106 g pro 620 mm
Bez těch špalíčků 194 g
204 g pro 740 mm
Jak tak dodělávám kolo dcerce, tak jsem objednal z Alíka ještě nějaký lehký řídítka (620 mm) a sedlovku (31,6/400 mm) od snad už vcelku prověřenýho Ullicyc. No a nestačím se divit. Přišlo to dost rychle a váží to ještě podstatně míň, než Číňan proklamuje. Snad se to nezlomí, jen co zkusím pevnost po namontování do představce.
740mm SL-K přidávám jako bonus – taky váží o kus míň než na papíru.
(vloženo 27.3.19)
NikolasCZ: nějak mi uniká souvislost mezi komponenty z Číny a bandou afrických opic.
29.3.19 09:53
Dovolím si malé resumé, pro lidi, kteří nemají čas to tady pročítat:
Ach jo, sem něco dávat je někdy za trest…
29.3.19 08:59
NikolasCZ: pracuju ve firmě s centrálou v ČR, která platí v ČR veškerý daně (žádný Nizozemí, Kypr a podobné „daňové optimalizace“). Ale většinu věcí na kolo nakupuju z Německa, protože je to mnohem levnější (i s poštou!), když píšou že to mají skladem, tak to fakt mají skladem a kolikrát to dorazí rychleji než když něco objednám v ČR…
Nikolas – A on někdo v ČR tyhle komponenty vyrábí ? Pokud ne jak můžu být vlastenec a koupit si je ? Tvoje tvrzení postráda logiku.
Mně se strašně líbí, jak vlastenci Češi, co v hospodě odmítají migranty o 106 nemají problém s kupováním všeho na Aliexpressu. Tím nemyslím autora fotek, ale obecný jev. Prostě jsou Češi sobecký a pokrytecký hovada.
Hehe, další příkladnej táta:)
Jenže ten prcek tu váhu kola prostě ocení. Pro něho je velký rozdíl, pokud má kolo o kilo méně. A toho jde docílit jedině gramařením na rodlech, sedlech, sedlovkách a podobně…
Jsem se nechlubil extrémním gramařením – dal jsem to, protože původně tam mělo bejt právě víc gramů materiálu a docela to překvapilo. A podle teorie informace… ;-)
Co se týče e-bajků, tak tam mám jasno – jako ekologickej dopravní prostředek super, jako možnost pro důchodce vyjet do krajiny jinak než v autě či HD taky super, ale jako sportovní náčiní bohužel katastrofa. Naroste produkce baterií, spousta lidí se dostane ve velkým počtu tam, kam by se dostala jednou za život (a pak se z toho léčila) atd. Taky věřím, že by mě to (zvlášť na nějakým enduro) e-bajku bavilo a že bych si k tomu zamakal, ale bohužel ta negativa nesmažeš. Je to holt zábavička s ještě daleko černějším svědomím než MTB s častou obměnou dílů. Takže se nedivím, že ambasadoři tohodle nesklízí jen pozitivní ohlasy.
ufoncz: Sorry za flame, nektery veci ja proste nechapu. Setrit vahu na ridlech neni dobry a kdyz uz, tak bych se tim aspon nechlubil. Ebiky chapu, ze nekoho stvou a vadi jim to, ale ted jsem prijel z Gardy a tam je uz vic ecek nez normalnich kol a treba v HK na cyklostezkach jsou narusty extremni. Vicemene ve vsech velkych mestech to tak je a bude hur, ale je to hobby segment pro vyletniky a traily budou vzdy okrajovka. Ze si do me nejakej vostrej endurista kopne, no co s tim nadelam. :-))
No, tak to jsem teda nečekal takovej flame. Když odhlídnu od úplnýho OT (něco s těma e-bajkama – Jirka F. je asi trochu rudej hadr pro některý), tak pár faktických proti a pro tu zaznělo.
Viděl bych to takto: Řídítka jsem zkontroloval a vyzkoušel – momentálně jsou rozhodně cajk i pro mě, natož lehký děcko. Jen tak při běžným ježdění se nerozpadnou a při prvním pádu na ně, promáčklině, naprasklině nebo pokřivení je vyměním. Při rychlosti jejího růstu budeme stejně na další sezónu a nejpozději napřesrok kupovat širší.
Co se týče toho případu s naražením do stromu – zkusil jsem si to všelijak představit a ta situace, kdy se narazí zrovna tak, že to zlomí řídítka v té částí bez gripů, objímek či představce a že se ještě v tom udělá něco ostrýho a to se následně nasměruje tak, že to přivodí další zranění – to mi přijde jako tak krajní nešťastná souhra, že už bude rizikovější kdejaká běžná činnost včetně toho, že beru dceru vůbec do auta.
Jasne, ze 100g riditka prasknou. Jde o to, kdy. :-)) Nemusi to byt nutne jen pri skoku, vyjezdu a pod tezkym jezdcem. Staci i nesikovny pad nebo nejake zavadeni o strom. Riziko tam proste je mnohem vyssi, nez u bezne hliny.
Tyvole Ventilek přišel prudit.
U toho dítěte bych se ani tak nebál toho, že mu prasknou při normální jízdě, jako spíš toho, že párkrát tím kolem praští na hřišti o zem atd. Já jsem teda s tímhle neriskoval a vzal dceři čínské hliníky.
Kv Marku, mně to psali, že řidítka z čajny prasknou, i u kola pro 20kg dítě.....
28.3.19 11:12
Jednou mi praskla pod prdelí karbonová sedlovka na XC kole a děkuji, tento zážitek již opakovat nechci
Ja sundaval prasklou karbon fcfb sedlovku ze silnicky minuly mesic. Vydrzela rok. Mam 85kg.
Nebál bych se toho. Se svým metráčkem jsem vozil rodla i sedlovou z Ali na MTB, teď vozím třetím rokem karbon sedlovku z Ali i na gravelu a i ženě jsem měsíc zpět pořídil sedlovku i řidítka (odlehčení kolem 400 g za pár stovek). Za mě super spokojenost, nakupuju od FCFB.
širší souvislost je tahle – buď gramařím na všem, nebo nikde, něco mezi se nevyplatí ani finančně, ani výslednou hmotností. Protože to můžete vznést na všechno – 100g na gumě nepoznám, 50g na duši nepoznám, 100g na ráfku nepoznám, 150g na klikách nepoznám, atd. atd. a najednou máte těžkou mrdku a pak se divíte, že někdo má fulla na hlíně pod 12kg. A jde to i bez vlivu na bezpečnost.
Georrge: o jakych souvislostech pises? nebavime se o kazdem komponentu, ale o riditkach a na stejne urovni sedlovka a max. predstavec…
Kolo musi byt v prvni rade funkcni a spolehlive, jestli mam 150 nebo 250g riditka nehraje v rychlosti zadnou roli a setreni vahy na bizuterii je jen hrou a v tomhle pripade dost nevhodnou, setrit se musi vaha uplne jinde. Ale jste dospeli a zkuseni ocividne dost, takze v pohode.
JFtryall: unikají ti širší souvislosti. Pokud ti u každého komponentu na kole bude jedno, kolik váží a klidně tam dáš 2× těžší, bude logicky i celé kolo 2× těžší. Proto 7 vs 14.
TheJD: Nedelam zadnou agitku, jen nechapu tyhle kktiny a argumenty bez argumentu, kdyz jde o zdravi.
Dej děcku 7kg kolo a 14kg kolo a změř, jak rychle na každém vyjede kopec. Řekl bych, že s lehčím bude nahoře rychleji. Takže no, zrychlí.
Úspora hmotnosti opravdu automaticky neznamená nižší bezpečnost. Jen pokud jsou ze stejného materiálu, a ani pak vlastně nemusí, pokud má lehčí výrobek lepší profilování. Pokud se nepletu, tak tyhle rodla chce dát děcku. A chtěl bych vidět děcko, které tyhle správně upnuté rodla dokáže zlomit. Tedy pokud nebereme případ, že to pošle do stromu.
Jen pro porovnání vozil jsem řidítka ritchey wcs (praskly) fsa (praskly) syntace (ty drží dodnes a tuhostí mnohem lepší než čína) čínský noname (drží už druhým rokem) všechny řidítka co jsem zničil zapříčinil vždy pád nikdy nepraskly sami od sebe… Nevidím důvod proč by holce která važí min o polovinu míň než já neměli vydržet (pokud je nechce na DH)
:)
Jsem to právě namontoval. Zkusil jsem na to různě tlačit svými 80 kg a ukrutnou silou a myslím, že to 36kg holce jezdící jako největší terén jednou za rok Jedovnice a nějaký brody (jinak polňačky, šotky a asfalt) bude sloužit.
Kazda radikalni uspora hmotnosti se rovna kompromis v odolnosti i u premiovych vyrobcu. A setreni vahy na riditkach mi prijde fakt sci-fi. Nebo fakt nevim, jaka je motivace si tohle dat na kolo, kdyz dobra 200g hlina v 740mm stoji par korun.
Osobně bych o zlomená řídítka či sedlovku nestál, to radši budu mít těžší kolo.
JFtryall: Psal jsi jen o úspoře hmotnosti, neumíš hned napsat o co ti jde?
Georrge: To nejsou uvahy, protoze setrit prachy a vahu na riditkach je totalni demence. Ja jsem videl uz spoustu prasklej riditek a fakt neni o co stat. A ze by mely cinsky ridla nejaky wow efekt na cyklostezku? No nevim. :-D
JFtryall: to jsou zase úvahy toto…
Singlespeed: to víš, každý časem podlehne levným komponentům přiměřené kvality.
Hosi, ze vam to stoji za to. 100g na riditkach vas fakt nezrychli. :-)
Zajímavé je, jak se změnil za posledních 10 let vztah něktěrých béefáků (např. Rouda) k Číně. Nejdříve se pohoršoval nad lidskoprávní situací, free Tibet, olympiádu v Pekingu by bojkotoval. Dnes pohoda, číňan největší přítel, alík oblíbený obchod :-).
p@X: každý materiál jde hodně ojebat, aniž by to šlo poznat. Mezi hliníkovými komponenty umí být taky obrovské rozdíly a poznáš to až tehdy, když se ti to ohne. Ale jo, asi je lepší když se to ohne, než když to praskne.
27.3.19 21:46
27.3.19 21:29
roud: okolnosti neznám, nestudival jsem detaily toho postu, jen jsem si na něj při té příležitosti vzpomněl
a co se té „snahy být zajímavej“ týká – tak zrovna od tebe tohle zní, mírně řečeno, pikantně…
A nemáš rozbitou váhu, když všechno váží míň, než by mělo?
Kandelík – budu zajímavej na bajku je vozím už druhým rokem a určitě neprasknou sami od sebe na silnici vozím čínu ± rok a taky super.
Ulicic jsem mel a desne pruzily (780 mm /140 g) … A pak praskly v okoli upnuti predstavce (asi moje chyba). Pritelkyne ale vozi vlajdy od nich uz treti rok a pohoda…
roud: s rozbitym ksichtem taky budes zajimavej,ze?:D
Kazdyho vec, ale naproti tomu nepujdu…
Trepifajxl – jo ale zapoměl jsi dodat že než mu praskli tak to s nima několikrát položil ale to bys nebyl zajímavej že ? :)
27.3.19 20:57
jo, jo, před pár dny tu jeden zkoušel jak mu pruží vidlice…