Udělal jsem si radost a po 26 letech na oceli pořídil novej stroj na karbonu. Nákup proběhl pouze objednávkou, zkrátka jsem to risknul s tím, že by mi asi nikde nenastavili kolo podle starého. Trochu jsem váhal nad velikostí rámu. Měřím 174, ocelák jsem jezdil 58, tak jsem vzal tu 54. Jsem tak nějak v rozmezí velikostí. Překvapenej jsem byl délkou horní rámovky. Nakonec po posunu sedla max dopředu a otočení představce jsem si nastavil posed jako na oceláčku. Jede to skoro samo. Rozdíl je obrovskej. Jediný mínus je boční vítr, kdy to se mnou rozdílem váhy obou kol víc háže.
(vloženo 9.1.19)
Značka | Focus |
Model | Cayo AG2R |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 8,2 (....katalog bez pedálů) |
Rám | Carbon SL |
Vidlice | Carbon SL |
Hlavové složení | integrované FSA |
Kliky | Shimano FC-RS500 |
Středové složení | Shimano 105 ST-5800 |
Přesmykač | Shimano 105 ST-5800 |
Měnič | Shimano 105 ST-5800 |
Řazení | Shimano 105 ST-5800 |
Převodník | Shimano FC-RS500 52-36, nyní 50-36 |
Kazeta | Shimano 105 11 sp 11-28 |
Řetěz | 11 sp |
Náboj přední | Fulcrum |
Náboj zadní | Fulcrum |
Brzda přední | Tektro R540 |
Brzda zadní | Tektro R540 |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Fulcrum CEX 7.0 |
Ráfek zadní | Fulcrum CEX 7.0 |
Dráty | Fulcrum |
Pedály | LOOK Carbon |
Řídítka | FSA Vero Comp 44 |
Představec | Concept |
Sedlovka | Concept EX, 27.2x 350 mm, nyní ZOOM 27,2x350 |
Sedlo | Concept Race |
Pláště | Schwalbe One Race Guard 25C |
Povedenej stroj! Otočení představce tomu prospělo a ta modrá barva je prostě parádní :-)
DavidBo dík. Tvý taky za plnej. Moje už je solidně zajetý, něco málo přes 14000 a jezdí výborně.
Za 5 pro kolegu :) Ta modrobílá je moc pěkná, je s podivem, jak barevné kombinace promění kolo..
Tak máme spolu 5000 km. Sedlovku jsem vyměnil za rovnou bez ofsetu, (nyní na ní vozím pumpičku), převodník 52 jsem nahradil 50Z a otočil jsem představec zpět do roviny. Provozní fotečka ze Znojma.
Ten pytlik s bagetou pod sedlem teda vypada dost hrozne. Doba pokrocila i v oblasti podsedlovek.
Díky všem za komentáře. Sedlovku už mám " v košíku", vezmu ji společně s řetězy. Pak zkusím, jak mi bude dlouhodobě sedět představec. Myslím, že u něj k výměně nedojde.
„lepší stránky“ se daj využít, když předstíráš, že nejsi v EU, stačí na to kliknout na doplněk prohlížeče (lterý si napřed nainstaluješ) a ten bude předstírat Tvé IP z jiné země, buď zvolíš přímo, nebo náhodou vícekrát, dokud to benude v EU, u Firefoxu je to například Stealthy, už zase fungyje, na CC, jinak nepoužívám. Kromě toho teda je ten výpočet i na jiných stránkách, většina Ok pro EU a GDPR, ale tahle je holt starší a asi IMHO nejlepší pro okamžité posouzení výsledků okem. Zkus
mensi ram je tuzsi ,lehci a hezci :) a nakonec je prave mensi hlavovka takze se da nastavit vic aero posed
No přesně. Úplnýho turistáka jsem nechtěl. Starej ocelák má taky závodní geo. Jenže roky přibejvaj a tak se mění lehčí převodníky, zvýšená pozice řidítek a tak.
Jinak jsem si zkusmo udělal výpočet velikosti ale jen z výšky a délky nohou. Ty „lepší stránky“ nejsou funkční zřejmě kvůli GDPR. Jasně není zohledněna výška trupu, délka paží ale i tak vychází správný rozměr. Jsem vlastně rád, že mi to vše vyšlo stejně jako na starém kole, na které jsem byl dlouhý roky zvyklej. A jak tu píší někteří přede mnou, jezdí s podobnou tělesnou konstitucí stejný rám.
A jedna nakonec. Nemáte někdy při pohledu na jezdící kolegy dojem, že vozí zbytečně krátký rámy na půlmetrových sedlovkách ? Stačí některý fotografie, kdy jsou sedla tak neskutečně vysoko, že by se na to snad nikdo neposkládal. Kdysi platilo sedlo + – 5cm nad úrovní beranů. Vejš už bych to řadil na triatlon.
Právě – ten rám je podle mne hodně „závodní“ a počítá s pozicí „ležícího střelce“. Jenže takhle se na tom asi jezdit nechce, tak je pak představec takhle nahoru.
Ale chápu to – rám/kolo se asi kupovalo za nějakou dobrou cenu a většina lidí chce raději „závoďáka“ než prvoplánově „turisťáka“ (i když s tím pak bude jezdit na výlety – sám nejsem výjimkou :) )
Mě to přijde velkostně v pohodě, resp. bez finálně nastaveného posedu není moc co hodnotit, spíš jestl by nebyla vhodnější nějaká víc „turistická“ geo,, aby nemusely být řidítka takhle zvedlá
Ne nutně to musí být netrefená velikost – každý má jinak dlouhé proporce steheních a lýtkových kostí a stejně tak trup i ruce, ramena…
Proto jsou k dostání různé sedlovky s offsetem/bez, různé délky a úhly představců, berany s různými „stack a reach“ atd.
Jedna věc je ladit optimální „geometrický“ posed na závodní silničku, kde asi platí celkem pevná pravidla, jak to silově a aerodynamicky nejlépe funguje (a i přes to i v profi pelotonech má spousta jezdců nastaveno tak, jak jsou zvyklí a jak jim to nejlépe vyhovuje – ne úplně podle tabulek) a druhá věc je vyladit si posed na turistickou silničku, s níž se třeba jezdí do práce či na výlety „na kochačku“ – tam je u mne primární dodržet dobré nastavení předozadní a výškové polohy sedla – ostatní už je spíš o zvyku, chuti šetřit záda a upřednostněno stylu a potřebám. Takže jestli je to zbytečně velký je celkem otázka – to S-ko je zase „jen“ o 8 mm kratší, ale hlavu už má 2.5cm menší a ST o 4cm.
Pro mě je to údaj charakterizující proporce rámu. Inu pro někoho je i netrefená velikost super :-)
Hoj, nejlepší kolo :) pač ho jezdím také. Měřím 173, a mám to samé M-ko 54". Představec jsem také otočil. A dal o 1cm kratší. Vyměnil sedlo a jsem spokojen.
Moje mělo jiné brzdy, takže ted tam jsou 105ky. Vyměnil jsem i převodníky. RS500 to jsou stále (protože jsou nádherný) ale 50/34. Měl jsem zálusk na výměnu kol. Nicméně vím co jsem s tímhle projel, za díry a kanály. Nikdy sem to necentroval a není třeba. Čeká mě výměna plášťu, navíc jsou drátové. Takže tam shodím jednoduše cca 220g, Ještě by šla výměna paprsků cca 2g na jeden. cca100g, ale to už mě za ty prachy nestojí. Také se mě klepalo lanko řazení v rámu. Tak jsem na něj navlíknul elektrikářskou bužírku. Tu co se stahuje teplem. A je klid… Tak ať to jede !
Stack a reach je taky všeříkající údaj o velikosti oblouků rodel, takže v tabulce geo rámu nemá co dělat a nebývá ani u inzerátu na konkrétní celé kolo, ani u výrobce, protože by to mátlo, ty rozměry nezatracovat a řídit se jimi, jsou vygooglit podle modelu a šířky beranů, zhruba jsou i poznat odhadem z fotek z více stran (i shora)
osm a půl kila silnička super, já musel dát sedlo o tři cm níž,koupit kratší představec, jiný rodla při přechodu z oceláčka na dnešní hliník, sedlo max dopředu, holt jsem tu velikost netrefil ale co už, a´t to jezdí.
Stack reach – je podobný nic neříkající údaj o velikosti rámu jako též američany oblíbený STANDOVER HEIGHT:))
Jo ta sedlovka by to vyřešila taky. Sedlo jsem nastavil na stejný rozměr dle starého kola. Ale zatím jsem dal celkově cca 200 km na test jak to jede. Ty kliky souhlas. Taky jsem si říkal, že na ně bude pasovat víc typů.
Pěkný kolo, pěknej popis, vcelku chápu, že je to místo oceláku raketa :)
Ty RS500 kliky mám též (na jinak taky „čisté“ 105 sadě, designově se mi rovněž líbí víc, než ty čtyřšrouby, ale dle znalců jsou prý o poznání méně tuhé, než ty „nové“ řady na čyři šrouby (já to se svým zdechlým motorem nepociťuju :) ). Druhá menší výhoda je, že na 110/5 BCD se přeci jen seženou převodníky lépe a levněji.
Jen ten posed se mi zdá trošku divný – že musíš mít sedlo tak moc vpřed (představec nahoru neřeším – to je spíše pro turističtější posed a odlhečení zad, pokud to vyhovuje) – sedlo si nastavil dle starého kola, nebo si to nově „vyměřil“? Jeslti by nestálo za to vyměnit sedlovku za nějakou bez offsetu, aby si sedlo tak „nepáčil“ dopředu (tahle nějakej asi mít bude, soudím dle fotky).
Nicméně gratulace :)
To máš asi geometrii od jiného rámu. Dávám sem tu správnou tohoto rámu tohoto ročníku.. Horní rámová trubka 552mm na výšku 174cm je přece jen moc. Pokud ti to takto vyhovuje, je to tvoje věc. Já bych na tom jezdit nemohl a kompenzovat to takto vysunutým sedlem není pěkné. To raději sedlovku bez offsetu a kratší představec. Když už. Kolo je to ale pěkný a souhlasím s tvým nadšením z nového.
Ohledně velikosti. Rám S podle tabulky má pouze o 8mm kratší horní rámovku. Teda osově. To není takovej rozdíl. Spíš je nižší hlava. S tím bych měl větší problém. Sezonu začnu tak jak to je, možná že pokud bych časem cítil, že se moc natahuju, půjdu do kratšího představce. Při posedu a úchopu za brzdový páky se mi pohledem hezky kryje přední osa pod rodly.
Výbava mi sedí. Nová „105“ má strašný kliky. Jsem asi stará škola, takže jedině klasiku. Ostatně ty kliky co jsou na kole prý ještě spadají do řady 105. I když se už moc nemontují. Brzdový čelisti mi vyhovují (váhově jsou na tom ještě líp než origo 105… ale nejsem gramař) jediný co bych prohodil jsou špalky.
Loňská sezóna na oceláku 6000 km. Kdysi platilo, že horní rámovka + cca 5cm byla ideální velikost rámu. Na tento jsem si zvyknul a v pohodě jsem se na něj poskládal. Vím, že v dnešních mírách je to jinak.
Pěkný kolo, pěkný fotky.. taky potvrzuju, jak jsem byl překvapenej, když jsem z mtb kola sedl na siličku :-). Tak ať dělá jen radost ;-)
HonzaRez: nesnaží se spíš vítr vzít Tebe kolu???
Alda: pěkný kolco, ale s tím výběrem velikosti jsi dobře neudělal, u oceláků a starších 58 znamená spíš výšku a délka rámu bývala o hodně kratší, 54 u moderních je horizontální délka horní trouby, geometrie jsou jiné, zvlášť u slopingů, řešit velkou délku posunem sedla dopředu je blbost, trpí síla nohou/odstavuješ některý partie a přesiluješ jiný… tady máš nějaký moudrostě: https://blog.bikefit.com/…be.com/watch?… pro začátek dobrý, i když ne všeplatný, horizontální poloha sedla se zásadně řeší podle polohy středu a pedálů a nohou…Zkus kratší představec, sedlo jak má behjt (i vodorově nebo malinko z kopce atd.), taky menší drop a přesná (střed=střed jako mezi ramenními klouby, ne aby se tam do nich vlezla celá ramena, to máš pak ruce od sebe) nebo klidě o malinko menší šířka rodel, plus ultra kompakt tvar oblouků pomůže délku posedu omezit. Dýlku rámů 54 nebo 53 potřebuju já při 185cm, ale mám disproporci (krátkej vrch a dlouhej spodek. Pořádně vyměřit na competitivecyclist).
Ten problém s bočním větrem potvrzuju, na těžších kolech jsem si toho nevšiml, ale na karbonu se mi opravdu ten vítr snaží to kolo pode mnou odfouknout…
Mně se líbí, velikost rámu ok. Jen pozice sedla, zdá se mi špičkou nahoru. Představec bych nechal dolů ;-) Naprosto chápu, že proti oceláku to jede samo!
P.S.: malinko škoda, že tam není komplet 105tka (kliky, brzdy)
Hezké kolo. Líbí se mi to.
Karbon za pěkné peníze.
Ale ty výplety! Hoď na to něco lehčího a uvidíš ten rozdíl, jak se ti pojede. Fulcrum nejsou zlý – dost vydrží, ale na karbon dát nejnižší model za 3k je ostuda.
A ta váha?? To asi ne?! Poskládal jsem silnicku z bazaru ve stejné velikosti – hliníkový RB na 9sp Duře – a má to bez pedálu o půl kila méně.
Dej tam kratší představec a můžeš posunout sedlo dozadu. Jinak moc pěkné, ale myslím, že by na Tebe byla spíše ta 51.
mam 176 a vozim 54… len nedokazem pochopit ze to s tebou hadze pri bocnom vetre z dovodu rozdielu vah kol…ten ocelak predtym bol zvareny z kolajnic ze tak dobre drzal ???
Ano, já jsem figura 174 cm a všechny silničky mám 51. Ale kolečko je pěkné a u Cayo mě vždy fascinovala spodní rámovka – doslova roura od kamen. Tak ať to táhne :)
9.1.19 18:53
na postavu výšky 174 cm rám 58? ten jsem vozil při výšce 189 cm
dcera má taky 174 cm a vozí 51, přesně jak píše Doyle