Vydrží to když tu lehčí zkrátím o 6 mm a vyřežu v ní delší závit?
(vloženo 15.1.19)
17.1.19 00:42
sibicz: asi to vydrží, záleží jak moc prasíš, ale pro klid na duši bych pár stovek obětoval a koupil kvalitnější osu.
Je to sebevražda dát si to na RockShox Revelation 150mm zdvih s mejma 85kg + výstroj? Mám tu maxle osu už takovou omlácenou, todle by aspoň nechytalo případný rány při výletech přes řídítka. Jestli jo, tak je to aspoň levná sebevražda za ty prachy :D
Ajo… ale pokud to máš na dopravní popojíždědlo, kterýmu nedáváš sadu, tak bych nepanikařil a utáhl to na moment a šlus ;-)
Řeším to, protože na mně nába Fulcrum působí dost fórovė a nechci to moc utahovat. Ty tenoučké příruby s jemným závitem nevypadají moc bytelně. Locklite používám na šroubky a povolit jde.
Úplně sem nepochopil, co řešíš se závitem? Já koupil, na kolo bohyně nasadil a je to… prostě plug&play ;-)
Ja bych tam idealne dal nizkopevnostni loctite (222 nebo jake to ma cislo). Zalezi jak casto sundavas predni kolo.
Elox to rozhodne je, videls nekdy lakovany zavit? Ja ne…moc by to nefungovalo :)
Jde o mekky elox.
…nekdy na konci osy byva i vnitrni zavit M5/M6…tzn. navazelinujes a konec osy jeste zajistis sroubem + nalezita napr. AL podlozka vuci ramu (to jen kdys chces mit uplne klidne spani).
Kazdopadne zavit trosicku vazelinou mazni, zavit hlinik+hlinik muze dost potrapit kdyz se vlivem necistot kousne.
petrun: úplně nechápu tu otázku na vazelínu nebo locktite. Buďto závit mažeš vazelínou protože je potřeba neustále rozebírat a je v prostředí kde může „zareznout“, nebo dávám závit na lepidlo (locktite), protože chci docílit toho aby se závit nepovoloval. U pevné osy v přední kole ale nepotřebuješ ani jedno, namazaný závit může mít tendenci se povolovat a zalepený závit u osy kterou potřebuješ čas od času povolit nedává moc smysl.
Tak vnitřní průměr se nemění, žádný schodek tam není. Elox to asi nebude, je to měkké. DT Swiss na karbonovou Force z Cyklobazaru je zbytečný luxus :-)
OT: je pak lepší na matici té osy použít vazelínu nebo Locklite?
Navic ten vnejsi elox je asi tak tvrdy, ze kdyz si to pak zacmarac lihacem, bude to mit stejny efekt:)
Normalne bych zavit nejdrive protahl ockem dal a pak ho zakratil podle potreby, naposled co jsem to delal, tak jsem se nestacil divit, z jake s*acky materialu takovou vec delaji, vypada to na 6061 bez tepelka. Naposled kdyz jsem na 6061 potreboval atest, tak se mi dodavatel vysmal, ze to uz podle nich ani neni material a atest ani nevedou:) A svete div se, v cykloprumyslu nejoblibenejsi slitina hliniku:) Hold jiny vahy, jiny rany…A uvnitr urco nebude deleny prumer. Je to normalni trubka opracovana vne.
Go for it!
Pista.Wassermann: pisu, kup si verzi pro DT Swiss a nemusis nic upravovat;)
Blbe je, že to chce úpravu. Pošli pak foto, ať už po úpravě, tak s vidlici.
Toas na tu karbonovou forcku? Přesně to bych také potřeboval
16.1.19 00:46
No radeji bacha pri tom zkracovani. Zkontroluj si jaky je vnitrni prumer u toho zavitu a kam az saha, aby za zavitem nebyl vnitrni prumer odlehceny, takze jak pres neho udelas delsi zavit, tak ten konec dost oslabis. Pokud je v upinaku dira jen jednoho prumeru a nikde se nerozsiruje ci nezmensuje, tak potom to bude jedno a muzes zkratit.
Tak si priste kup osu pro vidli DT Swiss a nemusis nic zkracovat ani delat delsi zavit. Proc to delat slozitejsi nechapu…
Ja to moc nezkoumal, tak jsem podle te rukojeti myslel, ze je to klasicka Fox QR osa.
Je to takto, přes apku vyjde levněji:
Píšou tam „for ROCK SHOX fork“. Každopádně je o 40 gramů lehčí než původní osa od Force a to se u karbonky počítá. Za $ 5.99 je to luxus :-)