XTR 2019

Přidat foto

Model s konkurenčním Sram, verze World Cup

První stavba s novým XTR 12sp. Toto XTR vypadá opravdu skvěle a první osahání dobrý dojem ještě utvrdilo. Jen krok brzd mi přijde dost dlouhý, ale to se může změnit po zajetí. Třmeny vypadají z té sady asi nejlépe a jsou neuvěřitelně subtilní.

(vloženo 8.1.19)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Čipera
Čipera

11.1.19 10:20

Tak to je moc pěkný ta teamovka bude asi ještě o chlup lehčí.

Reagovat
DaD
DaD

11.1.19 06:28

Limited edition XTR zvážen: 10.39kg jak je na foto.

Reagovat
DaD
DaD

10.1.19 16:42

Kola už odešla, ale zítra se mi vrátí to na XTR (budu tam dávat teleskop) a tak to zvážím.

Reagovat
Čipera
Čipera

10.1.19 16:25

Kolik to váží ty kola?

Reagovat
l-e-t-o
l-e-t-o

10.1.19 12:43

Mě by zajímala výdrž ořechu. I když Shimano tvrdí, že Microspline system funguje a lépe rozděluje síly od kazety, tak se nemůžu zbavit dojmu, že se bude hlavní kus kazety (1–8) zakusovat do ořechu jak do másla. Narážím na to, že zuby na kazetě jsou pouze na koncích a ne po celé šířce kazety.

Reagovat
vsudenakole

10.1.19 00:12

Až na tu ohavnou vidlici vlastně nevidlici.

Reagovat
Čipera
Čipera

9.1.19 22:50

To lanko od zavírání toho tlumaku máj teda pěkně blbě vyvedený. Jinak dnes jsme taky dali do kupy nové F-si limited editiom na novym xtr a vypadá fakt dobře.

Reagovat
Demon
Demon

9.1.19 22:42

McBlacky: Orbea a nový Oiz má hezky schované zamykání tlumiče, Fox jim to udělal trochu jinak, napřímo a naproti odskoku: https://www.orbea.com/…OIZ-2019.gif

Reagovat
tonik666
tonik666

9.1.19 22:03

Já bych tvrdil, že XTR 12s je obdobou direct mount, protože tělo hazky se montuje rovnou na patku a byl eliminován ten mezikus, zda který se věší klasické 10s a 11s patky.

To že patka může být klasická (předpokládám) je druhá věc.

Reagovat
Palo TT
Palo TT

9.1.19 21:58

Genialny bol CHK. Ten samozrejme ma okrem sikmych drazok aj zubatku.

https://www.youtube.com/watch?…

Ked po 20rokoch vyprsal CHK patent, zrazu Shimano zacalo robit nieco velmi podobne (s identickym principom fungovania) a este si to aj drzo dali patentovat (zdoraznujuc tichost), cim sa snazia eliminovat konkurenciu. Skratka zmrdi.

https://patents.google.com/…nt/US5964332

https://patents.google.com/…0202919A1/en

Btw. CHK sa v nejakom videu prednedávnom vyjadril, ze vedia vyrobit aj tichy naboj, ale ludia to nechcu :)

Reagovat
Hadato
Hadato

9.1.19 17:08

jardalee: To, co ukazuješ je jenom silniční varianta, ta MTB má normálně kladku a vedení pak vychází podobně jako na Shadow systému. Celkově se mi asi nejvíce líbilo řešení 9/10 rychlostního Sramu, které ovšem není proveditelné u horizontálního paralelogramu, který přišel s 11 rychlostním Sramem.

Reagovat
xtonda
xtonda

9.1.19 17:07

jardalee, nechápu proč by mělo Shimano něco kopírovat, vždyť taky mají přehazku pro 42z

Reagovat
jardalee
jardalee

9.1.19 15:54

na tomhle muze shimano klidne zapracovat ,tohle se mi moc nelibi u sramu

Reagovat
jardalee
jardalee

9.1.19 15:48

Hadato:tak urcite shimano neco prida ,co bylo dobry ,tak vedeni bowdenu ,sem mel starsi ocelovej ram kde bylo vedeni zhora a diky shadow ,sem tam nemusel mit pul metru bowdenu navic :)

Reagovat
Hadato
Hadato

9.1.19 15:29

jardalee: To je to, o čem jsem psal. Prostě to museli protáhnout dopředu, aby mohli použít kladku s offsetem. Nedivím se, že opět přešli do klasické konstrukce a vzdali se shadow designu. Má sice význam, ale jeho přínos není pro uživatele velký. Navíc se asi výrobci vyplatí tu přehazovačku vystrčit ven, ať je trochu více na ráně :D K té kopii Sramu: Myslím, že to nebude třeba, sice je to XTR podobné Sramu, ale myslím, že některé části jsou lépe zvládnuty a ten design je i tak stále kompaktnější, což je mi sympatické. Ono se celkově to kopírování točí v kruhu… Bez Shimana by Sram neměl brzdy, pokud ne nepletu.

Reagovat
jardalee
jardalee

9.1.19 14:39

no jak sem to dopsal tak sem si vzpomel ze vlastne prehazovacka na 42 zubu uz existuje staci aby ju shimano zkopirovalo :)

Reagovat
jardalee
jardalee

9.1.19 13:50

ne no ja su rad a at se to klidne rozsiri i na nizsi rady ,spis me to zaujalo ze nejdriv udelaji takovy monstrum a najednou "na rozsah 10–51 staci ":https://bike.shimano.com/…100-SGS.html :) ale zatim to maj jenom u te 9100 (Direct attachment (Conventional)) klidne by mohli casem upgradovat deore a udelat malinkou kompaktni prehazku s podobnym designem na 11–42 :) za nakou lidovou cenu :)

Reagovat
Hadato
Hadato

9.1.19 11:20

jardalee: Návrat k normální patce vnímám čistě jako účelové řešení. Ta direct-mount dávala smysl na původním shadow systému kde vrchní kladka neměla offset. S příchodem potřeba kladky s offsetem (při přechodu na větší kazety), muselo být tělo přehazky zbytečně dlouhé, tak aby byly pastorky dostatečně opásány řetězem (viz 11 rychlostní Shimano a prodloužená část za paralelogramem). U 12 rychlostní řady museli použít ještě větší offset vrchní kladky kvůli monstróznosti 51 zubového pastorku, a tedy by přehazka musela být ještě více natažena. S tím pak souvisí vyšší hmotnost celé přehazky, ale taky větší zranitelnost patky – působící moment na patku v plné extenzi raménka dopředu je prostě větší pro původní mezi-kus shadow přehazky, ale i direct-mount patky.

Reagovat
depresy

9.1.19 09:59

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

9.1.19 09:49

tonik666: je to normální patka, direct mount je vystrčená výrazně dozadu..

Reagovat
tonik666
tonik666

9.1.19 09:21

jardalee: Mě teda připadá, že to na obrázku he zrovna direct mount

Reagovat
jardalee
jardalee

9.1.19 08:12

a teda zajimavy ze se zase vratili k normalni patce

Reagovat
jardalee
jardalee

9.1.19 08:04

v tom videu me zaujalo ze vsechny ty pastorky jsou z hliniku ,kolik to asi vydrzi

Reagovat
vpa007
vpa007

8.1.19 23:31

Scylence ořech není nic pro mě… jednak mám vzadu DT350, tak jej jen vyškubnu a dal bych M spline, druhá bych pak víc slyšel, jak mi na kole kdeco vrže, takhle to neslyším :D

Reagovat
Rubi
Rubi

8.1.19 22:59

Vsak orech na DT uz se prodava davno driv nez cela tahle sada a je klasicky na rohatku…

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

8.1.19 21:59

v každým případě to chci někde testnout, jestli to bude mít třeba tu avizovanou „bezodporovou“ volnoběžku nebo jestli bude rozdíl nepoznatelnej :-) „nula nula prd“

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

8.1.19 21:56

matbiker akorátže DT tam nemá pružinu, která „rozpojuje“ rohatku aby na volnoběh nerachtala :-)

Reagovat
tonik666
tonik666

8.1.19 21:10

Scylence mi prijde dost originalni. Jasne, ma neco z DT (zubatky) i z kinga (sikmy drazky), ale kombinune to nevidanym zpusobem, ktery me prijde genialni.

Ticho mam rad, takze jestli to bude fungovat, tak to v budoucnu zvazim a treba i poridim.

Reagovat
matbiker
matbiker

8.1.19 20:32

Hovadaku, Dt ma orech M Spline s uplne stejnym rohatkovym systemem jako ostatni orechy.

Reagovat
Renda69
Renda69

8.1.19 20:20

Infidel
Infidel

8.1.19 19:59

15.sekunda _coil spring?

Reagovat
Zdendyš

8.1.19 19:46

Treba ten kupujici slapatka;) ani nepotrebuje :)

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

8.1.19 19:33

Je tam šikmé ozubení, dopředu se dotahuje ořech k náboji, zpět se odtlačuje

Reagovat
Renda69
Renda69

8.1.19 18:52

Sem to z videa na YT nepochopil. Ozub je trochu obšlehnutej Chris King, ale tam mám pérko a má to hodně specifický zvuk. Na videu ty zuby do sebe tlačí co?

Youtube

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

8.1.19 18:18

JacoP, otázkou je jestli ta tichá volnoběžka není „fýčurou“ a nedělitelnou součástí vořechu tj. bude i součástí kitu na DT :-(

Reagovat
JacoP
JacoP

8.1.19 14:29

Jediné co mi vadí je jejich Scylence systém, tedy bez rohatek v náboji a je to ta tichá technologie. Prostě mám rád pořádnou řehtačku… samozřejmě DT Swiss asi nabu nabidne takže to by šlo…Jinak nové XTR pecka!!! Líbí se mi ty 4-pisty brzdy…

Reagovat
vpa007
vpa007

8.1.19 13:28

Jednoduše paráda… už se těším, až bude i 12tkový XT… to si koupím ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

8.1.19 12:27

Singlespeed: Nestraš :D

Reagovat
Carpathia

8.1.19 12:23

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
DaD
DaD

8.1.19 12:22

Singlespeed: Jednou jsem měl požadavek kolo pořádně před prodejem projet. Zákazník chtěl aby si vše sedlo a vychytat všechny mouchy. Odjížděl s tím na dovolenou a neměl čas to řešit. Dnes je možné vše:)

Reagovat
DaD
DaD

8.1.19 12:00

orm: Velikost je „M“ ale váhu ti nezjistím. Kolo je už pryč.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.1.19 11:42

Georrge: Cav má malinko náběh na totalitní myšlení. Kdyby se narodil dříve, určitě by byl ve svém věku minimálně funkcionářem SSM a kandidátem strany :-)

Reagovat
Georrge
Georrge

8.1.19 11:38

Cavendish: tak ale buď zase trochu realista.

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

8.1.19 11:36

Singlespeed já bych neodolal :))

Máš pravdu, mozek nefunguje :/

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.1.19 11:31

Bubaak: Jízdní dojmy z cizího kola bez pedálů …? jakože by DaD dal na cizí kolo své pedály a vyrazil do sraček? :-). To by ho asi zákazník moc nepochválil… ;-).

Reagovat
orm
orm

8.1.19 11:27

To cerne je nadherne. Jaka to je prosim te velikost a jaka je hmotnost kompletniho kola?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

8.1.19 11:16

Příště? B-F bez trollů…

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

8.1.19 11:16

DaD stručně jízdní dojmy? :) Prosíím :)

Reagovat
DaD
DaD

8.1.19 11:14

Jj, je to zubatka…

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

8.1.19 11:06

Nezapomeň ořech bez praporků :)

Reagovat
Georrge
Georrge

8.1.19 11:05

Kolo bez půlky vidlice, bez přesmykače, bez pedálů, bez duší… co bude příště? Bez zadní brzdy? Bez sedla? Nebo kola jen se sudými dráty?

Reagovat
vsudenakole

8.1.19 11:01

Fuj to je hnusné.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

8.1.19 10:53

jinak to černý kolo je peckový, až na to lanko zamykání tlumáku. To bude dřít tělo :/ Lock pružení/tlumení je výraznej adept na elektrifikaci. Zatím jsem neviděl řešení, který by mě něčím nesralo (funkce, estetika, výdrž)

Reagovat
DaD
DaD

8.1.19 10:43

To není moje Blacky, je to na objednávku. Letos pojedu stále HT stroj. A o tom prohnání tebe vážně pochybuji :)

Reagovat
DaD
DaD

8.1.19 10:41

Jeniiiik: Je přeci všeobecně známo, že Shimano funguje pouze ve stojanu. Jezdit se na tom rozhodně nedá…

Reagovat
McBlacky
McBlacky

8.1.19 10:40

jsem zvedav na dojmy z ostrého provozu – tím nemyslím ostrý pozink před hospodou :)

Letos to odpižlám na xx1 a doufám, že Trek uvede na 2020 novýho Top Fuela a tam bych si dal xtr.

PS: tvoje nový závodní kolo jo? Počítám s tebou, že mě proženeš!

Reagovat
Marek.Kv

8.1.19 10:32

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

8.1.19 10:23

A funguje i za jízdy nebo zase jenom na stojanu?

Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 8
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32