Kalibrator

Přidat foto

Konecne mi dosla z Ali vaha a druzka ma nejakou neprijemnou naladu, tak jsem zmizel v dilne. Po vzoru nedavneho prispevku, timto dekuji autorovi za inspiraci, jsem si ze zbytku, co byly pod stolem, spichl kalibrator tenzometru. Puvodni autor to sponoval niplem, to se mi nelibi, tak to sponuju vrchnim hackem. Konev kropi, setri vodou.....

(vloženo 12.2.19)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hogy
Hogy

13.2.19 22:03

Zadek jedu vždy na 100% povoleného napětí a předek tak na 75%. Ale já vždycky používám dráty spíše tenčí (rozumněj lehčí). Nába moc často nižší povolené napětí než ráfek nemá. To raději dávat pozor na to, že ne každá nába je vhodná pro radiální výplet.

Reagovat
matbiker
matbiker

13.2.19 10:26

Paex to myslel asi trošku jinak. Maximální napětí drátů by měl dát výrobce ráfků, protože jak bylo napsáno níže, drát našponuješ na 150kg a nerupne, ale vyleze z ráfku, nebo náby. A pak jde ještě o to, jestli chceš mít kola tvrdá jak šutr a utahuješ na max mez, nebo pohodlnější měkčí. To je ti potom ale kalibrátor k ničemu. Vycentruješ a utáhneš špice pocitově a pak je maximálně můžeš tenzometrem přejet, aby některá nebyla moc našponovaná vůči ostatním.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

13.2.19 10:20

P@x – v tabulkách drátůch nebo u tenzometru

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

13.2.19 09:57

Petr Ch – Horní křídlovka, jen budu muset dát jemnější závit, takhle do ní ťuknu a jsem o 10kg jinde, obrazně řečeno :)

P@x – kola co jsem měl možnost proměřit, tak maji dráty našponovany kolem 85 až 100kg, ale ještě nebyl čas pátrat :)

Reagovat
matbiker
matbiker

13.2.19 09:37

Zde odkaz, nicméně na Ali je jich mraky, že.....

https://www.aliexpress.com/…0146040.html?…

Reagovat
milan.v
milan.v

13.2.19 09:20

Můžeš sem, prosím, dát odkaz na tu váhu? Něco bych mohl také pořídit… Díky.

Reagovat
vpa007
vpa007

13.2.19 08:58

Pěkný to jo. Povědztě mi, Kefalín, čo si představujetě pod takým slovom kalibrator?

Reagovat
depresy

13.2.19 08:16

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

13.2.19 08:06

Bubaaak: pěkný všechny tři. Podle mě je ale nejpraktičtější ten, na třetím fotu. Jak se tam drát napíná? Musí se přes nipl, nebo rukou pomocí horní křídlovky?

Reagovat
doubeq
doubeq

13.2.19 07:28

Ten třetí je hodně řemeslně zpracovaný :-)

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

13.2.19 07:23

Stejný přípravek, stejná váha, ale vždy jinak :)

Hezký jak si to každý dělá po svém :)

Reagovat
doubeq
doubeq

13.2.19 07:02

Nerez není jediná, vyrábí se do růzých prostředí s různou hranicí koroze (ano i nerez může reznout, když se ocitne tam, kam není určená její třída).

Konce konců tenhle pžípravek je od toho, aby se dal tenziometr „zkalibrovat“ na ten konkrítní výplet a neřešit materiál.

Reagovat
Georrge
Georrge

13.2.19 00:15

Tak nerez je asi jediná, která vyjde jinak (pokud pro ni není tabulka a je hozená mezi ostatní ocelové dráty), u ostatních by to ale mělo být jedno.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

13.2.19 00:06

Průměr, právě že, nestačí. To by pak stačila ta přiložená tabulka a tento přípravek by nebyl zapotřebí. Jinou hodnotu na stupnici tenzometru Ti ukáže pozinkovaný drát o průměru 2 mm a jinou nerezový drát o průměru 2 mm.

Reagovat
Georrge
Georrge

12.2.19 23:56

Petr Ch: třídu materiálu nepotřebuješ, stačí průměr. Ale i tak je lepší si to ověřit na konkrétním drátu, to zase jo.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

12.2.19 23:44

kantis: jo. Je sice pěkné, že je u tenzometru přiložená tabulka, ale třída oceli, duralu- případně druh karbonu, tam již uveden není. Dále se dozvíš, kolik kilo je ve skutečnosti jeden dílek stupnice na tenzometru. Takže, když např. centruješ nový záplet od 0 kg, seš na 80 kg, potřebuješ na předním kole 100 kg, tak již pak víceméně víš, o kolik máš ještě otočit každý nipl.

Jinak, na druhou stranu, já centruji dle přiložené tabulky a vše je v naprostém pořádku … :) :).Jsem ale rád, že to foto a debata, okolo této problematiky, tady je.

Reagovat
kantis
kantis

12.2.19 22:54

Nejsem si jistý jestli přesně chápu k čemu tohle udělátko je. Napnu si drát v kalibrátoru na požadované napětí, poté si to ověřím na tenzometru kam bude na stupnici napnutí ukazovat a jdu ladit výplet?

PS: Nesežerte mě, mám vypleteno teprve druhé kolo a to ještě né dost kvalitně.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

12.2.19 21:14

BLACK1E: jo, je to jak píšeš. Co se týče mé profese, tak nemám s koly nic společného. Prostě jsem jen zvědavej a baví mě to. Za ty desítky let, co na kole jezdím, moc dobře vím, že pokud drát praskne, tak je ve většině případů důvod jiný, než nekvalitní materiál drátu.

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

12.2.19 20:36

Petr Ch: Předpokládám, že tě to zajímá z čistě vědeckých důvodů. Jinak ti můžu rovnou říct, že prakticky všechny dráty renomovaných výrobců vydrží takový tah, že by roztrhaly i náboje u kterých výrobce běžně vůbec neudává maximální napětí. Nehledě na to, že ráfkem by nipl prolezl už při třetinovým napnutí (můj odhad) :)

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

12.2.19 20:21

Jinak můj důvod zhotovení tohoto přípravku, je porovnání pevnosti drátů od různých výrobců.Třeba porovnat CX Ray vs. Aerolite, dráty o průměru 2mm atd..

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

12.2.19 20:00

pX: tak i kdyby ukazovala např. o plusminus dvě kila- což je nepravděpodobné- tak to absolutně ničemu nevadí. Když máš profesionálně zkalibrovaný tenzometr, k němu tabulku a neproměříš drát přes tohle udělátko, tak ten tenzometr je též k ničemu.

Reagovat
matbiker
matbiker

12.2.19 19:52

To s tou kalibraci uz se tady resilo. Je mi celkem sumak, jestli je to 110, nebo 114kg. Jde mi o to, ze k tenzometru je nejaka tabulka a ne vsechny udaje v te tabulce musi byt pravdive, ze.

Reagovat
depresy

12.2.19 19:39

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
doubeq
doubeq

12.2.19 19:38

No já sem to totiž obšlehnul od zdyna, taky dával před časem foto kompletu, ale on je jiná liga, má to téměř profi, my sme takový garážníci ;-)

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

12.2.19 19:35

Dobrý, také si pohrávám s myšlenkou, tohle udělat. Není to nic těžkého. Můžeš dát odkaz, kde jsi koupil váhu?

Reagovat
matbiker
matbiker

12.2.19 19:34

Jasne ze ty, Dubaku. Dik

Hladina v lahvi neklesa. Jak tady spravuju kola mym milym vesnickym sousedum, tak mi vzdy zaplati co si reknu a casto mi k tomu donesou pulitra. Uz jich mam tolik, ze je nemam v dilne kam davat, tak se primotal i na fotku :-))))).

Reagovat
plzakj
plzakj

12.2.19 19:33

Ted uz jenom zkalibrovat vahu :-)

Reagovat
doubeq
doubeq

12.2.19 19:28

Teda pochopil jsem správně, že ten nedávný příspěvek byl odemě :-D

Reagovat
doubeq
doubeq

12.2.19 19:27

Není zač, potěší, že se někdo inspiruje ;-) a nipl jsem podložil hliníkovým čelem, takže už se nedrbe, však až dodělám tenzometr, tak bude foto kompletu :-)

Reagovat
antt
antt

12.2.19 19:25

super nápad, díky za inspiraci. S kalibrací hlavy ale opatrně, jaká je v tuhle chvíli hladina v láhvi? :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

kamator 3
zbyslavjak 21
Sulka 19
bmx20 7
bmx20 6
jinotaj 6