Několik adidas pruhů pro oživení. Na víc jsem si netroufl.
Po loňské velmi slabé bajkové sezóně jsem chtěl dát kolo trochu do kopy. Vidle fox byla na odpis, stejně jako kola a spotřebák.
V průběhu zimy jsem tedy vyčkával na bazaru, koupil SIDa, převodník, sedlovku. Pak jsem si uvědomil, že už se mi moc nelíbí signální oranžová, kterou byl stříklej rám od prvního majitele. Tímto se omlouvám uživateli Opoce. Během broušení jsem v zápalu boje z rámu také vyrval vnitřní vedení pro přesmykač a vyrobil si objímku na sedlovku a velmi nízkou krytku hlávka, pomocí které jsem dostal řídítka o kus níž, přesně tam, kam jsem chtěl. Po odstranění oranžové, základovky a původní černé barvy rám zhubl o necelých 200 gramů a přišla nejtěžší část – vybrat novou barvu. Po dlouhém váhání padla volba na čirý mat s černými doplňky pro zakrytí hliníkových částí. Moje amatérské lakování dvojsložkou mi nakonec udělalo velkou radost. Textura ud karbonu pod lakem hezky vyniká a černé maskování není nijak výrazné.
Během sušení nového laku dorazila nová kola zapletená na původních nesmrtelných nábojích a skládačka mohla začít. Výsledek můžete posoudit sami. Není to žádný zázrak, ale objet několik závodů snad zase zvládne.
Edit: krytka hlávka bude až seženu podložku. Nemám žádné zvláštní potěšeni z jízdy bez ní..
(vloženo 24.2.19)
Značka | HongFu |
Model | FM-057 |
Modelový rok | 2013 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 10,2 |
Rám | HongFu FM-057 |
Vidlice | Rockshox SID 2017, 100mm, offset 51mm |
Hlavové složení | Cane Creek |
Kliky | Sram X0 Carbon BB30 |
Středové složení | Sram BB30 |
Měnič | Sram GX 11s |
Řazení | Sram GX 11s |
Převodník | Sram GX Eagle |
Kazeta | Sunrace 11-42z |
Řetěz | Sram PC-1110 |
Náboj přední | DT Swiss 350 straightpull 15mm |
Náboj zadní | DT Swiss 350 straightpull 12mm |
Brzda přední | Shimano BR-615 |
Brzda zadní | Shimano BR-615 |
Brzdové páky | Shimano BR-615 |
Ráfek přední | DT Swiss XR1501 22,5mm |
Ráfek zadní | DT Swiss XR1501 22,5mm |
Dráty | DT Swiss Competition 2-1,8-2mm |
Pedály | Shimano 520 |
Řídítka | Ritchey comp, 720mm, flat |
Představec | Force team light 100mm, -20° |
Sedlovka | Bontrager Rhytm Elite 31,6mm, 400mm, 0mm offset |
Sedlo | Scott |
Pláště | Maxxis Ikon 2,2 Skinwall |
1.3.19 16:10
Tak nějak. Ale moc nechápu proč alespoň na pr neseženou člověka, kterej umí pořádně anglicky a má trochu marketingový dovednosti.
HongFu je nějaká osvedčená „kvalitní“ Čína? Na jejich webu nepíšou ani kolik to váží.
Dik za info. Jsem nevedel, ze delaji dvouslozkovou barvu normalne ve spreji.
Melvin: Byla na tom příšerná vrstva barvy, která byla sice celkem omlácená, ale barvožrout s tím nehnul. Takže cca týden několikahodinové seance s vrtačkou a 120 smirkovym kotoučem. Velmi opatrně, abych to někde nevzal moc. Pak ruční smirky 100, 320 a 600. Vypadá to jako pakárna, ale když bylo venku hnusně, bavilo mi to.
Lakoval jsem to v domácích podmínkách. Napřed jsem měl vybraný nějaký profi 2K sprej, kterej má trvanlivost po otevření asi tři dny. To se mi moc nehodilo, tak jsem risknul Maston 2K preje. Černá měla trochu problém chytit na ostré hrany hliníkových částí, jinak paráda. No a bezbarvej mat kryl krásně s tím, že po týdnu má slušnou odolnost i proti chemikáliím.
Mel bych dva dotazy. Jak jsi to lakoval? A ram jsi brousil normalne brusnym papirem?
25.2.19 12:23
tak soudruhu, tohle se ti povedlo
Zoidberg: ano, nýty jsem odvrtal a ještě jsem vytáhl bowden, který vedl horní rámovkou.
Super počin, něco velmi podobného plánuji ženě! Jen vynechám lak. Pláště v kombinaci s černou tu rakev pěkně rozbíjí. Jsem rád, že vidím, jak to vypadá… Moc pěkně
25.2.19 10:09
Rám budu mít letos čtvrtým rokem a je super. Zatím žádné negativní zkušenosti. Jen už nepatří mezi nejmodernější, takže má hliníkové vložky na hlávko a střed.
Vypadá to dobře. Mě se to líbí. Hodně to oživují pláště barvy ,,hovnová". Jak jsi spokojený s rámem?
Kuchy: to není na furt. Jen jsem už doma prostě nenašel 8mm podložku. Hned jak bude příležitost, tak to tam vrátím.