Model s konkurenčním Sram, verze World Cup
První stavba s novým XTR 12sp. Toto XTR vypadá opravdu skvěle a první osahání dobrý dojem ještě utvrdilo. Jen krok brzd mi přijde dost dlouhý, ale to se může změnit po zajetí. Třmeny vypadají z té sady asi nejlépe a jsou neuvěřitelně subtilní.
(vloženo 8.1.19)
Kola už odešla, ale zítra se mi vrátí to na XTR (budu tam dávat teleskop) a tak to zvážím.
Mě by zajímala výdrž ořechu. I když Shimano tvrdí, že Microspline system funguje a lépe rozděluje síly od kazety, tak se nemůžu zbavit dojmu, že se bude hlavní kus kazety (1–8) zakusovat do ořechu jak do másla. Narážím na to, že zuby na kazetě jsou pouze na koncích a ne po celé šířce kazety.
10.1.19 00:12
Až na tu ohavnou vidlici vlastně nevidlici.
To lanko od zavírání toho tlumaku máj teda pěkně blbě vyvedený. Jinak dnes jsme taky dali do kupy nové F-si limited editiom na novym xtr a vypadá fakt dobře.
McBlacky: Orbea a nový Oiz má hezky schované zamykání tlumiče, Fox jim to udělal trochu jinak, napřímo a naproti odskoku: https://www.orbea.com/…OIZ-2019.gif
Já bych tvrdil, že XTR 12s je obdobou direct mount, protože tělo hazky se montuje rovnou na patku a byl eliminován ten mezikus, zda který se věší klasické 10s a 11s patky.
To že patka může být klasická (předpokládám) je druhá věc.
Genialny bol CHK. Ten samozrejme ma okrem sikmych drazok aj zubatku.
https://www.youtube.com/watch?…
Ked po 20rokoch vyprsal CHK patent, zrazu Shimano zacalo robit nieco velmi podobne (s identickym principom fungovania) a este si to aj drzo dali patentovat (zdoraznujuc tichost), cim sa snazia eliminovat konkurenciu. Skratka zmrdi.
https://patents.google.com/…nt/US5964332
https://patents.google.com/…0202919A1/en
Btw. CHK sa v nejakom videu prednedávnom vyjadril, ze vedia vyrobit aj tichy naboj, ale ludia to nechcu :)
jardalee: To, co ukazuješ je jenom silniční varianta, ta MTB má normálně kladku a vedení pak vychází podobně jako na Shadow systému. Celkově se mi asi nejvíce líbilo řešení 9/10 rychlostního Sramu, které ovšem není proveditelné u horizontálního paralelogramu, který přišel s 11 rychlostním Sramem.
Hadato:tak urcite shimano neco prida ,co bylo dobry ,tak vedeni bowdenu ,sem mel starsi ocelovej ram kde bylo vedeni zhora a diky shadow ,sem tam nemusel mit pul metru bowdenu navic :)
jardalee: To je to, o čem jsem psal. Prostě to museli protáhnout dopředu, aby mohli použít kladku s offsetem. Nedivím se, že opět přešli do klasické konstrukce a vzdali se shadow designu. Má sice význam, ale jeho přínos není pro uživatele velký. Navíc se asi výrobci vyplatí tu přehazovačku vystrčit ven, ať je trochu více na ráně :D K té kopii Sramu: Myslím, že to nebude třeba, sice je to XTR podobné Sramu, ale myslím, že některé části jsou lépe zvládnuty a ten design je i tak stále kompaktnější, což je mi sympatické. Ono se celkově to kopírování točí v kruhu… Bez Shimana by Sram neměl brzdy, pokud ne nepletu.
no jak sem to dopsal tak sem si vzpomel ze vlastne prehazovacka na 42 zubu uz existuje staci aby ju shimano zkopirovalo :)
ne no ja su rad a at se to klidne rozsiri i na nizsi rady ,spis me to zaujalo ze nejdriv udelaji takovy monstrum a najednou "na rozsah 10–51 staci ":https://bike.shimano.com/…100-SGS.html :) ale zatim to maj jenom u te 9100 (Direct attachment (Conventional)) klidne by mohli casem upgradovat deore a udelat malinkou kompaktni prehazku s podobnym designem na 11–42 :) za nakou lidovou cenu :)
jardalee: Návrat k normální patce vnímám čistě jako účelové řešení. Ta direct-mount dávala smysl na původním shadow systému kde vrchní kladka neměla offset. S příchodem potřeba kladky s offsetem (při přechodu na větší kazety), muselo být tělo přehazky zbytečně dlouhé, tak aby byly pastorky dostatečně opásány řetězem (viz 11 rychlostní Shimano a prodloužená část za paralelogramem). U 12 rychlostní řady museli použít ještě větší offset vrchní kladky kvůli monstróznosti 51 zubového pastorku, a tedy by přehazka musela být ještě více natažena. S tím pak souvisí vyšší hmotnost celé přehazky, ale taky větší zranitelnost patky – působící moment na patku v plné extenzi raménka dopředu je prostě větší pro původní mezi-kus shadow přehazky, ale i direct-mount patky.
9.1.19 09:59
tonik666: je to normální patka, direct mount je vystrčená výrazně dozadu..
Scylence ořech není nic pro mě… jednak mám vzadu DT350, tak jej jen vyškubnu a dal bych M spline, druhá bych pak víc slyšel, jak mi na kole kdeco vrže, takhle to neslyším :D
Vsak orech na DT uz se prodava davno driv nez cela tahle sada a je klasicky na rohatku…
v každým případě to chci někde testnout, jestli to bude mít třeba tu avizovanou „bezodporovou“ volnoběžku nebo jestli bude rozdíl nepoznatelnej :-) „nula nula prd“
matbiker akorátže DT tam nemá pružinu, která „rozpojuje“ rohatku aby na volnoběh nerachtala :-)
Scylence mi prijde dost originalni. Jasne, ma neco z DT (zubatky) i z kinga (sikmy drazky), ale kombinune to nevidanym zpusobem, ktery me prijde genialni.
Ticho mam rad, takze jestli to bude fungovat, tak to v budoucnu zvazim a treba i poridim.
Hovadaku, Dt ma orech M Spline s uplne stejnym rohatkovym systemem jako ostatni orechy.
8.1.19 19:46
Treba ten kupujici slapatka;) ani nepotrebuje :)
JacoP, otázkou je jestli ta tichá volnoběžka není „fýčurou“ a nedělitelnou součástí vořechu tj. bude i součástí kitu na DT :-(
Jediné co mi vadí je jejich Scylence systém, tedy bez rohatek v náboji a je to ta tichá technologie. Prostě mám rád pořádnou řehtačku… samozřejmě DT Swiss asi nabu nabidne takže to by šlo…Jinak nové XTR pecka!!! Líbí se mi ty 4-pisty brzdy…
8.1.19 12:23
Singlespeed: Jednou jsem měl požadavek kolo pořádně před prodejem projet. Zákazník chtěl aby si vše sedlo a vychytat všechny mouchy. Odjížděl s tím na dovolenou a neměl čas to řešit. Dnes je možné vše:)
Georrge: Cav má malinko náběh na totalitní myšlení. Kdyby se narodil dříve, určitě by byl ve svém věku minimálně funkcionářem SSM a kandidátem strany :-)
Bubaak: Jízdní dojmy z cizího kola bez pedálů …? jakože by DaD dal na cizí kolo své pedály a vyrazil do sraček? :-). To by ho asi zákazník moc nepochválil… ;-).
To cerne je nadherne. Jaka to je prosim te velikost a jaka je hmotnost kompletniho kola?
Kolo bez půlky vidlice, bez přesmykače, bez pedálů, bez duší… co bude příště? Bez zadní brzdy? Bez sedla? Nebo kola jen se sudými dráty?
8.1.19 11:01
Fuj to je hnusné.
jinak to černý kolo je peckový, až na to lanko zamykání tlumáku. To bude dřít tělo :/ Lock pružení/tlumení je výraznej adept na elektrifikaci. Zatím jsem neviděl řešení, který by mě něčím nesralo (funkce, estetika, výdrž)
To není moje Blacky, je to na objednávku. Letos pojedu stále HT stroj. A o tom prohnání tebe vážně pochybuji :)
Jeniiiik: Je přeci všeobecně známo, že Shimano funguje pouze ve stojanu. Jezdit se na tom rozhodně nedá…
jsem zvedav na dojmy z ostrého provozu – tím nemyslím ostrý pozink před hospodou :)
Letos to odpižlám na xx1 a doufám, že Trek uvede na 2020 novýho Top Fuela a tam bych si dal xtr.
PS: tvoje nový závodní kolo jo? Počítám s tebou, že mě proženeš!
8.1.19 10:32