Ahoj,
již z kraje minulé sezóny jsem si hrál s myšlenkou, že mého první fulla (viz profil) dříve nebo později vyměním za něco lepšího a pro moje ježdění vhodnějšího. Konec sezony se blížil, a měl jsem v podstatě jasno, že nové kolo pro 2019 pořídím.
Následoval poměrně dlouhý a lehce vyčerpávající výběr nového biku do 80k. Měl jsem jasno v tom, že chcí více trailové/hravé a pokud možno co nejvíce univerzální kolo. Něco s čím budu moc jezdit po českých a zahraničních trail centrech a zároveň nebude problém udělat si 60–70 Km výlet se slušnýma výšlapama.
Zkrátím to, favoritem pro mě byl Giant Trance 29 2. Byl jsem si poměrně jistý, že ho i koupím a pouze jsem čekal s čím přijde Canyon. A jak to tak bývá Canyon představil novou řadu Neuronů se skvělým poměrem cena/výbava a pořádně mi zamotal hlavu. Giant se mi více líbil po stránce goemetrie, ale výbavou zaostával. Navíc s přibývajícíma recenzema se stále více zmiňovalo poměrně znatelné houpání zadní stavby při šlapání a tak jsem to neprodlužoval a v prosinci objednal Canyon Neuron CF 8.0. Kolo dorazilo v půlce února. Složení proběhlo jakž takž dobře. Zabalený bylo trochu lajdácky.
Nyní mám na kole 250 Km s následujícími dojmy.
Odpružení je slušný skok kupředu. Jak předek, tak zadek je hezky citlivý a zatím mi dělá jen radost. Zamykání tlumiče moc nepoužívám, resp. zamkl jsem pouze párkrát při asfaltovém výšlapu. Prostřední polohu jsem neměl potřebu zatím použít vůbec.
Ovladatelnost kola také super. Líp jde do manuálu a bunny hop jde snadněji. Při sjezdu se na kole cítím mnohem jistěji a tak nějak víc uvolněně. Do kopce nebo po rovince mimo terén je rozdíl proti starému kolu minimální, resp. ničeho zásadního jsem si nevšiml, což je vlastně to co jsem i chtěl.
Poprvé na SRAMu. Řazení je takové hrubší než jsem byl zvyklý na XT, ale nevadí mi to. Eagle je super, hrozně návykové, už nechci nic jiného než 1×12. Rozsah využiju opravdu celý. Čtyř pístkové brzdy byla pro mě velká neznámá. Chvíli trvalo než se rozbrzdily, ale teď jsem opravdu spokojený. Páky mi více vyhovovaly na XT, ale brzdný účinek mi více vyhovuje na Guidech.
Sedlovka z dílny Canyonu. Žádný zázrak, maličká vůle hned od začátku, ale chod rychlý a plynulý. Páčka sice na první pohled nic moc, ale je super a vyhovuje mi podstatně více než ta u CB Highline na minulém kole.
Kola hrozný těžítka. Není moc co dodat. Obutí Forekaster vpředu i vzadu. Předěláno na bezduše. Tento plášť znám, žádné překvapení. Dozadu dám časem něco ještě trochu lehčího a závodnějšího. Možná Aspen/Rekon nebo Racing Ralph. Tady budu asi trochu zkoušet.
Posed celkem ohnutý :). Sedlo mám skoro na max a záda dostávají hodně záhul. Při 60km vyjíďce jsem ke konci už hodně trpěl. Dnes na zkoušku koupeny levné vlaštovky Sting ST-207, 35mm rise. A bude to pravděpodobně ta správná cesta. Na kole nejsem již tak ohnutý. Uvidímě co budou záda řikat na další vyjížďce.
Sedlo nijak zvlášť ergonomické od Canyonu. Jde to na něm vydržet, ale asi bude nahrazeno záložním Fabric Scoop Radius.
Jediné co mě nyní čeká je vyhodit původní gripy ERGON GA20 a dát tam něco na způsob ESI Chunky Extra. V delším horizontu je jeden upgrade jasný, a to jsou kola. To ale dost možná klapne až přístí sezonu. Nicméně pořešit je musím.
Z kola mám nekutečnou radost a jízdu si úžívám. Jen pohled na něj mi zvedne náladu :).
Konec hlášení, snad si v tomhle reportu každý něco zajímavého najde :)
(vloženo 3.4.19)
Značka | Canyon |
Model | NEURON CF 8.0 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | XL |
Hmotnost | Dle výrobce 13,2 Kg |
Rám | Canyon Neuron CF |
Vidlice | FOX Rhythm 34 130mm |
Tlumič | FOX Performance Floar DPS |
Hlavové složení | Canyon/Acros |
Kliky | TRUVATIV Stylo 6K Eagle 12s |
Středové složení | Sram DUB BSA |
Měnič | SRAM GX Eagle Trigger |
Řazení | SRAM GX Eagle |
Kazeta | SRAM XG-1275 Eagle, 12S |
Řetěz | SRAM GX Eagle |
Brzda přední | SRAM Guide T |
Brzda zadní | SRAM Guide T |
Ráfek přední | DT Swiss M 1900 Spline |
Ráfek zadní | DT Swiss M 1900 Spline |
Pedály | Shimano XT PD-M8020 |
Řídítka | IRIDIUM H40 760mm |
Představec | IRIDIUM 60mm |
Sedlovka | IRIDIUM DROPPER 150mm |
Sedlo | IRIDIUM |
Pláště | MAXXIS Forekaster, 2.35 |
Našel by se prosím někdo z Brna či okolí, kdo má Canyon neuron 7 nebo 8CF ve velikosti M nebo L?
Potřeboval bych vyzkoušet, než objednám.
Měřím 177 a rokzrok cca 85, ale slyšel jsem, že dle tabulek to hodně lidí nesedí, tak by mě zajímalo jakou máte třeba vy zkušenosti a ideálně bych si na něj nejprve sednul a zkusil :)
Tak to je krutoprisny! Ale jako chápu, mám to stejně – taky 198cm a taky XL na hraně. Tak držím palce, ať to dobře slouží.
Je to hrozně krásný kolo a přeju ti aby ta sedlovka někde nepraskla :) za mě 5*
Přidáno pár dalších fotek. Už s jinými řídítky. Sedlovka je stožár, ale na nadšení mi neubírá.
Koukal sem, ze 301 mk15 ma hlavu 155mm (oproti 120mm XL). Ale zas ta cenovka…
Geo jsem nikdy moc neřešil, ale to fakt nejde vybrat něco jinýho pro dlouhonohý?
vpa007: No jestli to maj spočítaný tak jako zadní stavbu u Prascala (teda Spectrala), tak to určitě vydrží :))))
Fleak: každopádně, jestli nemáš tu sedlovku vytaženou nad rysku min. zasunutí, tak bys to měl na záruku případně uhrát. Když maj dneska XLka sedlovou trubku dlouhou stejně nebo dokonce kratší než mívaly eLka, tak se pro lidi s dlouhejma nohama nedá jinak no, snad to bude sloužit dobře a co nejdýl. Modrá pěkná, takže 5*
K velikosti kola. Nemyslím si, že by mi bylo malé. Cítím se na něm dobře. Problém se zády jsem zaregistroval až při delší vyjížďce. Když jsem jezdil 25–30 Km trasy, tak jsem o zádech vůbec nevěděl. Naštěstí je to ještě celkem snadno řešitelná věc.
Vím, že na té fotce to kolo, resp. sedlovka vypadá opravdu monster, ale hodně tomu přispívá tvar rámu a určitě i úhel z kterého bylo foceno. Když na to kolo koukám doma, tak mi to tak šílený nepřijde :). Pokusím se odpolko udělat fotky z lepšího pohledu. Každopádně vzhledem k rezervě na sedlovce věřím, že v Canyonu to mají spočítané.
Pokud jde o plastovou placku u kazety, tušil jsem, že za ni plusové body nedostanu :). Uvidím, jak dlouho tam vydrží.
Minulý rok jsem vzadu vozil Racing Ralph, což je taky poměrně šlupka a projel jsem s nim TT, Rychleby, Livigno a naprosto bez problému a vlastně se mi to osvědčilo, resp. neměl jsem nutkání tam dát něco agresivnějšího. Proto chci zkusit stejný postup i na tomto biku. K Forekasteru se můžu vždy vrátit.
Podobně jsem ohnutý trpěl se zádama, až jsem měnil rám za delší o 3,5cm na reach. Dávat na to kolo aspen nebo podobnou šlupku proč? To ses při objednávce uklikl vedle Luxe ne? :)
Chtěl bych vidět fotku jak na tom kole sedíš :D a ten plast za kazetou :D
Tyjo, 198, to ti nezávidím, mám o 11 míň a i tak občas trochu boj. Každopádně na XL rám pro tak vysoký lidi možná mohli kucí z Canyonu dát 180mm dlouhý kliky, teda. Ale jinak parádní mašina, byť bych se bál, že se sedlovka ulomí.. určitě to maj spočítaný. Tak ať dělá jen radost ;-)
4.4.19 09:26
4.4.19 08:16
parádní barva, ta sedlovka až do stropu to kazí, za čtyři, není ti malý?
Je to ňáký divný na vejšku. Podle foto 1 to vypadá, že tam klidně můžeš dát dětskou sedačku na horní trubku a vejdete se tam i s případným prckem do dvou let. Vyfoť to prosím lépe…z větší dálky třeba a dej výřez. Ono to nakonec tak vysoký nebude?!
Tu placku za kazetou jsem chtěl okamžitě vyhodit, ale nakonec jsem zjistil, že uplatnění má. Když čistím kazetu, nelítá tolik bordelu na kotouč.
Měřím 198 cm. Vím, že ta sedlovka vypadá jako šílený stožár, nicméně ještě tam je asi centimetr a půl rezerva. Uvidíme jak zafungují řídítka zvýšený. Byl jsem to dneska zkusit, jen kolem baráku a půjde to.
Spousta fotek a o ničem. Jen koukam na tu prvni. Chybí tam takova zcela z boku. Taky by me zajimala výška jezdce. Asi bych dopadl stejne.
Já teda nevím, ale je ti to evidentně malý, proto za bolest zad. Na tvou výšku to má evidentně nízkou hlavovku a tam s takhle vysunutou sedlovkou musí dostávat děsnej zahul.
A je fakt že vyšší sedlovku jsem dlouho neviděl…to tě vystřelí až do nebe…
Kolo hezké, moderní trail bike jak se patří…Morda je ale ta plastová placka za kazetou ;0) ty vole který produkťák todle pustil do světa…
Ta sedlovka to je teda stozar … kolik meris ze ti XL takhle maly? Jinak kolo krasny.