Festku moc nemusím, ale toto se mi hodně líbí…
„With a SRAM Red Etap electronic wireless groupset, a regal red paint scheme and a Knight Composites wheelset, this Festka One Disc is simply stunning.“
(vloženo 1.2.19)
3.2.19 17:39
Já mám obrovskou slabost pro ručně dělané rámy na zakázku. Ostatně to je asi jasné při pohledu na moje kola (ještě teda musím konečně pořádně nafotit mého velkosériového Kleina :-)). A Festku vnímám víc jako reklamní agenturu, než výrobce kol. Měl jsem/mám tři rámy dělané tutady, klidně bych si od pár lidí/firem něco dalšího pořídil, ale mnohem raději RB za 1/20 peněz, než tu Festku.
Možná že je to trochu mimo mísu, ale zde je příklad toho že někdo jde proti proudu a taky velcí hráči mají všechno na své straně včetně všech dostupných technologií a tradice ,přesto někdo kdo na to má to taky chce a o tom je maloseriová a kusová výroba, být jiný.
No jo, ale zase u toho Treka, popr. jiny „masovy“ znacky, si za ty prachy, ktery dam za vyhajpovanou Festku, koupim funkcne o parnik lepsi kolo… Osobne nevidim zadnej extra technickej zazrak na jejich ramech, spis dobre zvladlej lak a dobrej marketing, ktery jim dost lidi, kteri hodne daji na styl a maj na to prachy, zere. Ale kdyz je poptavka…
Nějak jsem se sem nechtěl míchat, ale chápu, proč lidi chtějí Festku. Nemyslím si, že je v něčem lepší než ostatní výrobci a nebo, že někdo z ostatních výrobců vyčnívá nad ostatní. Je to o tom, že zarytého Colnagistu nepřesvědčíte na nic jiného než na Colnago. Rovněž si myslím že i ve skromných podmínkách se dají vyrábět kvalitní karbonové rámy, které mohou konkurovat i molochům a Festka má ke každému rámu hezký příběh, mají solidní přístup k zákazníkovi a jsou mu stále nablízku, není to nic neosobního, jako když si koupíte na krámě nejlepšího Treka , tak vám ho prodá jeden z tisíců kvalifikovaných prodejců Treků, ale když si kupujete Festku máte pocit, že vstupujete do rodiny. To, že kdysi použili Kovaříka na svoji prezentaci, bych jim už odpustil, myslím, že od té doby už byla i jedna amnestie, a tam bych to klidně zahrnul. Co se jim nedá rovněž upřít je, že většina rámů jsou designově moc povedené kousky a práce lakýrníka je někde ve výšinách nad celou Festkou.
Zas je fajn, že v Číně nikdo neumí udělat tak dobrý kovový rám, jako v USA/Evropě. A docela by mě zajímal ten bakelit z Touškova. Ani jsem si nevšimnul, že by ho tutady měl někdo pod zadkem. Vypadá každopádně celkem dost slibně.
2.2.19 19:48
tim sem teda chtel rict ze by asi bylo nakonec i lepsi si to vyvynout tady ale nechat vyrobit od nekoho kdo to uz nakej patek dela a je to treba i vyrobce pro svetovy znacky
jasne ale proste prijde me to jako s elektronikou ,do ciny se zacalo vozit know how okolo procesoru a zakladnich desek,ruznych cipu apod. a dneska se proste spickovy veci delaji uz jenom v asii ale samozrejme navrh je porad ze zapadu,no trochu prehanim tech tovaren je vic ale je fakt ze to TSMC je ted na spici, a s tim karbonem me to prijde podobny vyvoj na zapade ale samozrejme to know how se prenasi na ty linky do asie a proste ty lidi maj zkusenosti jak, co a kde :) ale zase za tu raketu co za to chcou by to mozna mohli vyrabet taky nekde v USA :)
2.2.19 17:36
2.2.19 17:33
ale problem je taky ceskej malej trh treba Cervelo naprosto otevrene pise ze vyrabi ramy v asii ,ale ty opravdu top a drahy treba P5X dela v USA ale proto ze tam ma odborniky a to je tovarna HED v minesote kde se opet delaji jenom top karbonova kola ,tezko rict kde v cesku je tovarna na velice kvalitni karbonovy veci
njn to je castecne o cem mluvim :) nemaj zkusenosti s karbonem,kdyby to dali cinanum ,coz uz mozna delaj tak ti jim to dodaj v pozadovane kvalite jako ostatnim top vyrobcum :) ,pak to neroztrhne ani tatra 815 :D
2.2.19 17:16
2.2.19 17:16
nevim no do karbonu bych se moc necpal ,proste dneska je verejne tajemstvi ze proste vsechno karbonovy se dela v cine ,proste uz na to maj know how :) je to jako u zakladnich desek v pocitacich ,zapad doda navrch design a cinan to v pozadovane kvalite za primerenou cenu vyrobi,neni to zadna ostuda ma proste zkusenosti ,i velky firmy uz sidli v shenzenu a maji tam svoje pobocky,protoze proste cina neni blba a poskytla jim tam obrosky zazemi a ta oblast kanton hong kong macau se silene rozrostla ,ale delat ocelovej ram na miru z kvalitnich trubek nebo ruzny speciality ,jako tady byl nedavno ten ram na tu prevodovku , tam bych porad videl budoucnost malych znacek
cioran-m: Ono se stane že rám praskne a stane se i konstrukční chyba. Co se ale nedělá je to přelakování cizích konstrukcí a vydávání za vlastní. Ještě si dokáži představit že si pánové dobře neporozuměli, ale pak bych si představoval situaci vyřešit trošku jinak. Něco jako vyjasnění situace, přiznání chyb a vyvození důsledků tak aby bylo vše košér. Jinými slovy je to škoda si takto pokazit reputaci u projektu, kterému by člověk asi normálně fandil.
nj ta povest by mela byt jediny co muze oduvodnit tu cenu protoze mit na ramu nalepeno Festka asi moc reprezentativni neni ,treba Cinelli dela to jejich nemo tig ,a taky sem cetl kritiku ze to praska varijou to na taiwanu apod. ale proste mam ram cinelli :D tady si muzu vyhodit nabidku ali a nalepit tam festka no :) asi jako tady si borec vyrobil polepama scotta :D asi bych celkove bral spis ocel ta se porad moc nevyrabi a ma to punc luxusu :)
2.2.19 10:58
hovado – a co tím chtěl básník říct ? náhodný fotky bez infa jak to prasklo ? navíc porovnáváš produkci výrobce kterej vyrobí miliony rámů s garážistama který jich udělaj desítky takže každej prdlej rám od nich je velký procento produkce v hajzlu :(
festka přece nemůže prasknout: https://www.bike-forum.cz/…revzato-z-cd
1.2.19 23:50
Hehe, koukám tahle značka tu má pověst horší než Dr. Mengele..
Zoidberg: pošramocená pověst vznikla primárně tak, že vzali rámy od Kovaříka a Hrubajze, oba několikrát přelakovali a vydávali pak opakovaně za své výrobky. Pak tu je, neověřená co vím!!!, informace, že pár dráhovek brali jednoduše z Číny a jen lakovali. A pak toho dost ruplo z jejich běžné produkce. Či i v testech mimo ČR upadlo, byť ne fatálně. Za mě totální ******* a za ty love tuplem. Ale marketing se od nich učil snad i sám Prchal.
Asi příplatek, že to není splácaný ze separát trubek, ale přelakovaná čína? Bezpečnost především a Festka attitude nade vše!
To jsou ty prelakovany kola?:) Design ale peknej, to jo.. Jakou nesmyslnou cenovku na to dali?:)
1.2.19 21:47
Ideální past na zloděje, aby si na tom rozbil hubu. Jen to kolo musíte na patřičné místo vždy dotlačit. Ale při troše štestí (pro věci neznalého kupujícího) by to mohla být běžná Čína za 15k Kč/rámová sada a dalo by se na tom relativně bezpečně i jezdit.
To cioran-m:
+1
1.2.19 19:17
1.2.19 16:03
Ty hlavové trubky moc fest nedrží.
Na Festku je to fakt dobrý… snad se na fest nerozštípne :)