Tak jsem si udělal radost a asi po 30letech, co jsem vlastnil favorita, jsem si pořídil tohoto GHOSTa. Jelikož nemám žádné srovnání s jinou silničkou tak jsem absolutně unešen. Stále si říkám, proč jsem si silničku nekoupil dřív. Je to opravdu pro mě paráda. Konečně kolo co jede. Do teď jsem jezdil na horském kole a to převážně po asfaltu tak ten rozdíl je znát. Tuhost a akcelerace je parádní. Ale berte to s rezervou protože je to moje první silnička. Zatím jsem najel pár kilometrů tak uvidím dál.
(vloženo 14.2.19)
Značka | Ghost |
Model | Nivolet 4.8 LC |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Hmotnost | 8.3kg bez pedálů |
Rám | NIVOLET LC carbon |
Vidlice | Nivolet LC Rigid full carbon |
Hlavové složení | 14433 |
Kliky | Shimano 105 FC-5800 Hollowtech II 50-34 |
Středové složení | PressFit 86,5 mm |
Přesmykač | Shimano 105 FD-5800 |
Měnič | Shimano 105 RD-5800 11-S |
Řazení | Shimano 105 |
Kazeta | Shimano 105 CS-5800 11-28 |
Řetěz | KMC X-11 |
Brzda přední | Shimano 105 BR-5800 |
Brzda zadní | Shimano 105 BR-5800 |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Zapletená kola Fulcrum Racing 7 LG 23 mm Wheelset |
Pedály | Pedály Shimano 105 PD-5800 Carbon |
Řídítka | ZIPP 80 |
Představec | ZIPP service course 100mm |
Sedlovka | Ground Fiftyone 27.2 mm |
Sedlo | Selle Italia SL |
Pláště | Continental Ultra Sport II SL 25 - 622 |
kukin: nejde jen o váhu, ale taky o grip, životnost pláště, valivý odpor..
Pohodlnost poznáš jednoduše tak, že to kolo tak nedrncá a neuskakuje, líp kopíruje nerovnosti.
Jestli na silninci začínáš tak na to všechno kašli a prostě jen jezdi :) Časem si pak třeba uděláš radost novýma kolama atd..
Tydytek nejsem, ale zjistil jsem a řídil se radama, že váha je spíš proti pohodlí… bejvaj to úzký šlupky, co musí bejt nabušený na max aby se nepromáčkly a nepoškodil ráfek a duše… no pár profíků občas jede na extra úzkejch, ale to bejvá většinou jen na dobrým asfaltu bez extrémních sjezdů a spíš u někoho jako sprinter, který má celou etapu pauzu a nakonec to vohulí… Dan Martin tuším, nebo někdo kdo je spec. na časovky, volí naproti tomu 25 nebo 26, je to s moderníma aero kolama víc aero, protože to vytvoří plynulej přechod z gumu na ráfek…
Ale zas, je to do časovky na super cestách a dokonce zvolil bezdušové pláště, což jde totálně proti ex profi moudru, že galdy jsou lepší… no bejvaj lepší na grip/manévrování a občas i valivej odpor, ale to musí být super duper galdy, třeba na sjezdy v horách na mokru super, takové co u nás jsou za 1300 až 1500 jedna, no popravdě stejně i pláště, když je to top firma, top guma a super duše (latex asi nejlepší), plus kaučuk a podobné „přírodní materiály“, aby to bylo měkký a obalilo se to „kolem“ překážky, tam je to pak podobný… já řešil rámy a stavbu, abych měl krátkou dýlku, vejš rodla, protože krátkej vrch těla… chtěl jsem taky „turistickej“ rám, ne Gravel, ale třeba Sworkse Roubaix, spíš kvůli časté jízdě mimo dobré asfaltky i asfaltky samotné, prostě Brdskej bordel…
Pak jsem zjistil, že mi vyhovujou spíše „měkčí“ kola, jakože ne utáhnutý na absolutněm plus něco jako Mavic s Alu ráfkem a teď jsem koupil i pár Challenge plášťů a Vittorky galdy, obolí celkem top, galdy 26 mm tuším, pláště 25 a 28, resp. 30 mm, vono taky záleží jak je širokej ráfek, čím užší klasika, tím je plášť kupodivu širší v něm… Ke galdám ověřený Lightbike Čajna karbony se straight top pull nábama a špicema, taky to nejsou žádný kladiva na tvrdost, ale drží parádně už dva roky svátečníhó ježdění jen za tepla a bez deště… no a nakonec je to všechno důležitější než koninky na Roubaix rámu na „odpružení“, i na dvojce, nebo-li CX hliníkovém docela tvrdém rámu, geoška, handling je důležitější, plus detaily jako místo pro pláště (super na Rubášovi, až 33mm CX pláště, kdyby neměl ráfkový, bez vzorku ale klidně 30 i vzadu)… vezmi si z toho co chceš, třeba ponaučení nebo inspiraci a třeba si od kámoše půjč na půlku vyjížďky něco kvalitního širokého, spíš pláště… uvidíš. Nabušený 22 mm prosazujou jenom staromilci a gramaři, to jsem byl taky, vychovanej Faválem, ale už nejsem a i když nejsem nejvýkonnější, jede to tak prostě líp .)
tydytek: Možná se zeptám blbě,začínám na silničce, ale jak a včem se pozná že pláště budou pohodlnější? Já myslel že jde jen o váhu.
Zkus ty fulcrumy zvážit.. Já měl teda Fulcrum Racing 77, což by měla být nějaká verze sedmiček pro Cube. A navážil jsem přes 2100 gramů i s páskama, bez upínáků.
To co píše tromboonen o pohodlnosti rozhodně není pravda, asi ty kola nikdy nejel. Naopak jsou pohodlnější než FR7.
Jinak za rok jsem na Zondy nemusel šáhnout.. Kamarád má starší verzi několik let a taky bez problémů.
Ještě k té pohodlnosti – ty pláště co máš jsem taky měl, bylo to to první co jsem na kole měnil, dal jsem GP4000 a jsou při stejném tlaku o dost pohodlnější.
kukin: podle mě poznáš, Zondy mal ostrý trojuhelníkový profil, supe na přímo proti větru, naprd s větrem a napr při větru z boku, leda že by šel se zadfního kvadrantu, to by pak pěkně „seilovaly“. 213g snad ani nepoznáš, leda že bys gramařil i na pásce pod duší, ale u „normálních“ každodenních, i když rozumně sportovních kol je to jedno podle mě, Fulcrumy maj nízký, ale kulatější profill… na vítr, střední i velký, to prostě bude lepší. S pláštěma myslím… Galdy nevím, taky jsou zondy vzadu trochu divně vypadající (výplet), nehodí se to ke každýmu bajku, plus údržba, výdrž a ložiska, Zondy budou asi ogramařený odevšad, ložiska miskový nebo jak se to jmenuje, drátů polovina, asi utažený jako prase, tedy tvrdý a nepohodlný. Fulcrumy budou podle mě blbuvzdornější… ne, že by to každej potřeboval, ale stejně…
Kola Campagnolo Zonda váží 1550g, kola Fulcrum Racing 7 LG váží 1763g. Opravdu poznám těch 213g ?
Pěkný fotky, vyplněnej profil, barva sice mnou moc neoblíbená, ale podle vkusu každého soudruha, že? Shrnuto a podtrženo 4*.
Stejný Fulcrumy jsem loni vyměnil za Campagnolo Zonda a můžu jen doporučit.
Na rovině stejný, ale při akceleraci nebo v kopcích je toho půl kila poznat :)
15.2.19 15:26
Nechápu to nadšení. Pravidelní čtenáři B-F přece vědí, že si silničním kolem na asfaltu moc nepomůžou, neboť nejrychlejší je suverénně celopevná 29-er + 2,25 podhuštěné Thunder Burty bezduš… :-).
Ještě jednou. Omlouvám se za chyby v textu. Je to ostuda. Všem chci poděkovat za kladné reakce k mému novému stroji. Silnička je asi opravdu hodně návyková. Neskutečně mě to baví. Vždy když oschne asfalt vyrážím.
Co se týká kol měnit je zatím nebudu. Snad časem. Za jaké? Je to opravdu takový rozdíl v pár gramech?
Taky bych nic neholil! Když už, tak bych v textu poladil polohu čárek, teček a mezer, ale to je jen drobný detail ;-). Jinak tomu rozumím, sám sem tuhle změnu zažil minulý rok, je to prostě fičák. Takže palec hore, pěkný kolo, poctivej profil, tak ať dělá jen radost.
Nic neholit :-))… šedou můžu a žiletka ,,silnička" je návyková. Ať to frčí. Paráda .
Parádní. Jsme na tom s novou silnicí podobně. Kola bych neřešil. Mám ty samý. Myslím, že tak těžký nejsou. Už jen to, kolik to má drátů ve výpletech. Tak ať to jezdí.
14.2.19 20:17
Fakt pěkný. I barvičky bych snesl. A počkej jak to pojede až jednou nasadíš lehká kola.