Z jedný...
...a druhý strany
Zabroušený a zatmelený sváry vypadaj fakt dobře
Na řídítka přijde ještě tachec Sigma a asi držák na mobil
Kokpit je trochu všehochuť, ale celkem to ladí
Matná povrchová úprava má nevýhodu, že je na ní vidět každej otisk prstu
Gripy jsou taky z Profilshopu
Brzdy "poloDeore" s těma levnýma kopiema Avidů HS1 koušou slušně
I v 15,5" je to o dost delší než předchozí Trek Skye SL v 16"
NX-11 chodí s řetězem GX Eagle zatím pěkně
Nápis na klikách je dost podobnej nápisu na rámu
Lehký, na asfaltu rychlý, ale na mokru dost sebevražedný. XC gumy s Griptonem už Spešl pro 650B bohužel nedělá
Tohle soudruzi teda nedomysleli :-(
Tak dost těžký tu barvu vyfotit, natož v aprílovým počasí. Každá fotka jiná
Díry na košík jsou navrtaný dost nahoře
S hezčím sedlem to pak prokoukne
Z původního postavení kola dceři se nakonec stala stavba kola pro mou drahou polovičku. Měl jsem sice v merku zdánlivě výhodnější rámy, ale ukázalo se, že cokoliv mimo světle fialové nebo tmavě růžové by prý samozřejmě znamenalo kompletní obměnu cyklošatníku, takže se výběr dost zúžil. Designová stránka MRX zvítězila na celé čáře a když už nic, použitý standardy umožňovaly použít hodně věcí „co dům dal“. Novej je tak jenom rám, řazení, přehazovačka a střed, kliky jsou tady z bazaru, no a zbytek pak z předchozího ženina kola, či dědictví po mně a mým bráchovi.
Kolo má za sebou jedinou výraznější testovací projížďku a čeká nás přinejmenším hledání vhodnýho sedla a možná vůbec ladění celýho posedu. I když na výšku 168 cm by se dal čekat výběr spíše 17,5” rámu, tak žena má hodně dlouhý nohy a naopak velmi krátkej trup, tudíž už teď je výrazně nataženější a více „aero“ než na předchozím kole. Přestože manželka na bajku jezdí v podstatě jen asfalt a šotolinky, řídítka nakonec budou asi vyhovovat takto nezkrácený.
Hmotnost kola byla zjištěna běžnou domácí digitální váhou společným vážením se s kolem a průměrem z pěti nastoupení si a je to teda plus minus autobus. Myslím, že v poslední době mi to ukazuje nějak víc, protože v tabulce jsem se včetně skoro 450g pedálů dopočítal jen k necelým 11,4 kg. Jen upgradem vidlice a pedálů bychom se papírově dostali snadno pod jedenáct. To podstatný, kola, má ale lehký a další gramaření až podle toho, jestli ju to konečně víc chytne.
Edit: Tak sedlo po krátkém testování nalezeno (Fabric Line Shallow Elite, 142 mm) a vypadá to na spokojenost.
(vloženo 25.3.19)
Značka | MRX |
Model | Elite27.5 X9 |
Velikost | 15,5 |
Hmotnost | 11,7 (?, viz text) |
Rám | Elite X9, hlína 6066, 1708 g |
Vidlice | Rock Shox XC30, TK, PopLoc |
Hlavové složení | MRX/Force polointegrované 56mm |
Kliky | Shimano SLX FC-M7000 |
Středové složení | Shimano Deore SM-BB52, BSA |
Měnič | SRAM NX 1x11 |
Řazení | SRAM NX 11-speed Trigger Shifter |
Převodník | Shimano SLX M7000 NW, 32t |
Kazeta | SRAM XG-1150 |
Řetěz | SRAM GX Eagle |
Náboj přední | Novatec 771 |
Náboj zadní | Novatec 772 |
Brzda přední | Shimano MT500 + Force-3, 160 mm |
Brzda zadní | Shimano MT500 + Force-3, 160 mm |
Ráfek přední | WTB KOM i23 |
Ráfek zadní | DT Swiss XM401 |
Řídítka | Specialized XC Flat Alloy Bar, 700 mm |
Představec | Syncros FL2.0, 70 mm, -6 st |
Sedlovka | Airwolf UD Carbon 31,6/400/25offset |
Sedlo | Fabric Line Shallow Elite, 142 mm |
Pláště | Specialized S-Works Fast Trak 2BR 650B x 2.2 |
Pěkně jste to s ženou dali dohromady. Žena vybrala barvu a ty dal dohromady kolo a výsledek je v čele s krásnou barvou povedený. Tak je to správné, tak to má být :-)
no vidis tvoje zena ma hezci kolo nez ja:)))))) ale barevne to je namka:)
@ufoncz: To chapu a podporuji to. Kdyz chces zenu dostat na kolo, je potreba se prizpusobit, vyjit ji vstrict a nebyt sobec. Jen rikam, ze jsem rad, ze barvicky na kole resit nemusim, ale zase resim jine veci :-).
Kazdopadne, uz na to kolo koukam dnes po nekolikate a ta barva se povedla.
orm: Kdybych věděl, že ju právě tohle přiměje jezdit pořádně a nejlíp i do lesa na pěšinky, tak jí vyrobím i ty růžový nebo purpurový nápisy na pláštích ;-)
@ufoncz: Kdyz vidim, jak to musis ladit do barev podle zeny, tak jsem rad za svoji zenu, ze je ji to uplne sumak na cem jede :-).
kandik: Máš recht, ještě je tam ta nepatřičná rudá na nábách a zespodu aktuálního sedla. Teď jsem získal ty Spešly výhodně (výhodněji bych dal dohromady jen pár XC Maxxisů, ale žlutý loga tam už vůbec nesměly). Příští gumy tam budou asi Rocket Rony (s módním peklem v podobě modrýho proužku na předním a červenýho proužku na zadním ;-)). Vlastně kromě Bontragerů nevím o lehkejch a na pevným rychlejch 650B XC pláštích s decentním designem.
MartyM: :-D
mr.antik: Zatím je ten upínák sedlovky potřeba. A asi bude i po odladění posedu, protože se mi často hodí ze dvou ze čtyř kol dávaných na střechu auta cik-cak oddělat rychle sedlovku.
proste pekny kolo, hnidopich by prudil za cerveny loga na gumach :). Za plnej
tak to je moc pěkný počin! No se sedlem jsme si taky užili. Když už vypadalo sedlo dobře, zase se přišlo na to, že vložka v kraťasech je špatně, když jsme odladili všechno, vyšlo najevo že já jsem vlastně špatný tak jsem to zrušil a její stroje rozprodal na díly! :-)
Pěkný základ, prostor k upgradu tam je, asi bych vyhodil upínak pod sedlem a ten lock, jestli to používá
Mě se to líbí moc, za 5*
Tak to ani náhodou :D. Apostrof, jednoduchá a dvojitá uvozovka jsou typograficky naprosto odlišné znaky :D.
Polodeore neexistuje, tyhle brzdy hlavne tvarem páky nejsou pro ženský úplně ideální, ale brzdi to :)
Moc povedená stavba. Barva stroje je pro ženu velmi důležitá, takže za mně plný počet. Navíc chválím, že se využily i díly starší a stavba se tak stala eko… :-)
Pořád to vidím jako purpurové. Ale na tvých fotkách teda víc, na jejich produktové už to fakt táhne do růžova.
Ale já mám takovej sen: až omlátím Rockyho, nechám ho někde stříknout do takového toho klasického Kleiního fialovo-modrého gradientu. Z pohřebních kol jsem už dávno vyrostl :D.
Goob: To ty fotky teda hodně zkreslují. Rám výrobce označuje jako černo-růžovej a je tam ještě nějakej podíl fialové. Tady na té profi fotce je to vidět líp: https://www.profilshop.cz/…igurator/29/?…
Ufoncz: já taky ne, buď v klidu. Ale už například dá čtyřiceticentimetrový drop… sice s děsem v očích, ale dá. Když začínala jezdit, odmítala sjet obrubník. Naštestí jsme spolu fyzicky kompatibilní na jeden rozměr rámu (teda: na oldschool rámy. Na moderní EWSready mašiny s nekonečným reachem už to bohužel platit nebude): ona je spodní limit L, já jsem horní limit L… navíc ji delší kolo zlepšuje, já se na delším kole bojím, takže tohle je stavba na mém starém (novém=reklamace) Spectralu EX.
Tuhle purpurovou, co máš, bych si zfleku hodil na své kolo, jak na to znovu koukám.
Sinpa: Dotažený je dobře, ale bohužel ten plastovej kroužek je tam prasklej. Takže buď vyměnit, nebo slepit.
Goob: To je moc pěkný. Ale k pořádnýmu využívání něčeho takovýho svou ženu asi nikdy nedotlačím :-)
Hmmm,cos delal spatne? Ja rozdelaval zadni stavbu po 4 letech. Vycistil,namazal loziska a dalsi 2,3 roky snad na to nebudu muset sahnout…
26.3.19 10:59
Nojo, tak některé z nás baví se na kole otravovat s babou, dokonce jim i staví a servisují další hajtru – včera dokončeno (sorry za OT):
26.3.19 10:24
@ufoncz: Remote Lock jsem pritelkyni z kola take sundal, protoze ho vubec nepouzivala. Zbytecna komplikace na vic. Nastesti mam starou rebu, kde neni potreba lock, aby to pruzilo. U novych uz to myslim nejde.
26.3.19 08:55
orm: S tím vedením asi dobrej nápad, ale neoprén asi neprojde – to se ženě nelíbilo ani na předchozím kole. Možná bude stačit ochranná průhledná samolepka, protože jednak ten šaltr napíná dobře a taky jak jsem říkal, žena rozbitej terén v podstatě nejezdí. Jinak i hadice vepředu ještě dostanou nějakou péči. Nejproblematičtější je ten (stejně ženou nepoužívanej) RL vidlice – je to jakejsi úplně nemožnej neoriginál, co přišel na Rebě SL tady z bazaru.
Hadato: Ta pružinovka XC30 vždycky zobala pěkně a když ji nedávno brácha repasoval, tak i pod ženou chodí vyloženě bezvadně. Na výměnu možná dojde, ale bude to změna pro hmotnost a vzhled.
p@X: Spíš přemýšlím, jestli na její nejoblíbenější trasy kolem řeky (kde teda sama jezdí dost rychle), nebude ten převodník malej.
Všem díky za pozitivní ohlasy.
Super barva
No tak to se velmi, velmi povedlo! Krásná barva (to je pro babu nejvíc), super fotky, parádní profil a promyšlená domácí stavba s maximální recyklací. Kdybych moh dát víc, než 5, tak to klidně a rád dám. Tak ať dělá všem radost ;-)
26.3.19 08:31
Nádherné kolo! Hlavně ten rám! Opravdu povedené zpracování a krásná barva. Akorát by si to zasloužilo nějakou pěknou vzduchovou vidlici. Nebo jsi nějak měnil pružinu tak, aby vidlice nějak rozumně fungovala?
26.3.19 08:23
26.3.19 08:22
Pridam vam se. Moc pekne kolo, hlavne ta barva. Co se tyka lanka na zadni stavbe, tak bych ho vedl cely v bowdenu a pridelal paskama k zadni stavbe a pak to dal pod neopren. Takhle jak to mas, to neni moc dobre a retez ti za chvilku oboucha ram.
jak je už člověk zvyklej na položenější úhel vidlice, tak to na první pohled vypadá nabořeně :-)…moc pěknej bajk
Mirku, tohle se fakt povedlo. Ten rám je u hlavy zpracováním krásně čistý a i celkově je to velmi pěkné kolo. Za 5*
Dík.
Jak tak koukám, tak vlastně nevím, proč to na BF dávám – už tak ne optimální fotky z umírající staré zrcadlovky tady engine dorazil šílenou kompresí, pořadí jsem přehazoval snad už desetkrát a furt to není tak, jak to v editaci nastavuju, neustále to osekává posledních x písmen… :-(