Posledni verze po vsech upgradech
Puvodni komponenty (krom sedlovky a brzd)
Sram XX1 AXS; 4iiii powermeter
Brain - vydrzel asi rok pak vymenen za novy v ramci reklamace
1 piece riditka/predstavec Syncros Fraser
Nextie ultralight rafek s vnitrni sirkou 27mm, DT Swiss 240 naboje a Black Sapim CX-Ray draty
Doumnival jsem se ze by to mohlo byt pod 10 tak jsem zvazil kolo jak ho vazi gramari a i tak jsem tesne nad 10
Vaha kola tak jak jezdim. Plny box naradi a nahradnich dilu, pedaly, garmin)
UPDATE 31/8/2020:
Z puvodniho kola mi zbyl prakticky ram a vidlice. AXS sada je skvela a uz pulroku radi s absolutni presnosti bez jakehokoliv ladeni. Baterku dobijim zhruba jednou za mesic. Mel jsem z toho trochu strach, ale nakonec je to v pohode.
Nejvetsi rozdil jsou ovsem zapletene kola. Vahou jsem se dostal na nove rovaly zhruba za polovicni cenu od cinanu. Puvodni byly opravdu tezke takze ten rozdil je markatni. Od oka jsem to testoval a na 20 minutovem kopci mi usetrily celou minutu.
Riditka uz byly posledni tresnickou na dort a ted uz se poohlizim po novem ramovem setu, ktery by urcite sklepnul vahu pod magickou hranici :) jen ta cena !
Puvodni koment 20/3/2019
Kolo mam od Zari a najeto zatim okolo 1500km. Hned ze startu jsem vymenil brzdy za vyzkousene Shimana a pridal teleskopickou sedlovku. Bez te si uz ani jizdu nedovedu predstavit. Pres to ze jsem puvodne zamyslel koupit kratsi rozhodne bych nemenil. Pred tim jsem jezdil pevnaka a ten rozdil je hodne poznat. Celkove to kolo je o hodne pohodlnejsi a taky rychlejsi. At uz kvuli hlavovemu uhlu, zadnimu tlumici, nebo uz zminene teleskopce. S kolem jsem opravdu spokojen. Karbonove kola jsou nic moc, spis jen takovy marketingovy tah „karbon za kazdou cenu“. Takze ty bych v budoucnu rad upgradoval, stejne jako kliky, ktere jsou docela tezitka.
(vloženo 20.3.19)
Značka | Specialized |
Model | Epic Expert |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,09 bez pedalu |
Rám | Specialized FACT 11m, |
Vidlice | RockShox SID Brain 29, Solo Air, Bottom-adjust Brain Fade, 15x110mm Maxle® Stealth thru-axle, 42mm offset, 100mm of trave |
Tlumič | Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm |
Kliky | XX1 AXS, DUB, 175mm |
Středové složení | SRAM DUB, threaded BB |
Měnič | SRAM XX1 AXS Eagle |
Řazení | SRAM XX1 AXS Eagle |
Převodník | 36 |
Kazeta | SRAM XX1 AXS Eagle - rainbow |
Řetěz | SRAM XX1 AXS Eagle |
Náboj přední | DT Swiss 240, 15x110mm spacing, 28h |
Náboj zadní | DT Swiss 240, 12x148mm thru-axle, 28h |
Brzda přední | Shimano BR-M9000 XTR Race |
Brzda zadní | Shimano BR-M9000 XTR Race |
Brzdové páky | Shimano BR-M9000 XTR Race |
Ráfek přední | Nextie ultralight premium 32mm, 27mm internal width, tubolight insert |
Ráfek zadní | Nextie ultralight premium 32mm, 27mm internal width, tubolight insert |
Dráty | Black Sapim CX-Ray |
Pedály | SHIMANO XT PD-M8000 |
Řídítka | Syncros Fraser IC SL 740mm, -8' |
Představec | 80mm virtual stem |
Sedlovka | KS LEV-CI CARBON 150mm, 30,9mm |
Sedlo | S-Works Power 143mm |
Pláště | Schwalbe Racing Ray, Racing Ralph |
JE to tvoje kolo tak z nej mas mit radost a co rikaji ostatni neni podstatny. Na me je tady tech cernejch kol moc a nerikam ze radsi barvu nez funci ale dal bych vic bodu za jinou barvu.
Z meho pohledu se nejedna o nejake extremni honeni vahy. Je pro me dulezita hlavne funkce a pokud je to lehci tak je to pak beru jako plus. Teleskopka, tubolight vlozky v plastich, plastove kosicky nebo i ty nejsirsi gripy – tam vsude by se asi jeste dalo usetrit, ale vaha neni pro me podstana. Vazil jsem bez pedalu k porovnani s cyklo standartem. AXS sada vs GX je jako nebe a dudy co se tyka funkcnosti a poznani rozdilu. Kdyz jsem vymenil kola ktere byly o nejakych pul kila lehci tak ten rozdil je opravdu markatni a poznam to i presto ze nejsem zadny profik. Na vzhled vs funkci mam presne opacny nazor a zajima me spis jak se kolo chova a jak se mi na nem jezdi nez nejaka zajimava barva. Jo plaste jsem nasadil naopak, mate pravdu. Diky za postreh
Marek.Kv: a neni snad? jestli na tom kole usetris pul kila ve vysledku nijak moc nepoznas a trochu pochybuju, ze na tom majitel jezdi zavodne aby se to vyplatilo. Kdyz to majitel chce tak at je po jeho ale muj nazor je, ze je to zbytecny a vic se mi bude libit kolo hladine 50–100k v zajimavy barve.
1.9.20 11:27
Je to hezky i kdyz cerny kola jsou strasne nudny. To honeni gramu a nejlepsich komponentu uplne nechapu i kdyz na to asi mas je to jen vyhazovani penez za pocit pac rychlejsi to nebude
Máš to moc pěkný. 5*
Moc pěknej upgrade, ty gumy tělovky to pěkně rozsvítily! Jen teda… to prohození vzorků přední vzad a zadní vpřed… to byl nějakej záměr? ;-)
Jako fakt pekny a 10,3 kg s pedaly, teleskopkou a hlavne full je super hidnota. 5*
Prevazel jsem kolo a vzpomel si ze jsi se ptal zda vejde cela 150mm KS Lev integra do ramu, a VEJDE. Komplet zasunuta uplne v pohode.
Jonti: jo myslim ze jsme to resili uz v jinem vlakne, ze ty rafky nejsou moc lehke. Zbytek tech (naboje, draty) kol vazne nic moc no.
smash_mount: rekl bych ze hodne zalezi na tom kde jezdis. Po nejakych asfaltkach, stezkach a sotolinach muze byt hardtail rychlejsi. Hlavovy uhel a teleskop to kolo dela rychlejsi z kopce. Ten zadni tlumic vsak pomaha i pri kamenitych a korenitych vyjezdech.
Pecka za 5*
Nejsem zrovna fanda Spešlů, ale za to „tetování“ na horní rámovce musím dát za 5 :-)
marne si lamu hlavu s touhle tvoji tezí : „Celkove to kolo je o hodne pohodlnejsi a taky rychlejsi. At uz kvuli hlavovemu uhlu, zadnimu tlumici, nebo uz zminene teleskopce“ Ja jsem sel kvuli rychlosti opacnym smerem a prikoupil HT :-D
Mám letošního Experta, kde mám stejné ráfky, dráty, přední nábu a jen zadní je DT350. Z toho jsem vypočítal hmotnost ráfků a předního náboje. Ráfky váží asi 450g.
Nechávám si je jako rezervní kola a prodám je na podzim i s kolem, na závody jsem si pořídil Newmany, co váží pod 1200g.
Pěkné 5* Škoda, že to Spešl tak ojebává na výpletech..Dají tam náby za litr a obyč. 2mm a těžké dráty které udělají 200gr navíc na kola…
@theJD: jsem nevěděl, že tam jsou tyhle základní no… teď jsem je měl taky na slackjumperovi :( kolega je má na klasickým stumpu a řeší stále se povolující „konusy“
zephyr: No, já právě výhledově uvažuju o L + krátký představec + 150mm teleskop. Jenže nemám úplně nejdelší nožičky, tak bude potřeba hodně měření. =)
Jo, tyhle náboje jsou strašný těžítka.
Aha a to jsi mi rikal jako vyhodu zakladniho Epicu Evo, ze ma karbonova kola. :D
@theJD: jen vnitřnosti těch nejlepších modelů, tyhle „základní“ jsou hroznej shit… kolega má v práci s tím zadním jenom trable
Tu sedlovku budu muset prekontrolovat, z hlavy nevim zda jde zasunout uplne cela, ale urcite neni na doraz a nejake misto pod ni jeste bylo. Vzhledme k tomu ze je to „XC“ kolo tak jsem puvodne zamyslel 100mm, dokonce jsem ji koupil, ale pak byla kratka pro muj posed. Tak jsem chtel koupit 125, ale pak jsem nasel tuhle ve sleve a nebylo co resit. Zmeril jsem jestli se vejde a jsem nad miru spokojen. Je to opravdu obrovsky rozdil v pohodli jizdy tak podle me i v bezpecnosti.
Ty kola jsou strasne tezke v porovnani s nejakyma normalnima karbonovyma kolama. Je to postavene na specialized nabojich, kde je asi ten hlavni rozdil. Uvazoval jsem ze bych zapletl nejake cinske rafky na dt swiss nabojich a pouzival to na nejake zavodeni. Tyhle beru jako trailove kola o ktere nemusim mit strach. Jak muzete videt zadni kolo uz je opravovane, takze i pres to ze ty rafky vypadaji dobre, kvalita asi nic moc. Brain bych desnym kravalem nenazval, ale opravdu nemam s cim srovnavat. Nejake to kliknuti o kterem se psalo jsem asi schopny slyset, ale vazne ne kraval.
JO! Přesně takhle bych si to nějak představoval. 5*
Měl bych dotaz: Lze ta KS sedlovka zastrčit celá do rámu nebo ne?
Co je s kolama? Nové bych tam viděl buď Newmen sl xa 25 nebo DT XR1501. Měl jsem testovačku a ty ložiska a čepy na mě působily dost subtilně; nevím jestli je to šetření váhy na správném místě. A brain teda dělal děsný kravál, jestli je to tak normálně.
Jo ono i tech 32 zubu je docela malo, takze to mozna bude hned dalsi krok a usetrim i trochu vahy. Ta folie se jmenuje AMS Honeycomb. Puvodne jsem to koupil ze to dam ze spoda, ale tam uz byla pruhledna tak jsem to nalepil zvrchu. Netusil jsem jak vyrazne to bude v te bile, ale uz jsem si tak nejak zvykl. Maji hodne druhu, bezbarve, barevne nebo ruzne pomalovane jako ta moje. Samozrejme sem kolo odrel tesne pod folii a vsude kolem :)
Parádní kolo, ale na té první fotce vypadá výška zadního ráfku nesymetricky, to tak je, nebo to klame? (u ventilku to vypadá, že to má třeba 4 cm a naproti třeba 2,5 cm)
Super! Letošní expert je moc pěkný. Nejednoduší a nejlevnější způsob jak odlehčit styla je výměna převodníku, standartně se tam dává ocelový. BTW, co je na tom za folii s těma malůvkama?
Super! Letošní expert je moc pěkný. Nejednoduší a nejlevnější způsob jak odlehčit styla je výměna převodníku, standartně se tam dává ocelový. BTW, co je na tom za folii s těma malůvkama?
5* jak jinak