Původní vzhle
Chtěl jsem pořádnou klasiku což tohle Colnago splňuje beze zbytku. Kolo mi skládal kolega s práce z dílů, které se mu válely doma.Na této rámové sadě se jel údajně několikrát Závod míru, bohužel nevím v které roce. Pár dílů jsem vyměnil, ne kvůli funkčnosti ale pro svůj dobrý pocit ( sedlo, brzdy, sedlovka, omotávky ). Původní modrá barva byla oprýskaná , tak ji nahradila bílá perleť. Nebyl záměr postavit kolo v historicky přesném stylu, ale tak aby na něm nebylo problém ujet x kilometrů. Kolo je pohodlné a díky použitým komponentů i celkem rychlé.
(vloženo 24.4.19)
Značka | Colnago |
Model | Super |
Modelový rok | 1975 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 10,5 |
Rám | Colnago Super |
Vidlice | Colnago |
Hlavové složení | FSA 1" |
Kliky | Tune Fast Foot |
Středové složení | Campagnolo Record |
Přesmykač | Shimano Dura Ace 7700 |
Měnič | Shimano Dura Ace 7700 |
Řazení | Shimano Dura Ace 7700 |
Převodník | Tune Fast Foot 52-38 |
Kazeta | Sram Red 11-34 |
Náboj přední | DT Swiss 240 |
Náboj zadní | DT Swiss 240 |
Brzda přední | Planet X CNC |
Brzda zadní | Planet X CNC |
Brzdové páky | Shimano Dura Ace 7700 |
Ráfek přední | DT Swiss RR1 |
Ráfek zadní | DT Swiss RR1 |
Dráty | DT Swiss Aero |
Pedály | BBB Titanium |
Řídítka | Carbon No Name |
Představec | 3ttt 100 mm |
Sedlovka | TITO Titanium |
Sedlo | DDK Classic |
Pláště | Michelin Lithion 2 |
Aktuality – nenašel jsem nikde na fotce úplně přesně stejný rám. Nemám na něm držák na košík ale jsou tam ty vodítka bowdenu. Když jsem ho měl opiskovany tak to vypadlo originál. Ty co měli vodítka bowdenu měli zároveň i držák na košík a naopak.
tady jde v archivu najit podobny kolo https://www.bike-forum.cz/…gnolo-vybava teda ram :)
Je to skutečně Colnago Super? 3 uchopy na zadní bowden? Vedení řadícího lanka spodem, krátké zadní salámky… ?
Starý Colnaga se mi vždy líbily, ale tady co se s toho udělalo se opravdu nepodařilo. Tento rám si zasloužil počkat a dotáhnout to k dokonalosti. Můj kamarád dával Mastera dohromady několik let a to hlavně finančních důvodů, dělal si radost kupováním dobových komponentů, proto že, na ráz na to neměl. Co z toho ale vzniklo, tak to mi spadla brada když jsem to minulý týden uviděl a půl hodiny jsem před tím seděl a tiše se kochal.
A z toho to rámu by to taky šlo, kdo má to štěstí že sežene v nějakým přijatelným stavu Colnago ze sedmdesátých let a ještě za párek.
Willy Zanej ale má štěstí že ten rám má a možná k tomu dospěje, že to může dotáhnout k úplné dokonalosti a pak nám dnešním kritikům popadají brady, tady čas nehraje roli, to kolo bude krásné i za deset nebo třicet let.
Pilane, google rika ze u Colnaga ze 70tek bud nemaj vubec nebo nemaj system.
Rám má obvykle sériový číslo, pokud ho někdo nevybrousí. Na pravé zadní patce nad okem na přehazku.
No oni asi seriovy cisla nemaj. To je pak skoro nemozny, kdyz tam nejsou puvodni komponenty.
Třeba tady http://www.speedbicycles.ch/…er_1975.html
nebo tady https://www.steel-vintage.com/…-1978-detail
ono je to těžký, když se rám vyráběl v identické podobě třeba celou dekádu.
Normální by bylo zeptat se napřímo, aby výrobce řekl podle sériového čísla, to už jsem taky zkoušel, skončilo to fiaskem…
Byl bych velmi rád kdyby to někdo dohledal přesně mě se to bohužel nepodařilo.
Je to Colnago jen ten rok je těžké dohledat protože nemá šrouby na košíky ale zase má navařené držáky bowdenu
Rám a vidle každopádně patří Colnagu Super, i ten ročník by mohl sedět, leda ta očka na bowden k zadní brzdě tam někdo mohl dodělat později.
25.4.19 20:57
To je kolfavo.
A je to opravdo Colnago? Mně je to teda úplně jedno – jak jsem konstatoval, kolo se mi líbí i tak a plní svůj účel. Vůbec těm starším rámům nerozumím, ale není to spíš něco takového (až na ty návarky na blatníky)?
standoslav – bylo mi to řečeno původním majitelem, jak jsem koupil tak prodávám. Je možné že je to kec. Nebudu se hádat. Upřímně je mi to úplně jedno jestli to nějaký závod jezdilo.
cio: …v žádném případě nikdo z našich a už vůbec ne, více ročníku za sebou. F.B. a svaz dovedli těm našem v narodaku kola poskytnout a byly to vždy Favority, až do doby
kdy se jelo na Montag....., i když nevím proč.
Možná na tom jel nějaký Maďar/Rumun.....
25.4.19 11:06
25.4.19 11:05
25.4.19 11:01
Atty: neni potreba to mit dobove, ale nejak, i treba jen vizualne, sladene… tohle je mismas nejen komponemtu, ale i barev…
cioran: jasně, ale „vy“ to vidíte stále optikou, jak by to mělo vypadat v případě nějakého uvedení do původní formy – pokud se někdo odchýlí (protože třeba funkční součástky na zprovoznění jsou, jen to dohromady okometricky či dobově k sobě neladí), je to hodno kritiky. Ano, tato hodnocení jsou zde především na „kritiku“, ať už konstruktivní a smysluplnou, tak mnohdy i na kritiku celkem bezdůvodnou – vyplývající jen z toho, že ten či onen „kritik“ má nějaké svoje mínění, jak to kolo přesně musí vypadat a čím být vybaveno, aby bylo „pro něj“ ideální.
Ono vcelku není problém (když to rozpočet dovolí) vzít mnoho desítek či dokonce stovek tisíc a nechat postavit či si postavit kolo, na tom nejlepším, co je k dipozici, nebo poshánět za draho po cizině „dobové“ součástky (a většina zde bude obdivně mručet a virtuálně tleskat). U těchto „veteránů“ to beru tak, že buď se dělá renovace a znovuzprovoznění co nejpodobnější původnímu vzhledu a funkci, nebo jsou to prostě kola pro radost či službu – „zimáky“, dvojky, trojky, popojíždědla atp., kde je základní premisou funkčnost a spokojenost majitele.
Takhle to chápu já a v tom mne trochu mrzí, že takhle pak třeba nezkušený, ale zapálená nadšenec dostane celkem sprchu.
Máš ale samozřejmě pravdu, že každý má právo vyjádřit svůj názor a je to riziko každého, kdo jde takto s „kůží na trh“ a vystaví si sem svoje nějak ne úplně specificky „zařezávající“ kolo. Zrovna tohle je myslím příklad, kde ze starého „šrotu“, původně určeného na vyhození, vyrostlo víc než použitelné kolo, byť osazeno „co dům dal“. A i tak se mi to prostě líbí :)
25.4.19 09:34
Willy Zanej: měl si to prostě nazvat – stavba na starém rámu ze zbytků, co dům dal.. sice bys stejně dostal sodovku, že to či ono je špatně a co by tomu slušelo víc, ale asi by to místní „ortodoxní“ přešli lépe… :)
Za sebe to plně chápu – prostě starej rám a poskládat na to to, co mám, funguje mi a používat to. Tady se nejedná o žádnou dobovou renovaci a stavbu, kde by záleželo na tom, zda je ta či ona součástka dobově či jinak vhodná.
To by mne zajímalo, kdo na tom rámu ten ZM jel a kolikrát ?
25.4.19 07:30
Hogy – nálepka je hrozná jen na té hlavové trubce. Rám chtěl původní majitel vyhodit do šrotu tak se ho ujal kolega za suché z nosu. Jinak by byl už někde v nenávratnu. Podle mě rámová sada z oceli a z té doby klasika prostě je. To že tam jsou komponenty jaké jsou a je to tak poskládané na tom nic nemění.
cioran-m: Jsem a vím o tom :-)
Prostě mě mrzí, že rám, který má za sebou fakt možná pěknou historii, někdo přemaluje včetně chromování a hodí na to ukrutné nálepky (předpokládám, že i zbytek, byť to z fotek nejde poznat, je stejně hrozný jako ta na hlavové trubce). Ono vrazit peníze do rámu, který nějakou hodnotu má a udělat z něj něco, co hodnotu nemá žádnou, chce jistou dávku kreativity. A zbytek to už jen podtrhuje. A označit to za klasiku je už jen ta pověstná třešnička na dortu.
24.4.19 22:59
Přesně jak píše rorschach, nebýt tam napsáno klasika, ale dojebaný rám a na něm naházeno co přišlo pod ruku na ježdění okolo komína, tak není co řešit.
Mě ten vzhled nijak nedráždí, spíše mě zaujala hmotnost. V popisu vidím samé – titan…karbon…dura ace a nad tím vším 10,5kg. Přijde mi to moc.
rorschach – se sedlem máš pravdu je to DDK už jsem to opravil
Replika Brooks:))) – spíš bych použil termín inspirováno, ale určitě jako předloha sloužil Regal a ne Brooks.
Škoda že se takhle zachovalý páky nedostaly na opravdu pěkný kolo.
Pokud je tohle poskládáno na ježdění z věcí co dům dal, tak úplně v pohodě, ale hlavně ať se to nepotká v jedné větě se slovem „klasika“.
24.4.19 17:20
Me tam fakt strasne tahaj za oci to sedlo (a omotavka) ktery jsou lacina nahrazka, a brzdy v ruzovym eloxu. A pak by to zvedly spravny nalepky, kterych tam pulka chybi. Dabel je v detailu.
jestli je rám origo nebo ne nevím, ale celý je to mišmaš děsivej, něco jako zimák na léto
A opravdu je Kolnágo? Mě se ty zadní patky moc nezdají…
24.4.19 16:14
atty- přesně tak to bylo myšleno
Mně se to líbí – pro někoho, kdo musí mít dobový rám jen s dobovými doplňky asi nestravitelné, pro někoho, kdo si ze zbytků postavil moc pěkný dojíždědlo pohoda.
Je nutné asi rozlišovat dobovou renovaci a poskládání si silničky z toho co „garáž dala“. V tom druhém případě je to cajk a kolo super…
24.4.19 15:09
Jo je to splácenina z toho co sklep dal ale nevadí mi to
Podle fotky vypada, jako by byl ten predstavec zohlej. Sedlo nema s Brooksem zadnou podobnost, leda v tom, ze je to sedlo.
vypada to zajimave ,pekny plaste, ale ta sedlovka a cernej predstavec teda moc neladi ,ale zase jestli je to cinelli :) on se da porad celkem levne sehnat v ruznych rozmerech stribrnej DEDA Murex ,ale cinelli asi lepsi :)
24.4.19 14:06