Specialized Epic Expert 2019

Přidat foto

Posledni verze po vsech upgradech

Puvodni komponenty (krom sedlovky a brzd)

Sram XX1 AXS; 4iiii powermeter

Brain - vydrzel asi rok pak vymenen za novy v ramci reklamace

1 piece riditka/predstavec Syncros Fraser

Nextie ultralight rafek s vnitrni sirkou 27mm, DT Swiss 240 naboje a Black Sapim CX-Ray draty

Doumnival jsem se ze by to mohlo byt pod 10 tak jsem zvazil kolo jak ho vazi gramari a i tak jsem tesne nad 10

Vaha kola tak jak jezdim. Plny box naradi a nahradnich dilu, pedaly, garmin)

UPDATE 31/8/2020:

Z puvodniho kola mi zbyl prakticky ram a vidlice. AXS sada je skvela a uz pulroku radi s absolutni presnosti bez jakehokoliv ladeni. Baterku dobijim zhruba jednou za mesic. Mel jsem z toho trochu strach, ale nakonec je to v pohode.

Nejvetsi rozdil jsou ovsem zapletene kola. Vahou jsem se dostal na nove rovaly zhruba za polovicni cenu od cinanu. Puvodni byly opravdu tezke takze ten rozdil je markatni. Od oka jsem to testoval a na 20 minutovem kopci mi usetrily celou minutu.

Riditka uz byly posledni tresnickou na dort a ted uz se poohlizim po novem ramovem setu, ktery by urcite sklepnul vahu pod magickou hranici :) jen ta cena !

Puvodni koment 20/3/2019

Kolo mam od Zari a najeto zatim okolo 1500km. Hned ze startu jsem vymenil brzdy za vyzkousene Shimana a pridal teleskopickou sedlovku. Bez te si uz ani jizdu nedovedu predstavit. Pres to ze jsem puvodne zamyslel koupit kratsi rozhodne bych nemenil. Pred tim jsem jezdil pevnaka a ten rozdil je hodne poznat. Celkove to kolo je o hodne pohodlnejsi a taky rychlejsi. At uz kvuli hlavovemu uhlu, zadnimu tlumici, nebo uz zminene teleskopce. S kolem jsem opravdu spokojen. Karbonove kola jsou nic moc, spis jen takovy marketingovy tah „karbon za kazdou cenu“. Takze ty bych v budoucnu rad upgradoval, stejne jako kliky, ktere jsou docela tezitka.

(vloženo 20.3.19)

zephyr
Ohodnoť bajk: (4.1  / 97 hlasujících)
Značka Specialized
Model Epic Expert
Modelový rok 2019
Velikost L
Hmotnost 10,09 bez pedalu
Rám Specialized FACT 11m,
Vidlice RockShox SID Brain 29, Solo Air, Bottom-adjust Brain Fade, 15x110mm Maxle® Stealth thru-axle, 42mm offset, 100mm of trave
Tlumič Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
Kliky XX1 AXS, DUB, 175mm
Středové složení SRAM DUB, threaded BB
Měnič SRAM XX1 AXS Eagle
Řazení SRAM XX1 AXS Eagle
Převodník 36
Kazeta SRAM XX1 AXS Eagle - rainbow
Řetěz SRAM XX1 AXS Eagle
Náboj přední DT Swiss 240, 15x110mm spacing, 28h
Náboj zadní DT Swiss 240, 12x148mm thru-axle, 28h
Brzda přední Shimano BR-M9000 XTR Race
Brzda zadní Shimano BR-M9000 XTR Race
Brzdové páky Shimano BR-M9000 XTR Race
Ráfek přední Nextie ultralight premium 32mm, 27mm internal width, tubolight insert
Ráfek zadní Nextie ultralight premium 32mm, 27mm internal width, tubolight insert
Dráty Black Sapim CX-Ray
Pedály SHIMANO XT PD-M8000
Řídítka Syncros Fraser IC SL 740mm, -8'
Představec 80mm virtual stem
Sedlovka KS LEV-CI CARBON 150mm, 30,9mm
Sedlo S-Works Power 143mm
Pláště Schwalbe Racing Ray, Racing Ralph

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
sewi
sewi

1.9.20 18:44

JE to tvoje kolo tak z nej mas mit radost a co rikaji ostatni neni podstatny. Na me je tady tech cernejch kol moc a nerikam ze radsi barvu nez funci ale dal bych vic bodu za jinou barvu.

Reagovat
zephyr
zephyr

1.9.20 18:09

Z meho pohledu se nejedna o nejake extremni honeni vahy. Je pro me dulezita hlavne funkce a pokud je to lehci tak je to pak beru jako plus. Teleskopka, tubolight vlozky v plastich, plastove kosicky nebo i ty nejsirsi gripy – tam vsude by se asi jeste dalo usetrit, ale vaha neni pro me podstana. Vazil jsem bez pedalu k porovnani s cyklo standartem. AXS sada vs GX je jako nebe a dudy co se tyka funkcnosti a poznani rozdilu. Kdyz jsem vymenil kola ktere byly o nejakych pul kila lehci tak ten rozdil je opravdu markatni a poznam to i presto ze nejsem zadny profik. Na vzhled vs funkci mam presne opacny nazor a zajima me spis jak se kolo chova a jak se mi na nem jezdi nez nejaka zajimava barva. Jo plaste jsem nasadil naopak, mate pravdu. Diky za postreh

Reagovat
sewi
sewi

1.9.20 12:24

Marek.Kv: a neni snad? jestli na tom kole usetris pul kila ve vysledku nijak moc nepoznas a trochu pochybuju, ze na tom majitel jezdi zavodne aby se to vyplatilo. Kdyz to majitel chce tak at je po jeho ale muj nazor je, ze je to zbytecny a vic se mi bude libit kolo hladine 50–100k v zajimavy barve.

Reagovat
Marek.Kv

1.9.20 11:27

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
sewi
sewi

1.9.20 10:27

Je to hezky i kdyz cerny kola jsou strasne nudny. To honeni gramu a nejlepsich komponentu uplne nechapu i kdyz na to asi mas je to jen vyhazovani penez za pocit pac rychlejsi to nebude

Reagovat
Iron Maiden Man
Iron Maiden Man

1.9.20 09:34

Máš to moc pěkný. 5*

Reagovat
vpa007
vpa007

1.9.20 08:25

Moc pěknej upgrade, ty gumy tělovky to pěkně rozsvítily! Jen teda… to prohození vzorků přední vzad a zadní vpřed… to byl nějakej záměr? ;-)

Reagovat
kesu
kesu

1.9.20 08:23

paráda!

Reagovat
Lachtis
Lachtis

1.9.20 07:48

Jako fakt pekny a 10,3 kg s pedaly, teleskopkou a hlavne full je super hidnota. 5*

Reagovat
zephyr
zephyr

3.6.19 09:47

Prevazel jsem kolo a vzpomel si ze jsi se ptal zda vejde cela 150mm KS Lev integra do ramu, a VEJDE. Komplet zasunuta uplne v pohode.

Reagovat
zephyr
zephyr

25.3.19 23:54

Jonti: jo myslim ze jsme to resili uz v jinem vlakne, ze ty rafky nejsou moc lehke. Zbytek tech (naboje, draty) kol vazne nic moc no.

smash_mount: rekl bych ze hodne zalezi na tom kde jezdis. Po nejakych asfaltkach, stezkach a sotolinach muze byt hardtail rychlejsi. Hlavovy uhel a teleskop to kolo dela rychlejsi z kopce. Ten zadni tlumic vsak pomaha i pri kamenitych a korenitych vyjezdech.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

21.3.19 20:02

Pecka za 5*

Reagovat
saxanajam
saxanajam

21.3.19 12:36

Nejsem zrovna fanda Spešlů, ale za to „tetování“ na horní rámovce musím dát za 5 :-)

Reagovat
smash_mouth
smash_mouth

21.3.19 10:41

marne si lamu hlavu s touhle tvoji tezí : „Celkove to kolo je o hodne pohodlnejsi a taky rychlejsi. At uz kvuli hlavovemu uhlu, zadnimu tlumici, nebo uz zminene teleskopce“ Ja jsem sel kvuli rychlosti opacnym smerem a prikoupil HT :-D

Reagovat
jonti
jonti

21.3.19 09:19

Mám letošního Experta, kde mám stejné ráfky, dráty, přední nábu a jen zadní je DT350. Z toho jsem vypočítal hmotnost ráfků a předního náboje. Ráfky váží asi 450g.

Nechávám si je jako rezervní kola a prodám je na podzim i s kolem, na závody jsem si pořídil Newmany, co váží pod 1200g.

Reagovat
Pentaroth
Pentaroth

21.3.19 09:04

žvejk
žvejk

21.3.19 08:34

Pěkné 5* Škoda, že to Spešl tak ojebává na výpletech..Dají tam náby za litr a obyč. 2mm a těžké dráty které udělají 200gr navíc na kola…

Reagovat
suslos
suslos

21.3.19 08:10

@theJD: jsem nevěděl, že tam jsou tyhle základní no… teď jsem je měl taky na slackjumperovi :( kolega je má na klasickým stumpu a řeší stále se povolující „konusy“

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

20.3.19 23:10

zephyr: No, já právě výhledově uvažuju o L + krátký představec + 150mm teleskop. Jenže nemám úplně nejdelší nožičky, tak bude potřeba hodně měření. =)

Jo, tyhle náboje jsou strašný těžítka.

Reagovat
TheJD
TheJD

20.3.19 22:43

Aha a to jsi mi rikal jako vyhodu zakladniho Epicu Evo, ze ma karbonova kola. :D

Reagovat
suslos
suslos

20.3.19 22:05

@theJD: jen vnitřnosti těch nejlepších modelů, tyhle „základní“ jsou hroznej shit… kolega má v práci s tím zadním jenom trable

Reagovat
strtom
strtom

20.3.19 21:29

Paradní stroj 5. bodů.

Reagovat
TheJD
TheJD

20.3.19 21:28

Ty „Speslacke“ naboje vyrabi DT Swiss, ne?

Reagovat
zephyr
zephyr

20.3.19 21:23

Tu sedlovku budu muset prekontrolovat, z hlavy nevim zda jde zasunout uplne cela, ale urcite neni na doraz a nejake misto pod ni jeste bylo. Vzhledme k tomu ze je to „XC“ kolo tak jsem puvodne zamyslel 100mm, dokonce jsem ji koupil, ale pak byla kratka pro muj posed. Tak jsem chtel koupit 125, ale pak jsem nasel tuhle ve sleve a nebylo co resit. Zmeril jsem jestli se vejde a jsem nad miru spokojen. Je to opravdu obrovsky rozdil v pohodli jizdy tak podle me i v bezpecnosti.

Reagovat
zephyr
zephyr

20.3.19 21:20

Ty kola jsou strasne tezke v porovnani s nejakyma normalnima karbonovyma kolama. Je to postavene na specialized nabojich, kde je asi ten hlavni rozdil. Uvazoval jsem ze bych zapletl nejake cinske rafky na dt swiss nabojich a pouzival to na nejake zavodeni. Tyhle beru jako trailove kola o ktere nemusim mit strach. Jak muzete videt zadni kolo uz je opravovane, takze i pres to ze ty rafky vypadaji dobre, kvalita asi nic moc. Brain bych desnym kravalem nenazval, ale opravdu nemam s cim srovnavat. Nejake to kliknuti o kterem se psalo jsem asi schopny slyset, ale vazne ne kraval.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

20.3.19 20:48

JO! Přesně takhle bych si to nějak představoval. 5*

Měl bych dotaz: Lze ta KS sedlovka zastrčit celá do rámu nebo ne?

Reagovat
Dr.Jackyll
Dr.Jackyll

20.3.19 20:40

Co je s kolama? Nové bych tam viděl buď Newmen sl xa 25 nebo DT XR1501. Měl jsem testovačku a ty ložiska a čepy na mě působily dost subtilně; nevím jestli je to šetření váhy na správném místě. A brain teda dělal děsný kravál, jestli je to tak normálně.

Reagovat
zephyr
zephyr

20.3.19 19:33

Rafky jsou symetricke, to je asi klam z fotky.

Reagovat
zephyr
zephyr

20.3.19 19:32

Jo ono i tech 32 zubu je docela malo, takze to mozna bude hned dalsi krok a usetrim i trochu vahy. Ta folie se jmenuje AMS Honeycomb. Puvodne jsem to koupil ze to dam ze spoda, ale tam uz byla pruhledna tak jsem to nalepil zvrchu. Netusil jsem jak vyrazne to bude v te bile, ale uz jsem si tak nejak zvykl. Maji hodne druhu, bezbarve, barevne nebo ruzne pomalovane jako ta moje. Samozrejme sem kolo odrel tesne pod folii a vsude kolem :)

Reagovat
TichyA
TichyA

20.3.19 18:58

Parádní kolo, ale na té první fotce vypadá výška zadního ráfku nesymetricky, to tak je, nebo to klame? (u ventilku to vypadá, že to má třeba 4 cm a naproti třeba 2,5 cm)

Reagovat
Jaarque
Jaarque

20.3.19 18:54

Super! Letošní expert je moc pěkný. Nejednoduší a nejlevnější způsob jak odlehčit styla je výměna převodníku, standartně se tam dává ocelový. BTW, co je na tom za folii s těma malůvkama?

Reagovat
Jaarque
Jaarque

20.3.19 18:54

Super! Letošní expert je moc pěkný. Nejednoduší a nejlevnější způsob jak odlehčit styla je výměna převodníku, standartně se tam dává ocelový. BTW, co je na tom za folii s těma malůvkama?

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

20.3.19 18:46

5* jak jinak

Reagovat
DaD
DaD

20.3.19 18:43

Parádní kolo co velmi dobře jede. Jen ty brainy, ty brainy…

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 56
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 29
chosee1986 8
mamfpici 3