Střed
Ty tenké trubky jsou docela elegantní, ne?
Boční pohled
Zadní strojovna
Kokpit
Stav 2022
Minimalistické kolo na univerzální použití.
Požadavky:
Co nejnižší možná hmotnost
Cenová dostupnost
Pohodlí
Snadné ovládání
Reba, ideálně s kompresí
Jednopřevodník
Čistý kokpit
Slušná kola a obutí.
A zkušenosti po roce provozu? Rám je docela měkký, poddajný. V terénu s tím nemám problém, kolo drží, neodskakuje, nijak nepředvídatelně „neplave“. Hodně lehký a pohodlný a zároveň i docela slušně jede. Celkově moc pěkně udělané sváry, detaily, kabeláž nedělá žádný bordel a kvituji také BSA střed, byť jsem zatím nebyl nucen do něj sáhnout. Reba je etalon spolehlivosti, pohodlná, citlivá, blbuvzdorná a snadno servisovatelná. Z výroby byla téměř suchá, chtělo to hned sundat nohy a dolít olej. Komprese je fajn věc. Mažu brunoxem. Kliky a DUBovej střed bez problémů, převodník šel záhy alu 34, 32 je mi na čisté XC málo. Jednoplacka mi sedí, dolekopcom to utočím, do kopce prišlápnu. Průběžně čistím, mažu Interflon a Troubou. Level TL brzdy zdechly, vyměněny za ozkoušené XT. Původní sedlovka tupej ingot, takže šla rovná karbonka BBB. Pruží hezky. Původní řídítka byla docela lehká, ale zase prišel karbon od béček, člověk to chce mít hezký, když na to kouká furt, ni? Phenom fajn sedlo, po X letech jsem asi našel správnej tvar. Pedály dočasně M520, až bude hezky, dám něco lehčího.
Průběžně tuněno.
(vloženo 27.4.19)
Značka | Specialized |
Model | Chisel Expert |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | M |
Hmotnost | 11,5 pohotovostní |
Rám | Specialized Chisel, M5 hlína, D'Allusio sváry, 1350g |
Vidlice | RS Reba, 2019, Solo Air, Motion Control, komprese, Torque Caps |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Integrovane, Tange seiki? |
Kliky | Truvativ Stylo 6k, 172,5 mm |
Středové složení | SRAM DUB, BSA |
Přesmykač | Tak tady není ani navárka... |
Měnič | Shimano XT 8100 |
Řazení | Snímání XT 8100. Třetí páčka za dva roky... |
Převodník | Garbaruk, 34 z. |
Kazeta | Shimano XT 8100, 10-51 |
Řetěz | Shimano XT 8100 |
Náboj přední | DT Swiss 350, 110 mm |
Náboj zadní | DT Swiss 350, 148 mm |
Brzda přední | Shimano XT br-mt 8000, organické desky bez chladiče |
Brzda zadní | Shimano XT br-mt 8000, organické desky bez chladiče |
Brzdové páky | Shimano XT br-mt 8000 |
Ráfek přední | WTB KOM light i25, bezdušová páska Schwalbe, ventilek Giant |
Ráfek zadní | WTB KOM light i25, bezdušová páska Swalbe, ventilek Giant |
Dráty | Sapim Leader, 2x28 |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | BBB Ascesion Carbon, 760 mm, ESI chunky oranžové |
Představec | BBB Rider, 60 mm, ti šrouby |
Sedlovka | BBB Flypost BSP-35, celokarbon 27,2 |
Sedlo | Specialized Phenom Comp 143 mm |
Pláště | Nobby Nic Evo 2,25 |
Popravdě už začínám bejt celkem alergickej na celkem pěkný kola kolem 40,50 tisíc s laciným plastovým NXem.
Ale chápu strategii, náklad na osazení tou sadou minimální a cool efekt 12 rychlostní sady velkej, tudíž výdělek velký zaručen.
Za mě asi nejrozumější kolo od Specialized. Kola dávají těžítka, rám, vidlice i osazení ale super. Jen mě překvapuje ta čínská sedlovka,
Váhu nevěřím, na Epic HT Pro jsem s koly co váží 1200g jen tesně pod 10 kg, chce to odvážit jako celek a nepočítat.
Teď jsem si jen tak cvičně zvážil samotná kola. Přední 932g, zadní 1139g. Docela těžítka, ale co je zajímavé, tak mám zváženou zadní nábu, ta má 356g, takže mrtvá váha. Zkusím navážit i dráty a získat tak váhu rafku, na obvodu to bude lehké…
Originální duše mají skoro půl kila :o Viz včerejší galerku.
S NXem žádný problém, když je to seřízený a s rovnou patkou… Rychlý, přesný. Ale třeba kolega má taky NX a pořád se mu to sere.
Parádní, za 5*
Moc hezký kolo.Teď sem taky stavěl pro sebe kolo na hlíně a v žádném případě to jako nevýhodu oproti karbonu nevidím. Kolo je lehké a tuhé.Na tom bajku to je hodně o pláštích a tlaku.
Koukám že ten rám Chisele chameleon je fakt pěknej.
Jak chodí to NX?
Mě by zajímalo jak si docílil –250g na bezdusich :-) když duše má asi 150g to máš 300g a ventilky a mléko má tak 200g :-)
Proč ne, jen ta cenová dostupnost u eS je trochu mimo :-) pokud to člověk kupuje za plnou, tak na trhu můžeš sehnat mnohem lepší biky, ale nebudeš mít eS a to jede.
Taky jsem o něm uvažoval,ale nakonec vyhrál lector,ta cena 50t. za hliník je dost,ale jinak za 5*
5*