S novými koly
Rozhodl jsem se, že si udělám radost a vyměním původní rám Tarmac SL3. Nakonec jsem se rozhodl rozprodat celé kolo (mimo kol) a poskládat si kolo celé. Volba rámu padla na nejvyšší řadu Orbea Orca ve vlastním designu, což Orbea označuje MyO. Po sedmi letech ježdění na Campě jsem přešel na Shimano. Protože jsem chtěl wattmetr, tak padla volba na kliky FSA Powerbox, které obsahují wattmetr od Power2max a je to rozumná volba v poměru cena/výkon. Kolo jsem si sám složil a seřídil, takže z kola mám dvojnásobnou radost :)
(vloženo 19.3.19)
Značka | Orbea |
Model | Orbea Orca OMR |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 51 |
Hmotnost | 7,1 |
Rám | Orbea Orca Omr |
Vidlice | Orbea Orca OMR carbon |
Hlavové složení | FSA 1-1/8" - 1-1/2" Integrated Carbon Cup Light Bearings |
Kliky | FSA PowerBox Road Carbon ABS 386EVO 50/34, 172,5mm |
Středové složení | BB 386mm |
Přesmykač | Shimano Dura-Ace 9100 |
Měnič | Shimano Dura-Ace 9100 |
Řazení | Shimano Dura-Ace 9100 |
Převodník | FSA 50/34 |
Kazeta | Shimano Ultegra R8000 11-28 |
Řetěz | Shimano CN-HG701 |
Náboj přední | DT Swiss PRC 1400 Spline |
Náboj zadní | DT Swiss PRC 1400 Spline |
Brzda přední | Shimano Ultegra R8000 |
Brzda zadní | Shimano Ultegra R8000 |
Brzdové páky | Shimano Dura-Ace 9100 |
Ráfek přední | DT Swiss PRC 1400 Spline |
Ráfek zadní | DT Swiss PRC 1400 Spline |
Pedály | Shimano Ultegra |
Řídítka | FSA Energy Compact |
Představec | FSA Energy 90mm |
Sedlovka | FSA K-Force Light |
Sedlo | Fizik Antares R1 Carbon |
Pláště | Continental Grand Prix 4000 S II |
Moc pěkný, povedlo se a je to za 5*
To Gemini: Pro rok 2019 se budou dělat převodníky čistě černé na Powerbox, takže se dají popřípadě vyměnit :) Brzdy Ultegra z čistě ekonomických úmyslů, abych se vlezl do rozpočtu :D
Pěknej stroj, jen ty košíky, jak tu již bylo psáno mi nějak nesedí a na převodnících bych to ofrézování přemaloval černou lihovkou:-)
Ad brzdy: proč ultegry a ne dury ke zbytku sady?
Stříbrnou barvou jsem se inspiroval od Contadora, jak mu Trek udělal tu stříbrnou Emondu. Žlutou jsem to chtěl ozvláštnit. Hodí se mi k dresu a žlutá je barva vítězů na Tour :D :D
Rozpěrný ježek ve vidlici samozřejmě je a víčko se dotýká vrchu představce, protože vidlice je sříznutá těsně pod vrchem představce(pro nastavení vůle v hlávku). Takto to aplikuji už u několikátého kola a zatím nebyl problém…
Kolo fajnové a neotřelé.
Představec neřeš. Ve většině karbonových vidlí je rozpěrný „ježek“ který vyplňuje celý průměr karbonového sloupku. Pokud ho tam máš, tak těch 5nm na které se představce utahují nemůže vidlici nijak poškodit. Ve finále i kdybys ho tam neměl, tak se prd stane. Ten karbon to v pohodě vydrží. Nemá vlastně kam prasknout. Než by se zbortil do sebe, tak urveš ty šrouby na představci.
Koukám, že se stříbrná vrací do módy a s tou žlutou jsi to trefil, vypadá hodně dobře.
No rezani krku je hlavne o materialu krku. U hlinikovych a ocelovych se muze rezat zaroven respektive o neco kratsi nez predstavec. U karbonu by mel byt nad predstavcem jeden spacer. Je asi jedno jak silny ale jde o to aby krk koukal nad predstavec a nedoslo ke spatnemu namahani konce vidlice stazenim horniho sroubu. U predstavcu s jednim sroubem uprostred to je v pohode i bez spaceru.
S tim řezáním je to tak, aby víčko hlávka tlačilo na představec, nikoliv na sloupek vidlice. Pak by nedošlo ke stažení ložisek. Řežu podle typu víčka. Někdy má osazení dovnitř větší, někdy menší.
S tím řezáním krku: Já koukám do manuálu výrobce a třeba pro Deda Newton jsem měl říznuto na přesno a díky tvaru představce a pozici šroubů to bylo OK, pak jsem měnil představec za Deda 100 a díky pozici horního šroubu už je to v háji. Ale vidle už říznutá. Takže dávám jen 3Nm na ten horní šroub.
Jen bych ještě podotknul že mám nižší OMP takže předpokládám že tvůj rám bude o něco tužší ale tvrdší. Ale to je jen asi taková spekulace :-)
Tak ať to litá a dělá radost.
19.3.19 19:28
Ahoj. Co se týče krku vidlice tak servisák mě sám říkal že řezat na doraz prý ne.Důvod si ale už nepamatuji. Ale vcelku sem koukal.Pro mě zajímavá informace. Ale je to asi celkem jedno. Vozí to tak hodně lidí a o problémech sem neslyšel.
Kola/ Jasně… Zera na pohodu. Myslel sem spíš co do vzhledu.
Orcu jezdím tři sezóny. Max spokojenost. Rám je tuhý ale ne nepohodlný.Pobere i 28 pláště.Vnitřní vedení ok.Nikde nic neklepe a střed je rovněž v pohodě.
Za mě spokojenost :-)
1james1: však píši, pořiď ty samé, jen ve verzi Nite- širší ráfek a celočerné provedení,včetně niplů. Zera jsou vynikající záplety.
Bych se bál,že ten krk omačkám.
Radovan84: Koukám, že máš taky Orcu. Jak jsi s ní spokojen?
Petr Ch: Možná časem nová kola, ale se Zerama jsem maximálně spokojen :). Já řežu vždy tak, aby to bylo zarovnané s představcem. Asi uchýlka :D
Nádhera, gratuluji. Jen ty košíky tam nějak nesedí, na Bike24 teď mají v akci Tune Uni, za neodolatelných 28,– Ojro. Kliky jsi vysvětlil. Tak, jako již vše, zbývá prodat akorát kola a nahradit je těmi samými, jen ve verzi Nite:). Nemá být nad představcem pár mm sloupku?
Za 5*. Máš to moc pěkný.
Ještě nějaký ty karbec kola a bude to v topu.
Škoda že ten Powerbox není hezčí, z dálky vypadá jako levnej FSA. Ale i tak plnej počet bludišťáků :)