jsi si jist, že víš, nač jsem se ptal? já chtěl vidět ideálně mapu a tu jsem díky park4night uzřel, takže jsem spokojený :-)
jinak jsem už vlákno kde spát v autě zakládal na jiném serveru a tak nějak se to neujalo… :-(
Nehledě na to, že “německo” je celkem velká zem. Takže nevim k čemu ti bude v porýní když ti řeknu o dvou loukách v bavorsku :-D
Nimrod, appek je hafo. Nevim jakou z nich žena používala. A němcko nemam tak najetý a párkrát (při průjezdu) sme na dálnici spali na běžným odpočívadle
Tak už na téma autocarpackingu založte kurňa už někdo celé vlákno a je to, ne? :-)
Nimrod: Na to jsme už dávno rezignovali, pokd se jedná o parkování při přesunu, je nejlepší do posledchní chvíle jet, ideálně si zapamatovat hezký odpočívadla, kde je pořádný val od dálnice a případně zaparkovat vedle nějakého karavanu/přívěsu kde se člověk odstíní od okolního hluku.
hovado: prosím tě, kde najdu nějaká místa na přespání? vždycky máme problém v německu u dálnice něco kloudnýho najít, kde by se dalo v klidu vyspat…
theedge: svatá pravda… proto obytňákem v zimě nejezdím, pač na to není udělanej a je téměř nereálný ho jen na plyn vytopit… Každý tohle auto je podle mě individuál podle potřeb majitele…
kamaro: co to je špatné počasí ?
Řešil jsem i variantu spaní v horách a v zimě. Je zbytečný dělat machry že potřebujete ho*no, když jezdíte ven v 25°C. To je každej hrdina. Chci vás vidět jak se po skialpech nebo celodenních běžkách půjdete za tmy v –5° vykoupat do toho vašeho potoka a nebo vykálet do lesa kde je metr sněhu …
Ale nejde jen o zimu … je spousta míst kde je lepší nes*at všude okolo protože tím „nahněváš“ místňáky. To samý je s lágrováním a vařením kolem auta. Všude kolem auta bordel a vypitý lahváče. Není pak divu že to místní hlídají.
Kamaro: přesně jak píšeš.....my s klukama na vejšce objeli evropu stopětkou škodovkou ale nikdo o nás nepsal :-D
Hovado: aplikace řešíš dneska, když jsme cestovali tenkrát my, měl jsem tlačítkovou nokii, pod zadkem výše zmíněnou škodovku a v kapse pár euro…
Jak psal někdo dole, neexistuje ideální obytňák, protože pro každýho to znamená něco jinýho…já když jedu s borcema sám do světa, je mi šumafuk jestli budu osprchovanej, nebo jestli se vyseru za strom nebo na záchod.....teď když ale jezdim s prckama, je fajn mít tam tu lednici na něco k jídlu, na pivo a večer teplou vodu hned u nosu…ale všechno má svoje…
Každopádně moje ideální expediční auto je něco ve stylu té Lijány co jsem posílal dole…
Tak ono je to tom, že když má bej ta sprcha uvnitř, tak to jednak stojí třeba o 150tis víc, řešíš navíc vodu (před víkendem načerpat, po výletě vypustit), odpadní vodu, pak aby to náhodou nezamrzalo když někde klesne teplota, bojler čerpadlo, velký bomby na plyn… Samozřejmě auto musíš mít kvůli tomu o metr delší a vnitřek máš zastavěnej hajzlbudkou.
Je to tom jak to samozřejmě plánuješ využívat,
Kamaro, o tom mluvim v létě se dá efektivně koupat u vodních ploch (pokud neni v dosahu konvenční sprcha) když prší tak většinou je člověk někde zalezlej a na sprchu u auta v 10 stupních taky nemáš moc chuť :-) btw. pro ty co jezdili v devadesátkách a dřív na vodu (kdy nebyl na každym rohu kemp) tak nejsou tak zpovykaní :-)
Jinak jako se vším – každej má ten svůj styl na kole tak i v cestování :-)
hovado_cz: Jo, projel svět v trabantu, protože kdyby ho projel v obyťáku s hajzlem a sprchou tak to nikoho nezajímá a tím pádem mu netečou prachy.
Jinak s našim minicamperem Berlingo :-) jezdíme převážně na hory a parkujeme na noc mimo města. Tzn. potřebuji se tam v klidu vyspat, uvařit si můžu u auta venku, koupu se někde v potoku, nebo z PETky nebo taky vůbec. Samozřejmě v případě špatného počasí je to hůře řešitelné, ale to mě více štve pokažený výlet. Navíc v nouzi se dá uvařit i vevnitř.
Meridabiker, my raděj těm konfrontacím právě rádi předcházíme proto parkujem, kde máme BTW existuje hafo aplikací, se seznamem míst k parkování ať uz zadarmo nebo za prachy.
Jinak co se týče Přibáně, je mi fuk co si o něm kdo myslí o tom tu debatovat nehodlam. Ale jde o to, že objel svět v trabantu bez sprch, WC a podobných blbostí. :-)
Tak to mám asi blbou zkušenost, nás vybrali fízlové jak Rakousku, tak ve Francii…je pravda, že třebas v Rumunsku a v Albánii jsme parkovali kde se nám zachtělo :-D
Jo a Přibáň je už jen za každou cenu senzace a mechanismus na prachy, než cestovatelskej zážitek… ;-) aspoň z mého pohledu
Meridabiker, ámen! Navíc třeba rajchu sou i “free” louky kde muzes zadáčo kempit ale u nich sou vetsinou sprchy a splachovací hajzlíky. Jinak třeba v Tyrolsku sme nocovali u Mayrhofenu na louce paraglajdový školy, kde zase vedle byly luxusní záchody a sprchy a za parkování chtěli asi 2 ojra – takže tam ti to za to “dobrodružství” a pokutu za černý kempování nestojí :-D Koukni se na Přibáně jak objeli svět :-D
Trepi, jestli to nevezme Stračena, tak Onuce to jistí:-)
Jinak není nad normární postel a ubytování, ale to asi víš:)
Meridabiker: Tak záleží jak velkou máš dodávku a jestli to vypadá jako obytňák a co je vůbec obytňák a jak se tam taky chováš.
S dodávkama mám projetou celo evropu a nikde jseme zásadní problém neměli – důležitý právě je aby to z venku vypadalo co njevíc civilně, popř jako „zelinářský“ auto. V Itálii tě nechají stát téměř kdekoliv ( v Dolomitech jsem 2× ročně ), Francie taky v pohodě ( x-krát mám projeto Provance a Cote ), Španělsko – tam je to všem úplně jedno. Trochu víc to musíš řešit v Rakousku ale s trochou úcty to jde taky.
theedge: hele dneska tě málokde nechají zastavit s obytňákem mimo kemp nebo vyhrazený místa.....takže nějaký spaní někde ve městě podle mě nepřipadá v úvahu…
Stačí když přijíždím u nás na Lipno, u silnice je cedule, že s obytným autem nesmíš stát od 22,00 do 6,00 mimo kempy…prostě rejže na prachy
hovado: právě že čím víc jsi v civilizované evropě tak tím víc tam potřebuješ ten hajzl a sprchu. Zdaleka ne všude se dá jít ráno v klidu vy*rat ( zvlášť v zimě ), občas chceš přespat i ve městě …
Pokud děláš sporty kde se hodně spotíš nebo zašpiníš ( třeba MTB ) tak se sprcha taky hodí … V zimě když tam susíš mokrý hadry ze skialpu tak potřebuješ topení.
hovado: za me ta Lijana, je to cesky a je to stylovka
Crazym, prave to je ono kraviny typu sprcha, bojler, hajzl ksou ti v civilizovaný evropě uplně k prdu :-) akorat kraviny který ti muzuou udelat hodne “zle” :-) pokud chces na “expedici” za polarni kruh apod tak budiž ale i tam se moc sprchovat nebudeš =}
a nebo to jde i takhle :D
…moje nejoblíbenější video o konverzi (malé)dodávky na obytňák…
Desne me na stara kolena laka tohle:
https://auto.bazos.cz/…ytny-vuz.php
Jen je to proste kasicka… na druhou stranu stylova kasicka :-D
Já mám jen malou 3t dodávku, vestavba bych řek hodně lehká (taky to není auto do –20 mrazu), žáné sprchy, bojlery, hajzly,
soláry, odpadní nádrže, lednice… a když se naložíme ve dvou tak jsme cca 2,6 ve dvou komplet. Kdyby se dodělala druhá řada sedaček, tak ve čtyrech lidech už to bude dost na hraně. Jak se do 3,5t v lezou ty velký obytný auta je pro mě fakt záhadou.
Kámoš si nechal dělat vestavbu na zimu na skialpy. Kupoval na to novýho plechovýho Boxera L3,H3.
Kvůli mrazu tam je i wc se sprchou, kuchyňka s lednicí, plynový topení, solár … vestavba za cca 0,5 mil Kč.
Když v tom ale chceme jet ve 4 tak už si nesmíme brát moc věcí, takže s váhou vestavby opatrně.
Ale v lete je v tom moc vedro a v zime zas moc zima, ne? Takze max jaro, podzim.
19.2.19 17:17
Crazym, tohle už je takovej Ritz na kolech a ztrácí to kouzlo =} já sem obecně zastáncem nízkých dodávek s lůžkovou úpravou bez zbytečných pí*ovin
19.2.19 17:00
mr.antik +100 na youtube existuje mraky kutilů co si tyhle věci bastlí sami a kolikrát si říkáš jak je možný, že ještě nevyhořely.
Za další víc než u kola je důležitý řešit váhu (protože když vidim z čeho sou některý „odborníci“ vyrobit vestavbu tak bych raděj řídil Tigera :-D)
A potom i je celkem zásadní řešit i „příslušenství“ atd atd atd…
Jinak jeden z mnoha YT kanálů – https://www.youtube.com/…0OIDg/videos :-)
Jasně, já jsem taky jednoznačně pro. Ale když bych to někomu svěřoval, tak i při tom je fajn mít přehled.
Fran-tic: No jsem spíš pro oslovit profesionála než rady typu zateplit vatou a vystříkat pěnou a další věc je udělat to tak nějak pořádně, když to auto už stojí pár set tisícovek
Právě v té skupině co jsem přidal níže se toto řeší – jak izolovat, který materiál…tohle je tam velmi dobře zpracováno a několikrát omýláno :)
Fran7, koukni na toto https://www.instagram.com/p/BkfdlaeFfWM
Jinak dvě kola s postelí pro dva naláduješ i do tranďáka :-) ale neni to tak cool.
19.2.19 16:24
Fran-tic: dík
theedge: to právě nechci, že šit to na koleně, chci najít někoho kdo s tím má zkušenosti a dělá to dobře, bude to i na léto na kola, ale především na zimu a i hodně na sever
hmm: To na tý fotce by podle mě klidně mohlo bejt L3, který má dýlku nákladního prostoru ± 3,7 metru. 4,5 metru na podlaze moc dodávek nemá.
Trepfajxl: pohybuju se v komunite lidi kteri hodne resi spani v autech. Pokud tu vestavbu chces hodne pouzivat v zime a v mrazu tak to urcite nedelej nakolene. V zime musis mit velmi dobre vyresenou izolaci z duvodu kondenzace, jinak ti to po jedne sezone muze pekne zplesnivet. Tudiz to resit x nekym kdo ma zkusenosti s vetavbou do zimy.
Jenže tohle je pořádná dodávka žádný Vito ani Transpik. Ale pořádnej kolos se kterým se dá odvézt 450cm žebřík na podlaze se zavřenýma dveřma. Takže to vyžaduje i svoje parkovací místo.
@wego1991: občas působí „excesivně“, ale tohle si snad nezaslouží, ne ;o)
Trepi: pro fejsbukové fajnšmekry je tu skupina „Nomádem.cz – výměna zkušeností s přestavbami dodávek a bydlením na cestách“, je tam dost informací a rad. Nebo jen nomadem.cz. Tam je i referovaná fa vejnywood…taky mi to padlo do oka :)
19.2.19 12:35
jo, ten skiservis je to poslední, protože to půjde jen o o jednoduchou vyšupovací platformu (nebo se sebou dá vozit kopyto a to rozložit v místě startu), zatím to vypadalo tak, že půjdu do nějakého menšího jetého karavanu z bazaru, ale tohle mě docela inspirovalo
jinak pěknou truhlařinu (ale i ten zbytek) u dělají tady http://vejnywood.cz/ samozřejmě i ta vestavba – otázka je zda už máš jasno ve velikosti auta, vnitřních rozměrech atd – zásadní většinou je, že v sériových autech (třeba 7m kombi dodávka) toho moc nevymyslíš, stejně půjdou přepážky pryč, okna nejspíš nebudou taky vhodně umstěná, takže je lepší vyjít z plecháče a mít vše dle svých představ – jak oddělit kabinu-obytný prostor-dílnu, který prostor vytápět, který jen zaizolovat, odvětrávat, jaký osvětlení atd. Jestli budeš používat el. žehličku tak to je další nálož pro elektroinstalaci. Pak zjistíš, že taková vestavba je od čtvrt mega vejšk, takže budeš spíš kupovat nové auto = a o to víc to budeš řešit pečlivěji, protože ne všechny dodávky jsou stejně vhodný.
Nakonec – ten skiservis vzadu můžeš nechat udělat jinou firmu co dělá třeba vestavby pro řemeslníky.
19.2.19 11:55
Trepi kontaktuj toho týpka z videa co jsem tady vložil
19.2.19 11:52
kamaro: já se umím crcat s detaily na kole, ale na řemeslnou práci fakt nejsem, to by dopadlo jako když Homer Simpson stavěl zahradní gril, akorát že já bych to pak neudal ani v tom outsider-artu
Kanadani co v tom bydli trvale. Davaji na web i jejich mesicni utratu a clanky o upravach, el. systemu… faroutride.com
Trepi: Tím, že si to necháš udělat, ztrácíš ten požitek z toho si to udělat sám :-)
Já jsem si svou mini vestavbu vymyslel, nakreslil a nechal částečně udělat u stolaře. Zbytek jsem si potom dodělával sám. Pokud víš jak to chceš udělat, tak by to měl zvládnout stolař.
Pozn. Svou vestavbu jsem dělal z běžného 18mm lamina. Příště bych to dělal spíše z 15mm překližky, abych ušetřil trochu hmotnosti. Nezdá se to, ale je to docela těžké, takže bych se i lehce zabýval hmotností výsledku. Nemusíš jít tak daleko jako u svého kola, ale mít to na paměti.
19.2.19 11:19
antik: jo, to já vím že lze vygooglovat, já spíš myslel, jestli někdo nemá doporučení na šikovnou firmu se kterou měl dobrou zkušenost
Trepi: Záleží hlavně na jaké dodávce, např pro Fiata inspirace třeba https://www.krs.cz, ale google poradí i další.
19.2.19 10:48
19.2.19 10:44
nevíte někdo kdo v Česku dělá takové vestavby na míru?
mr.antik: Taky mě to zaujalo, podle mě to je větrání, přísun čerstvého vzduchu nebo odvod vydýchaného. A je to vyvedené dolů, protože je lepší než to vyvést nahoru nebo z boku (vzhled, déšť apod). Ohřev vody do sprchy plynovým průtokáčem bych ani nepotřeboval, popř. bych to řešil černou plastovou trubkou na střeše (solární sprcha) a samospádem.
Zajímalo by mě také více fotek, zejména jak to mají řešené u bočních dveří – kuchyňka a pod.
No ono když už stavíš auto v takové cenovce,tak takové sociální problémy fakt neřešíš a vybíráš auta podle nálady a potřeby.
Každý řešení má výhody i nevýhody. Mě by u tohodle vadilo, že je to auto už fakt čistě obytňák. Šel jsem univerzálnější cestou kompromisů: multivan s kolama venku. Uvezu až 7 lidí, může to být náklaďák, nebo taky docela pohodlnej „obytňák“ pro 2 plus dítě bez velkejch nároků. Ale tohle vypadá fakt dobře. Kamarád má něco podobnýho jen víc na punk. Když má to auto jen tento účel, pak je všechno jednodušší…
Fran7: nemáš prosimtě zdroj tohodle obrázku, jestli k tomu byl nějaký článek nebo video, trošku mě zajímá ta vzduchová trubice vlevo
Skoro jak ponožkova Dáčija :-)
Já mám klasickej starej obytňák vzadu s držákama, účel to plní super a výhoda pro mě je ta, že v tom odjedu i s celou rodinou.....Na motačku tady kolem českýho komína je to fajn :-)
19.2.19 08:51
Tady pro inspiraci, je to dost dlouhé ( Já se podíval na celé ) dost mě to zajímá. Hezky tam všechno popisuje a vysvětluje proč na co a jak, za mě nejlepší video co jsem na tohle téma viděl.
Ve světě vestaveb neexistuje nic jako dokonalé auto – dokonalé je to, které ti 100% vyhovuje a tak si ho postavíš. A tady vypadá, že to stavěl člověk přesně dle svých představ, nejspíš i celkem prakticky, přesne dle jeho požadavků a to je právě super, že to není nějaká univerzální kupovaná krabice.
19.2.19 08:15
něco podobného zrovna plánuji na zimu, akorát že spaní nebude nahoře jako na kurníku, ale v celistvém odděleném prostoru a ve skladovacím prostoru bude výsuvný stůl s kopytem na přípravu běžek, ale vymyšlené to mají pěkně
Moc pěkný.Tak takhle bych si představoval ideální auto na dovolenou.
Líbí se mi to. Parádní jsou ty kola na výsuvu a ta spací část je taky pěkně udělaná.
funkcne podobne, akorat nemam tak vysokou dodavku, takze pod posteli je kolo v bordelu a ne v takovem ordnungu
18.2.19 21:07