JEŠTĚ JEDNY RODLA EXU MIN 720 BYCH POTŘEBOVAL.
NAHORU PO VLASTNÍ OSE, SAMOZŘEJMĚ :-)
ZASUNOUT SEDLO A DOLŮŮŮ... :
Bike vznikal trošku náhodně. Podařilo me mi získat rám s neuskutečněné stavby a jelikož jsem měl i TATANKU, bylo jasné že to půjde k sobě. Rám jsem nechal opískovat, dal jsem udělat novou osu kyvky, nálepky, koupil nové ložiska a nechal udělat komaxit dle původních barev.
Vidlice byla v původním stavu, akorát měla stržené tři závity pro podkovu. Klasika a bolístka těchto vidlic.Bylo několik variat opravy, ale rozhodl jsem se pro nejjednodužší – vyvrtat a vyzávitovat nový větší závit. Původně jsem chtěl zbrousit hlavičky šroubů, aby sedly na svoje místo, ale nakonec jsem je nechal tak, mají větší opěrnou plochu. Vyměnil jsem elastomer zpětného dorazu za pružinu a vidlice už nebochá, což dělala s elastomerem.
Pak jsem postupně bike ladil retro komponenty. Ty se ale ukázaly jako docela nepraktické, poruchové a těžko dostupné.
Bike chci využívat občasně, jezdím hodně silnici a xc, ale ve volných chvílích ho pro radost a potěchu chci projet a užít si zase změnu. Ale i přes to chci, aby byl funkčně bezproblémový.
Největší impuls k osazení biku současnýma dílama byl kvůli brzdám. Na xcéčku mám Shimano XT, takže ať jsem zkoušel cokoli (MAGURA GUSTAV M), nebylo to ono. A protože jsem musel vyměnit i tlumič za současný, bylo rozhodnuto. Bike bude osazený moderní technogii. Výměna tlumiče udělala neskutečný posun dopředu a zbytek dílů to doladil. Jsem spokojený a nelituju.
Retro styl mám hodně rád. Chtěl jsem u něj zachovat i přes toto všechno určitý retro nádech, věci které nemají na funkci až tak vliv zůstaly retro (představec, řidítka, sedlovka, sedlo – to je mimochodem i přes svoji robusnost vynikající a jiné bych tam nedal.
Mám i druhé Kangaroo Red Soil na retro dílech (s rodinou na výlety) a to zůstane v retro stylu.
TENTO BIKE BUDE PRO RADOST :-)
Připojuji fotky rámu jak ke mě doputoval, vidlici v repasi a biku osazeného retro dílama. Poslední fotky jsou už současnost, až na přehazku XTR, tu jsem zničil, takže je tam teď kompletní sada DEORE M6000.
(vloženo 23.3.19)
Značka | KANGAROO |
Model | PRODIGY |
Modelový rok | 1998 |
Hmotnost | 17 |
Rám | columbus |
Vidlice | KANGAROO TATANKA 150mm pružina/olej |
Tlumič | ROCK SHOX KAGE R 222/70 - 190MM zdvih |
Kliky | SUGINO IMPEL |
Měnič | SHIMANO DEORE RD-M6000 10 rychl shadow GS (není na foto) |
Řazení | SHIMANO DEORE SL-M6000 |
Převodník | SUGINO 32 Z |
Kazeta | SHIMANO DEORE XT CS-M771 11-36 |
Řetěz | Shimano XT CN-HG91 |
Náboj přední | NOVATEC TA 20 36 špic |
Náboj zadní | NOVATEC D032SB 36 špic |
Brzda přední | SHIMANO BR-M6000 200mm kotouč |
Brzda zadní | SHIMANO BR-M6000 160mm kotouč |
Brzdové páky | SHIMANO BR-M6000 |
Ráfek přední | REMERX EXTERME JUMBO 559x23 36 silver |
Ráfek zadní | REMERX EXTREME JUMBO 559x23 36 silver |
Pedály | EXUSTAR PB553 |
Řídítka | EXU CERF 720mm |
Představec | EXU 75mm |
Sedlo | POINT RACING CHILL |
Pláště | WTB MOTO / WTB VIGILANTE 26X2,3 tubeles - zatím s duší |
26.3.19 20:33
Tak tohle je hodně veliká parádička! Klobouček, do takovýho projektu se pustí málokdo. Plnej je málo ;-)
Dobře jsem si zavzpomínal na listování časopisy Bike a Peloton:) Moc pěkný, v tý době jsem se nesvezl, docela by mě zajímalo, jak to jezdí :) Každopádně 5*
Připomíná mi to Cannondale Super V
sám jsem gustavy měl, pravda, kupoval jsem je nový, takže jsem nemusel řešit těsnění (desek bylo všude dost a předpokládám, že stále je), ale jinak jsem se bál pouze zavzdušnění (protože se fakt velmi dobře a snadno odvzdušňují). jenže jinak ty brzdy jsou úplně úžasný
24.3.19 13:45
Ono třeba na Gustavy je problém cokoli sehnat. Nebavme se o Ebay, ale jak píše René, jsou věci, co jsou staré a funkční – dokud se neposerou. Vím sám s brzdama RB Design. Nepoznat Romana Boháčika, tak po první sezoně je vyhazuju oknem… Od desek, přes těsnění, pístky, atd. … Prostě jednoho dne tě to přestane bavit – když chceš jezdit…
Jinak Reňo, ode mne máš plný. Chválím všude :)
já ti moc nerozumím, sepsul jsi gustavy (proč ti vlastně nesedly?) a pak jezdíš na starých hliníkových řídítkách…
Pěkně. Mám tyto vzkříšení rád. Ať už s dobovými komponenty nebo moderními.
A našel jsem doma EXO rodla – nejsou top stav, odřené od objímek ale pokud bys chtěl napiš SZ.
Tobyfree: určitě v historii je spousta úžasných a funkčních věcí, mám jich doma spoustu…
Je třeba si ale promyslet jak a kde budeš bike využívat. Retro je super- na pohled – na stěnu, – na výlet s rodinou po asfaltu.
Mám Red Soila v retru, vím o čem to je… Dával jsem fotky biku i retro dílama, aby bylo jasné, že jsem to zkoušel i u Prodigy, ale když budeš v bikeparku, zaplatíš si celodenku a po druhé jízdě zjistíš, že máš v zadním náboji zlomenou osu… A takových součástek je spousta, ráfky, brzdy, převody. Jednoho dne zjistíš, že se v tom víc hrabeš než jezdíš. Zabírá Ti to čas, který bys mohl trávit na biku, nebo po večerech rozebíráš, měníš, vymýšlíš a opravuješ… pak jedeš a doufáš, že nic nepose..
Retro mám rád, právě proto jej chci plně využívat, používat některé nezáludné retro díly, ale v kombinaci s bezproblémovou moderní technologií.
Přehnaně trvat na retro dílech je jako bys vyrostl a chtěl nosit oblečení s dětství.
Tento rám jezdecky vyrostl, dospěl a snad dostal díky součaným komponentům nový život…
Ta je opravdu 17kg? Čekal jsem o takových 10 víc.
Každopádně parádní!
Hele já nevím co mam dat za hodnocení, v historii je přece dost dobrých a spolehlivých věci. Dat na to vyhle Deore mi přijde vrazda a to u za předpokladu, ze mám kombinace nové/staré moc rad. Raději známku nedám a budu se kochat nádherných rámem. :)
24.3.19 07:27
ahoj, jezdil jsem jak Red Soil tak Prodigy. To byly časy. Máš to krásný.
Vše jak má být, záchrana historie, dost práce k tomu, a nakonec perfektní profil !