Manželce zatuhla páčka. Další pár byl roky v šuplíku a čekal na volné odpoledne. Rozebral jsem, vyčistil, promázl a složil. Už vím proč tohle servisy nedělají. První páčku jsem dělal dvě hodiny. Druhá cca 45 minut. Poslední pod 30 minut. Páčky chodí, jsem spokojený.
(vloženo 17.1.19)
WD může být, ale víc doporučím ten odmašťovač, ať pak nemusíš čistit celé řazení od mastnoty. Nebo zkusit hodit otevřené řazení na nějakou dobu do benzínu. Záleží kam všude je bordel zalezlý a jak se mu bude chtít ven.
Přesně tak, žádné rozebírání, zbytečná práce. WD nebo odmašťovač brzd, trochu stlačeného vzduchu na vyfoukání. Pak použiju minerální nebo silikonový olej a ještě se mi nestalo, že by se s tím někdo vrátil…
Mi na řazení stačilo propláchnout ho odmašťovačem (já jsem ho vystříkal čističem brzd, výhoda je, že to má tlak takže to dobře odstraní i nedostupnou mastnotu), nechat vyschnout a hustým olejem prokápnout důležité místa. Zlepšení bylo velké.
Všudenakole, s praxe stačí pořádně prostříkat vdečkem a páčku rozchodit. Za pár měsíců páčka znovu zatuhne. Obě páčky, ozubení i pružiny byly potáhlé hustou shimano mázou. Stejná hustá kejda jako ve starších nábojích. Proto celá rozborka. Na kšeft bych to nedělal. Ceny v servisech 400+. Dvě páčky = dvě hodiny práce. V minulosti jsem dělal v servise a většinou se páčky měnily. Známým koupel vdečkem. Občas se vraceli spátky ze stejným problémem. Je zajimavé že mi nikdy páčky nezatuhly. Většinou to zatuhne lidem co prd jezdí. Páčky které často pracují se nezalepí ;-) To je jen můj odhad.
Před víc jak 20 lety jsem jednou rozebral a zase složil starý 7sp. STI a řekl jsem si, že už nikdy více! :-)
17.1.19 21:37
Moc mi nedává smysl to rozebírat celé,vždy mi pomohlo dostat se k té západce s jemnou pružinkou.