Colnago Super 1975

Přidat foto

Původní vzhle

Chtěl jsem pořádnou klasiku což tohle Colnago splňuje beze zbytku. Kolo mi skládal kolega s práce z dílů, které se mu válely doma.Na této rámové sadě se jel údajně několikrát Závod míru, bohužel nevím v které roce. Pár dílů jsem vyměnil, ne kvůli funkčnosti ale pro svůj dobrý pocit ( sedlo, brzdy, sedlovka, omotávky ). Původní modrá barva byla oprýskaná , tak ji nahradila bílá perleť. Nebyl záměr postavit kolo v historicky přesném stylu, ale tak aby na něm nebylo problém ujet x kilometrů. Kolo je pohodlné a díky použitým komponentů i celkem rychlé.

(vloženo 24.4.19)

Willy Zanej Willy Zanej
Ohodnoť bajk: (3.8  / 39 hlasujících)
Značka Colnago
Model Super
Modelový rok 1975
Velikost 60
Hmotnost 10,5
Rám Colnago Super
Vidlice Colnago
Hlavové složení FSA 1"
Kliky Tune Fast Foot
Středové složení Campagnolo Record
Přesmykač Shimano Dura Ace 7700
Měnič Shimano Dura Ace 7700
Řazení Shimano Dura Ace 7700
Převodník Tune Fast Foot 52-38
Kazeta Sram Red 11-34
Náboj přední DT Swiss 240
Náboj zadní DT Swiss 240
Brzda přední Planet X CNC
Brzda zadní Planet X CNC
Brzdové páky Shimano Dura Ace 7700
Ráfek přední DT Swiss RR1
Ráfek zadní DT Swiss RR1
Dráty DT Swiss Aero
Pedály BBB Titanium
Řídítka Carbon No Name
Představec 3ttt 100 mm
Sedlovka TITO Titanium
Sedlo DDK Classic
Pláště Michelin Lithion 2

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
sergo
sergo

29.4.19 18:57

Znovu a lépe. (myšleno v dobrém) :)

Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

27.4.19 12:46

Aktuality – nenašel jsem nikde na fotce úplně přesně stejný rám. Nemám na něm držák na košík ale jsou tam ty vodítka bowdenu. Když jsem ho měl opiskovany tak to vypadlo originál. Ty co měli vodítka bowdenu měli zároveň i držák na košík a naopak.

Reagovat
jardalee
jardalee

27.4.19 08:07

tady jde v archivu najit podobny kolo https://www.bike-forum.cz/…gnolo-vybava teda ram :)

Reagovat
aktuality
aktuality

26.4.19 22:47

Je to skutečně Colnago Super? 3 uchopy na zadní bowden? Vedení řadícího lanka spodem, krátké zadní salámky… ?

Reagovat
Jarda H
Jarda H

26.4.19 00:22

Starý Colnaga se mi vždy líbily, ale tady co se s toho udělalo se opravdu nepodařilo. Tento rám si zasloužil počkat a dotáhnout to k dokonalosti. Můj kamarád dával Mastera dohromady několik let a to hlavně finančních důvodů, dělal si radost kupováním dobových komponentů, proto že, na ráz na to neměl. Co z toho ale vzniklo, tak to mi spadla brada když jsem to minulý týden uviděl a půl hodiny jsem před tím seděl a tiše se kochal.

A z toho to rámu by to taky šlo, kdo má to štěstí že sežene v nějakým přijatelným stavu Colnago ze sedmdesátých let a ještě za párek.

Willy Zanej ale má štěstí že ten rám má a možná k tomu dospěje, že to může dotáhnout k úplné dokonalosti a pak nám dnešním kritikům popadají brady, tady čas nehraje roli, to kolo bude krásné i za deset nebo třicet let.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

25.4.19 23:22

Pilane, google rika ze u Colnaga ze 70tek bud nemaj vubec nebo nemaj system.

Reagovat
Pilane
Pilane

25.4.19 22:57

Rám má obvykle sériový číslo, pokud ho někdo nevybrousí. Na pravé zadní patce nad okem na přehazku.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

25.4.19 22:47

No oni asi seriovy cisla nemaj. To je pak skoro nemozny, kdyz tam nejsou puvodni komponenty.

Reagovat
Pilane
Pilane

25.4.19 22:41

Třeba tady http://www.speedbicycles.ch/…er_1975.html

nebo tady https://www.steel-vintage.com/…-1978-detail

ono je to těžký, když se rám vyráběl v identické podobě třeba celou dekádu.

Normální by bylo zeptat se napřímo, aby výrobce řekl podle sériového čísla, to už jsem taky zkoušel, skončilo to fiaskem…

Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

25.4.19 21:57

Byl bych velmi rád kdyby to někdo dohledal přesně mě se to bohužel nepodařilo.

Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

25.4.19 21:55

Je to Colnago jen ten rok je těžké dohledat protože nemá šrouby na košíky ale zase má navařené držáky bowdenu

Reagovat
Pilane
Pilane

25.4.19 21:30

… kdyby tam aspoň ty brzdy od Dury byly…

Reagovat
Pilane
Pilane

25.4.19 21:23

Rám a vidle každopádně patří Colnagu Super, i ten ročník by mohl sedět, leda ta očka na bowden k zadní brzdě tam někdo mohl dodělat později.

Reagovat
vsudenakole

25.4.19 20:57

To je kolfavo.

Reagovat
atty
atty

25.4.19 20:46

A je to opravdo Colnago? Mně je to teda úplně jedno – jak jsem konstatoval, kolo se mi líbí i tak a plní svůj účel. Vůbec těm starším rámům nerozumím, ale není to spíš něco takového (až na ty návarky na blatníky)?

Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

25.4.19 19:36

standoslav – bylo mi to řečeno původním majitelem, jak jsem koupil tak prodávám. Je možné že je to kec. Nebudu se hádat. Upřímně je mi to úplně jedno jestli to nějaký závod jezdilo.

Reagovat
standoslav
standoslav

25.4.19 18:42

cio: …v žádném případě nikdo z našich a už vůbec ne, více ročníku za sebou. F.B. a svaz dovedli těm našem v narodaku kola poskytnout a byly to vždy Favority, až do doby

kdy se jelo na Montag....., i když nevím proč.

Možná na tom jel nějaký Maďar/Rumun.....

Reagovat
cioran-m

25.4.19 11:06

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

25.4.19 11:05

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

25.4.19 11:01

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Alojs01
Alojs01

25.4.19 10:58

Atty: neni potreba to mit dobove, ale nejak, i treba jen vizualne, sladene… tohle je mismas nejen komponemtu, ale i barev…

Reagovat
atty
atty

25.4.19 10:14

cioran: jasně, ale „vy“ to vidíte stále optikou, jak by to mělo vypadat v případě nějakého uvedení do původní formy – pokud se někdo odchýlí (protože třeba funkční součástky na zprovoznění jsou, jen to dohromady okometricky či dobově k sobě neladí), je to hodno kritiky. Ano, tato hodnocení jsou zde především na „kritiku“, ať už konstruktivní a smysluplnou, tak mnohdy i na kritiku celkem bezdůvodnou – vyplývající jen z toho, že ten či onen „kritik“ má nějaké svoje mínění, jak to kolo přesně musí vypadat a čím být vybaveno, aby bylo „pro něj“ ideální.

Ono vcelku není problém (když to rozpočet dovolí) vzít mnoho desítek či dokonce stovek tisíc a nechat postavit či si postavit kolo, na tom nejlepším, co je k dipozici, nebo poshánět za draho po cizině „dobové“ součástky (a většina zde bude obdivně mručet a virtuálně tleskat). U těchto „veteránů“ to beru tak, že buď se dělá renovace a znovuzprovoznění co nejpodobnější původnímu vzhledu a funkci, nebo jsou to prostě kola pro radost či službu – „zimáky“, dvojky, trojky, popojíždědla atp., kde je základní premisou funkčnost a spokojenost majitele.

Takhle to chápu já a v tom mne trochu mrzí, že takhle pak třeba nezkušený, ale zapálená nadšenec dostane celkem sprchu.

Máš ale samozřejmě pravdu, že každý má právo vyjádřit svůj názor a je to riziko každého, kdo jde takto s „kůží na trh“ a vystaví si sem svoje nějak ne úplně specificky „zařezávající“ kolo. Zrovna tohle je myslím příklad, kde ze starého „šrotu“, původně určeného na vyhození, vyrostlo víc než použitelné kolo, byť osazeno „co dům dal“. A i tak se mi to prostě líbí :)

Reagovat
cioran-m

25.4.19 09:34

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
atty
atty

25.4.19 09:23

Willy Zanej: měl si to prostě nazvat – stavba na starém rámu ze zbytků, co dům dal.. sice bys stejně dostal sodovku, že to či ono je špatně a co by tomu slušelo víc, ale asi by to místní „ortodoxní“ přešli lépe… :)

Za sebe to plně chápu – prostě starej rám a poskládat na to to, co mám, funguje mi a používat to. Tady se nejedná o žádnou dobovou renovaci a stavbu, kde by záleželo na tom, zda je ta či ona součástka dobově či jinak vhodná.

Reagovat
standoslav
standoslav

25.4.19 08:58

To by mne zajímalo, kdo na tom rámu ten ZM jel a kolikrát ?

Reagovat
cioran-m

25.4.19 07:30

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

25.4.19 06:27

Hogy – nálepka je hrozná jen na té hlavové trubce. Rám chtěl původní majitel vyhodit do šrotu tak se ho ujal kolega za suché z nosu. Jinak by byl už někde v nenávratnu. Podle mě rámová sada z oceli a z té doby klasika prostě je. To že tam jsou komponenty jaké jsou a je to tak poskládané na tom nic nemění.

Reagovat
Hogy
Hogy

24.4.19 23:09

cioran-m: Jsem a vím o tom :-)

Prostě mě mrzí, že rám, který má za sebou fakt možná pěknou historii, někdo přemaluje včetně chromování a hodí na to ukrutné nálepky (předpokládám, že i zbytek, byť to z fotek nejde poznat, je stejně hrozný jako ta na hlavové trubce). Ono vrazit peníze do rámu, který nějakou hodnotu má a udělat z něj něco, co hodnotu nemá žádnou, chce jistou dávku kreativity. A zbytek to už jen podtrhuje. A označit to za klasiku je už jen ta pověstná třešnička na dortu.

Reagovat
cioran-m

24.4.19 22:59

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Hogy
Hogy

24.4.19 22:35

Přesně jak píše rorschach, nebýt tam napsáno klasika, ale dojebaný rám a na něm naházeno co přišlo pod ruku na ježdění okolo komína, tak není co řešit.

Reagovat
learita
learita

24.4.19 20:46

Mě ten vzhled nijak nedráždí, spíše mě zaujala hmotnost. V popisu vidím samé – titan…karbon…dura ace a nad tím vším 10,5kg. Přijde mi to moc.

Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

24.4.19 19:30

rorschach – se sedlem máš pravdu je to DDK už jsem to opravil

Reagovat
rorschach
rorschach

24.4.19 19:23

Replika Brooks:))) – spíš bych použil termín inspirováno, ale určitě jako předloha sloužil Regal a ne Brooks.

Škoda že se takhle zachovalý páky nedostaly na opravdu pěkný kolo.

Pokud je tohle poskládáno na ježdění z věcí co dům dal, tak úplně v pohodě, ale hlavně ať se to nepotká v jedné větě se slovem „klasika“.

Reagovat
cioran-m

24.4.19 17:20

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

24.4.19 16:43

Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

24.4.19 16:42

Me tam fakt strasne tahaj za oci to sedlo (a omotavka) ktery jsou lacina nahrazka, a brzdy v ruzovym eloxu. A pak by to zvedly spravny nalepky, kterych tam pulka chybi. Dabel je v detailu.

Reagovat
mr.ricardo
mr.ricardo

24.4.19 16:41

jestli je rám origo nebo ne nevím, ale celý je to mišmaš děsivej, něco jako zimák na léto

Reagovat
André Vebr
André Vebr

24.4.19 16:14

A opravdu je Kolnágo? Mě se ty zadní patky moc nezdají…

Reagovat
cioran-m

24.4.19 16:14

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

24.4.19 16:13

atty- přesně tak to bylo myšleno

Reagovat
atty
atty

24.4.19 15:59

Mně se to líbí – pro někoho, kdo musí mít dobový rám jen s dobovými doplňky asi nestravitelné, pro někoho, kdo si ze zbytků postavil moc pěkný dojíždědlo pohoda.

Je nutné asi rozlišovat dobovou renovaci a poskládání si silničky z toho co „garáž dala“. V tom druhém případě je to cajk a kolo super…

Reagovat
cioran-m

24.4.19 15:09

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Willy Zanej
Willy Zanej

24.4.19 14:36

Jo je to splácenina z toho co sklep dal ale nevadí mi to

Reagovat
Hogy
Hogy

24.4.19 14:28

Strašná splácanina

Reagovat
Vilém
Vilém

24.4.19 14:25

Podle fotky vypada, jako by byl ten predstavec zohlej. Sedlo nema s Brooksem zadnou podobnost, leda v tom, ze je to sedlo.

Reagovat
jardalee
jardalee

24.4.19 14:09

vypada to zajimave ,pekny plaste, ale ta sedlovka a cernej predstavec teda moc neladi ,ale zase jestli je to cinelli :) on se da porad celkem levne sehnat v ruznych rozmerech stribrnej DEDA Murex ,ale cinelli asi lepsi :)

Reagovat
cioran-m

24.4.19 14:06

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
vpa007
vpa007

24.4.19 13:39

Klasika. Paráda!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 56
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 29
chosee1986 8
mamfpici 3