Tak po nějakém tom čekání, než eshopy naskladní, dorazil do hnízda další orel…sundal jsem morálně zastaralou Eagle XX1 a jsem celkem na tuhle novinku zvedavej…první dojmy jsou zatím :
1.-jednoduchá montáž a nastavení,
2.- nádherný vzhled (nelze na fotkách zachytit)
3.- funkčně (nové ve stojanu) tomu nelze nic vytknout…
Ukáže praxe jak to soudruzi ze Sramu domysleli :). Třeba se časem ještě rád vrátím zase k Sunrace :)
(vloženo 21.3.19)
Vcera jsem pri jizde chytl klacek o prumeru 3cm mezi vrchni vzperu zadni stavby, retezovou vzperu a mechanickyho Eagla XX1 tak, ze se kolem klacku obmotal retez a klacek se prilepil jeste na kazetu. Vypadalo to hruzostrasne, ale klacek jsem vytahl a vubec nic se nestalo. Diky lanku se hazka vytahla na vyssi pastorky. Tak by me zajimalo, co by to udelalo s AXS. Ma tam nejakou kolizni ochranu pritahnuti, ale pomohlo by to?
Hodně štěstí, já teď každou vyjížďku vytahoval minimálně 3× klacek z hazky. A stejně sem ji ohl a urazil páčku zamykání. Pustit se s tím pak po DH trati by se mi asi moc nechtělo.
parischr: díky, pak super, u SRAMu v tomhle mysleli hlavou :)
Renda69: ano, není to pro každého, asi si to nikdo nedá na expediční kolo (pochopitelné z mnoha důvodů), ale i v marastu a mrazu to funguje velmi dobře, protože ty servomotorky maj vcelku sílu, kterou máš přes lanka a bovdeny třeba při přimrznutí problém dosáhnout. Moje zkušenosti jsou prostě takové, že jediná otrava je cena pořízení a případně cena dílů, když třeba zlomíš vodítko hazky. Jinak samá pozitiva a sociální jistoty… :)
Jo mám svoje špecifiká…
Hele já se tomu nebráním, svýho času jsem o tom fakt vážně uvažoval. Jenže v zimě je to čaasto obalený sněhem a blátem a to fakt nechci za ty prachy testovat, zda to bude řadit. Viz foto. Čím jsem pobavil s vidlí, nevím? Bovden s lankem takhle měním dlouho, jestli to někomu nevydrží, za to nemohu. Mám momentálně najeto 377 000km (z toho 20k na horáku) tak snad nějaká zkušenost a praxe už je. Vidli na starém „gravelu“ jsem měnil celou vždy asi po dvou letech, na horáku je „o něco“ lepší, viz foto v profilu.
No a proto nový stroj je takový.
No a když jsem byl s mtb občas v horách, bez civilizace, nevím, co bych tam dělal, třeba v Kyrgyzstánu se jelo týden úplně mimo.
Renda69: diky za pobaveni po ranu :-). Servis vidle po 10kk, vymena bowdenu po 4 letech, axs na jezdeni do prace, … Mas pravdu, je to nepouzitelny ;-)
parischr: baterka z eTapu je stejná/podobná – pasuje a funguje i do AXS? Pokud jo, tak body pro SRAM – ty exoti od Shimana nebyly schopni ani sjednotit funkci a provoz na v podstatě stejný typ baterky – SM-BTR1 (batůžek) funguje jen s některejma Ultegrama a DA, s XT už ne a na některé funkce zase potřebuje novej držák, SM-BTR2 (do sedlovky) s XT nefunguje vůbec, s XTRkem ano, ale zase nepřipojíš ANT+/BT modul, BT-DN110 už umí vše, ale opět zase nefunguje se staršíma řadama silničních řazení… prostě totální nekompatibilita mezi sebou.
Renda69: většinu vzduchovek po 10k km už není potřeba servisovat, jelikož jsou bez servisu už dávno úplně po smrti (jo, držej možná kolo a občas náhodně zapružej či zatluměj) :), stejně jako lanka a bovdeny na 12sp sadě (silně náchylné na extrémní přesnost „všeho“) budou po 3–4 létech neschopné přesného řazení.
Di2 v zimě drží právě těch cca. 500km s rezervou, v létě do mrtva přes 800 (samozřejmě nezáleží tolik na km, ale na tom, jak moc se řadí) a to mám ještě „žravější“ verzi, protože mám 2×11, tedy i přesmyk, který občas i použiju.
Ani v případě nájezdu 500km tejdně furt nevidím problém to jednou za tejden na 2h dofouknout elektrikou – mobil musím dotloukat skoro každý den a pokud nemáš starou Nokii 5110 nebo nějakej ten důchodcovskej Aligator, tak to stejně jinak nejde.To elektronické řazení dává smysl na čemkoliv a i na denní dojíždění se ta dokonalá přesnost a rychlost řazení hodně šikne.
Že jsou lidi, který to na kole prostě nechtěj z principu a nikdy asi chtít nebudou je druhá věc, protože prostě ne (neberu jim to, každej máme v tomhle svobodou volbu), nicméně to „proklínané“ nabíjení opravdu není primární a racionální důvod. Racionální důvod je cena těchto systémů (zvlášť novinek), která je pekelná a kterou si buď obhájíš, nebo ne. Nic jiného v tom není.
:))…ja si dnes (jen pro jistotu) hodil do dresu tohle …vzal jsem si to ze sveho silničního eTapu :)
atty: 25 hod na servis vidle mi přijde hodně málo. Já to dávám dle doporučení po 10k km.
Závody nejezdím, ale nijak zvlášť to nešetřím, neskáču atak.
Výměna za 1 min OK, nabíjení asi taky. Nevím co to je za typ, jen mám obavy, že se to po čase nesežene, pokud to je atyp.
Di2 po 500km mě právě odradilo. V zimě asi ještě horší. To bych nabíjel za starých časů po 7 dnech, nyní po 10, což je nesmysl.
CR2032 vpoho.
Lanka a bovdeny měním po asi 3 letech někdy po 4.
Takže pro běžné dojíždění do práce deně naprd.
Díky za info.
to je zase snuska h@ven a nesmyslnejch argumentu :-D clovke si tu chvilema pripada jak v rozumbradove v diskuzi na iDnesu :-D
25 hodin je servisní interval některejch vidlí či tlumičů, je to řádově 500km na XC kole nebo třeba 300 v terénu, takže se s tím s přehledem dá jet i třeba 24h ultra závod. Baterku vyměníš řádově do 1 minuty (počítám to i s přehrabáním v batohu), kdo je takovej drsňák, že by mu tohle nestačilo, tak si holt koupí jednu navíc (která se klidně v batohu může nabíjet z powerbanky a za 2 hoďky je nabito). Když se to přepočítá na ty intervaly třeba malého servisu vidlice, tlumiče, nebo že nabíjíš třeba 4×-8× za celou životnost řetězu, 4× za průměrnou výdrž lehčích plášťů… a mohl bych pokračovat, připadá mi to „stálé dobíjení“ jako celkem neopodstatněný problém… :)
Di2 nabíjím na bajku po cca. 500km (není ještě vybité, ale pro jistotu) a fakt mne to nijak a ničím neomezuje – a to musím nabíjet venku nebo v garáži (prostě propojím nabíječku s powebankou, připojím na kolo a za dvě hoďky je nabito a zase to vyndám), tohle se dá nabíjet v klidu doma třeba přes noc.
CR2032 do páček stojí řádově 10 korun za kus a maj vydržet asi 100h? Když budu alespoň po každé sezóně poctivě měnit kvalitní bovdeny a lanka, je to celkově podstatně pracnější a nákladnější záležitost…
Renda: As we’ve already mentioned, the battery in the shifter (a CR2032) should last you a couple of years, while the removable battery on the rear derailleur will provide around 25 hours ride time, according to SRAM.
Můžeš dokoupit náhradní baterie. Doba nabíjení prý cca hodinku. Kluci asi upresni vlastní zkušenosti.
Baterka vydrží tak měsíc? Tisíc km? A co až za 3 až 5 let zdechne, půjde koupit, nebo celá hazka?
já to trochu řešil na nový stroj na silnici, ale nakonec to vyhrál bovden a lanko.
Tak je to dobrá výmluva, proč nejezdit. Taky říkal kamarád, že vylačil kolo z garáže, aby zjistil, že má vybitý žazení, tak ho zase zaparkoval a šel koukat na telku :D
Singlespeed: to nejde zastavit. Vývoj bude za deset let zas někde jinde a budou zastánci klasiky a inovací než se vystřídají celé generace uživatelů a pak zas do kola. Jak jsem psal osobně se mi to líbí. Jen cena je na prd. Je to podobné jak koupit nejnovější iP za nesmyslné peníze. Většinou je uživatel stejně spoko a řekne si: stálo to za to!
Teď jsem někde četl, že naše civilizace má ještě 200let. SRAM a další korporace musí vydělávat, aby pak mohli expandovat na další planetu a vydělávat zas tam:))
Cpát elektromotory na jízdní kola je opravdu podivný pokrok. Likviduje to samotnou podstatu jízdního kola jako prostředku, k jehož provozu je třeba jen lidské síly. Co je to za kolo, kde člověk bez použití eletromotoru ani nezmění převod?
Waters:
Procti si všechny příspěvky…nalezneš v nich ( od Doyle ) i třeba jeden zajímavý odkaz…
Kubanec:
+1 …takhle jsem se už po ránu dlouho nezasmál :))
22.3.19 08:13
Waters na bike24 2.100euro :)
22.3.19 07:54
p@x: Ty budeš asi hroznej vocas, i když se neznáme :))) Původně jsem chtěl napsat, i když jsem tě nevyzkoušel… ale to by bylo už moc :)
22.3.19 07:29
parischr: je to pěkný. jen se zeptam ta krabička s obsahem stála opravdu 50 tis?
Mirosi, holt na to musi opatrne, aby to nahodou nekde neurval o strom no, to by pak asi uz nebyly jenom superlativy :D
Miros:
Jako vážně…i když vím, že ty příznivec orla už nejsi…a po tvém posledním videu na YT lze i celekm snadno pochopit proč to tak je :)
jo jo, dneskabude první zkušební průlet elektronického orla kolem řeky :)
To jako vážně? Jde to dneska protáhnout kolem řeky? Chceme taky vyrazit.
P@x: pokud vím, tak si stěžuješ většinou jenom ty, že furt solíš a stejně Ti furt něco nevyhovuje :)
Pokud bude ASX fungovat spolehlivostí jako Di2 (a ještě se nemusej tahat kabílky), pak to bude super.
Nezkusíš, nevíš. nesuď.. :)
P@x, tak až budeš chtít psát svoje moudra o pokroku tak prosísíˇ přes svůj dálnopis :-)
parischr: já mám od neděle najeto kolem 100km, jedno drobné doladění oproti nastavení ve stojanu to chtělo, ale teď je to vážně dokonalost. Stejně to mám i na silničce s Campou EPS. Lanka při řazení jsou pro mě už pouze minulost…
Doyle:
já si sjel dnes pár km …a budeš se mnou souhlasit, když napíšu, že kdo nezkusil, nepochopí? :)
Přestavbový sady asi budou, na kupkole mysljm svítí jako zatim nedostupný.
21.3.19 21:00
Jenom koukam na R2 a bike24 a pouze v setu :(.
21.3.19 20:48
Pujdu do toho taky. Predstava, ze anuluju bowden, lanko a s tim spojene obcasne problemy me bavi.
21.3.19 19:56
21.3.19 19:17
21.3.19 17:29
Krabica: Na Turnera NS bikes?
Kopp1k:
Promiň, ale bylo to silnější než já :) …nebraň se tomu,nemá to smysl :)
Chtěl jsem tomu dát čas, ale vy dva (@ parischr a Doyle) mě pěkně „hecujete“ k brzkému nákupu :P
Krabica: jooo oil slick komponenty by tomu daly opravdu docela zajimavy vzhled v kombinaci s matnym karbonem
wilda81: Mému Turnerovi by to slušelo, ještě k tomu přihodit pár komponent od NS bikes… :-)
Ještě jsem neviděl kolo, na kterém kazeta a řetěz z AXS vypadají pěkně.
Pěkně pěkně… seš teď úplná duhová víla ;-)
Sranda, pěkný, myslí na vše, to nářadíčko je taková třešínka, lízátko pro (chvilu) hodnýho chlapečka :D
Kubanec:
Ne,mám dílnu a momenťáky :)
Ale nevim co mě to popadlo to nářadíčko zvážit, asi profesní deformace :))
21.3.19 15:15