet) mi vydržely 3,5 roku – asi 13–14 000km.
Řetěz dobře odmaštěný, tímhle namazaný a potom z otřený mi v suchých podmínkách vydrží adi 300km na silnici a 150km v terénu pokud nepřijde brod. Ldyž řetěz začne šustit, omyju ho teplou vodou a po uschnutí opět mažu – voda na smytí stačí což je plus i mínus.
7.1.19 21:04
7.1.19 20:41
7.1.19 20:32
Crazym: Třetí varianta je ta správná. Navíc mi při mém nájezdu tato malá balení vydrží velice dlouho a dostal jsem chuť vyzkoušet po Top Kettu něco nového :-)
Jako kdo jezdî asi 500 za rok tak asi dobrý no :-)
P.S.: Ta cena je luxusní, za o něco málo nižší jsem kupoval v mém oblíbeném krámu v Anglii před Vánoci.
Mažu dvakrát po sobě, nanáším tak, že přímo z lahvičky přejíždím po rolničkách, zároveň roztírám prsty, dělám večer před dnem D.
Základem je, jak píše MatS, úplně čistý řetěz a nechat zaschnout ze dne na den, pak mi vydrží i možná cca 200km.
Pouzivam pres rok a vubec nelepi. Nanasi se na cisty retez. Lahvicku pred pouzitim protrepat. Po zaschnuti prebytek otrit hadrem. Vydrzi cca 100km plus minus, dle pocasi a podminek v cem jezdim.
7.1.19 18:53
Víc se mi to lepilo na kazetu a kolečka na hazce než dovnitř do řetězu…
7.1.19 18:35
no to nečetl … to že to potřebuje zaschnout chápu. Ale prostě to má konzistenci která mi do toho řetězu nezateče, je to prostě hodně hustý – na to je nějaká finta a nebo jsem koupil nějakou směs ze dna kotle v pátek odpoledne ? :-)
Nelepí právě že vůbec, proto ho používám… Tady asi někdo nečetl návod…
hele tenhle olej jsem si v létě koupil a vůbec jsem nepochopil jak ho do toho řetězu dostat. Má to takovou divnou konzistenci která do toho řetězu vůbec nechce zatéct a hodně to lepí …