Pro velký úspěch ještě jednou a kvalitnější fotku, ať se to rozjede ve velkém. Věk v profilu ± odpovídá, jsem plně zdráv, dokonce bych se nazval aktivním cyklistou. V profilu mám pár kol co jsem měl. Stále aktivně jezdím silnici. E-bike je ale trochu o něčem jiném. Pořád mě překvapuje (nebo vlastně ne?) kolik lidí to aprirori odsuzuje.
Pár let zpátky jsem se na to taky díval přes prsty, ale neodsuzoval. Pak jsem se svezl a jen se smál. Pak jsem si jej koupil a otestoval víc. Člověku se změní styl jízdy – pokud si chce máknout, musí fakt najít stojku jako prase (15–20%), pak si mákne dobře. Sjezdy pecka.
Nevýhody – u shimana pohonu nejde nastavit asistence v %, po rovině to jede i v ecu fakt docela „zadarmo“. Bez motoru ale na těchto gumách jako když někdo zatáhne ruční brzdu. Chtělo by to ještě něco mezi. Trochu mi vadil pocit, že pokud budu chtít jet 60+ km, musím myslet kde nabiju.
Lidi okolo to hodně odsuzují, je to pro důchodce, hendikepované apod. ale všichni, do jednoho, co jsem je nechal svézt pak usoudili že to není vůbec špatné. Problém je cena.
Já v tom vidím budoucnost. Hlavně pro lidi, kteří nemají čas a prostor jezdit tak, aby si potom mohli pohodlně užít 10 km stoupání na kopec, resp. následující sjezd.To potom raději nikam nepojedou a budou sedět doma. Negativum tohoto je ale jasné, potom přecpané a dostupnější hory všem. Nicméně i při výstupu (pěším) na Lysou přes vánoční svátky jsem se nestačil divit kolik pěších tam jde, doslova zástupy. Pokud chci jet někam dohromady s někým pomalejším, je tohle super řešení, dám si na normálním kole do těla, a ten slabší na ebiku to má tak akorát, aby nebyl znechucený.
Otevírám lahváče a popcorn, pojďme :))
(vloženo 24.1.19)
Aldair: přesně jak jsi to popsal, mi přijde, že tyto kola nahrazují borcům motorky. Prostě s tím „zatím“ můžeš do lesa a nedráždíš tolik lesáky. E-biky úplně nezatracuju, pro lidi se zdravotním problémem nebo staršího věku, kdo bydlí v Alpách, pro společný vyjížďky s manželkou která pak stíhá a vyjížďku si užije, tak OK, ale už bylo řečeno, cyklistika je jen jedna. Nová doba, lidi hledají „jakože“ zábavu, klasický pojetí cyklistiky se pomalu vytrácí a nestačím se divit, kolik je tady na BF pravověrných E-bikum. Tato disciplína mi opravdu nic neříká..
Jinak mír :)
Pekne kolo. Me se libi, zatim me odrazuje cena a vydrz baterie. Chapu, ze nekdo ma kolo hlavne kvuli fyzicke aktivite, ja mam kolo na kochani :) zrusim se v posilovne za 45 minut. Dokazu si predstavit, ze bydlet v Praze a mit v tejdnu po praci dve hodky na kolo, tak tohle je idealni. Dostanes se rychle na okraj mesta, preklenes nudny useky… Takze za me taky palec nahoru.
Wilda: :D zásah, nikdy si nezvyknu že více fotek jde vložit i do jiných kategorií než naše biky.
Zřejmě jsi se spletl. Tohle je kategorie „Naše biky“, ne „Naše mopedy“.
Mobidyk1: „Seru na tyhle debaty, na Bf končim, z chlapů se tu staly elektrifikovaný městký sračky. Ahoj někde v lese.“
..kolik znáte sportů (třeba i vrcholovech) kde lidskýmu svalu pomáhá motor? Motorsporty se nepočítaj.
Je vidět, že řada lidí vůbec nepochopila, k čemu jsou tyto e-biky a kde je jejich hlavní potenciál. Tyto all či EN e-biky jsou určeny pro velice aktivní techchnicky smýšlející (gravity) bikery, kterým dovolí posunout zase o trochu dále a to jak v cestě dolů, tak i v cestě nahoru (proto začínají vznikat uphill traily :-)). Prostě je to jiný druh ježdění a o to víc zábavnější do prudkých technických kopců .....a vůbec to není zadarmo, na to zapoměnte, ten bike tě nutí aktivně makat i dokopce, protože ta rychlost je pohlcující .......toť moje zkušenost :-))))
Prostě na to nekoukejte jako na bike, kterým si chcete měřit svoje výkony či kdo ho má většího .....
Jsou to biky pro zábavu, je to vlastní kategorie sama pro sebe.
Ano, dokážu si představit že ho budu mít doma
Za mě palec nahoru
Mobidyk1 na kole jsem začal proto a proto....... ty vole každý může mít svůj důvod proč začal, ja třeba protože mě to baví........ a protože si myslíte něco jineho než já tak tu končím....... ty jsi přesně ten pacient, co je schopný někde sypat připínáčky, protože tam jezdí ti co se ti nelíbí podle tvého projevu na bf
25.1.19 12:00
Hm… si říkám, že je to fakt pěkný kolo! Teda kdyby tam nebyla ta baterka a motor, to se mi fakt nelíbí… mě se mnohem víc líbí Neuron a stačila by mi verze CF 9.0 ;-)
Když to chceš a není ti líto peněz, proč ne, ale pořád a ještě dlouho bude více lidí co nepochopí, že zdravý člověk má ebike. Jednou na dovče na penzionu jsem se ptal relativně mladého borce (30±) proč má ebike a on, že mu nic jiného nezbylo, obě operované kyčle a doktor kolo zakázal, ale ebika povolil a že je to bohužel pro něj jediná možnost jak se na kole projet, no a když odcházel, bylo vidět, že s kyčlema nekecal, tak pak to chápu, pro takového jedince to smysl má.
Jo a „lahváč a popcorn“ ve mě nabudil otázku, kolik že máš kg , páč od určité váhy to pochopím proč ebike.
Pavel675
Ty máš kolo taky v profilu. Stejně jako většina z nás, tak co tu meleš?
Iron.hide
Bike forum vs ebike forum? Wtf? Tak co tu delas s e-kolobezkou v profilu?
Hahaha, ta vaše e-parta je opravdu ftipná jak vyzvracenej guláš. Koupíte si stroj na baterky za +50 tis a hned to cpete do světa „já mám nový KOLO, jak se vám líbí?“
No nelíbí, páč tam nemáš pedály, chápeš?
Kamikaze: a co teprve kdyby mu někdo řekl, že cyklista vlastními silami (jakýkoliv cyklista, ne jen Greipel a spol) bez problému vyvine krouťák vysoko přes 100 Nm.
Pořád vše pěkně při starém :)) 90 NM není výkon ale kroutící moment, odpovídá to spíš průměrné motorce nebo hodně hodně malému autu.
Mobidyk1: v appce to nejde nastavit v procentech a s režimem eko nelze hýbat vůbec.
antt: ahoj, no jo byla chvíli přestávka, tak jsem si říkal, že se mrknu co se změnilo ve světě internetu, a jak vidím opravdu věe při starém. S tím rozoráváním to samozřejmě bylo myšleno s humorem, za účelem popíchnutí některých, kteří mají infarkt při pohledu na elektrokola.
Já jsem to sem dal proto, že si myslím, že odsuzovat něco předem bez dostatečné znalosti problematiky je poměrně omezené. Ať si každý jezdí na čem chce a kde chce, pokud neomezuje ostatní a chová se ohleduplně. Z mé zkušenosti jsou představy, že někdo na tomto rozorává traily naprosto zcestné. Minimálně v tom smyslu že zadní kolo hrabe. Jo smykem jet může, ale to může každé. Ale doporučuji zkusit každému, ať pozná taky trochu víc, než je v jeho bublině. Hlavně jedincům, kteří nevidí dále než za hranici svého plotu.
Peace, hlavně zdraví!
Mobidyk – klidek, nas sportovcov je tu a aj v terene stale velmi vela. Na elektrikarov sa vyser. Ale teda mohli by si aspon najst ine forum.
…tak až budu fizická troska, tak si jednostopej samohyb koupim taky, bude ale z Japonska či Itálie a rozhodně bude na benzín. Nebo se z biku přeorientuju na sportovní střelbu. Na kole jsem začal protože mě fascinovala jeho jednoduchost, ta se s přidánim motoru vytratila. Jsou to motorky a ne kola, 90Nm je výkon auta! Seru na tyhle debaty, na Bf končim, z chlapů se tu staly elektrifikovaný městký sračky. Ahoj někde v lese.
Inak toto je bikeforum, nie ebikeforum, vieme? Preco to sem furt cpete? Nemate svoje forum?
Trochu mi vadil pocit, že pokud budu chtít jet 60+ km, musím myslet kde nabiju → MindFuck
25.1.19 08:55
Ať si každý jezdí na čem chce, naštěstí nám ještě Andrej nezačal diktovat co můžeme a co ne. Ale já si rád si užívám nejen sjezdy, ale i výjezdy a jestli někde jedu 25km/h, nebo 35km/h, tak to fakt :-). Elektro jsem zkusil a že by to byla taková bomba.. no jsou to prostě koláče bez práce, ale taková je asi doba.
25.1.19 08:07
až vám jednoho krásnýho dne omezí vjezd do lesů, tak si poděkujte za vstřícnost k těmto motorkářum. Za pět let budete kupovat klasický kolo bez motoru a budete rádi když najdete prodejnu kde to maj vůbec vystavený. Jednoho dne koupíte elektrickýho bajka i desetiletýmu klukovi, protože to prostě bude na trhu a on to jinak fyzicky nedá. Je plíživý ale bude to ;)
Presne, a ****** a zacit dupat do pedalu, jde i pred ctyricitkou, nejsem prece sracka ne :) pochopim to mozna tak pred sedmdesatkou :)
@Mobidkyk1 tyvole ty fetuješ ne? Bože někdo dělá něco jinak něž ty a může tě *******. Člověk už aby prošel komisí co si může a nemůže koupit ne? WTF… viz tvůj topic kde sem ti už psal:
„Bydliš v Litvínově / Mostě, Nevím jak na Resslu ale v Krušných horách od Sv. Kateřiny až po Děčín potkáš v lesích za celý krásný, slunečný den pár lidí. Myslím že našemu kraji se to zatím vyhlo, včetně turistů celkově.“
Zajímalo by mě kde v Kruškách narážíš na E-bikery, doma ti prostor totiž neberou a všude jinde než doma jsi náplava ty, a neměl by si osočovat místní i kdyby e-bikery.
Tak Ebiky mají určitě velkou budoucnost, je to vidět po celém světě, jak meziročně rostou prodeje o desítky procent tuším, že v německu se už v roce 2017 prodalo milion elektrokol…samozřejmě, více se prodává ve vyspělých a zejména Alpských zemích…jsou státy, kde se už ted prodává víc Ebiků než klasických kol…
jinak ten botor má bluetooth a ve firmwaru a appce Etube, se dá nastavit úroveň přípomoci v jednotlivejch režimech, jak v eco, trail i boost. To jsou sračky co.
v profilu máš 26 let!!! Nejsi ani na vrcholu svejch fyzickejch sil! Máš potenciál se ******, zašít dupat do pedálu a k tomu si blumlat pod fousy že nejsi sračka! Pokud by ti bylo třeba před čtyřicítkou tak pochopim. Jinak NECHÁPU. Ale motorka pěkná, čevená je má oblíbená farba.
Libi se mne to mene nez ten spesl co tu je vedle. Ty kecy na vyvolavani flame sis mohl odpustit. Vetsine lidi nevadi elektrokolo jako takove, ale to, ze je to povazovano za kolo.
Peknej, taky o nem uvazuju, byt odvahu zakoupit emtb pres direct sale zrejme nakonec nenajdu. Pokud je to eLko, muzes mi rict kolik meris a jak ti to rozmerove sedlo? Diky
ahooj, rád Tě zas vidím aktivního, máš to pěkné, taky mě to nadchlo, jen ten výšlap zadarmo a prohrábnutí trailu je k nasrání, hlavně pro ty, co na trailech makají, aby si to na svých bez-E kolech užili! :P Brigády na Tebe a Tobě podobným! .)
a víš co, já bych si radši život zařídil tak, abych si mohl v pohodě užít i to 10km stoupání na pohodu a v klídku. Jako svým způsobem to chápu, taky jezdim třeba na 90 min vyjíždky když prostě víc času není, ale je to spíš taková nouze, kdy si ani hlava nestihne moc odpočinout. Představa že bych si koupil ebajk abych toho stihnul za těch 90 minut objet o 30% víc mě vůbec neláká.
Jinak to kolo mi přijde jako takový prototyp, ale asi je to daň za cenu proti vymakanějším značkám.
souhlas, to je rozhodně nejlepší!!! do kopce šlapou jenom primitivové..
Doma, kde jezdím nejčastěj, v sezóně běžně potkávám motorky, čtyřkolky, koně, lesní techniku a sem tam i nějaký offroad. E-kolo mi opravdu žíly netrhá. Největší brzda provozu a nepřítel aktivního cyklisty vždycky byly, jsou a budou bezradné skupinky pěšáků a pejskaři s kličkujícím psem na vodítku. Toť můj názor.
Aku je klasická li-ion, která je poslední dobou všude. Od tesel až po notebooky. Deklarovaná živtnost je 60 % kapacity po dobu 1000 cyklů. takže pokud bychom počítali polovinu cyklů tedy 500 pro ještě dobrou použitelnost, vychází podle mě při ježdění každý druhý den cca 3 roky užívání, cena nové je 18 000 kč.
Tento moped se dá použít i v dešti. Nejlepší, když tě to vyveze zadarmo na kopec (v boost modu) a cestou z kopce na trailu v zatáčkách přišlapáváš aby jsi to pořádně poryl.
á, další artrotický mopedista… jezdí to i v dešti? prý se těmhle modelům občas zkratuje něco v motoru a vybuchnou…
Budoucnost v tom nevidím. Ten boom rychle opadne. Kdyz už se někdo rozhoupá koupit takovej bajk tak mu otevře oči životnost a cena baterie. Takže se to demograficky ustálí. Dlouhodobě to budou užívat jen movitější.
24.1.19 20:43
Skoro to pusobi, jako by sis elektrokolku, popcorn i lahvace koupil jen kvuli BF :)
No právě si to sám napsal. Lidi, kteří neměli morál na to aby vyjeli několik km do kopce a raději seděli doma, se teď bez námahy dostanou tam kde se jiní museli dopracovat tréningem i několik let. Těžké kolo, které chce nějaký um na ovládání teď bez problémů dostane úplného amatéra tam kde nemá co dělat. Může to být nebezpečné pro ně i pro okolí a následně způsobit zákazy. Jinak je to pěkné kolo a v rukou zkušeného bikera to může být opravdu zábavné. Všeho s mírou a rozumem. Začíná to být strašná móda, ale klasika by mohla mít pro mnoho lidí větší přínos. Neodsuzuji
24.1.19 20:18