První prototypy sedla, které je tak trochu jiné, než běžná konfekce. Zatím zkouším kde až je hranice váhy, pohodlí, použitých materiálů. Co vy na to?
(vloženo 9.2.19)
Řada výrobců fakt dobrých věcí má stránky na poměrně dost bídné úrovni. A pak je velká řada výrobců, kteří to mají přesně naopak. Byť stránky F-L jsou opravdu extrém. Pro fotky převodníků musí člověk použít google a začít hledat, což mi už normální teda nepřijde.
@Trepifajxl: Podle hlavicky je ten web napsany v html2, ale je to korektni web, jak se psal pred lety (podle verze html, tak 20let zpet), kdy web jeste slouzil k predavani informaci. Urcite lepsi nez ty preplacane weby co se delaji ted.
materiálu bych věřil, ale tvarově by to pro mě bylo peklo.neklouže po tom moc prdel, jak je to naleštěný?
11.2.19 11:21
tak tohle snad není otázka přehnaných nároků, ale důvěryhodnosti
11.2.19 11:11
trepi ty seš ale náročnej člověk
11.2.19 11:00
to jistě, ale všechno má své hranice a takhle zprasenou stránku jsem snad ještě jinde neviděl, to i totální počítačový negramot to dokáže sesmolit v nějakém z mnoha stránkosmolících editorů lépe
Trepi: Tak podle kvality stránek bych se neřídil. Na opačné straně mohou mít firmy dobře zmáknutý marketing, ale kvalita tomu neodpovídá… viz nejmenovaý „výrobce“ rámů, nedávno řešený zde na fóru.
Důležitá je v tomto kvalita práce. Ale je pravda, že mohlo být více fotek…
Osobní ne, ale ale třeba na Weight Weenies si je lidi chválí. Pochopitelně, že nevdrží to samo co třeba Rotory, ale v rámci lehkých převodníků mají být nadstandard a normálně použitelné.
11.2.19 10:14
Hogy. máš s nimi zkušenost? ta stránka je tak fatální, že si říkám, že když neumí sesmolit ani podprůměrný web, jaká asi bude výsledná kvalita výrobku…?
11.2.19 10:13
kamaro. tak těch karbonových sedel kolem 70 gramů je fakt bambilion, namátkou MFCK, TUNE, Ax, Berg, Saevid, v Česku třeba Benet, v Číně nekonečno velmi levných a kvalitních sedel kolem 90–100 gramů
karbon dráty – https://www.bikeradar.com/…wheel-53262/
Převodníky od Fibre-Lite mají dobrou pověst.
Karbonové dráty jsem někde viděl, ale byl to nějaký východ a moc bych tomu něvěřil. Minimálně na straně niplu tam stejně musíš vlepit kus titanu (oceli). Sapim před lety měl nějaké prototypy, ale od té doby je ticho po pěšině.
11.2.19 08:40
kamaro: právě celokarbonových sedel tohoto typu je milion, jen v Česku je několik výrobců
Trepi: S těma stránkama nemám nejmenší problém, je tam celkem dost informací a na zbytek se musíš doptat. Dokonce tam jsou i ceny. Když objednávám od jednoho dodavatele komponenty na rámy (trubky, mufny, patky, různé návarky a pod.) tak si to v tom jeho bordelu na webu musím najít, opsat čísla produktů a poslat email s žádostí o CN a on mi následně pošle ceny.
Ad sedla: Ano je jich habaděj, ale běžných sedel. Mám v hlavě delší dobu myšlenku na nerezový rám s karbonovou sedlovou trubkou a sedlovými vzpěrami. Ideálně by se mi líbilo i sedlo přímo na sedlové trubce, bez jakéhokoliv nastavení. Toto by bylo přímo vlepeno do rámu, čili opět bez možnosti nastavení, ale tím pádem i bez složitých upínání a zámků.
11.2.19 08:23
paráda, klidně bych si jedno na svého pseudo gravela dal, jestli bude někdy něco na prodej napiš sz
11.2.19 08:12
kamaro:
byl to jen příklad, může toho být samozřejmě víc, třeba ty dráty
jinak o těchto převodnících vím, ale je to přesně ten typ stránek, ze kterých bych si nic nekoupil
osy jsou samozřejmě ruční výroba podle vzoru, já vím o jediném dobrém výrobci, ochotným se s něčím takovým dělat, takže prostor na trhu veliký a váhová úspora pro mě relativně značná, když už honím každý gram (a to nejsem fakt jediný na světě)
naopak sedel je habaděj, téměř nekonečno
Trepi: Pro těch pár lidí podle mě nemá cenu vyvíjet výrobu převodníků, ty se navíc dají sehnat hotové
U os je to ještě větší problém, pro každý typ náboje to bude trochu jiná osa. Navíc hmotnostní úspora je minimální.
Spíše si dokážu představit, kdyby někdo začal dělat karbonové dráty a začal vyplítat top kola. Tady by se dalo uspořit celkem dost a bylo by to aplikovatelné na více nábojů (různé délky po 2mm). Vývoj v této oblasti by se možná časem zaplatil.
11.2.19 06:18
kamaro: tak třeba já bych od něj dobré karbonové převodníky vzal :-)
a borce, který by mi vyrobil karbonové osy, jsem sháněl fakt dlouho
naopak výrobců sedel je prakticky nekonečné množství, takže ano, odbyt třeba těch os sice podsttaně menší, ale zase i podstatně menší konkurence výrobců
Trepi: Kolik lidí využije karbonové osy nebo převodníky? Pro většinu lidí je to naprosto zbytečné a kvůli těm pár gramařům to nestojí za to. Myslím si, že je daleko lepší dělat karbonové věci na míru jednotlivým uživatelům, třeba komba sedlovky/sedla, představce/řidítek.
Jinak zajímavý počin, i když tvarově se mi sice zrovna to představené sedlo moc nelíbí. Byl tu zmiňovaný odkaz na nějaké video, je možné dát sem link?
10.2.19 22:44
bolekkrutor 9.2.19 23:07: tak s tím tady neotravuj. Vystavíš tu cosi, napíšeš k tomu „co vy na to“ a když ti lidi napíšou svůj názor, sprdneš je sarkastickou reakcí.
Jinak za sebe nevím co k tomu napsat, podobných home-made sedel je tolik druhů, že je to jak nošení dříví do lesa. Jestli si šikovnej a umíš s karbonem, zkus třeba karbonové osy nebo převodníky, prostě něco, kde je nápadů a chytrých řešení nedostatek.
Jak se na tom sedí (což je stejně člověk od člověka a zadek od zadku) neposouditelné bez delšího vyzkoušení a kdo to umí posoudit jen od pohledu, tomu závidím tu erudici a schopnost to odhadnout (už jsem vyzkoušel hodně sedel na to, abych mohl 100% říct, že mi prvotní pohled na tvar sedla byl úplně na houby, vůči následným pocitům a reálné zkušeností).
Jinak práce, design, předpoklad váhy s lehkejma ližinama a netradiční spojení té průhledné vrstvy s korkem – za mne super – s radostí bych to vyzkoušel, ale i když mám sedlo docela drahý, tohle bude asi cenově ještě někde úplně jinde :)
Docela by mne zajímalo, jakej předpoklad ceny by nějaká finální verze mohla mít (pokud teda bude) :)
Se sem chvíli nepodivam a už abych bral volno na ty romány :-):-):-):-):-)
Za mě BOMBA, palec hore. Kdo tohle zvádne? Já bych klidně sedlo bral. Se sedlovkami co mám doma si myslím, že bych problém neměl, navíc tam vidím jedinečnost, neokoukatelnost, žádnou masovost – prostě paráda.
bolekkrutor: Je to super, myslis ze to vydrzi i nejaky ostrejsi pad?
Pocity smíšené…mám rád, když se někdo nedrží nepsaných zažitých konvencí.....ale tady jsem nucen souhlasit s Kubáncem :)
Tam bude důležitá životnost, ale i kvalita spojení korek a horní vrstva. Skoro bych spíše vyzkoušel nějaký vosk s téměř nulovou vrstvou, ale tohle vypadá dokonale. Prostě dva v jednom, jezdíš a ještě na kole vlastně pracuješ. Tak ať se ti to daří.
Bolku, pěkné. Z těch ďábelských diskutérů zde si nic nedělej, to je prostě klasický obraz.
makimaki: Ano, přírodní korek. Není lakovaný, ale je pod tenkou, pružnou vrstvou sklolaminátu, na který se klade do formy. O životnosti zatím těžko soudit. Ale testuju jak se jen dá :).
Všecky palce nahoru, v dnešní době myslet a ještě umět dělat rukama je k nezaplacení, pěkná prácička.
Ten povrch je korek? Z rybařiny mám zkušenost, že korek je lepší nelakovat, protože pak se hůře a nepříjemně drží a lak pak praská a vypadá to naprd. Doufám že nejsem s odhadem materiálu mimo, to by byl trapas … Jinak pokud jsi to dělal ty zcela sám, tak hluboký obdiv.
Vypadá to suprově, ač o funkčnosti bych se před soudem radši přesvědčil na vlastní kůži. Kamarád má níže zmíněné Tune a na tom se mi moc dobře nesedělo, když jsem zkoušel. Ale to nemuselo být rozhodně materiálem. :-)
Bolek : Za mě super počin, který bych nezvládnu udělat ani náhodou. Nenech se vytočit lidmi, kteří si neumí ani vyměnit olej ve vidlici, když ty jsi vidlice vyráběl už před 15 lety minimálně.:) hodně zdaru
bolku mel bys tady jeste posnut to video co jsi daval na fb… at je vidno jak je to mekke.
Třeba sedlovka od 9point8 by s těmi ližinami neměla problém. Upínací mechanizmus má totiž parádně vyřešený… Ta nová elektronická od RS by měla být taky v pohodě.
Bolekkrutor: Mě tady právě děsí to, že kolem lyžin je málo místa. Zepředu, zezadu i zboku. Musí to být celkem dobrý hlavolam. Většinou mi stačí vysadit jen půlku, ale pak to chce místo a víc zručnosti. Když se zadaří tak stačí jen povolit a odzadu nasunout, zpravidla lehce vysunu spodní kolíbku a je tam.
Jinak, že bude pohodlné věřím. Moje nejoblíbenější sedla jsou od Tune a ta pruží parádně.
Neuraž se, nevím proč, ale ta fotka s korkem mi připomíná záchodové prkýnko :))) Fakt nevím proč.
Kubánec: Mám bike yoke. Tam je horní část zámku v podélné ose kola užší, než je vnitřní mezera mezi ližinami. V praxi tak stačí hodně zámek povolit, sedlo nasadit pootočené o 90 stupňů a pootočit jako do bajonetu. Ha! A teď jsem se usvědčil. Na jinou sedlovku se širším zámkem to nepůjde! No nevím jak sedla do zámku nasazujete vy, ale já nikdy nemusel oddělávat horní část zámku. Vždy stačilo jen hodně povolit, aby ližina prošla do zámku z boku. Nasunu jednu ližinu z jedné strany s vytočeným sedlem. Jdu až za skutečnou osu uchycení, sedlo srovnám a vrácením se na osu zaskočí druhá ližina. Nelze vyloučit, že existuje zámek, kde to takto nebude fungovat. Já jsem se s ním zatím nesetkal.
Tady je nejsledovanější čeština,to že někdo něco umí i rukama se moc necení. Jinak se mi to moc nelíbí a nevyužiji,takže neocením,ale oceňuji snahu.
bolekkrutor: Pokud je to na enduro tak chci foto na Reverbu a info jak dlouho jsi ho nasazoval :)))
bolekkrutor: Ptal jsi se na názor tak si teď nestěžuj. A za tím, že to bude voser nasadit na sedlovku si stojím. Úplně vidím jak tam lovím válečky a vršek zámku a trefuju se ze spodu šroubama.
Bolku, nic si z toho nedělej. Tady je spousta lidí, kteří ví jak napsat, jak by to udělali líp. Ale jen píšou, nic víc. ;)
Práce pěkná!!
Silnici nejezdím, tedy ze silničního sedla to nevychází. Určení je trail, enduro. Amatér/profík? Jsou na to nějaké tabulky? Když to dělám jako koníček a ne pro obživu, jsem amatér? Jenže co když už to dělám 20 let? Já nevím „lepší amatér“ :). Mimochodem dost často opravuji rámy, které od „amatérů“ nejsou. A to co tam člověk od těch profíků vidí, nad tím i já, amatér, jen nevěřícně kroutím hlavou. Chyby a „konstrukční“ naivita, kterou bych si já, amatér, nikdy nedovolil nabídnout zákazníkovi. Tak asi tak.
nádhera. nechápu řeči o amatérském počinu. práce je to A1. jak se na tom sedí je otázka.
Strakááč: vůbec není jen pro ženský, skoro bych řekl, že pro chlapy je i užitečnější, než pro ženský. A nejsou to jen koule, kam sedlo nesmí tlačit :) mi se rozhodně lépe jezdí na sedlech, které mají velký žlábek a jsou uprostřed propadlé. Tady z toho mě bolí vercajk už od pohledu :D ale každý máme prdel jinou a někomu to může vyhovovat…
za me moc pekne. jestli je to fakt ciste amatersky pocin, tak primo luxus. asi by to nebylo uplne pro me, protoze jsem zvykly na rovne desky, ale jestli ta spicka nechyta trencle, tak bych si na nejake evo2–3 mozna klidne pockal. pokud teda bude furt bez zlabku, nedejboze diry.
Krabica, dneska na to mám právo bejt mimo (napitej).. :D dneska jsem přesně 21 let na světě… pro někoho bohužel, pro někoho bohudík… :P
já to sedlo vlastně neviděl, takže na fotce to tolik nepoznám.. přijde mi širší a dřív jsem preferoval širší sedlo, nicméně stejně jsem kilometrů natočil málo… ale sedí mi teď sedlo, co mám na horáku(na kterým někdy jedu do práce cca 7km za 18 minut), takový úzký, tvrdý… a to jezdím bez vložky.. a má to crmo ližiny..
takže karbon ližiny a šířka to je jen takovej můj pocit.. vůbec bych si z toho nic nebral, zvlášť když tímhle stylem mám naježděno úplný hovno…
osobně ale oceňuju tu práci… dle mě dost pěkná, povedená práce… ostatní věci jako pohodlí, šířka, konstrukce,atd to je individuální… :)
Pokud to vychází z know-how Krutoru, tak bych za sebe čekal víc. Pokud to je čistě amatérský počin, tak hluboce smekám. Do řady sedlovek to půjde upnout obtížně. Do řady dalších to nepůjde upnout vůbec. To samé se týká více sedel, jen tady bude ten seznam o dost delší. Nerad bych vyzněl příliš negativně. Opravdu doufám v pokračování a moc mu fandím.
Fakt mě bavíte. Ty hodiny práce, přemýšlení a nemálo financí. Jen proto, abych udělal sedlo který je tvrdý, nepohodlný, moc široký, nejde namontovat na sedlovku, nepruží…
Krabica: zalbek je pro ženský vole.. nebo ti tam snad nějak zapadaj koule? :)))
Mě se to líbí.. už jen proto, že jsi to dal dokupy.. jen mi to přijde nějaký široký… ty liziny mít v karbonu tak to bude topka… :)
bolekkrutor: Dle nicku, je tu nějaká souvislost s firmou Krutor a jejich DH produkcí?
Upínat se to bude blbě, bude to asi na základu Arione, které mi totálně nesedí, můžem tomu najít hromadu dalších much. Nicméně kdo z nás si tohle doma upeče. Raději bych tady dostal nějaké informace ze zákulisí. Beru to v tuto chvíli jako amatérský počin a v rámci tohoto jako rozhodně ne běžný.
Široký? Takové hlavy zde a nikomu to ještě necvaklo :) Sedlo od píky? Není lepší vyjít z něčeho, na čem se mi jezdí dobře, jen prostě doladit tvar vzhledem k absenci polstrování? Myslím, že dost z vás na tomto taky jezdilo :). Jo no, je to trošku zkrácený a má to prolisy na sedací kosti.
9.2.19 20:41
Treba ti sedne, pokud mas sirsi panve … ;)
Přesně! Ližiny neuhnou ani o píď. Proto pruží celý skelet… Jako fakt to není kámen. Nedělám to primárně proto, abych na tom vydělal na dovolenou v Karibiku. Já na tom chci taky jezdit :).
dej tomu název bolekrutor nebo kulekrutor třeba KR60, podle hmotnosti samo
To bude dobrý mučidlo.
9.2.19 20:10
Hogy, dily za skrytou nabidku ale musim te odmitnout :)))
Designovka pěkný, ale asi bych měl obavy z takhle upevněných ližin, asi to moc pružit nebude
a jak řikal Krabice, vzhledově se nezdá moc pohodlný :)
9.2.19 19:59
Pěkné, ale na tomhle bych asi umřel od přirození. :-) Jak tam není žlábek…
9.2.19 19:11
Neco echtovniho pro bukvice.
Tohle konkrétně 140g, ale je to jen beta verze z humpoláckýma nerez ližinama, co mají sami 80g. Další verze s jinými je pod 90g. Reálné je dostat se k 60tig. Tvar jsou Taloši, plus moje pozadí :). A v neposlední řadě mi šlo o zbavení se hran. Takhle špička tě za trencle fakt nechytí :).