Začlo to hučením v předním kole, sundám plášť, že tam bude ježek, ale nebyl, zato v ráfku byly kuličky hliníku, které šly rozemnout mezi prsty, vyklepal jsem to a o víkendu mi ulétl drát, rozeberu to, drátu nic není, zbytek niplu neměl hlavičku.. může za to nelepící Specialized páska + tmel NoTubes, že to čpavek v tmelu takhle rozežere, nebo přirozená degradace hliníku? Docela nemilé překvapení v ROvalech SL :-)
(vloženo 27.5.19)
Ty niple te preziji, je to jen povrchova oxidace nevim ceho, mozna toho poniklovani nebo zinku. Na funkci i pevnost to ma nulovy vliv. To u toho hliniku je jine kafe.
Stare a hodne zoxidovane mosaz niple hodim do roztoku octu a soli, chce to odhadnout koncentraci a dobu, at se zbytecne nerozpousti zinek. Pak jsou jak nove. Pokud se neprotoci nebos nedelal nejakou prasarnu jako centrovat zboreny vyplet tak zivotnost je nekonecna.
Před chvíli jsem přeplétal ráfek, kolo 2 roky starý, bez mlíka, MOSAZNÉ niple, v zimě neježděno. Asi by neuhnily, ale stejně jsou okvašený…
Jinak kazdy, kdo aspon trochu zna chemii vi, ze stredne silne hydroxidy jako je vodny roztok cpavku hlinik rozpousti. Pokud je v mliku skutecne NH3OH, tak pri poruse eloxu je zadelane na maler.
nojono není nad mosaz :) kdysi jsem byl ujetej do červených niplů.. naštěstí se to k červeným ráfkům nehodilo tak jsem koupil černý a hlavně ne hliníkový.. dobře jsem udělal… hliník zarůstá v dírkách, není tak pevný… atd… hliník řekl bych že to je stykem se solí v zimě… stačí kouknout na auta většinou se staršíma alu kolama. kde ne někde poškozenej lak tak tam se toto udělá…
Na silnici urcite v cajku. Nevim, imho spis to mliko. Mel jsem kdysi zaplety s Alu niplema, draty az po konec hlavicky a nic neprasklo. Jezdil jsme s tim 2 roky celorocne, v Norsku, kde je snih 3 mesice a pro sul na silnici si nemusis ani prisolovat polivku. Problem s praskanim jsem nemel, ale po 2 letech, kdyz jsem menil zadni rafek jsem radeji dal mosazne, par se jich protocilo. Na prednim kole je ma ted uz znamy dodnes, min. 5–6 roku.
Chci to teď dávat na silnici. Tu provozuji jen za sucha. Tam by vydržet mohli ne?
André… nebo jen v suchu a za sluníčka
Ne, ty niple prostě podléhají oxidaci bez ohledu na pásku. To by jsi ta kola musel provozovat ve vakuu :)
27.5.19 15:56
Fakt za to může nelepící páska?
jojo, ta moje kola mají taky už něco najeto :-) vyházel jsem je všechny, blbě se to z toho karbonu zouvá, nazouvá, nebudu to dělat s každým prasklým niplem, takhle je zase na chvíli pokoj :-)
ale je pravda co maj namotáno záplety, tak maj nárok:-)
Běžný, po zimě jsem jich zoxidovanych měnil asi 8 v jednom kole. Proste hliník a dostane se k němu voda.
Normálka, Já letos osmej kousek, vozím duše, prostě hlavně zadní kolo, tam se bordel a sůl usazuje jak prd.
Řekl bych, že hliník. Koupil jsem na brendu zánovní kola z gianta a hliníkový niple jsem lámal na zadním kole jeden za druhým (po čtvrtým jsem přeházel komplet na mosazné). Na předním rupnul zatím jen jeden. Osmice tam není, ještě se mi nechce, přehážu je později.
Hliníkový už nikdy!
Běžná věc, dokonce i bez mlíka.
27.5.19 14:58