Proč elektrokolo? Prostě jsem to chtěl vyzkoušet, Silničku mám rád, to, jakou poskytne odezvu na šlápnutí, jak jede tiše a kamkoliv, to takovýhle monstrum nedokáže. Stejně tak neumí plavat rockgardenem jako DH kolo, aby člověk mohl koukat akorát do zatáčky a ne pod sebe. A pak neumí nabídnout ten pocit ovladatelnosti, jako dá lehkej trailbike někde na rovinatějším trailu.
Co od toho teda čekám? Od každýho kousek. Silnička je super, když není provoz, jenže v okolí Prahy je provoz vždycky a já se mezi těma autobusama strašně bojím. DH kolo mám nejradši, jenže vyjet na něj na den do parku je čím dál tím časově náročnější. A ten houpavej trail je jenom malej zlomek toho, co jezdím. Takže na tomhle bych rád jezdil, když nebude všecko ideální.
Proč Spešl? Nemám tuhle značku rád, ten jejich marketing úplně nesnáším, ale tohle kolo nabízí 700Wh baterii plně integrovanou do rámu. Pohon od Bosche má šíleně dlouhou zadní stavbu, Shimano zase nemá ten záběr. Pak je tu aplikace, která umožňuje nastavit chování motoru, jak je libo. A v neposlední řadě při vypnutém motoru tohle jede snad bez odporu. Takže volba hlavou.
Setup:
Kolo ještě trošku ladím, takže posed není finální a možná ještě pořeším vidlici. Kola mi tu zbyly z neuskutečněný stavby, nemám to ale primárně „do lesa“, jako spíš na polní cesty a turistiku, takže to asi vydrží.
PS Hmotnost je včetně podálů, košíku a nářadí.
(vloženo 25.3.19)
Značka | Specialized |
Model | Levo Expert |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 20,4 |
Rám | Carbon |
Vidlice | RockShox Pike RL Charger |
Tlumič | CaneCreek DBAIR IL |
Hlavové složení | SpecializedoFSA (ložiska FSA, nářadíčko S) |
Kliky | Praxis AL 165mm |
Středové složení | Brose 2,1 (S Mag) |
Měnič | Sram X1 |
Řazení | Sram S700 |
Převodník | 32T |
Kazeta | Sram XG1195 |
Řetěz | KMC X11ET |
Náboj přední | SYNTACE Straight MX |
Náboj zadní | SYNTACE Straight MX |
Brzda přední | Magura MT5, kotouč 203 Formula |
Brzda zadní | Magura MT5, kotouč 203 Formula |
Brzdové páky | Magura MT |
Ráfek přední | Nextie 27AM35 |
Ráfek zadní | Nextie 27AM35 |
Dráty | CX Ray 28 |
Pedály | SYNTACE Number NINE Titan |
Řídítka | RaceFace SIX C 35 |
Představec | Truvativ Descendant |
Sedlovka | Specialized Command post 160 |
Sedlo | Specialized Phenom |
Pláště | Maxxis REKON 3C + |
Jenže hlasovat lze po stejným nickem a jen jinou IP adresou, bohužel se zavedlo anonymní hlasování.
Kesu, to rozhodne bylo na tebe, spis mám pocit že někdo úmyslně srazí hodnocení dolů. Už to tu bylo několikrát
Ta hmotnost je boží, to už bych si dokázal představit jako bajk na všechno, akorát by to muselo stát tak čtvrtinu :-/
Zdendyš: Ty seš hrozně uplakanej človíček, nechceš tu přestat otravovat a zmizet někam do *****?
Kesu – top kola tu mívají v hlasování 100–150 hlasů a ty už jsi překonal 400 gratulace (asi to někomu hodně leží v žaludku)
Maajkee: nechtěl jsem se hlouběji vyjadřovat k elektromobilům a nemá to tu asi smysl řešit. Ale jen pro jistotu, kolik a jaké jsi řídil? Nejde totiž jen o ekologii a honění CO2, chce to zkusit.
PS o hlasování nic nevím, ani netuším jak by to nějak mělo jít ovlivnit.
Zdenyš: no jistě, já tak budu čekat, až ve vlákně o svým kole mě pustíš ke slovu, no na to přesně čekám. Svůj názor jsi vyjádřil, tak už tu můžeš přestat zvracet…
26.3.19 19:48
Kešu mluvis hovadiny, radeji but zticha a ozvi se az budes tazan.
Silnici jsem jezdil pro trenink a zavodil na bajku a rozhodne se vymezuju proti emotorkam s etroubama v lese :)). Na silnici a do mesta tyhle e-kompenzacni pomucky vice nez patri logicky.
Taky nechapu a zjevne nejenom ja proc ebuhvico dnes se snazi nacpat do cyklistiky. Zni mi to jako volani o pomoc …
Kesu:
Elektromobily bych sem vůbec netahal nebo zabrednem do dalekosáhlý diskuze.
K čemu bude když bude víc elektromobilů? Bude se akorát vyrábět víc El energie a bude se tim pádem pálit víc uhlí, furt jsme tam kde jsme byli.
Elektromobily vznikají postupně hlavně díky dochazejicim zásobám ropy, jinej důvod to nemá.
osobme mi je jedno kdo na cem jezdi ale je fakt ze elektro kolo zabiji smysl jizdy na vlastni pohon… proste nejak nechapu ze si zdravej clovek plnej sily poridi kompenzacni pomucku :)))) je to stejny jako bezky proste doprava vlastnim pohybem nebo by nekdo chtel elektro bezky ?? :)))
Radku to je na tom to nejlepší. Nejvíc se tu proti Ebikům vymezují silničáří, kterým nevadí, když je předjíždí Liazky, Tatry a hromady pleček s vykuchaným DPF. Nevadí jim dokonce ani motorky, který emisní normy nemají skoro žádný. Ale kdyby je nedej bože předjel někdo na elektrokole, to by je trefil šlak. Tomu říkám logika:DD
A druhým společným jmenovatelem je, že z nich na tom nikdo nejel.
Je to úplně stejný jako s elektromobilama, každej ví, že je to naprd. Starej poctivej dízl je přeci ve všem lepší. A je to tak určitě, říkali to experti na Primě a soused v hospodě..
26.3.19 19:24
a me se to libi moc. az jednou nebudu moct tak si to 100% poridim taky. Jinak loni kdyz jsme byli s rodinkou v livignu tak mi pomer e-bike s normalnima kolama prisel 1:1…
A tohle se socialized opravdu povedlo. Podle me maji aktualne asi nejhezci ramy na ekolech na trhu.
26.3.19 18:50
Měl jsem tendenci to hejtovat, ale postupně jsem si uvědomil, že to v důchodu taky budu potřebovat:) Jen doufám, že se mi vyhnou zranění a pořídím to o dost později než Kešu, ale chápu ho. Ve Finale to mají lokálové už úplně všichni. Ti, co závodějí i na klasice, si klasiku nechali, ale většinu jízd dají na e-bikách.
A když už tu můžou bejt silničky (nota bene různý cioran-mnovo historický šroty), může tu podle mě úplně v klidu bejt i tohle. MTB je to pořád o dost blíž než silnice.
A i souhlasím s výběrem – Soušllajzd zrovna nemusím, ale tohle bych si od nich asi klidně koupil, kdybych něco v tý kategorii teď chtěl. A poskládaný je to výborně.
Dávám 4*
hodnotit to nemuzu neni to kolo :( a konec sveta je zase o kousek bliz Kesu ma elekolo !!!! :)
Míro ahoj,
do Rychlebek bychom mohli, stavím tu pro tento účel znovu LV 901, to kolo si už musím nechat nafurt :). Akorát jsem složil ze dvou přehazovaček jednu funkční. Pro úsporu nákladů jsem tam dal 1×10 a zrovna jako na potvoru jsem nenašel funkční hazku. Kdyby se mi tohle vešlo, tak to vezmu.
super stroj, vyzkoušel bych.. 24. – 26. května budu v Rychlebkách, tak když byste jeli, vem ho sebou, já ho tam budu moct legálně vyzkoušet na trailech :D
„Ale většinu času to reálně na asfaltu stráví. Jako ostatně všechna kola.“
Tak tady bych si dovolil trošku polemizovat. Moje kolo na asfaltu má tak 20 procent max.
kesu: Ano, to modré je Comp. Na karbon to není až zase tak hrozné cenově a i komponentově je to rozumně poskládané. FOX odpružení, no proč ne. Ale stejně mi dává největší smysl toto e-kolo: https://www.kola-radotin.cz/…ckrocket-red Jezdím s tím po Radotíně a po okolních pochůzkách a vždycky se na něj těším. Kdyby to jelo na pohon alespoň 30 km/h tak to nemá chybu. Ze světel to vyrazí do kopce prostě návykově:)
Pro odpůrce musím dodat, že jezdím vše od silnice po freeride sjezdy po skalách s ročním nájezdem cca. 15000km. Musím ale přiznat, že tohle se mi moc líbí a vidím v tom rozhodně budoucnost. Pravověrní bikeři a žiletkáři by si tímto trendem ale neměli nechat trhat žíly a jezdit si svoje. Nikdy mě žádný borec na E-biku nijak nevyprudil a ani neomezil. O ohrožení ani nemluvím. Já jsem pro.
orm: to byla reakce na ciorama nebo jak se to píše. Jasně, že jsem si to kolo nekoupil jenom do města. Ale většinu času to reálně na asfaltu stráví. Jako ostatně všechna kola. Kdyť celý ježdění kolem Prahy je o tom, že kvůli jednomu trailu s převýšením 100m jedeš 50km po asfaltu. Loňskou sezonu jsem měl HT Ebike a za celej rok jsem na tom najezdil asi 1000km s tím, že pouze dvě delší vyjížďky byly bez dětský sedačky (s tou 100% asfalt) a tak třeba desetkrát jsem to použil jako dopravní prostředek po městě (100% asfalt).
Ono ta doba se změní. Center, jako je třeba Gais, kde je už roky výjezdovej Etrail přibude. A ostatně lokalit, kde se jezdí nahoru dodávkou a dolu po DH tratích je už teď hodně. Tohle to jenom zpřístupní. Krom toho Enduro kola a trailbiky člověk potká akorát v Rychlebech a na modřanský stezce jo a tam, kde jsou lana. Tím to všecko končí. Tady se z toho dělá hon na čarodejnice, ale realita bude taková, že v terénu nebude ebike k nalezení ani jeden. A pak taky pomine ten boom cot o je teď. Člověk co doteď nejezdil na normálním kole bude jednu dvě sezony jezdit na ebiku a pak zase nic. Ostatně to už tady bylo, kolem roku 2001 byli bikeři všude. V každý hospodě na venkově. Pak se to vyprázdnilo a krom pár míst na Šumavě a vJizerkách je člověk všude zase sám.
@kesu: S tím, jak to píšeš, umím souhlasit. Pokud to lidi berou jako dopravní prostředek (kolega má e-trekinga na ježdění do práce, 1 cesta / 32km), tak je to super, když to nahradí auto. Ale na takový to commuter ježdění je asi lepší něco víc dálkovýho, než co máš ty, spíš právě něco jako étreking. Aspoň tak bych to viděl já ;-)
@kesu: Zas tu z lidi nedelej blbce, ze si lidi kolo, ktere tu prezentujes, kupuji jako dopravni prostredek po jezdeni po meste … :-).
kesu: aha, myslel jsem, ze pises o horskych sedlech, kam se dostanes jen na mtb, kdyz tady resime celoodpruzeny ekolo…
kesu: a vis, jak ta budoucnost, treba konkretne v Jiznim Tyrolsku, s ebajkama vypada?:) Tam uz si na naky pasa na ebajku nevyjedes, takze si to nemaluj ruzove – prave kvuli takovym uzivatelum si na to paso nevyjede ani normalni bajker;) Takze timhle argumentem bych se tady moc neohanel;)
DaD: To je Carbon Copm? Viděl jsem naživo červej a bylo to dost pěkný. Každopádně Sworks už je cenově úplně mimo. Ono už tohle je dost za hranou.
Vpa:
Ebike prostě do traicentra nepatří a nemám v plánu to tam vůbec brát. A pokud si to vezmu do Rychleb, pojedu na tom akorát do Jeseníku na kafe. Co má smysl je využití na cyklostezkách jako dopravní prostředek. Pak se ale člověk musí chovat soudně a nepovažuji omezovač za problém. Dělat z toho motorku je k ničemu, to pojedu v pohodě autem a aspoň se nebudu muset krčit mezi kanálama v pangejtech. Každopádně tahle emobilita je končeně možnost, jak aspoň trošku změnit dopravu v přetíženejch městech. Ono stačí, pokud ve špičce nevyjedou procenta aut a bude město průjezdné. Pak se ale musí na ekola, E koloběžky, E skateboardy a další nahlížet jako na dopravní prostředek, který na cyklostezku může. Protože pak zase na druhou stranu dá smysl ta cyklostezka. Ono je totiž z bezpečnostního hlediska úplně jedno, jestli jede člověk 25km/h na silničce, která nebrzdí (a to ani s kotoučema), nebo na skateboardu, kterej nejde zastavit skoro vůbec. Ano, není to o tom, aby člověk na takový „hračce“ letěl na chodníku, ale vážně nikdo na tom nebude jezdit po přetížených páteřních komunikacích. A to i přes to, že si někteří automatové myslí opak.
A pak je tu ještě jeden aspekt. V Alpách jezdí asi tak 6 silničářů, ale naprostá většina lidí neudělá ani krok bez auta. Prostě to nejde a skoro nikdo nemá kondici na to, aby tam každý den jezdil tisíce metrů převýšení. Ale na tokovýmhle kole si klidně do pasa na pivo dojedeš. V tom ta budoucnost je.
super stroj a nezáviďte :-) už abych na to měl taky věk, aspoň se to do té doby ještě vylepší, co se týče technologie
@kesu: dík za koment. Beru to, jen to prostě není kompatibilní s mým pohledem. Ale jinak mír. Jako pokud se budem k sobě a ostatním venku chovat jak se sluší a patří ;-)
26.3.19 13:38
Vpa, zadna elektrokompenzacni pomucka nemuze cyklistovi sfouknout svicku :). Nelze pomerovat cyklistiku a motoristicky sport ale to snad dospelym lidem netreba vysvetlovat ;).
Tady modrý kolega:) Co mě tam překvapilo je ten Swat multiklíč. V minulosti to dělal spešl šikovně a mělo to smysl. Tohle řešení je ovšem trochu překomplikované. Je to ve sloupku vidlice a jde přes celou jeho délku.Opravdu podivnost…
vpa007:
Ano, bylo by levnější si koupit HT, ale řekněme si narovinu, že zrovna na polňačky se full hodí. Ono jeden sjezd denně v klidu dáš na HT, ale drncat se celej den se mi nechce. 650b kola tam jsou hlavně proto, že mi zbyly ze stavby endurka. A pak taky proto, že se mi 29 ukrutně nelíbí. Nicméně mám tu i původní 29 a hodlám to s nějakejma menšíma gumama zkusit.
@kycis: sám autor píše, že kolo má na polní cesty a turistiku (pro sichr jsem ti to přiložil a zvýraznil). Takže v čem je problém?
Já osobně jen nechápu (a ptám se do pléna), nač takovou bestii na tak jednoduché podmínky. A že by mě v terénu kesu sfoukl jako svíčku? Nepochybně. Mě předjede i bába s nůší a nemám s tím problém.
Jinak soudnosti a tolerance mám já víc než dost, většinou i více, než mnozí ostatní bajkeři, ébajkery nevyjímaje. Takže v čem vidíš problém? V tom, že jsem si dovolil nesouhlasit a že se mi elektrokolo nelíbí, jako celek, byť jsem profil a všechno kolo uživateli kesu pochválil, páč si za to pochvalu zaslouží?
Díky za vysvětlení, rád si poslechnu, co po dle tebe dělám špatně a co bych mohl vylepšit.
cioram:
v okamžiku, kdy bude ebike i s takovým omezením výkonu považován za motorku, nemá v dopravě ve městech žádný význam. Všichni vlezou zpět do aut a bude. Pak se aspoň už konečně můžeme vykašlat na nablblý cyklopruhy a další omezení a aspoň bude doprava plynulejší.
Zdendyš: jestli ty jen nebudeš trochu přecitlivělej na lidi s e-kolem. Já v lese žádnýho takovýho e-bikera ještě nepotkal. Za to jsem ale viděl jsem dost zadrádkářů co vyváželi bordel do lesa a ani neměli E-bike, stačilo jim kolečko nebo auto s vozejkem.
26.3.19 13:17
26.3.19 13:13
Motacek naprosty souhlas. Nicmene velke problemy prijdou hlavne mimo silnice. Kdyz jsem nedavno videl v Jizerkach jak se tito elektromotorkari chovaji v prirode meci turisty a cyklisty bezohledne … byl jsem tam naposledy.
ZdendyŠ
Žádný problém je to jen do doby, než člověk s odblokovaným motorem způsobí nehodu. Tam se pak takový člověk neposuzuje jako cyklista, ale motorista a může jednoduše přijít o papíry na všechno.
To si ale spousta ebikerů neuvědomuje.
To jsou zase argumenty notorických haterů … nebudu to nijak komentovat, ale pokud ebike pomůže vyklidit alespoň 1% aut ze silnic (dojíždění do práce apod.), bude to úspěch.
26.3.19 13:00
Kouba : nemusi se na tom slapat vubec ani „to“ nemusi mit omezovac nad 25km. Kazdy servis co se zabyva elektromopedy ti to bez papiru radi za pet minut odblokuji a prenastavi. Zadny problem a to, ze tento druh lidi co si porizuje elektromotorky to bude mit odblokovane muzes vsadit.
Mi osobne tyhle elektrokompenzacni pomucky nevadi, z drtive vetsiny si to porizuji lide fyzicky nebo mentalne trop ovsem pokud s tim nebudou otravovat, potazmo obtezovat v prirode jako takove.
hctr: mám tu přímé srovnání. Tohle je v menších otáčkách určitě silnější, nahoře je to prašť jako uhoď. Tohle má menší odpor při jízdě bez podpory a jde to nastavit pomocí aplikace od stavu, kdy to reaguje plynule a nezrychluje, podobně jako Shimano až do stavu, kdy to zabírá ještě vehementnějc než Bosch. Krom toho, že Bosch má nabíječky v zahraničí u každý druhý hospody, je tohle ve všech parametrech lepší nebo minimálně srovnatelný. O Shimanu to říct nemůžu, ale tohle je dotaženější.
nejak nechapu tu potrebu nekterych to neustale resit, p@x v pohode, vsak si nejaky novy forum zaloz a muzes se tam s dalsima real hardcore opravdovejma bikerama prskat ne ebiky dokud vas smrt nerozdeli.
@vpa007: na cyklostezky? Myslim ze kesu by te v terenu sfouknul jako svicku, chce to trochu soudnosti a tolerance.
Za me bike za 5*, nevyuzil bych ho, ale libi se mi.
Však je fajn, že to lidi vytáhle ven na ‚kolo‘, jenom reaguju na snahu marketingu zamlžit hranici mezi motorovým a nemotorovým prostředkem. Ta je ale jasně daná.
psbiker : však tě nikdo nenutí si to kupovat, ne? Šlapat se na tom musí pořád, méně zdatným to markantně zvětší akční rádius bez potřeby nějaké dopravy navíc, za mě super.
Dát ale za kolo takový prachy, to je nad moje chápání, ale to je zas na každém a jeho prioritách.
To,že spešly nějak nemusím a na elektrokolo mám ještě čas,tak tohle se mi líbí. Takže ať slouží ke spokojenosti,je to za 5
Marek.Kv: Ty jdi už s tím rovnáním plášťů s ventílkem do ******. To je snad jediný,co umíš vždy do nějaké diskuze napsat.Fakt tu tvoji úchylku nechápu.
E-kolo je pouze marketinkové označení elektromopedu, aby si hloupoučké ovečky myslely, že se věnují cyklistice. Použití jako kompenzační pomůcky pro starší a hendikepované se nebráním, ale kurvení termínů opravdu nebudu tolerovat.
Kaire: to je takovy problem pochopit ten rozdil jak to chapes ty vs. co nekteri cyklisti opravdu resi?
@kesu: jasný rozumím. Flipchip Ti dojde až když přijde na problém, jako v mém případě, do té doby mi to bylo jedno a uvítal jsem možnost dát do toho kola právě „jakýkoliv“ tlumič – předtím měl spešl ještě jiný uchycení tlumiče a tam jsi nedal nic v podstatě :-)
Me se na tech e-kolech obecne nelibi ten nepomer tlumic vs. baterka a motor. JSem si nejak zvykl, ze tlumic a misto okolo vytvareji takove masivnejsi misto. A ted to nam me pusobi dojmem, ze je to jen takova mala, slaba soucastka, ktera se musi hned rozlamat.
To je sranda…
„Se s tim smiř!“ na to fakt sedí, divím se že zdejší konzervy jezdí na karbonu, nebo s jednoplackou nebo vubec na horském kole!!! Vytáhněte vidle Amišové a do ulic proti elektrice. :D
Stroj je to docela pohlednej, nicméně zamýšlené použití + zdravý asimuž + 33 let = 1*
Suslos: honili hlavně prachy. Protože celej ten jejich FlipChip šel řešit kamenem ve vahadle, místo toho, aby udělali takovejdle paskvil. Ale takovej byl Spešl vždycky. Už před 10 lety si nechávali vyrábět OEM vidlice na drahý endura tak, aby měly obranej tlumič. O tom, že na kolech za 70–80 tis. Kč používali přeznačkovanou Shimano Deore nábu ani nemluvím.
Majku zas musíš ale sám uznat že při zadávání kola do našich bajků je tu kategorie elektrokola který tohle splňuje :)
aktuálne jsou Leva nejlepší ecka na trhu pro jezdení mimo cyklostezku.
Spesl nestíhá vyrábět a dodává tak pro 70% poptávky v ČR, na západe je to jeste horsí.
Má to drobný mouchy a stejne lidi rvou prodejcům ruce.
Pro konzervativní hatery: Se s tim smiř!
Vždycky když se sápu na kole do kopce tak si přeju motor :) ale doufám, že to ještě chvíli dám bez něj.
26.3.19 10:25
@kesu: díky.
vím o čem mluvíš, řidítka mám doma ty stejný sundaný :-D no překvapilo mě to, ale pak mi to došlo – honili prostě i váhu (nejen ekonomickou stránku, haha :-D), proto obyč tlumič, proto Pike místo Lyrika – ač by se Lyrik tuhostí hodil více na takhle těžší kolo.
Suslos:
náboje mám napoprvé, tak nevím. Měl jsem za to, že je to někaá variace na téma upravený DT. Osazení původního kola je bída, hliníkový řídítka, který když ti spadnou na podlahu, bude tam po nich kráter. Pike chodí blbě…
Detoxer: Kolo to není, je to elektrokolo, jiný druh dopravního prostředku, pokud vím tak se to tady jmenuje bike-forum a ne ebike-forum :)
všecko chápu, jen ne ty fatbikový kola a čekal jsem to v karbonu a té výbavě o trošku lehčí..... jinak jak píšeš, značka nic moc, ale ebajky maj asi nejvíc vychytaný, minimálně z pohledu uživatele.
Pecka kolo (ano, opravdu je to kolo, i když elektroKOLO, máte to i v názvu..pro tupce.. :)
Už by to mohli zdejší borečci pochopit, tak to prostě je a zůstane, smiřte se s tím že toho bude přibývat jak jde technika dopředu, nebo si holt prohlížejte časáky z dob komunismu tam byla max. Eska a Favorit, to vaše závistivé a nepřející duše snad uklidní..
Jak bylo řečeno nikdo vás nenutí to číst.
Taky mám teď nové elektro, na dojíždění do práce v kopcovitém terénu věc k nezaplacení, žádná sprcha po dojezdu atd..
Kecy o obtěžování v lese jsou vtipný, asi vás irituje že si někdo může dát zábavný výjezd i v místech kde vy s jazykem na vestě melete plky o jediné opravdové cyklistice co? ;)
Jediný co je fakt neuvěřitelné je ta cena :/
Hnusný jak vopičí pozadí, ale technicky to maj udělaný pěkně, to jo.
Pěknej a poctivej profil, povedený fotky. To mám rád. Ze Spešla si naprdel ale obecně nesednu a tlustý trubky mýmu oku neladí. Navíc ta věc okolo klik nevypadá pěkně, byť chápu, že to je kýžená funkcionalita. Takže fajn, poctivá práce, ale moc nechápu proč na polní cesty a turistiku mít doma takovou bestii s velkejma zdvihama a tlustejma gumama. Trochu overkill. Přijde mi to, jak když si hollywoodská stár koupí Hummer H2 na leštěnejch elektronech ježdění po LA.
To hodnocení odmítačů a závistivců je husté. Dávám pět.
Slapat se musí, samo to nejede, není to ani moped, ani motorka, je to elektroKOLO a tady na fórum to patří. Komu se to nelíbí ať si vlákna blokuje a na fotky nekouka. Taky na webových novinách nelezu do rubrik, ktere mě nezajímají.
deekay: Já jsem účel použití taky nepochopila, ale možná to jen nevidím, protože jsem stará konzerva :-)
Jo a taky doufám, že nebudeš obtěžovat v lese!
Svezl jsem se asi na předchůdci tohohle (nějaké Turbo Levo) a aspoň jsem se utvrdil, že tohle fakt ne.
Mně se to tedy jak moc líbí, tak ta funkce bude určitě nekompromisní! Plnej počet, 5*
Jediné, co mě zarazilo je použité tlumení – za tu cenu co se to Levo prodává, mi to přijde i u Spešla dost mimo :-(
A otázka na závěr, jak jsi spokojen s nábojema? Máš už nějaké zkušenosti z minulosti nebo jsou novinka i pro Tebe?
Ač obecně Spešly nemusím, tak uznávám, že ty jejich elektra jsou opravdu hezká kola a tohle ještě v těch barvách vypadá opravdu dobře. Mně elektra neuráží a rozhodně smysl mají, ale ne pro mne, alespoň do té doby, dokub mi budou sloužit klouby apod. :-).
A dávám, asi jako jediný, 5*, mně se prostě líbí :-)
26.3.19 07:39
Tak pokud s tou elektromotorkou nebudes obtezovat v lese proc ne.
26.3.19 07:07
Lynch:
s hmotností už moc udělat nešlo, baterie váží 3,8kg (cca o 700g víc než klasické 500Wh), motor má pak 2,9kg (údaj výrobce). Hádám, že elektronika může mít kolem 200g. Znát, že to nemá 13 pochopitelně je.
26.3.19 07:02
Tyhle nové 2019 jsou oproti starším modelům o dost lepší. Motor, baterie a hlavně geometrie. Je až s podivem, jak se to prodává. Týdně stavím tak čtyři kousky e-kol. Dokonce už tu i proběhl S-Works. Cena přes 300.000,– je už ale fakt mimo:(
deekay:
motorka se pohybuje v jinejch rychlostech, tohle reálně není rychlejší než klasický horský kolo. Z motory mám respekt. Stačí mi auto…
mattew:
zatím nevím, doufám, že se to klidnou jízdo dostane někam k 80 – 100km a v kopcích na 60.
kOme:
nevím jak IQ, ale v začátcích jsem poslouchal neuvěřitelný historky o Speedsteru, to kolo bylo vážně legendární:-)
26.3.19 06:28
Nádhera, technologická libůstka, i když s klasickým kolem má pramálo společného :-)
První fotka mě zaujala pěkný to je ale když pak na delších vyskočila ta váha to už bych asi do pátého poschodí nosit nechtěl
Mno. Jak to podat, abych neurazil :) Jako jo, vzhledove to neni zle. Na urovni kol s pinionem apod.
Akorat jsem z toho tveho textu nejak nevydedukoval teda to konkretni pouziti :) 20kilova bestie na polni cesty a turistiku. Chapu to tak, ze jedine, proc jsi neporidil regulerni e-motorku je jeji nizsi vydrz?