Může mi někdo znalý zhodnotit nastavení tlumení? Dnes jsem si s tím celý den hrál a jsem z toho lehce na prášky :-)… Nekope, přijde mi to OK, ale co já vím, prd tomu rozumím… Díky
(vloženo 28.4.19)
Tuhle pasáž znám, dělat tam bunny je kontraproduktivní. Kořeny nejsou nejmenší, ale je to zvlněný terén a v té rychlosti to jde projet na všem. Tlumení bych testoval na větších překážkach cca na konci první třetiny DH tratě, tam je úsek kde jsou velké kořeny a větší díry a k tomu sklon. Z téhle pasáže a videa bych si nedovolil hodnotit nastavení.
Kome- Mám v plánu coachovat a rozvíjet děcka, ale ty by mi nikdo nesvěřil. Jsem zapřísáhlej platforman (i na cx protože nemám na spd botky) a tahání za pedály mě bije do očí. Neboj, nehodlám se tu hádat, jako strakatý kamarád, že jsem to myslel jinak a všichni jste trumberové. :)
No, ještě jsme neporadili vidlici s větším zdvihem. :D
Strakááč: pokud jezdi 30 vteřinový fr trate, tak jim stačí správně nastavený útlum a zhruba sag s 60a gumy s 3 barama
díky za brainstorming, tipy jsem dostal – teď si s tím zkusím systematicky pohrát a uvidíme ;-)…
Tak abys radši spíš jezdil, než radil v každé diskusi naprosté hámotiny, které jsi někde slyšel, ne?
Někde tomu říkají nápad, vhodné řešení a tady je z tebe hned učitel… :)
Goob: jo někdo si nechá tvrdší odpruzeni a jezdi na dhcku freeride… a hlavně tihle lidi spíš jezdí než aby řešili co si na kolo koupí nebo co jak nastavit.. tyhle lidi vetsinou jezdi na podle vás špatně nastavených odpruzenich… prefoukany gumy… atd tady u nás to tak je prostě nikdo se nikdy neptal kolik kdo fouká do gum, vidlice… neco se tam foukne, nějak se to idealne nastaví a při jízdě se na něco přijde…
Ale ja nerikam že na zavodech nechodí po dorazech… vždyť to je i slyšet jen na videich ale hlavně jezdi cistokrevny DH…
V čr se použití dh biku řekl bych pritahuje blíže freeride stylu…
Pořád nikdo neodpověděl, co má s tím kolem v plánu :)
kOmE: to víš, nechá si tak 60–70 procent zdvihu jako rezervu, aby měl tedlecten midstrouk saport, a pak to tam prostě nasere v manuálu, protože kdo neumí bunnyhop, ten jistě umí manuál. Fakt utrpení, zlatej Onuce.
ani bunnyhop umět nemusí… stačí když to bude umět trochu vytáhnout z manuálu do bunnyhopu, aniž by nějak moc zvedal zadní...... jen tím odlehčí bajk, přizvedne předek a zadek třeba nechá lechtat po kořenech :) důležitej je ten předek v bezpečnější pozici a hlavně je to rychlejší :)
z videa mi prijde, ze shora az ke stromu ty koreny nevypadaji nejvetsi, na to jak jde vidla ochotne do zdvihu…otazka je, jak se chove jeste na vetsich nerovnostech…osobne me stary Pike RC parkrat vytrestal ze kolo zustalo zapichnute stat a ja sel pres rodla (sag byl ok,3tokeny) a tak jsem priviral HSC, coz pomohlo
Tak když máš vzduchovku, tak je to úplně v pohodě, prostě zkoušej různý tlaky a uvidíš. Každá vidle se chová dost jinak, záleží taky na velikosti vzduchový komor. Třeba Mattoc měl podobnej sag ať jsem měl 50 nebo 100 Psi ale samozřejmě prostředek zdvihu se choval dost jinak. Doraz pak už byl zase hodně podobnej. Spíš než zvyšovat o 10 to zkus přestřelit o víc ať máš přímý srovnání. Moc malej krok mezi jednotlivejma jízdama budeš hůř hodnotit a může se stát že si během ladění zvykneš až na nesmyslně velkej tlak :-)
Jestli to ma Boxxer podobne jako Lyrik, tak nenecha LSC utahnout tolik, aby to citlivost zabilo, takze bych se toho nebal.
Ja na Lyrikovi ted vozim rychlejsi odskok, utazenejsi LSC, uplne volna HSC a 3 tokeny. Pak to chodi ochotne do zdvihu a stiha i rychly prekazky za sebou a tokeny pohlidaj rezervu na vetsi veci.
@Jenda
No, a to je to, o čem mluvím :D … brainstorming :-)… Jasně, postavím se do attack pozice a odečtu v plné polní SAG, ale samozřejmě na rovině … njn, ach jo. Takže nejdřív zkusím přifouknout SAG, pružinu nemám, tak tam pošlu o 10 psi víc a uvidíme, co to udělá. Díky ;)
Podívej se jak jel včera Bruni, tak nějak by mělo vypadat dobře potuněný tlumení :D
Já teda vůbec nerozumím sjezdovýmu odpružení, co si tak ale vybavuju, byli borci co vozili téměř nulovej sag. Jak ho měříš? Stojíš v pedálech? Vem si že jedeš povětšinou z kopce, takže z 27% sagu na rovině můžeš mít v základní pozici z kopce klidně 40–50 %. To že kolega má při stejný hmotnosti na stejným kole měkčí pružinu je hezký, ale záleží jak nad tím kolem je rozloženej. Stačí aby měl velkou prdel a muší ruce a bude to jiný než ty.
Osobně bych to ladil nejdřív pružinou, pak až kompresema. LS komprese ti zabije citlivost, HS komprese na začátku zdvihu bude otevřená tak jako tak. Pokud budeš chtít bejt rychlej tak pak přitahuj i tu LS, pokud chceš mít žehličku, tak fakt jen opatrně.
A teď odborníci včil do mě, tohle mám jen teoreticky, tak jaká je praxe? :-)
@wilda81
Aha, sry, rikej mi Sheldon#2 ;), prijdu si vsude pomalej…
@embi
OK, na tom jste se shodli vsichni, i ja nad tim premyslel.
Predpokladam, ze na SAG nesahat a jen to ladit pomoci LSC a R. Na zavodeni nejsou koule, minimalne ne tuhle sezonu, ale rozhodne radsi jezdim „rychle“ v bordelu nez skacu :)…
Jinak mekka vidle nebo myslite i tlumak pritahnout LSC? (Tam mam jen R a LSC, vidle ma LSC, HSC a R).
Zavodis nebo planujes DH zavody? Pokud ne, tak si to nastav tak, aby ti to bylo pohodlny. Nema smysl resit nic dalsiho. A casto pohodlne kolo je i rychle kolo.
Jinak imho to mas mekke…
Neee, ja jen reagoval na tu zpomalovacku. ;)
Jinak me prijde taky ze mas tlumeni celkem mekke, ale tezko soudit jen tak z videa.
@wilda81
prozatím se neřadím do kategorie „střelci“ ;-), nerozjížděl jsem se od dropu, ale jen jsem vylezl o pár m výš a rozjel to na test
za 8 jizd stihnes dost nastaveni, kdyz sinsebou vezmed pumpicku, klic na horni vicko abys mohl davat/vyndavat tokeny… tak je to pak spis jen tlak a toceni koleckama…
Pokud mas tokeny, ok sag. Tak bych zkusil polaborovat a privrit LSC, popripade odskok vic na zajice..- dokud nebude kopat
@Maajkee
Nene, dorazy nedávám, to až třeba ten drop, co jsem postoval do odpovědi níže. Na konci je to dost progresivní (HSC + tokeny).
@KoMe
SAG jsem měřil standardně, takže by měl být ok. Ano, pružinu tam mám správnou, možná lehce tvrdší (na sjezd na stejným kole a stejné váze má kolega slabší pružinu).
@TJK
Ano, vzduch a ano, už jsem nad tím uvažoval :)… Dá se to reálně stihnout nastavit dejme tomu za 8 jízd? Budu to muset vzit na lano případně…
Není opora… No, zmenšovat SAG je asi blbost, takže mi z toho vychází zkusit si pohrát s LSC a přitvrdit… Zkusím, uvidím, díky ;).
Brekpain: nevyznam se v tehle kategorii ale vidle je vzduch? pokud jo tak jsem ted mel pujceny Shockwiz a musim rict ze minimalne na zacatek ja to velmi prijemny pomocnik na nejaky zakladni nastaveni zakladnich veci jako tlak/progresivita a pak obe komprese i expanze… ladil sem s tim pika i dvo a vesmes mi to potvrdilo me pocity co bych z toho chtel dostat… navic si tam muzes zvolit pozadovane chovani tlumeni a od toho se pak nastaveni odviji… nerikam ze to je vsespasitelne ale kdyz uplne nevis tak te to hezky navede a online kontrola po jizde je pecka.
To nejde takhle posoudit. Podle videa mi příjde, že to máš až dost měkký a propadá se to do zdivhu dost, při menším skoku to musí chodit na dorazy ne? Ale to musíš posoudit hlavně ty sám.
Breakpain: z videa to vypadá a nejen z tohodle, že ti ta vidle dává malou oporu, ale muže to být opravdu jen zdání. SAG na vidlici u endur a sjezďáků se měří blbě a je klidně možné, že máš vidlici moc měkkou. Už máš správnou pružinu vzadu?
Strakááč: U DH vidlice se samozřejmě na nějaký rezervy na dropy apod. nehraje pokud nejezdíš samy frko typu Fest serie apod, kde ale zase nepotřebuješ aby to zobalo.
@Puka
26psi a 29psi – když jsem měl 22 a 25psi tak to otvíralo patky (budu obezřetně testovat 25+28) – tady mám jasno, musí přežít ráfky
@ Pedro404
hledám náměty, nastavím to → projedu je a pak uvidím (onehdy jsem dostal docela fajn tip s brzdami a ujalo se to slušně). To, že mi to přijde OK ještě neznamená, že nějaké nastavení, které mě nenapadalo není lepší.
@TJK
nic obřího to není, ale citelný dorazy nemám, jen přemýšlím nad LSC, dorazy mám určitě dobře – na ty chodím až na věcech tohodle typu , takže to je myslím podchycený dobře aby se na tom dala kombinovat sjezdová i BP lajna.
@Strakáč- psal jsem někdo znalý, nezlob se na mě, Tebe automaticky vypouštím ;-)
Už jen za jako hloupost v jeho teorii mi přijde pomalý odskok na kořenech. Chytneš tři kořeny po sobě a hned taky klepeš doraz.
Takhle to jezdí kámoš… po dorazech se jezdi na závodech.. nebudeš si prece ničit vidli pri normálním ježdění…
Nevim dejte si to kazdej jak chcete… ty si chod nadoraz na kazdym korenu když se ti to zdá dobrý…
Až se ti po par dorazech vidle zkurvi tak budes držet hubu… :)
Strakáč, víme opět hovno o tématu, že?
Tahle kola se nastavují tak, aby se při největších ranách, které dostanou na dané trati, prošla po dorazech. A nejen DH.
Nechat si 1–2 cm rezervy zdvihu? Konev šetří vodu!
tyvole tak snad sám zjistíš jestli při nějvětších mordách ti to nejde na doraz ne? máš kroužek na vidlici?? pokud ne dej tam zzzt pásku a uvidíš jak daleko ti to jde od dorazu.. nech si od dorazu fóra na nějakých dropech nebo tak něco… 1–2cm nebo na nějakej největší ráně prostě… nebo jezdi celej den až zjistíš že ti chodí vidle zhruba ty jeden až dva cm od dorazu… doladíš časem ty zbylý centimetry… jinak doporučuju spíš pomalejší odskok a kompresi nechat podle stylu jízdy.. na skoky bych si jí přidal a na kořeny ubral… tedy takhle mi to říkal kámoš co jezdí DH… ale každej si přijde na to co mu časem vyhovuje, na to bys měl taky přijít sám a zkoušet co je lepší… i když tomu hovno rozumíš, jak píšeš…
a kdžy už… zkus se zeptat v parku někoho kdo jezdí podobnej styl… jak to má nastavený on.. ale jde taky o vidlici každá je jiná… neřešil bych to zezačátku tak do detailu.. hlavně nechoď po dorazech a časem to zjistíš..
Takže pocitově seš s tim spokojenej, ale kdyby ti někdo na základě videa řek, že to máš blbě, tak to překopeš? :)
tak fotky a videa vesmes zkreslujou.. ty korinky vypadj maly.. ale kdyz si clovek vezme tvoji velikost, velikost kola a ze to je 29er tak to tam musi bejt kvalitni oranice :-D
Každopádně – mně neposlouchej, mám HT se 150mm vidlou, dneska jsem využil pouze 90% zdvihu, nemám ji na žehlení, ale na traily.
Nemáš přehuštěné pláště? A na větších skocích ti musí jít vidle na doraz, ne?
Pocitově jo, ale nevím, jestli se to třeba moc nenoří – abych to na delším úseku nezamlátil… Jsem na to trošku tupej mi přijde a pak ladím něco jiného, než bych měl.