Koupil jsem nedávno barák a v kůlně za barákem bylo takovýhle kolo. Už tam dle stavu visí asi delší dobu, nalepený galusky jsou zkřehlý, brzdy moc nejdou. Má něco z toho nějakou cenu, třeba kliky nebo já nevím co, anebo to mám celý jak to je chytit a hodit do šmelcu? Díky.
(vloženo 5.5.19)
Přední vidlice je favorit. To je jasný podle korunky. Rám vypadá že taky, ale upravený. Pouze návarky na řazení nejsou. Ty zůstaly původní na objímce. Kliky jsou Shimano 105, přehazka vypadá na exage.
jak jsem sliboval, tady je foto favoritiho tuningu z devadesátek. Rám je z roku 1988, úpravy rámu nekdy kolem roku 90, nově přelakováno. Že se rám zkracoval, je vidět na prolisu z vnitřní strany zadní stavby, který jde mimo pozici pneumatiky. Mimochodem nemáte někdo zachovalé gumy na páky SACHS, nejlépe za půl darma :-) ?
Dle růžovách bowdenů, novější typ kliky a vnitřní vedení, soudím, že již jednou omlazením prošel. Za mě tedy drobná renovace a jezdí to dál, nebo po renovaci na prodej.
Asi nejaky Favo napadene dobovym kutilem, kterych bylo tehda pomerne dost.
A F12 z 80. let měla brzdu vnitřkem bez návarků na bowden venkem? Nevím, jen se ptám, Passat z cca. roku 95 má furt horní návarky na brzdu venkem po vrchní straně trubky.
Ale jinak souhlas – za 500 to uvést do provozuschopného stavu ještě s galuskama je celkem nemožné (pokud není všechno doma v garáži a „přebytcích“). A to počítám s tím, že hlavní součástky pohonu budou funkční a bude je stačit jen pořádně vyčisit, namazat a seřídit.
No ja teda vidim nejake obyc Favo z konce 80. let, podle ukonceni zadni vzpery nahore u zamku sedlovky. Ze to ma trubicku pro zadni brzdu a kratkou zadni stavbu, mozna opravdu nejaka F12.
Jinak pro kmina, za 500 tezko, to ses z levnyho kraje. Minimalne 3× tolik. Uz jen jak pise ma to galdy, ty pod 500 za kus tezko sezene. Nove lanka a bowdeny, omotavka, sedlo a bude u 2000.
Kliky vypadají z jiného, novějšího kola. Možná kvůli doobchod převodům předělané.
Připomíná mi to moje kolo, což byla tuším F12, v 90. letech upravovaná kýmsi od Lovosic – zkrácená zadní stavba, homemade vnitřní vedení. Zkusím během týdne přidat fotky
Buď to můžeš darovat jak je,nebo si pohrát,stáčí očistit,promáznout,koupit pláště,duše,omotávka,lanka,bovdeny,gumy do brzd,no do pětistovky se vlezeš a na popojíždění do hospy a na rohlíky dostačující.
Pláště na dojetí tady seženeš za čokoládu.
Passat neměl vnitřní vedení, měl jinou vidlici. Geometrie z fotky není ideálně vidět, ale vypadá lépe než u Passatu.
5.5.19 07:30
Pořádně to opláchni, nafoť a uvidíš.