Tak tu máme další novinku od Šrámu :
https://www.bike24.com/p2313768.html?…
A co říkáte na jejich cenovou politiku?
(vloženo 3.4.19)
To nedovedu porovnat, Potenzu jsem nezkoušel. V ceně do 20tis bych si (nemít 3 sady Campagnolo kol) koupil Ultegru. Za 30tis bych ale váhal zda Chorus 11sp nebo Ultegru Di2. Když má člověk jedno kolo může to měnit jak ponožky. Já toho mám doma více a to je pak těžký. Takže osobně čekám na Chorus 12sp a uvidíme.
Pajaa76: Já je srovnával z hlediska funkce. Potenza na Ultegru funkcí prostě ztrácí a je spíš na úrovni 105. Proto to srovnání s Chorusem. Výroba a použité materiály (tj. hodnota sady) je samozřejmě jinde no.
Jinak Chorus 12sp už toho karbonu má trochu méně, tlačí více vstřikovaný kompozit, takže očekávám cenu 12sp ne vyšší než 11sp. Záleží jen na tom, jak osolí kazetu.
Shimano je špička co se týče nákladů výroby. Jejich stroje na výrobu zejména hliníkových dílů jsou na technologické špičce – co jde dělá automat – zjednodušeně řečeno z jedné strany tam ládují hliníkové tyče a z druhé strany jim padají přehazovačky. Campagnolo tam má více operací, více ruční práce a přepravy mezi jednotlivými procesy výroby a to zdražuje. Na druhou stranu zase mohli dělat téměř každý rok nějaké změny v modelech. Přenastavit Shimano mašinerii je komplikovaný, takže to Shimano bouchá stejný několik let. Navíc srovnávat Chorus a Ultegru prostě nejde. Na Chorusu je tolik karbonu, že jen čas v peci je stejný za jaký se vyrobí celá Ultegra. Z pohledu výroby se dá srovnat Ultegra s Potenzou.
No, Campa už 4 rok vyrábí v Rumunsku. To by mělo cenu spíš snížit a ne ji držet pořád vysoko
Sram si asi nechá ten neustálý vývoj zaplatit. Přece jen je to on, kdo poslední roky chrlí novinky a Shimano nestíhá.
@JFtryall, @Cavendish: Ja bych to rekl jinak. Campa toho proda malo, dela to v Evrope a tezi z historie a koupi si to fanousek, kteremu je jedno kolik to stoji, protoze chce campu, proto je draha. Sram proda toho hodne, je progresivni, prichazi s novinkama, kde logicky nejaky cas nema konkurenci, a koupi si to technologicky fanousek, kteremu je jedno kolik to stoji, proto je drahy. Shimano toho proda nejvice a koupi si to clovek, kteremu jde o pomer cena/vykon, proto je nejlevnejsi.
Kazdy vyrobce ma jinou primarni cilovou skupinu.
Cavendish: Je to takova politika, prodaji extremni mnozstvi v stredni a nizsi stredni tride. Tam je Shimano neprekonatelne.
Jak je možné, že je Shimano s cenou proti Campě a Sramu tak nízko? Prodají toho tolik, že to prostě jde? KDyž si vemu, že Ultegra 6800 se dá sehnat za 13–15 tisíc a konkurenční Chorus vyjde na 30 :(
@atty: To, ze je neco nove, neznamena automaticky, ze je to pokrok, respektive pokrok spravnym smerem. Doufam, ze mechanika bude stale v nejvyssich sadach. Pokud ne, tak to bude smutne, ale rozhodne ne pokrok :-).
@Spartacus: Tesim se na to jak malej a trham kalendar. Doufam, ze Shimano 1× silnicni system uvede. Pokud ano, tak sram, krome kazety a klik (kvuli powermetru), jde z domu :-).
orm: to je ale o tom, co si kdo představuje jako pokrok – takhle bychom se mohli dostat k tomu, že sedět v jeskyních, opejkat si mamuta na ohništi (když si ho před tím s partou umlátil kyjema a rozpíchal oštěpy) bylo to nejlepší (možná, že jo :) ). Prostě elektronika a elektrika je dnes ve všem, jedinou otázkou je pro „puristy“, zda jí chtěj snášet na kole (kdo nechce, fakt dnes ještě nemusí) a zda tedy chtějí/mohou investovat ty nemalé peníze do pořízení.
4.4.19 16:03
@atty: Vsechny ty tvoje rady o dalsich baterkach a powerbankach je takove to slozite reseni problemu, ktery ted nexistuje, protoze jako pokrok :-).
Jinak co se tyka kompatibility, tak jsem nasel model cx od cannondale, ktery to tak ma z vyroby, takze to fungovat asi bude.
orm: to je právě myslím největší výhoda bezdrátového SRAMu – můžeš teoreticky kombinovat jakékoliv bezdrátové páky nebo páčky s jakýmkoliv šaltrem či přesmykem, což je dnes v době gravelů, monstercrosů a dalších kol ve stylu požadavků – oblouky + CX/gravel/MTB převody ideální. U Shimana nevím, zda to vyřešíš – nevím, zda Di2 11sp. páky choděj v rámci XT nebo XTR Di2 sady (Kubad to tak nějak má), já jen vím, že nekompatibilita u DI2 je značná i v rámci 10sp a 11sp sad, natož při kombinaci MTB a silničních věcí (právě páky + MTB převody).
A baterky jsou na tom to nejlepší, že koupíš časem jednu náhradní, která se vždycky s sebou vejde a máš po starostech. Což ani u Di2 problém není, protože to vydrží opravdu hodně, dobiješ za chvilku z powerbanky, jedinej „opruz“ je případně tahat s sebou někam na dovolenou tu objemnou nabíječku.
@tomxxx: Shimano nema levou paku, ktera by byla bez razeni. To je ten blocker. U elektriky to razeni tam sice mas take, ale da se to naprogramovat na jine pouziti. MTB prehazku misto silnicni muzes chtit treba kvuli debilnimu bowdenu u silnicnich prehazovacek. Na gravelu pouzivam kazetu 10–42 a to silnicni prehazka neda.
Co se tyka kombinace redu a forcu u predchozich sad, tak promin, ale prijde mne, jako bys nad tim co pises moc nepremyslel. Pokud jsi chtel system 1×, tak jsi nemel jinou moznost nez jit do force, protoze sram red nemel ani prehazku, ani kliky, ani razeni, ani kazetu. U soucasneho elektrickeho redu tu moznost mas a pokud nebudes trvat na velke mtb kazete, ke ktere logicky musis pouzit eagle prehazku, tak muzes pouzit ciste red. Drive to neslo.
Jirra:
Jeste dodatek: u toho AXS si stav baterek zkontroluješ v appce telefonu…u staršího Red etapu ti to indikuje ledka na komponentech.......jde prostě o zvyk
Jirra:
Podle toho jak jezdíš a řadíš…u silničního etapu nabíjim tak jednou za 3–4 tydny......eagle AXS mám 14 dní s par vyjíždama kolem 50–60ti km…a zatím jsem ho nevybil…
@orm: S bateriema je to v klidu. Když máš teleskop AXS a při vyjížďce vybiješ, jsi úplně v klidu, jen prohodíš baterky a oželíš teleskop. Na prodloužený víkendy bez nabíjení si můžeš koupit náhradní baterie, což v ceně sady už je pakatel.
Orm: Kliky – ok, ale furt musíš něco mimosadově „bastlit“ což můžeš i teď, bez sundavacího spideru. Furt nevidim ten rozdíl, jestli k redu bezdrátově připojim bikovou XX hazku, nebo jestli k mechanickýmu redu dám mechanickou force hazku. Jinak když nutně potřebuješ mechanickou bikovou hazku k silničnímu řazení, tak to taky jde, stačí sehnat silníční plastové přepákování lanka, jen fakt nechápu, proč bych to měl chtít.
Jinak jestli potřebuješ udělat ze shimana 1× něco, tak to jednak uděláš elektrikou jak si chtěl a pak zcela v klidu i z mechaniky z nový RX Ultegry. Největší kazeta od shimana je 11–34, případně od sramu 11–36.
@Jirra: Realne zkusenosti tu bude mit malo lidi, asi jen Pasichr, Kubanec a mozna nekdo dalsi. Uvadi se, ze silnicni sada na silnici 60h, coz neni spatne, mtb sada 20h, coz je horsi, protoze to ti nestaci ani na prodlouzeny vikend.
Můžu se zeptat, jestli někdo už ví jaká je výdrž baterek? Když pominu cenu, tak by to byl pro mě zásadní rozhodovací faktor. Ne, že bych dělal tak dlouhé vyjížďky, ale spíš bych nerad řešil, že zrovna mám čas vyjet a zjistím, že mám vybyté baterky. Jinak myslím, že to má samé pozitiva :-)
@tomxxx: To teda neni. Mechanicke sram mtb prehazky nejsou kompatibilni se sram silnicnim razenim a naopak. U elektriky jsou. V soucasne dobe maji i sram red kliky sundavatelny spider, coz drive nemely.
@atty: Nejsme ve sporu. Penize hrajou roli u vetsiny lidi.
Ja mam v soucasne dobe na gravelu sram 1×, nejsem z toho nadseny, hlavne z brzd a chtel bych shimano. Shimano bohuzel 1× nedela. Libilo se mne reseni Kubada, kdy ma mtb di2 prehazku a road di2 paky. Uz jsem to mel v kosiku, ale dal jsem to pryc. Odpor, uznavam, ze pravazne iracionalni, byl zatim vetsi, ale porad to mam v hlave a pokud shimano neprijde s 1× mechnickou sadou, tak to odpor ke sram brzdam asi prevazi :-).
Prahazka je neco co nejcasteji urves, takze ta jeji cena je rozhodujici. Chtel jsem jen ukazat, ze sram je s cenou mechanickych sad tak vysoko, ze i shimano di2 je levnejsi, tj. ze existuje elektricka sada, ktera neni draha a muze si ji dovolit kady kdo by to chtel a ma na eagle.
V té naší malé zemičce je téměř nemožný si vyzkoušet silnici s Di2 nebo eTapem a EPS už vůbec ne. Většinou mají testovací kola na Ultegře nebo 105. Mě se třeba líbí logika řazení u eTapu, Di2 se mi zdá, že bych pletl tlačítka. Jelikož mám Campu tak EPS by byl asi bez problému. Pro mě ale asi elektrika nebude. Jezdím Chorus/Record 10sp z roku 2001 a chodí na jedničku ale pro manželku by to bylo asi dobrý – zvláště ten semi mód a dolaďování smyku by hodně uvítala. Jenže rám nejde předělat na Di2 či EPS (Look 585) – takže jedině eTap.
orm: Proč by to u AXS platilo jinak než u mechaniky? Vše se vším je kombinovatelné i u mechaniky, nechápu ten rozdíl – furt jediné co můžeš použít z redu bude řazení :D
orm: je vidět, že toho asi moc v noci nenajezdíš – pak bys obyčejnou blikačku jako malý a nepodstatný doplněk (u mne součást kola) neviděl :)
Já vím, jak to myslíš a dokážu pochopit, když k tomu má někdo odpor, „protože elektrika na kole“. Jen ty argumenty jako "neviděl jsem žádnou změnu, že by to řadilo nějak extra lépe, nebo rychleji… – to napíšou lidi, kteří to nejezdí a neznají, maximálně si na tom objeli někde kolečko po parkovišti. Protože to reálně prostě není pravda. Řadí to daleko lépe, daleko rychleji a daleko spolehlivěji (konkrétně moje XTR Di2, dá se to ještě naprogramovat, aby to řadilo při držení páček, tak jak chceš, nastavit rychlost přeřazení, automatické řazení na přesmykači i s podřazením na kazetě a další vymoženosti, které s mechanikou nejdou). A to jsem pár sad mechanických na úrovni XT i XTR před tím jezdil, dbal na špičkové seřízení a funkci (kamarádi mi vždy záviděli, jak to mám seštelovaný do bezvědomí a nesnesu nějakou nepřesnost, pazvuky atp.). Di2 je pak o parník výš, nemám pochyb, že to u AXS bude podobně – ty serva s přesností posunu na desetiny milimetru tohle prostě budou taky umět.
Cena přehazovačky je jedna věc, druhá věc je ta „nekompatibilita“ celé sady – musíš řešit celou elektronickou cestu, kde konkrétně u Di2 dáš jen do kabelů, propojek, konektorů, displeje, baterky, nabíječky atd. dalších cca. 10–15k + samozřejmě hazka, přesmyk, páčky. U bezdrátu je to o tyhle součásti levnější.
Řeknu to jinak – kdyby tyhle systémy stály nemlich stejně, jako mechanické sady obdobné kategorie váhy a výdrže, bude na tom jezdit skoro každej, kdo by se měl rozhodnout, zda mechaniku, nebo elektroniku za stejnou cenu a vlastnosti. Takže cena je stále nejpádnějším argumentem.
@hovado_cz: Proc bys mel cist nejaky muj argument? Ja nejsem ten, kdo srovnava blikacky s razenim a dava to na stejnou uroven :-).
Atty +1 nicméně jezdit pro rohlíky na kole s Di2, eTapem nebo AXS tomu říkám opravdová kuráž :-D Stejně tak jako když někdo napíše „to neni vhodný pro expediční speciály“ ale nikdo nikoho nenutí na expedičních speciálech elektroniku vozit.
A argument ceny je pochopitelný ale stejně nikdo nikomu nenutí aby si hned kupoval top sady :-) jako kdyby každej měl jezdit Rollsem :-) stejně jako každej nemá na kole Duru
@atty: Zas argument s blikackama. WTF. To jsou uplne nesrovnatelne veci. Razeni je fundamentalni soucasti kola, coz blikacka, powermetr a tak dal neni. Kdyz sundam blikacku, tak to kolo bude fungovat porad ± stejne, kdyz vyndam baterku z razeni, tak ne. Tohle se opravdu neda srovnavat.
Co se tyka cen, tak treba prehazovacka shimano xt di2 stoji 5000kc, eagle x01 stoji 5500kc.
Cavendish: jediné, co Ti může na elektronice objektivně vadit, je tvar a ergonomie pák, tlačítek či páček, případně nabíjení – po stránce řazení Ti může těžko vadit, že to řadí rychlejš, 100% přesně a spolehlivě – to asi nevadí nikomu rozumnému. A tak ty elektronické sady fungují – když se dobře nastaví, pak prostě řadí ještě o třídu lépe, než ty nejlepší mechanické (které jsou už dnes taky opravdu špičkové).
Další „odpor“ už může být pouze osobní – prostě elektronika, kterou nechceš z principu, nebo „složitejší“ montáže – ono i drátovou Di2 natáhnout a nainstalovat na kolo, pokud víš co děláš a rám je na to připraven, je asi rychlejší a jednodušší, než tahat bovdeny a lanka, řezat to, dávat do koncovek a nastavovat to – u bezdrátů odpadá i tohle.
Taky to nikomu necpu, že se mu to musí líbit, ale objektivních důvodů je asi méně, než „odpůrci“ uvádějí jako argumenty. Podobnou analogii vidím v dnešních automatech v autě – ty nejmodernější převodovky řaděj prostě rychlejš, lépe, maj nižší spotřebu… než to dokáže člověk.
Osobně neznám nikoho, komu jsem půjčil Di2 na MTB, kdo by mi řekl, že by to nechtěl – padly vždy jen dva, tři logické a správné argumenty – brutální pořizovací cena, cena dílů, pokud třeba urveš přehazovačku (s tím se samozřejmě pojí i „škoda“, pokud to někdo ukradne), případně opravitelnost při nějaké expediční cestě někde mimo civilizaci. Tyhle argumenty chápu dobře a uznávám. A zůstává ten u někoho nejpodstatnější argument, že elektronika na kolo nepatří – to taky chápu, že to tak má někdo nastavené, ale vzhledem k tomu, že skoro každej má dnes na kole blikačky, světla, tachometry, různá čidla rychlosti, kadence, případně wattmetry, radary a další elektronické věci, tak ani tohle už není úplně korektní argument.
Prostě nejpádnější argument je dnes cena pořízení (a s tím spojená cena dílů, oprav), případně strach při zaparkování u sámošky, že to někdo lohne. A tohle se dá chápat – ne každej chce/může vydat jen na pohon tolik, za kolik se dá třeba postavit celkem slušné celé kolo, které taky bude fungovat k plné spokojenosti.
@tomxxx: To uz u axs neplati, protoze muzes kombinovat co chces s cim chces, proto ocekavam, ze v cx se vrati k redu. Problem byl v klikach, kdy red byl jen na dvojprevodnik a, jak pises, v prehazce. Vse uz je resitelne.
@cavendish: Top sady se nevozej, protoze jsou hlavne na silnici, nemaj takovou odolnost a stejne by museli nektery komponenty doplnit s nizsi sady – kazetu, hazku z brzdou/delsim raminkem atd. Ale netvrdim, ze se to nevozi vubec (aby zas nejakej remcal nemel kecy), treba Poel ma casto duru.
Cav:
Určitě se nenuť …nakonec pistoli ti u hlavy nikdo nedrží,aby jsi si to kupoval nebo půjčoval :) …a výběr mechanik je víc než slušný…mimochodem Di2 jsem měl taky rok a oproti Sramu mi také nesedla vůbec (malá dvojitá tlačítka na pákách – v zimě v rukavicích na houby)…
parischr: Pokud mě něco nesedne na první dobrou a nemám z toho dobrý pocit od začátku, tak se přemáhat nebudu ne? :)
Nevím jak moc SRAM zapracoval an pákách. Ale mech. Force se mě držel neskutečně blbě :( Pro moji menší ruku to jsou nepohodlný páky.
Cavendish:
Měl jsi Di2…víkend…a odsoudil jsi to…hmm, to ti stačí opravdu málo a stejně nechapu proč rovnou odsoudíš i naprosto pdlišnou koncepci Sramu.....no zkus si někdy (až přemůžeš odpor a vlnu nostalgie) ten ten eTap…já už ho mám cca 1,5 roku a velká spokojenost…nejsem díky tomu rychlejší nebo pomalejší…ale je mi to prostě příjemné.....a ano, ceny jsou vysoké, ale je otázka času kdy se elektrické řazení dostane i do nižších sad a ceny padnou na nějakou snesitelnější úroveň…
To je zase můj názor a ukáže jen čas a poptávka trhu, kdo z nás měl pravdu ;)
parischr: Měl jsem to půjčené na víkend a docela mě to stačilo. Nijak mě to neoslovilo, nic mě to nepřineslo. Tohle je můj názor a už teď mě mrzí, že jsem ho vůbec vyslovil…
Orm: jistě máš pravdu, někdo to opravdu nemusí chtít z principu. Ackoliv si myslim, ze kazdy chape, ze na expedicni kolo, zimaka nebo dojizdedlo do prace, to uplne vhodne neni.
Nemuzu se ovsem zbavit pocitu, že často je tento duvod prezentovan navenek a ve skutecnosti zastira jen tu finanancni stránku věci.
Já jsem třeba zalozil čerstvé rodinu, tak si taky nemohu dovolit jen tak pustit 40K do řazení. Ale kdybych ty prachy měl, určitě bych to zkusil a pri nejhorším poslal dal. Dratova elektrika mě úplně neoslovil, ale tohle může být fajn. A hlavně, je to zase evoluční posun, jako mnohé před tímhle.
já bych klidně do 1×12 šel…nevypadá to vyloženě zle…minulý rok jsem pokukoval po Red eTap WiFLi…a to bylo za podobný kačky…současný Red je scifi pro lidi jako já…a stejně se mi vůbec nelíbí…Force za půlku je relativně sympatický…
ale radši stejne nakonec počkám těch pět let na Shimano až udělají XT/Ultegru 1×12…
Cavendish:
No z toho co píšeš celkem dost cítím, že jsi si s tím možná ani nesjel…vlastně i píšeš, že jsi chvíli jel jen na Di2…Sram by Tě měl možná zaměstnat a vůbec se nenamáhat s takovým vývojem a marketingem :))
…ale fakt je ten,že když jsem si před x-lety koupil mobil, a měl ho ve svém okolí sám, tak jsem podobné řeči o jeho zbytečnosti poslouchal od rána do večera :)
parischr. Nějak mě uniká smysl elektrických sad. Podle mě to není posun vpřed. Na MTB dejme tomu, ale na silnici v tom nevidím absolutně žádný přínos. Jednodušší montáž? Pouze u bezdrátových sad. Cena astronomická, náhradní díly drahé, rychlost přeřazení o 0,1s nic nepřidá. Přesnost řazení? TOP mechanické sady jsou tak dobré, že už to není moc kam posouvat. Připadá mě, že je to pokrok za každou cenu ve stylu ,,vpřed, zpátky ni krok".
Stejnou fázi teď prochází automobilový průmysl. Všechny v elektrice, motorky, řídící jednotky a už teď je jasný, že to stejně nikdy nebude masově rozšířené. Stejně jako sady na kola.
Cavendish:
…neboj se mi svoji myšlenku hlouběji vysvetlit , jsem hlava otevřená ;) .....a třeba po jejim pochopeni ten eTap Red a Eagle AXS ještě z kol rád sundám…
parischr. Úplně si moji myšlenku nepochopil, ale to nic .
Zkoušel jsem si Ultegru Di2 a nějak mi na ni nepřipadalo nic extra. Sram a jeho páky mě nechávají chladným úplně. Nejhorší je, že i kdyby byla cena sebe vyšší, tak to lidi stejně budou kupovat, pač ,,elektrika".
tomxxx. Proč se vůbec nevozí TOP sady? Letos v Dánsku měla většina našich závodníků SRAM Force a víc nic.
Dohady nad tím, proč nepodojili víc za Red nechápu. Osobně sem neviděl na klasické silnici moc lidí s Force, většina měla rovnou Red. Navíc Force půjde na gravely a CX, kde se Red, stejně jako Dura, nepoužívá.
Přesně, od malička jsem měl rád hejblátka který hezky cvakaly, elektronických systémů mám dost v práci, nepotřebuju to na kole ani v autě.
Funkčně mi to přijde asi víc přínosnější u toho Eagla, přeci jen v terénu je to řazení občas trošku náročnější, kazeta hrubší, prsty musí držet řidítka.
@Barak: Myslim, ze nejde o penize (di2 neni tak drahe), ale u dost lidi jde o filosoficky rozmer v pohledu na to co je kolo a co by kolo v jejich pohledu melo splnovat. Pak jsou tu prakticke veci a to vydrz baterky, ktere jsou vice (etap), ci mene (di2) limitujici. To je ale individualni, podle toho kde kdo jezdi a kde se pohybuje. Kazdopadne nikdy jsem si nevsiml, ze by nekdo zpochybnoval funkci.
Barak: stejně jako všechno ostatní v minulosti, 29, 27,5, prevody 2× neco, 1× něco, atd..... Vždycky se najdou lidí, který to nikdy neměli v ruce, nevyzkouseli, nejeli a automaticky věděli, že to stojí za hovno a budou si za tim stát až do nejdelší smrti. :-)
Kdo na to má, dříve nebo později elektriku zkusí. Kdo ne, bude to hanit do roztrhani těla.
@nooski: No vidis, bezdrat se na kabel v sitich nehrabe a nikdy nebude :-).
@mathosh: Auto snad nekdy byl stroj pohaney ciste lidskou silou? Moc to tvoje srovnani nechapu.
@Kubánec: Jsem zvedavy co na to baterka v < –10C, obalena snehem a ledem :-)).
Tak mne se taky líbí, že mám na kole všechno podstatný mechanický/hydraulický (cyklokomp a blikačky+světlo nepočítám), takže stačí zběžně checknout tlak v pláštích, sedám a jedu :-).
@ainglespeed – je usmevne pozorovat tvoj postoj. Auto mas bez posilovaca a elektrickych okien? Vysavac asi tiez nepouzivas vsak? Nedajboze holiaci strojcek…motorceky su zloooo
za mě fajn, kdo na to má ať si to koupí, pořád zůstávají mechanické sady 2×11 takže je z čeho vybírat
me se ta sada libi, na moderni tvarovanej carbon bude paradni… ja bych elektrikunzkusil rad klidne s kablikama
Radek Broz a orm, myslím, že Sram má dost lidí na to – aby věděli co si mohou „dovolit“ a co ne – tyhle ty „moudra“ mě baví ať už u Sramu nebo u Applu :-D
Cevendish:
Pevná linka místo mobilu taky? Auto také pouze s obyčejným spalovacím motorem nebo už to s palubním počítačem? .....ohniště místo tepelného čerpadla?
V době elektrického řazení chtít drát je jako tahat s sebou pevnou linku namísto mobilu ;-)
3.4.19 20:26
Vzhledově kazeta SunRace a přesmykač Shimano Tourney za 2000 éček. No neber to.
hovado: Takhle to fakt není, orm má pravdu.
Noo pekne se do toho opiraji. :-) to uvedeni taky moc nechapu, odpalil bych to spis nekdy pred TDF.
3.4.19 19:15
Kontaminace jízdních kol elektromotory pokračuje…
Komponenty Force za 2k eur, no nevím jestli bych to chtěl na kolo :) ale sedlovka a řidítka k tomu budou levný, to jo.
@hovado_cz: Tech 200eur neni velky rozdil a take bych sahl radsi po redu, ale cast zakazniku jim to odlaka. Osobne mne to nedava smysl. Kdo chce bezdrat, jinou volbu nez sram nema, tak proc zakazniky nepodojit. Kdo chce drat, tak sahne po levnejsim shimanu.