Narazil jsem na zajímavou kazetu, kompatibilní s XD ořechem, zuby 9–10–12–15–18–22–26–30–34–40–46–52, rozsah tedy 577 %, váha 325 g, cena 189 EUR. Řekl bych zajímavá alternativa k Eaglu a XTRku. Otázka bude funkce a hlavně životnost.
(vloženo 11.2.19)
Jak to tady tak čtu, tak pořád někomu nějaké převody někde chybí :-)), není myšleno nijak rypavě. Předpovídam, že kazety skončí na 55z na největším a to by už melo všem stačit. A jak tady čtu že by chtěl 600%, tak to se blíží 36/24 a 10/42 od Sramu. Tak že, bud se přidají nějaké zuby do lehka a tím padem si budem moct dát i o něco větší převodník v předu, protože to se taky dost řeší, nebo bude jednou 13-ti rychlostní kazeta :-))
@Kuba78: Vzhledem k rozdilu dva zuby oproti eaglu a jeden zub oproti xtr, coz dela na prumeru minimalni rozdil, tak si myslim, ze jakakoliv eagle a shimano mtb 12s prehazka.
11.2.19 14:28
… a jakem prumeru kola. U mne 29" a 34z. Rozsah je stejny jako u Orla pouze jsem zooptimalizoval odstupnovani s cimz prevodniky nemaji co delat. Jenom pastorku je 14ks ale verim, ze se dockame.
11.2.19 14:12
Edit Predposledni 44z.
11.2.19 14:10
10–11–12,14,16,18,20,23,26,30,34,38,42,50
Tomuto bych rozumel pro jednoplacku.
Taky bych se primlouval za 9–10–11–13… ty skoky 9–11–13 budou hodne neprijemny.
Nikovlas: na těžších spurtovat můžeš, ale na tom úplně nejtěžším asi moc často ne, a nebo ne moc dlouho, prostě na tohle už je dost těžký. Ale pokud má někdo hodně malý převodník, tak nemusí, to je jasné.
Každopádně se stačí podívat na normální kazety, kde jsme zvyklí na 11z a že by tyhle pastorky odcházely nějak zásadně rychleji, než zbytek kazety, to jsem si zatím nevšiml. Prostě se nejezdí tak často nebo tak intenzivně, takže vydrží.
Georrge: Ale u pastorku o obvodu 9 zubů je síla z řetězu přenášena jen pár zuby, zatímco u velkých pastorků se roznáší na víc zubů, takže tlak na kontaktních plochách je menší. Navíc při stejně kadenci se malý pastorek točí mnohonásobně rychleji, takže je větší i počet zatěžovacích cyklů na každý zub. Na největších pastorcích je podle mě naopak menší síla, protože převod je tak lehký, že člověk stejně musí šlapat plynule, aby udržel trakci – naopak na těžších převodech může člověk spurtovat vší silou. Pravdou je, že to zas není případ těch úplně nejtěžších, kde už člověk obvykle sedí i kvůli aerodynamice…
p@x: není no, je to otázka. Nejtěžší převod nedáváš tak často a nejspíš ho ani nerveš takovou silou, jako střední a lehčí pastorky do kopce. Takže není tak zatěžovaný a déle vydrží.
Georrge: Já to mám naopak – lehčí převody obvykle využívám v terénu, kde člověk beztak rezignuje na optimální kadenci, jelikož sklon se neustále mění, člověk nemůže zas tak úplně sedět a šlapat, ale pracuje s těžištěm a reaguje na terén – pak je mi jedno, jaké je odstupňování. Naopak rychlejší převody využívám na rychlejších cestách a asfaltu, kde prostě sedím a šlapu – a když se převodem nedokážu trefit do ideální kadence, tak to cítím. V mém případě je to u 10–42 skok mezi 10 a 12, kdy jasně cítím, že na 12 šlapu rychle a na 10 zase moc pomalu. Naštěstí tyhle převody mám jen na silniční přesuny, kde je to obvykle docela jedno.
11.2.19 12:59
xtonda: záleží, kde člověk ocení jemnější rozestupy. Já je asi více ocením u lehčích převodů, tam je blbé, když člověk do kopce hledá „mezipolohu“ a ona tam není. Naopak těžké převody se vždycky nějak utáhnou. Takže za mě by to bylo zajímavé takhle:
9 – 11 – 13 – 15 – 18 – 21 – 25 – 29 – 34 – 39 – 45 – 52
rozestupy v %
22,2 – 18,2 – 15,4 – 20 – 16,7 – 19 – 16 – 17,2 – 14,7 – 15,4 – 15,5
Mě by asi nejsmysluplnější přišlo
9 10 12 14 16 19 22 26 31 37 44 52
11.1% 20.0% 16.7% 14.3% 18.8% 15.8% 18.2% 19.2% 19.4% 18.9% 18.2%
52z pastorek proč ne, Eagle i XTR to v rámci tolerancí nejspíš poberou a rozsah navíc se počítá
A jako zajímavost pro srovnání kazeta 10–52 Rotor 13sp
10 11 12 13 15 17 19 22 26 31 37 44 52
10.0% 9.1% 8.3% 15.4% 13.3% 11.8% 15.8% 18.2% 19.2% 19.4% 18.9% 18.2%
No jsou ty rozestupy divné… kdyby to někoho zajímalo, tak takové jsou v % : 11 – 20 – 25 – 20 – 22 – 18 – 15 – 13 – 18 – 15 – 13
U těch lehkých mi ty dvě třináctky přijdou taky zbytečné. Stejně jako ten začátek, skok mezi 9 a 10 mi přijde zbytečně malý. Myslím, že nejtěžší převod klidně může být s větším rozestupem, stejně tak na motání nohama z kopce.
11.2.19 12:26
11.2.19 12:12
Uf, pro krásu se evidentně musí trpět…
Tohle by pro mě už byl použitelný rozsah na jednoplacce. Ale totálně to zabíjí nesmyslné odstupňování (12–15 25% a pak jsou tam dva 13 % skoky 30–34 a 46–52) a pastorky od 30 nahoru ze slitiny.
Ok – Hadato předběhl můj komentář, takže to teĎ nedává tolik smysl. Reagoval jsem na Rybičku.
Rozsah je obrovský, ale ty skoky jsou taky obrovské, jak se psalo níž. To už se mi zdá rozumnější kazeta TRS 9–46 – kompromis mezi Eagle a tímhle KCNC. A dělá se i v 11s a i tam má ve vyšších rychlostech menší skoky než KCNC.
Ještě by mohli udělat nějakou pěknou 11 r. 9–44 (46) kazetu, která by byla levnější než od e13, když u tak pěkně začali. Něco mi ale říká, že by se musel stát zázrak, aby k tomu došlo.
https://r2-bike.com/…B-9-52-Teeth odkaz třeba hír, ale vypadá to, že fakt dělají jenom tuhle eklhaftovou barvu :D
Jo tohle by mi rozsahem vyhovovalo. Akorat to odstupnovabi je bida. Mohli by to delat na BOX 13spd.
11.2.19 09:55
Tak rozsah kazety je pouze polovina dulezite informace.
Tož rozsahu není nikdy dost, ale je pravda, že na mé e*13 9–46 kazetě se mi ještě nestalo, že by mi rozsah nestačil.
25 % v rychlých převodech je fakt mega skok :-/ Už u 10–42 mi na silničních přesunech vadí těch 20 na začátku – a to se do téhle části kazety dostávám jen zřídkakdy…
No, nevypadá to úplně zle až na tu šílenou barvu. Otázka je, jak to bude s životností při množství hliníkových pastorků. Další věc je 25% skok z 12 na 15 zubů. Myslím, že by udělali lépe, kdyby ten velký skok posunuli směrem k lehkým převodům.
Jakou hazku na to? Pobere to Eagle nebo XTR 12s? Rozsah je o další 3 zuby větší…