Tak trochu jiný lak,přelom let 93a94.
Jedná se extrémně vzácné lakování
Účinku nátěru bylo dosaženo prvním nátěrem na kole s šedým základním nátěrem, poté, když byla barva ještě mokrá, byla potažena kouřem z neosvětleného acetylenového hořáku, aby se dosáhlo jemných pásů šedé / černé (tedy Gossamer). Pak byla celá věc pokryta perleťově modrým čirým lakem, aby se dosáhlo velmi jedinečného efektu.
(vloženo 14.3.19)
18.3.19 08:48
Přidává pár fotek s lakování stejnou metodou. Nechci aby si si někdo myslel, že to srovnávám s kvalitou lakování Kleina, to ani náhodou. Jen chci poukázat na to, ze i v české kotlině umíme podobný styl a troufnu si říci, že o dost dříve.
kamaro: ukázka jak se to dělá je třeba na videu v odkazu od 0:50. Co se popisu týká, tak ten nemám a myslím že asi nějaký přesný návod nebude. Vždy když jsem to viděl tak vypadalo „hrozně jednoduše“ ale myslím, že to bude z počátku o metodě spousty pokusů a omylů a pak se projeví zručnost lakýrníka.
KUBULA: Budeme rádi (alespoň já osobně tedy ano). A uvítal bych i více informací.
Je to krása. To lakování je super. Jen nemáte pravdu s tím překladem ohledně autogenu. je to naopak než tu píšete. Musí být zapálen pouze acetylen, respektive se strašně malým množstvím kyslíku (skoro žádným) aby to pořádně kouřilo. Je to poměrně stará metoda lakování, mám takto nalakovanou Zbrojovku. Když to tu nikoho neurazí odpoledne přidám fotky.
On Klein, stejně jako třeba Chris Chance, v mnoha ohledech předběhli dobu tak o dvacet let. Třeba právě i v provedení toho středu.
Zajímavá barva, z pozdější éry Kleinu pod křídly Treku se mi nejvíc líbila barva Sedona Orange. Poslední verze Adroita MC3 (1999–2002) měla jednu zajímavost, dvě verze provedení rámu. Jedna verze s výměnou patkou měla i na zadní stavbě úchyt na třmen kotoučové brzdy a druhá verze měla patku na pevno bez úchytu pro brzdový třmen.
cioran: já nikterak nezpochybňuji osobu G. Kleina. Ten rozhodně věděl, co dělá. Jen jsem narážel na fakt, že to, že někdo má vystudovaný MIT absolutně nic nemusí znamenat z pohledu cyklistiky. Sám jsem se tolikrát přesvědčil, že nejhorší debaty o cyklistické technice začínají slovy: „víte, já jsem strojař…“ v drtivé většině případů pak z dotyčného padala naprosto nesmyslná moudra :-) Mimochodem Kleiny zbožňuju, sám jednoho mám – přestříkaného (v tom prsty nemám), ale v poněkud jiné lize než tento kus, v takové pralesní. Letos po dlouhé době snad zase vyjede jako základna pro dětskou sedačku :-)
14.3.19 19:08
14.3.19 19:03
Asi prvni Klein, ktery se mi vubec nelibi :-) … ja chci tu fialovou klasiku.
14.3.19 18:28
„Neosvětlený“ acetylenový hořák? Google translator? Předpokládám, že origo slovo je „unlit“… to v tomhle případě znamená „nezapálený“.
Jinak samozřejmě bomba, jako všechny Kleiny.
cioran-m:dobře zhodnoceno.
Jen dodám,že dlouhé léta spolupracoval s NASA.
14.3.19 18:12
myreczech: tady je postup
myreczech:Klein dělal vše ročně,tedy i laky.Například nápisy u vyšších modelů nebyly samolepky,ale byly použity masky.Nápis je lak.Firma z Německa ETOE restauruje Kleiny.
mazec…klobouček…
hele jak lakovali ty lineární přechodydělá to ještě tady někdo…?
nooski:to ne,ale v podstatě z mého úhlu dělal nejlepší AL rámy na planetě.
Toci se cela sestava, otaceni nema na nic vliv. Zajímavý lak a krásné kolo. Jo a to že vystudoval MIT ještě automaticky nic neznamena :-)
Tak on se ten úhel řídítek/vidlice k sobě navzájem nemění, takže nemá kde být problém.
Lak neskutečný.
Technickej dotaz když vidím uchyceni přední brzdy k predstavci nedocházelo pri prudcim zatoceni k pribrzdovani?
krásné
14.3.19 16:20