Chladič je fakt zbytečný. Ale chtěl jsem je zkusit.
Zmiňovaná podložka(zaflákaná kazeta)
...Vypovídá hodně o samotném jezdit...
Původní setup
Zkouškové v plném proudu a v rámci prokrastinace mě napadlo, se po dlouhé době pochlubit svou kobylou.
Ke kolu jsem přišel víceméně náhodou, když mi ho věnoval můj otec. Dnes je z něj otloukánek ale i přes všechny nečasy držák a srdcovka. Postupem času prochází úpravami a snaží se být vzhledem ke svému věku alespoň trochu aktuální. Počítám, že právě tomu se bude hodně lidí divit.
No, asi největší změnou byl přechod z 3×10 SH SLX/XT na 12sp Eagle. Bylo to dlouhé laborování, kdy ze začátku vítězila varianta 2×10. Převody 1× něco pro mě byly stále jakýsi kompromis(gearcalculator pro mě byl noční můrou:-D). Nakonec jsem se ale nechal tak trochu přemluvit a rázem jsem kupoval GX Eagle sadu a nové záplety s XD ořechem Fulcrum. Původně jsem chtěl z ekonomických důvodů zachovat SH ořech a kola, ale naskytla se velmi výhodná cenová nabídka na celý set a upgrade byl doma. Řeknu vám, není to vůbec lehký stavět na šest let starém kole aktuální komponenty:-D, sehnat kola s XD ořechem na rychloupínáky za slušnou cenu atd…
První porodní bolest vyvstala, kdy při zařazeném 10z pastorku drhnul řetěz o zadní stavbu, to jsem pomalu omdléval. Naštěstí se vše vyřešilo cca 1mm podložkou na přírubu náboje(viz.foto). Toto řešení mě krapet bolí u srdce ale funguje a já nemusím házet Eagla do koše.
Další porodní bolesti orla bylo cvakání na jednom z menších pastorků, po přečtení diskuzí na BF jsem malinko vyhnul zub nižšího pastorku o který se opíral řetěz a teď je vše cajk… Dál bych mohl zmínit hůř vystupující bovden k hazce ale ten nedělá naštěstí paseku. Externě bych ho z hlediska estetiky vést nechtěl.
Jooo, i přes všechny tyhle kraviny je pro mě 12sp sada přesně to co potřebuji, veliký rozsah, hlavně nikde nic nemlátí. Není sice tak blbuvzdorná a musí být dobře seřízená, ale už mi odsloužila 1 sezonu cca 3200km a plusy převažují. Co mě mile překvapilo, byla výdrž GX řetězu, vyměnil jsem jej raději preventivně protože ani po 1600km nebyl vytahaný. Teď točím NX řetěz, funkčně k nerozeznání.
Na další sezonu zvažuji univerzálnější 32z převodník, na Trilogy i 30z…:-D 34 zubů jsem do rychlosti využil možná tak jednou…Za mě raději 32 a možnost točit nohama na pohodu do stojek.
Postupem času, jsem rád za pořádnou trailovou gumu, XC šlupky už mě omrzeli. Mám rád, když se na ně mohu spolehnout a někam to „bezhlavě“ poslat. Samozřejmě na bezduších.
Také se mi potvrdilo, že destičky s chladičem jsou jen marketingový tah a lapač bordelu. Chtěl bych zkusit na novou sezonu základní od Galferu, popřípadě zůstanu u organik od Sh. Naopak největší rozdíl jsem zaznamenal v kotoučích. Předtím jsem vozil nějaký základní Sh a teď mám Sh SM-RT76. Vzal jsem bez Icetechu ať je mohu vozit déle.
Ráfky už jsou dokopaný, dostávají fakt čočku ale vydrží hodně. Největší mínus je jejich malá šířka, pláště se pak rády při nízkém tlaku žvejknou.
Nutností byly širší řídítka a kratší představec, nevím proč ale tyhle Spanky mě tehdy nějak chytli za srdce. Každopádně za barvu čekám hejt.:-D Představec bych chtěl ještě zkusit 70, možná i 60mm. Tady ale narážím na strmý hl. úhel a celkově jinou geometrii, kterou nezměním.
Na tenhle rok bude asi hlavní upgrade teleskop, ten si vážně přeji, tak uvidíme, na co kápneme.:-)
Chci na něm ještě objet premiérové Trilogy a počítám, že ještě takové 2 roky bude muset sloužit. Nejvíc asi narážím přirozeně na geometrii a zdvihy. Rychloupínáky jsou znát a kolo je, hlavně na hraně, tak trochu užovka.
Stroj je na fotkách špinavý, má podsedlovou kabelečku kde vozím duši a knoty, nemá nápisy a ventilky ve stejné poloze…
…joooo a bacha na zvoneček!
(vloženo 20.1.19)
Značka | Trek |
Model | Superfly 100 Al Elite |
Modelový rok | 2012 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | cca 13,7 |
Rám | Alpha Platinum Aluminium |
Vidlice | Fox Evolution Series 32 Float 29 RL, G2 Geometry, 51mm offset, E2 tapered, zdvih 100mm |
Tlumič | Fox Performance Series Float RP-2, zdvih 110mm |
Hlavové složení | FSA NO.57, E2, ACB sealed bearings |
Kliky | Prowheel 34z |
Středové složení | Pressfit |
Měnič | Sram Eagle GX |
Řazení | Sram Eagle GX |
Převodník | Prowheel 34z |
Kazeta | Sram Eagle GX |
Řetěz | Sram Eagle NX |
Náboj přední | RU |
Náboj zadní | RU |
Brzda přední | Shimano M666 SLX 180mm |
Brzda zadní | Shimano M666 SLX 160mm |
Brzdové páky | Shimano M666 SLX |
Ráfek přední | Fulcrum Red Power 29 HP |
Ráfek zadní | Fulcrum Red Power 29 HP |
Dráty | 28/28 |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | Spank Subrosa 747 Evo, 747mm, 5mm, 4°nahoru, 8°dozadu |
Představec | Bontrager Rhythm Pro 80mm |
Sedlovka | Bontrager Rhythm Elite 31.6mm |
Sedlo | Bontrager Evoke 2 |
Pláště | (Přední)Maxxis Ardent 2,25 TR, EXO, (Zadní)Ardent Race 2,20 TR, EXO |
Díky za reakce :-)
majkee: bylo myšleno proti gumam jako Aspen nebo Ikon :-P V merku byl na předek Forekaster, který mi přijde ještě malinko lepší.
Kde jsou ty trailový pláště co podržej? Já tam vidím XC pláště. Jinak už trochu retro, ale fajn!
21.1.19 19:01
Luk029: Díky moc! Právě tvůj stroj byl tak trochu impulsem proč jsem nafotil i svůj.:-)
BKACK1E: Jen to oddalí kazetu od vzpěry, ru vychází v pohodě. Teoreticky bude o 1mm posunutý výplet no.
hovado_cz: Dík moc!
boo-beek: jasný už chápu, to by nemělo udělat velkou paseku. No uvidíme, teď je primární teleskop.
Asi by ta vidlice šla i upravit výměnou dílů (v angličtině shaft, česky nevím), odhadem 1 až 2K.
Posunutí středu… Představ si trojúhelník, kdy vrcholy jsou v zadní a přední nábě a v řídítkách. Tím, že šlapací střed jakoby visí na straně mezi řídítky a zadní nábou, tak zvýšením zdvihu vepředu dojde mimo položení hlavového úhlu i ke zvednutí šlapacího středu a trochu se položí sedlová trubka. Ale jak říkám, 2cm by to zvládnout mělo a asi by to pomohlo.
Jak funguje ta podložka? Znamená to, že ti celou váhu na pravý straně náboje drží osa upínáku?
dávám pět. super kolo ;-) Mám přesně to samé :-) Ale upgade jen na 2×11 ;-). Je to mazel.
Teoreticky bych o změně vidlice a navýšení zdvihu mohl uvažovat, je to ale nemalá investice, tak uvidíme. Jak jsi to myslel s tím slapakem?
Pecka! Kolo s příběhem a vymazlený profilem (prokrastinace je sfiňa ;-)). Tak dávám plnej a ať dělal jen radost!
PS: Jo, a zvonek vozím taky :-)
Hm, pokud máš moc strmou hlavu a vzadu 110mm, tak bych se určitě nebál dát dopředu 120, možná i 130, počítej s položením cca 1° na 2cm. Nevím, jak má to kolo šlapák, aby ses nekopal do zubů, ale myslím, že 2cm tomu neuškodí.