Díky Sunrace SP570 jsem dosáhl až na 42 zubů s 9kovou MTB přehazovačkou. Zkoušel jsem RD-M6000, ale ta nechodila s Tiagrou
Tykadlo
Chtěl jsem zkusit dneska „modní“ gravel, ale nechtěl jsem do toho dát téměř nic.
Navštívil jsem bazar a za pár korun kolo koupil. Dost se mi zalíbilo. Neskutečný poměr cena/výkon. Dost mi nevyhovovalo standartní řazení. Rozhodle jsem se si kolo nechat a lehce si ho přizpůsobit.
První požadavek bylo řazení (dualy). Na bazaru jsem našel Tiagry 4600 (2×10) a bylo jasno. K tomu jsem pořídil bazarová kola + další nutné komponenty + jsem něco vyhrabal v garaži.
Moc děkuji všem, kteří mi v diskuzi radili.Nikdy bych nepřišel na kombinaci silniční řazení + 9ková MTB přehazovačka s 10kazetou 11–42T.
Pro hromadu z Vás asi podúrovňové kolo, ale je to svižné levné za 9tis Kč a příjemné doplnění MTBčká. ;)
(vloženo 6.5.19)
Značka | B'TWIN |
Model | Triban 100 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12,2 |
Rám | ALU 6061 T6 |
Vidlice | Ocel Hi Ten |
Měnič | Shimano Deore M591 + Sunrace SP570 |
Řazení | Tiagra 4600 |
Převodník | 48T |
Kazeta | SHIMANO CS-HG500-10 (11-42T) |
Řetěz | SHIMANO CN-HG54 |
Brzda přední | Tektro |
Brzda zadní | Tektro |
Brzdové páky | Tiagra 4600 |
Ráfek přední | Specialized axis 2.0 |
Ráfek zadní | Specialized axis 2.0 |
Pedály | Shimano SPD M520 |
Řídítka | Btwin Sport 420mm + omotávka FORCE |
Představec | Btwin Sport 100mm |
Sedlovka | Alu Btwin Sport 27.2, 350mm |
Sedlo | Btwin Sport |
Pláště | B'TWIN SPORT 700 × 32 |
Váha není žádná výhra – nevím kolik to mělo původně, ale teďka to má 12,2 Kg. Nicméně mi to nijak nevadí ;)
Naprostá lowcost paráda!
O Tribanu 100 přemýšlím, tak díky za tip o prodloužení patky a kombinaci Tiagra 4600 a M591!
Tak tohle mi je bližší, karbonová vidlice a dvojpřevodník, pak stačí i sedmičkové řazení. Nebo snadno se vymění za osmičkové.
Zajímavá stavba kola. I když z původního kola tu zbyl jen rám a řidítka, jiná kola, kazeta, řazení. Ještě tu jsou staré kliky, ale ten převodník, co tam zbyl, ten by chtělo asi vyměnit.
Já osobně bych asi přestavoval kolo o stupeň dražší, tj. s osmičkovým řazením. Asi lehčí rám a karbonovou vidlicí, přijatelné kliky (jen mi nesedne moc krátké, pro velikost M bych já chtěl 175,5mm). Osmičkové řazení bych nechal, nebo koupil o něco dražší devítkovou verzi.
Takže tady je kolo, kde z něj polovina je obměněná a ty kliky by to chtělo vyměnit asi taky. Jinak mi přijde zvláštní mít desítkové řazení na low-cost kole. Protože výměna řetězů je docela drahá, desítkové jsou dost drahé, o malinko dražší než jedenáctkové. Low cost jsou sedmičkové, osmičkové a řekněme ještě devítkové.
Každopádně toto experimentování je docela zajímavé. Dost lidí zde kupuje kola spíš za 50, 60 tisíc, na člověka s kolem za 20 tisíc by se koukalo svrchu a hlavně mu to dali najevo. Jsem rád, že tu je i jiný typ lidí. I když já bych si toto kolo asi neřídil, ale o nějaké variantě osmičkové a hlavně devítkové, to bych uvažoval. Dost mi ale nesednou ty kliky, co mají kratší. Jinak se mi líbí průchozí rámy, kam se vejde širší plášť, přitom brzdy silniční a žádné kotouče. Přitom mezi zadní pneumatikou a podsedlovou rámovou trubkou zas tak velká mezera není, jak bývalo u favoritů nebo jak mívají krosová kola.
Super, tohle se mi líbí, jak udělat z mála za málo peněz hodně moc! Jen tak pro referenci, zajímala by mě váha. Každopádně ať do dělá radost a dobře slouží ;-)
Děkuji, ještě jsem na tom pořádně nejel. Včera jsem to složil a byl jsem v euforii, že to přehazuje, tak jak má. :)
6.5.19 21:52
To co tam bylo 48 zubu. Na fofr jizdu po silnici to neni, ale da se :) S 42T vzadu se da vyjet i celkem slusny krpal