Upgrade pohonu
Kompromis v poměru cena / výkon / roční nájezd a mé schopnosti.
7/2020 proveden upgrade 1×12 Shimano XT
(vloženo 9.5.19)
Značka | Scalar MRX |
Model | MRX 29" |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 21" |
Hmotnost | 11,9 |
Rám | MRX Elite X9 29" |
Vidlice | SR Suntour AXON RL-RC 100mm, pevná osa 15mm tapered |
Hlavové složení | Force |
Kliky | Shimano SLX 7000, osa integrovaná HT II |
Středové složení | BR-MT800 |
Měnič | Shimano XT M8100 |
Řazení | Shimano XT M8100 1x12 |
Převodník | 32z |
Kazeta | 10-51 Shimano XT-M8100 |
Řetěz | Sram PC1110 se spojkou |
Náboj přední | Remerx light |
Náboj zadní | Shimano FH-MT500-B |
Brzda přední | Shimano Deore M6000, kotouče Force 5 semifloating 180mm |
Brzda zadní | Shimano Deore M6000, kotouče Force 5 semifloating 160mm |
Brzdové páky | Shimano Deore M6000 |
Ráfek přední | Remerx Hurry 622 BA, 32 |
Ráfek zadní | Remerx Hurry 622 BA, 32 |
Dráty | nerez redukované 2/1,7/2 mm |
Pedály | Shimano PD-M530 |
Řídítka | Profil carbon rovná 720 |
Představec | Profil D507B 90 |
Sedlovka | Profil 4K carbon |
Sedlo | Selle Italia SL Flow |
Pláště | Maxxis Ikon kevlar 29x2,2" |
Plácačka na prdel je parádní, teď jsem ho nedávno sundal, že už to v lese nebude tak tragické, pak zas popršelo a v lese krásný sajrajt a v trenkach jak poch***ý
Ltd.mp: Kolik hmotnosti jsi ušetřil na drátech oproti jednotné tloušťce 2 mm?
Vidlice byla přibižně nastavená, část cyklistů jezdí a druhá část se místo toho hrabe ve vidlicích.
SAG bylo první co jsem si zkontroloval před prvním vyjetím. Netuším, jestli Scalar nastavoval podle mojí váhy (měl ode mě všechny informace) nicméně jsem měl hned SAG ok (cca 25% )
Vidlici si hlavně musíš nafoukat na svou hmotnost, podle sagu (zanoření) a pak dolaďovat. Pak se dá chod ještě dolaďovat tokenama ve vzduchové komoře a ladit progresivitu, jestli budeš chodit dorazy, tak by to chtělo vložku do vzduchové komory-token a udělat vidlici víc progresivní a ke konci zdvihu bude tuhnout.
maajkee: změnu zdvihu jsem už našel video a olej je jen vlastní výměna patrony? Nicméně chci pojezdit nejdříve aspoň půl sezóny ať poznám vlastnosti současného stavu a pak zkusím teprve zvednout zdvih, jestli mi to bude vůbec vyhovovat. Momentálně jsem dostal vidlu do 80–90% zdvihu, takž by se mohlo 120mm i uplatnit…
Ltd.mp: olej přinese lepší citlivost a to znatelně. 120mm lehce položí celkem strmej úhel hlavový trubky a ve sjezdu bude kolo stabilnější a samozřejmě pozobe i trochu větší nerovnosti. Olej + změna zdvihu je prace ani ne na půl hodinky.
Tak až na náboje Remerx a kotouče Force je to opravdu moc hezky poskládané. Kolo je decentní, žádný cirkus. Velmi dobře vybavené.
Neřeš tuje. Pokud vím, tak se tu řeší kola, ne? A kdyby jsi se v tom vyznal, tak by jsi zjistil, že tam je tuje jen jedna:-) Je tam smrk omorika, tis, cypřiš, jalovec a mezi tím spousta travin, které jsou právě ostříhané…prostě neopadavé odclonění od sousedů v délce 5m…žádný hřbitov! Vše je teprve ve výstavbě, chybí mi dodělat zídku, osadit solární sprchu atd. :-)
Ltd.mp: asi nejlepší bude na kole jezdit i jinak, než u klávesnice......kolo je poskládaný dobře a s nájezdem kilometrů sám zjistíš, kterým směrem se vydáš......
Výhody bezduší jsem tak nějak pochytil:-) Přiznám se, že jsem se vrátil k aktivnímu ježdění po deseti letech a i tehdy jsem už měl 6let staré kolo, takže si dovedeš představit jak mi ujel vlak co se týče techniky. Proto mi tak dlouho trvalo, než jsem se zorientoval a vybral konečnou sestavu. Každopádně se chytám Tvého dotazu na vidlici a rád bych si nechal poradit. Co by mi přineslo překopání Axonu na olej a zdvih 120mm při XC ježdění? Na kolik taková přestavba příjde a co k tomu je zapotřebí? Mockrát děkuji:-)
Ltd.mp:
Jasan. Každopádně bezduše se nedělají kvůli snížení hmotnosti kola.
Za prvé, tubeless Ready pláště jsou zpravidla těžší, za druhé dáš do každýho kola 80,100ml tmelu, takže úspora hmotnosti je minimální.
Jízdní komfort, odolnost proti defektům a odvalování o dost lepší.
Díky za reakce:-) Ten přední kotouč je samozřejmě 180 (Ctrl+C). Kolo je primárně na XC ježdění, sjezd je jen bonus toho, že žiji na kopci, kde na každou stranu je v lese grapa:-) Tudíž převody mi vyhovují a neměnil bych. Axon je ve standard a tuning do budoucna není vyloučený. Vůbec nepopírám, že se nejedná o něco výjimečného oproti možnosti zakoupit kolo v obchodě. Důvod proč tato cesta pořízení je rozpočet, který jsem byl ochotný dát do kola a přitom dosáhnouut slušného osazení. Bezduše mě napadly až když bylo kolo doma a já dospěl k potřebě teleskopické sedlovky při zachování současné příjemné váhy kola. Nic víc v tom nehledejte. Nemám ambice aktivního ježdění po bike parcích atd. Je to čisté XC:)
Ale nic. Je to fajn kolo, ať to jezdí. Rozhodně tady nechci vyvolávat flame. Já sám takový kola stavět netoužím tak ať to prosím nevyzní jako konkurenční kritika :)
Scalar: však v poho, každej to dělá na základě svých zkušeností. Black Jack Ready samozřejmě chce v adekvátní šíři. Já mám 100kg a 25ky se fakt nekroutej a dávám jim celkem dost nažrat.
Hurry jsem kdysi dával, já sám jsem je chvíli taky zkoušel, ale pokud máš na bezdusich rozumnej tlak a ne 2,5 baru tak to patka prostě nepodrzi. Když uděláš díru, tak plášť okamžitě sleze z patek a pak někde venku to bývá problém nahodit.
Ale v poho, nekritizuju, jen jsem reagoval na to zhmotnění snů, přitom mi to přijde jako klasická seriovka od Tebe. Cimz neříkám že je to špatné kolo, to určitě ne.
Já bych vyměnil zahradního architekta. Ta sbírka jehličnanů je otřesná.
Hurry jezdí na bezduše celkem dost lidí kolem a bez problémů. Black Jack Ready jsem zkoušel,na moje ježdění měkké bláto, pořád rozcentrované, dal jsem je ženě. Kombince lehý + levný je u ráfků vždycky *******.
Přední kotouč je 180mm, je to na něm napsané a je to vidět podle adaptéru.
Pokud jsi věděl že chceš bezduše, tak se myšlenky moc nezhmotnily. Chtělo to alespoň Black Jack Ready ráfky. Cenově stejný, ale jdou krásné na bezduše. Hurry jdou nahodit ale moc to nedrží a rádo to z toho vylitava.
Pokud máš rád sjezdy, chtělo to Axona hodit na 120mm, geometrii by to jen prospělo i sjezdovým schopnostem. Máš ten Axon předělaný na olej?
Velikost kola 21" a oba kotouče jen 160mm když máš rád sjezdy?
Převodník 34z už chce do kopců fakt fyzičku, ale to zas není takovej problém vyměnit.
Jinak rám je to fakt na poměry mrx hezkej.
Scalar=nuda
Zatím nedovedu posoudit, mám najeto 100km:( Ale průběžně jsem s brzdným účinkem spokojený, příjemné dávkování jedním prstem. Jednou si u prudšího sjezdu zapískaly a po schladnuti zas ticho. Kotouče popravdě ani nemám s čím porovnat, čas ukáže. smí je Scalar, tak jako vidlici (místo mnou vybrané Recon) a také ráfky. Zbytek sestavy po pečlivém uvážení je z mé hlavy
Pěkná stavba a za pět hvězd.. Co ty kotouče jak se to chová při sjezdu a větší brzdné zátěži?
Je to otázkou, páru lidem se to tu podařilo, tak to pak s nimi prokonzultuji
Paráda, líbí se! Mám celkem podrobnou „Scalarovinu“ – stroj je to úžasný, šlape bezchybně a užívám si ho čím dál tím víc! Jen by mě zajímalo – ty bezduše chceš nahazovat na rávky hurry, nebo budou taky jiné?
Zatím asi nejhezčí AL rám od MRX, ta cena by mě taky zajímala pro zajímavost.