Počasí se konečně umoudřilo, takže nastal čas přidat nové kolo na profil.
Po předchozím XC kole, byl požadavek jasný – trailové kolo, cena okolo 30 tisíc. Celopéro bych rozhodně nevyužil a pro mírně pokročilého se mi tato cenová hladina zdála docela smysluplná. Kolo jsem vybíral snad měsíc, prošel jsem při tom nespočet recenzí a fór.
Kola z kterých jsem vybíral: Trek Roscoe 8, Kellys Gibon 50, Diamondback Sync'r, Orbea Laufey H30, Vitus Sentier VR, Kona Honzo, Marin San Quentin 2, Orange Clockwork Evo Comp. Postupně jsem vyřazoval, ať už kvůli dostupnosti, dovozu nebo komponentům. Nakonec jsem se řídil heslem „neřešit a jezdit“ a taky trochu pomohlo propagační video Treku s Garym Fisherem :).
Osazení je prostě kompromis. K úplné dokonalosti chybí Rockshox Recon a lepší brzdy. Každopádně na komponenty si nemůžu stěžovat, vše funguje jak má. Brzdy zatím fajn a vidlice chodí pěkně.
Budoucí upgrady vidím na brzdy Shimano Deore, vzadu 180mm kotouč, nová vidlice na 130mm (Rockshox Sektor, 35 nebo Revelation) a možná pár devětadvacítek.
Dnes to bylo jen takové blbnutí na polních cestách, zitra snad místní lesní trail a pak mám v plánu nejbližší (ehm, 30km) trailové centrum Trail of Life.
19. 8. 2020 – vyměněny původní gripy Bontrager XR Trail Comp za Ergon GA2
21. 8. 2020 – vyměněn řetěz po cca 1600 km za Sram GX
(vloženo 24.5.19)
Značka | Trek |
Model | Roscoe 8 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 19.5 in |
Hmotnost | 14 kg |
Rám | Alpha Gold Aluminium |
Vidlice | RockShox Judy Silver TK 120 mm |
Hlavové složení | Částečně integrovaný, zapouzdřený, horní 1-1/8", dolní 1,5" |
Kliky | Truvativ Descendant 6k Eagle, 30T Direct Mount |
Středové složení | Truvativ Powerspline, 73 mm |
Řazení | SRAM NX Eagle, 12 rychlostí |
Kazeta | SRAM XG-1230 Eagle, 11-50, 12 rychlostí |
Řetěz | SRAM NX Eagle |
Náboj přední | Formula DC511, Boost110 |
Náboj zadní | Formula DC2641, Boost141 |
Brzda přední | Shimano MT200, 180 mm |
Brzda zadní | Shimano MT200, 160 mm |
Brzdové páky | Shimano MT200 |
Ráfek přední | Bontrager Line 40, Tubeless Ready, 28 děr, včetně pásků na bezdušové pláště |
Ráfek zadní | Bontrager Line 40, Tubeless Ready, 28 děr, včetně pásků na bezdušové pláště |
Pedály | NS Bikes Aerials |
Řídítka | Slitina Bontrager, 31,8 mm, prohnutí 15 mm, šířka 750 mm |
Představec | Bontrager Rhythm Comp, objímka 31,8 mm, 0 stupňů, 60 mm |
Sedlovka | Teleskopická sedlovka, 31,6 mm, vnitřní vedení lanek |
Sedlo | Bontrager Arvada |
Pláště | Maxxis Rekon+ 27,5x2,80" EXO, TR MTB plášť kevlar |
Ahoj, taky jsem u Roscoe 8 řešil druhý kola 29" s plášti cca 2.0, ale kvůli QR 141 je to problém i v obchodě Trek. Nakonec vyřešeno jako „Marcelson“ a objednán štěrkolet na nájezd km…
Moc pěkný......kupoval jsem na podzim nižší řadu a jsem spokojený.....na dovádění je to úplná paráda…na nájezd kilometru mám GT Grade..... jo a pěkný fotky.....dávám plný počet…
Hned na první pohled moc hezký kolo. Barva super! Trek dělá moc hezký odstíny. Za 5*. P.S Trail of Life je srdcovka. Jezdím každej rok buď na jaře nebo na podzim, ale ještě se mi nepodařilo trefit ty rozkvetlý louky :-)).
Dnes jsem se šel zeptat na kola 29" na Roscoe tam, jak jsem ho kupoval ja s tim, ze boost vzadu je 141 a bylo mi řečeno že to je blbost a překlep v popisu u Treka že boost 141 neexistuje a je to 148. Nevíš jak to skuzečně je? Dik
lukardixx: Mám to stejně. Kompromisy to prostě má, ale upgrade je možný vždycky.
V lednu jsem pořídil ten stejnej stroj, ke kterýmu jsem se dobral hodně podobnou cestou. Nakonec zvítězil Trek a zatím naprostá spokojenost. S pluskama se jezdit dá všechno, vidle vidlí a NX zatím naprostá spokojenost. Brzdy jsou největší slabina, ale do budoucna to vidím na upgrade.
Takže za mě moc pěkný, jsem zaujatej :)
Sice si nechtěl Suntour a Shimano, ale oboje na tom qayronu za 30 je mnohem funkčnější než tahle Judy a plastový nx.
Ono možná lepší než nechtít nějakou značku je lepší přemýšlet a vybírat spíš podle funkčnosti.
Ale kazdyho věc. Jak jsem Roscoe se mi líbí, ale škoda toho osazení.
Vavrys vyprodává Orbeu Laufey H10 2018 za 31t. Je tam ale málo velikostí. Trek je krásnej, ale ta vidlice nepotěší. Sram NX je v pohodě.
Staifus: Na nových kolech se koncovky zadního náboje vymění za koncovky kompatibilní s QR 141mm. Mrkni na Toogyho.
RttB: Tak základ mám a ten můžu vylepšovat skoro do nekonečna že. Každopádně, kolem 40k už mi přišlo, že stačí jen trošku připlatit a mám celopéro (např. Kellys Thorx). A takový Kellys Gibon 70 už byl vyprodán. Nad Qayronem sem taky přemýšlel, ale nechtěl jsem Suntour a Shimano. Navíc, kde to koupím? Kde je velikost rámu na výšku postavy?
Opravdu si někdo koupí kolo za 30.000 kč a současně s tím si naplánuje jeho úpravy za cca 25k kč ???
Proč jsi si tedy rovnou nekoupi HardTaila v Topu za 40.000 kč, který všechny tebou chtěné věci (brzdy XT, vidle 130mm, 29") má (např Qayron Spyro Q) ??? Sorry ale nechápu …
Lepší vidlici, vyhodit NX, lepší brzdy, kotouče a bylo by to super :) Ale i takhle je to moc pěkný kolo na blbnutí.
Staifus: Na těch 29" by se musely vyměnit koncovky, Toogy Howser na YT zrovna dělal tuto přestavbu. Každopádně díky.
Čau, konečně další Roscoe… a krásný fotky. Já si ho pořídil ze stejného důvodu, kdy mě honění km přestalo bavit a radši si užívám ježdění cestou necestou..
Rychloupínák vzadu mi nijak nevadí, ale když jsem si myslel, že si pořídím druhá kola na 29" (na co zatím prdim) tak jsem narazil na problém, že nejen že rychloupínák to silně omezuje ve výběru, ale i celý atypický náboj 141mm. Jediná kola jsem našel pro x-calibra 7,8 která by tam asi šly, ale teď to už neřeším.
Tak ať slouží…
Mildee: Tak QR zhodnotím až časem, zatím nemám s pevnou osou vzadu žádné zkušenosti. Na bezdušový systém se taky časem chystám.
Moc pěkné, nebýt toho boost QR vzadu, měl bych taky podobného Treka. Tady ten nešvar mě trochu strašil. Jinak doporučuju přejít co nejdřív na bezduše, v tomto rozměru je přínos fakt extra znatelný. Ať slouží.
24.5.19 23:06
Krasavec ;-)
Jinak místa na tunění je dost.
A k tý vidli a brzdám bych řekl, že je dost z čeho vybírat. Samozřejmě záleží kolik jseš do toho ochoten pustit kačáků noo;-)
Zvuk co vidlice udělá by mohl být když se plně roztáhne (po odlehčení předního kola) – v tom okamžiku by se měl vyrovnat tlak mezi pozitivní a negativní vzduchovou komorou (pod a nad pístem).
Že se vidlice odmítne vrátit je tak trochu na reklamaci, pravděpodobně selhává těsnění na tom pístu a vzduch z pozitivní komory utíká do negativní i mimo plně vysunutou polohu (kde je přepouštěcí kanálek k tomu určený) – negativka se tim přetlakuje a nedovolí vidlici se vrátit nahoru.
Prostě hezký